Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Michiel op ma, 15 mrt 2004, 21:22:06
-
Zie foto's:
-
foto 2
-
Foto 3
-
Zoals je ziet zit die remmerijzooi behoorlijk in de weg!
Nu mijn vraag: Heeft iemand hier een oplossing voor? -dunno-
En nee: ik wil liever niet zonder remmen rijden :)
-
Bij de radiateur hetzelfde probleem:
-
....
-
...
-
Moet net goed gaan :D
-
Je wilt een origineel 16v blok houden?
Motor carbs, is veel kleiner toch?
Maar oke je hebt net een vermogen uitgegeven aan elektronica!
-
Ouderdom geeft slechte ogen .. alhoewel ik die al op mijn 5de levensjaar had .
Maar dit terzijde
Zie ik bij de eerste foto's iets met een rembekrachtiger ?
Druit met die zooi .. goede training voor je bovenbenen
-wanker-
Er zijn race of rally oplossingen voor een bekrachtiger : 2 of 3 expansievaatjes monteren helpt ook ..
-
Ouderdom geeft slechte ogen .. alhoewel ik die al op mijn 5de levensjaar had .
Maar dit terzijde
Zie ik bij de eerste foto's iets met een rembekrachtiger ?
Druit met die zooi .. goede training voor je bovenbenen
-wanker-
Er zijn race of rally oplossingen voor een bekrachtiger : 2 of 3 expansievaatjes monteren helpt ook ..
Het zijn niet echt goede foto's.. zijn genomen met mijn PDA.
Er uit halen is een optie... -klus-
rally oplossing: tell me more!! -wanker-
-
Externe rembekrachtiger kan ook.
-
Externe rembekrachtiger kan ook.
Uit welke (vag) auto kan ik die slopen?
-
Niet, gaat hier om een zelfstandige vacuumbekrachtiger.
Je monteerd onbekrachtigd rempompie, remleiding + motorvacuum sluit je op die bekrachtiger aan, welke op zijn beurt weer aan je remsysteem wordt gekoppeld en klaar is klara...uh Michiel
-
Je zou de steun achter de rembekrachtiger nog in kunnen korten, de stang dan natuurlijk ook.
-
Een polo 9n heeft een losse koelvin die met 3 bouten door de radiateur geschroeft zit! Scheelt ook veel ruimte! Weet niet of het koeleffect dan dramatisch verandert?
-
hmmmz radiateur van coorado vr6 past ook .tevens rembekrachtiger en remcylinder van 2f g40 ,scheelt beiden ruimte .
-
sow heb leuke velgen liggen voor de 1.6 golf 1 quartet cabrio 14duims en 6 j breed ,gaan bestukt worden met 165/55-14
-
AVUS..
Maar goed: Serge: Wat doet die melding in deze topic?
-off-
-
Michiel, niet zeuren, die motor past zelfs in een Polo 1....helaas is er dan geen ruimte meer voor een G-lader -boehoe-
-
Maar dat was er toch al niet..
-
16v bi turbo op webers -hitit-
-
Polo V8 Quattro-Turbo Quattro..
-gert-
-hitit-
Maar goed: Eventueel interesse in een ENGELSE rembekrachtiger? (zo'n heeel klein potje, op de verkeerde plek op t schutbord?).
-
Maar goed: Eventueel interesse in een ENGELSE rembekrachtiger? (zo'n heeel klein potje, op de verkeerde plek op t schutbord?).
Interessant! -ja- Heb je er eentje liggen dan?
-
Nee, weet een sloop waar een engelse 2 f staat..
Zelfs kan ik toch nix mee (tenminste: zonder te beunen)..
Ding zit zo dicht tegen t schutbord, dat je m niet zonder aanpassen kunt plaatsen aan de andere kant..
Kan m de volgende keer dat ik daar ben wel voor je mee nemen..
-
Nee, weet een sloop waar een engelse 2 f staat..
Zelfs kan ik toch nix mee (tenminste: zonder te beunen)..
Ding zit zo dicht tegen t schutbord, dat je m niet zonder aanpassen kunt plaatsen aan de andere kant..
Kan m de volgende keer dat ik daar ben wel voor je mee nemen..
Hmmmm... is niet te verplaatsen dus? ??
Heb je toevallig een fotootje of een plaatje van mevrouwtje ELS?
-
Nope.
Plaatje nicht da in Elsje..
wel 6" x 107 ipv
waar normaal 7" x178 of 204 staat
-
-
is wel pas te maken -klus-
-
-uitlachen- Serge: 'Is wel pas te maken' -love-
-
Radiateur: gewoon de fan ervoor monteren? Net als bij een Peus 205 bijvoorbeeld?
-
Ik heb een klein vraagje (vond het te stom om daarom een nieuwe topic te openen )
Welke maat van torx heb je nodig om de cilinderkopbouten van een 2g los te draaien?
alvast bedankt
-
Veeltand 12 geloof ik (dus niet torx 12!)
-
thanks
-
welke assen gebruik je voor je 16v???? ik zoek namelijk nog nieuwe assen omdat m,n huidige g40 assen de geest hebben gegeven op de 16vg40 motor...
wie oo wie weet of er sterkere assen zijn die ik kan gaan gebruiken,want elke keernieuwe via de dealer bestellen dat zijn geen geintjes meer..
ik hoop dat iemand een antwoord weet..
mvg richard-polo
-
Doe eens browser op het forum, en ff bij 1600cc specs kijken.
staat stukkie over Diesel aandrijfassen + Homo's van G40.
En anders; Laten maken (geen gein).. kost je je kop, maar dan heb je ook wat.
-
welke assen gebruik je voor je 16v???? ik zoek namelijk nog nieuwe assen omdat m,n huidige g40 assen de geest hebben gegeven op de 16vg40 motor...
wie oo wie weet of er sterkere assen zijn die ik kan gaan gebruiken,want elke keernieuwe via de dealer bestellen dat zijn geen geintjes meer..
ik hoop dat iemand een antwoord weet..
mvg richard-polo
Misschien handig te weten wat er precies aan de assen stuk gegaan is?
Door het midden gebroken, homokineten uitgewoond?
Sja, echt veel sterkers dan die van een G40 zijn er niet zo 123 te vinden..
Meen me iets te herinneren dat een groep in Engeland speciaal versterkte assen heeft laten maken na herhaaldelijk afbreken -hitit- van aandrijfassen..
-
tja da's het nadeel van een leuk blokkie in je auto.
-
Als je met normaal straatgebruik de zooi naar z'n kut helpt, heb je of een looien voet, of een heel behoorlijk blokje (of een combi hiervan)..
Wat doe je dan? Dan kijk je naar wat de professionele sloperts gebruiken....
Groep H, Bergrennen: Veeeel meer vermogen, veel kortere bakjes,..
-
ingekorte golf 1 gti aandrijf assen met naven nemen
-
Als je met normaal straatgebruik de zooi naar z'n kut helpt, heb je of een looien voet, of een heel behoorlijk blokje (of een combi hiervan)..
Wat doe je dan? Dan kijk je naar wat de professionele sloperts gebruiken....
Groep H, Bergrennen: Veeeel meer vermogen, veel kortere bakjes,..
Hangt er ook erg vanaf hoe lomp je dat gaspedaal induwd, en of je regelmatig vol spinnend uit de bocht komt, daar heeft de aandrijflijn nogal van te lijden..
-
effe ter duidelijkheid............. -gert-
ik heb dus 1 looie voet en 1 machtige motor dus combi van alle 2.....
maar dat is het punt niet want der zijn naar mijn weten assen zat in de omloop die die kracht en torrsie aan kunnen dus niet aan komen met ja als je zo rijdty als jouw dan gaat het wel stuk.. dat vraag ik niet ik vraag gewoon of iemand weet welke assen ik nog meer kan gebruiken...
dat van serge is wel een optie.......maar die diesel assen lijken me ook wel sterk...
je koopt geen motor met 170pk om daar 50 mee te rijden....
-off-
ik denk gewoon dat deze assen ver versleten zijn......
maar goed der zitten hier mannen met meer kennis dan ik en daarom vraag ik het hier....
mvg richard
-
Ik en lomp rijden? Not in this life ;-)
Ik en aandrijfasssen krom? Not with my engine :-)
Niet op uwen tenen getrapt voelen aub.
Ik zeg: Assen krom je niet zo maar. Homo kineten ook niet. Ik heb geen idee hoe of wat jij allemaal al wel en niet stuk hebt gehad, maar d'r zijn mij echt weinig mensen/polo's bekend die voortdurend problemen hebben met de aandrijfassen.
Ik ken ook weinig mensen met zoveel pk's als jij...
Maar goed; In de groep H worden de Polo'kes ook niet met 50 de berg op gestuurd.. dus DAAR is voldoende echt sterk materiaal te vinden.
Standaard spul: G40 kineten, met diesel assen
-
Als de homokineten van een G40 versterkt zijn (harder metaal?), dan blijven de G40-assen de beste "origineel-oplossing"...
Dieselhomokineten zijn niks steviger, en om nu een zware dikke as te gebruiken, daar waar het probleem in de homokineten zit..
-
Combi verlaagde auto met snel blok is ook niet goed voor homo's, extra belastend...
Ik bedoel natuurlijk homokineten, voor iemand op z'n teentjes getrapt is :)
-
Combi verlaagde auto met snel blok is ook niet goed voor homo's, extra belastend...
Ik bedoel natuurlijk homokineten, voor iemand op z'n teentjes getrapt is :)
Idd, we hebben er zelfs met de DIESELS al heel wat binnenste versleten -naughty-
Aandrijfas loopt tegen de bakflens aan waardoor er (te veel) spanning op de assen ontstaat..
Oplossing: spoor verbreden -gert-
maar wel op de goede manier -uitlachen-
-
die gti assen zijn zeldzaam ben ik inmiddels achter.
dus de g40 assen worden gewoon besteld en dan neem ik dat maar voor lief dat ik die extra kosten heb. da,s weer een nadeel van een snelle motor..
tja het is geven en nemen. -uitlachen-
spoorverbreding zit er al op....
Ik bedoel natuurlijk homokineten, voor iemand op z'n teentjes getrapt is -dunno-
same shit every time.. maar goed..
der zit maar 1ding op en da,s rustiger rijden.... dat word afkicken..... -boehoe- -boehoe-
-
Of je vraag in het duits stellen op een bergcup forum .
Daar hebben ze meer dan 200 pk en de bochten gaan ze vol in
En dat alles in een Polo
Dus ze bestaan wel .. alleen kost het je waarschijnlijk geld ..
En dan bedoel ik echt geld .
-
spoorverbreding zit er al op....
Natuurlijk tussen wiel en remschijf -wanker-
Helpt niet echt, aandrijfas blijft onder dezelfde spanning staan.
Als je zo nieuwe monteerd zijn ze in no time weer overleden -moon-
-
dus de g40 assen worden gewoon besteld en dan neem ik dat maar voor lief dat ik die extra kosten heb. da,s weer een nadeel van een snelle motor..
Ik hoop wel dat je ze bij de dealer besteld heb, ik ben bang 'dat de imi homo's gelijk zijn aan die van een 'normale' 1300.
Hoeveel is je auto eigenlijk verlaagd? Doordat je je auto verlaagd worden de aandrijfassen eigenlijk langer, doordat ze rechter komen te staan, waardoor ze onder spanning komen te staan -boehoe-
-
over verlagen en (niet p)assen gesproken:
Ben er achter waarom m'n two-tonert schuurt bij het volledig insturen naar rechts.. spoorstang doet onzacht schuren langs carros.. Is dat een APK puntje?
-
Update 16V:
Bastuck uitlaat (met een diameter van 63,5 mm) zit eronder met powerflex ophangbeugels. Past perfect! Alleen heb ik nu maar 4 cm bodemvrijheid :(
Laagste punten zijn nu de uitlaatklemmen. Ga van de week rvs uitlaatklemmen halen; nemen iets minder ruimte in beslag. Misschien word het dan wel 5cm :)
Rembekrachtiger is ingekort. Heb nu ongeveer 2 cm speling tussen het blok en de bekrachtiger. Moet genoeg zijn :)
-
Voor het eerst sinds anderhalf jaar heeft hij vanavond weer daglicht gezien!
Nog niet af maar toch...
-
Slechte foto's
-
Lekker wazig :-)
Koop eens een fatsoenlijk foto toestel.. dat van mij is bagger, maar daar kan je tenminste niet mee bellen, e-mail of faxen :)
Maar goed: ff afgespoeld? beetje stoffig?
-
Lekker wazig :-)
Koop eens een fatsoenlijk foto toestel.. dat van mij is bagger, maar daar kan je tenminste niet mee bellen, e-mail of faxen :)
Maar goed: ff afgespoeld? beetje stoffig?
Fototoestel is helemaal K*T!
Beetje stoffig? Hij was grijs ipv groen :D
Maandag gaat hij de deur uit voor de laatste elektrieke en softwarematige klusjes
-
Dit is trouwens Michiel.... Stond nog ingelogd onder Marjolijn
withstupid
-
En dan? Gas erop?
-
Nee alleen rustig rijden natuurlijk, wij hebben geen Richards in de familie! :) -moon-
-
ook 16v ,maar met 193pk
-
ook 16v ,maar met 193pk
Das nie verkeerd! Wat heeft hij er mee gedaan? Behalve de bling bling dan..
-
'Renn motoren tragen kein chroom'
'Chrome doesn't bring you home'
-
wel gesmede zuigers ,speciale drijfstangen ,krukas verlicht en geballanceerd samen met verlicht vliegwiel.kop bewerkt ,andere nokkers ,drosselkleppen met injectie 4-2-1 facherkrummer(krijg ik ook binnen kort van vw motorsport)
heb daar in hildesheim ff met deze mannen staan praten blokje draait een 9500 rpm
-
9500 rpm..
heb bah..
'mein dremel dreht schneller' :)
nog 1 gram te gaan :(
-
http://www.vwpolo.nl/bezochte%20meetings/burgerkingmeeting2003/Dsc01138.jpg
180 pk,s met test rapport....dusssssss gas erop want wij hebben wel richard,s in de familie -naughty- -naughty- -moon- -wanker-
-
Volle Bak!
(letterlijk en figuurlijk)
-
Hmwoah, je kunt een handje vol pindas onder de motorkap loslaten, en ze vallen allemaal op de grond..
Niet vol genoeg -moon-
-
huh!!!!!!!!!!! -gert- wat wil je er nog meer in leggen dan?
-moon-
als ik dat zo hieronder lees gaat dat veel geld kosten om al die zooi lichter te hebben..
maar ik vind opzich 180pk,s niet slecht voor een polo die straks 750 kilo gaat wegen.
kan nog meer bij maar dat gaat ten kosten van het motortje.
sjon van kronenburg hebt hem alleen af gesteld en de lader bewerkt.. niet slecht toch!
-
Hmwoah, je kunt een handje vol pindas onder de motorkap loslaten, en ze vallen allemaal op de grond...
onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht?
:D
-
niet slecht voor een polo die straks 750 kilo gaat wegen.
Audio overboord?
-
alles audio en de hele binnenkant gaat eruit. komt een rolkooi in en 2 kuip stoelen en dat was het. heb alle isolatie eruit gehaald en geloof me dat is een hoop rommel die alles bioj mekaar zeker 50 kilo weegt. we gaan hem op het einde wegen om te kijken hoeveel er af kwam......
de gehele polo word gespoten dus ook binnen kant en dat blijft zo. mits het echt niet te verduren is die uitlaat sound dan maak ik de deur panelen er gewoon in. met leer.
-
hoezo panelen met leer?
gewicht besparen doe je met alu of carbon.
-
... mits het echt niet te verduren is die uitlaat sound dan maak ik de deur panelen er gewoon in. met leer.
Waar heb jij je uitlaat zitten dan ? -dunno-
-
groep a supersprint 63mm is een bak met lawaai ,maar wel noodzakelijk voor deze motor
-
Snap ik, maar waarom dan deuren bekleden tegen het lawaai ? -gert-
-
Beter de achterklep en kofferbak bodem.
-
allemaal geen optie want ik laat alles spuiten dus ga ik daar geen bekleding op maken kan ik het net zo goed niet laten spuiten.
Waar heb jij je uitlaat zitten dan ? onder de polo.....
-moon-
en de deur panelen worden met leer bekleed omdat ik dat voor heel goedkoop kan laten doen.. (vriendendienst)
en precies wat serge segt maar ik heb 68mm en geen 63 dus daar produceerd die nog meer herrie. maar wel noodzakelijk..
en hij maakte met al die isolatie al een tering herrie dus denk dat ie zonder die troep nog harder brultttttt -gert-
-
warmte schildjes troep al onder de auto vandaan?
Echte (overdreven) leichtbau doet trouwens vooral geen lak!
Kaal trekken en 1 laagje (kei harde) lak erover. Scheel zo 10 kilo (JA: lak is ook niet gewichtsloos)..
Ik weet niet of jij dat wilt, maar denk eens aan de ramen.. Een achterklep zonder ruit til je met je pink op. Een achterklep MET ruit... zo ook zij ruiten etc. genoeg lichte kunstof alternatieven op de markt!
-
.....genoeg lichte kunstof alternatieven op de markt!
Ook voor deuren, motorkap, spatborden en achterklep zelf...
-
is wel een idee jaap maar zover gaan we niet hoor. haal gewoon de overbodige van de polo af en met opbouwen zal er niet veel meer op komen, maar om nou meteen alles van kunststof te maken nee zo ver hoeft het niet..
auto is blank maar der komen wel 3lagen lak op en is precies wat je zegt lak weg ook nog wat. maar goed ik denk wel dat ik rond de 750 kilo moet komen. en anders dan maakt het niet veel uit maar wil gewoon een cleane look. -naughty-
mvg richard
-
mijn vorige polo 2 coupe heb ik 20 kilo lichter laten wegen.
dit alleen door verwijderen van tapijt en achterbank,plus het onnodige uit de kofferbak gehaald.
woog daarna als ik me niet vergist 680kilo.
-
dat heb ik nu ook maar dan alles voor er ook uit. vloerbekleding en de isolatie materiaal. dat zal dan geen 30kilo wege denk. of wel.
ach ja als die maar een beetje lichter is. want daarintegen maak ik er wel weer wat stabilisator stangen bij. voor achter onder en misschien nog voor 1tje bij de front balk.. maar daar weet ik niet of er plaats is...
ik ben van plan om de deur panelen er wel in te zetten. en achter ook. maar vders alleen 2 stoelen kooi ja en dan die panelen, wilde eerst ook zonder panelen maar dat word me te kaal denk..
-
Ik rij al maaaanden rond zonder deurpanelen, isolatie, matten of andere demping.. (ook niet boven het hoofd.. Vergeten we het hemeltje en alle zooi daarboven niet?!!!)
Heb op een gegeven moment wel de laadvloer (2 zitter) bekleed met een rolletje ondervloer.
Ach.. 't valt best mee qua lawaai. Een radio heb ik ook al maanden niet meer: 1) dingen gaan bij mij altijd stuk 2) komen toch niet boven het lawaai uit.
Ben wel van plan de rest van de vloer te bekleden en de deuren ook dicht te maken (komt nu water door naar binnen), maar ik ben een luie donder. Eerst t motorblokje klaar.. Kijken we daarna wel weer verder naar een andere koets.
Zag er gisteren een op de snelweg, de andere richting op.
Kenteken HH-??-?? in mexico beige.. Of Limonen Gelb lijkt me wel wat, of samt oranje.. maar wel echt een 1981'er 86-c aub. Dat kan dus nog wel even duren.. tot die tijd......
-
Weer even on topic. HIJ LOOPT!! Het was een kwestie van resetten, regeleenheid van het motormanagement inleren en coderen, transpondersysteem (wegrijblokkering) inleren en coderen en de sleutels programmeren en toen liep hij gewoon. Dus niks moeilijk doen met nieuwe codes opvragen bij de dealer enzo. Hij loopt nog niet helemaal lekker maar daar gaat wel verandering in komen. Ik hou jullie op de hoogte!
-
dus in iedergeval 1.6 naar denemarken
-
-prut-
-
Goed bezig! -klus-
Is het nog veel werk om de 16V mooi te laten lopen?
-
Goed bezig! -klus-
Is het nog veel werk om de 16V mooi te laten lopen?
geen idee -dunno- Hij zuigt waarschijnlijk ergens valse lucht aan waardoor het gas blijft hangen. Maar het kan ook gewoon aanslag / vuiligheid zijn. Het blok heeft bijna 2 jaar stilgelegen..
Het uitlaatsysteem is ook nog niet helemaal luchtdicht.
Maar wat een geluid zeg zo'n Bastuck uitlaat! -wanker-
-
VROEM! VROEM VROEM!
Tja.. nu de vaajn tjoening.
-
Hmmm.. in z'n 1: wielspin, in z'n 2: wielspin, in z'n 3 wielspin! Z'n 4 heb ik niet gehaald -wanker- -naughty- . (OK dit was wel op klinkers, niet op asfalt.)
Alleen bij het gas loslaten blijft hij even hangen en gaat dan langzaam weer terug naar z'n stationair toerental. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het enige dat ik kan bedenken is vuiligheid in het gasklephuis (na 1,5 jaar stilstaan is dat niet zo gek) of hij trekt ergens valse lucht..
-
Cool!! -naughty-
Zal waarschijnlijk zoiets zijn ja, vuiligheid of gewoon afstelling..
Je gebruikt de originele GTI versnellingsbak?
Wat zijn daar de overbrengingsverhoudingen van? En wat voor bandenmaat?
-
Wheelspin: Cool ja..
deed m'n MH'tje ook met standaard veren/dempers bij 155/70 R13 (ransbanden).. en al helemaal op klinkers.
NU is 't een stuk lastiger, mede omdat de koppeling harder slipt dan de wielen :-)
Moehahahaha.
Oftewel: Congrats! (ennuh: dat ie vermogen heeft, dat geloof ik wel)
Gasklephuis eens goed schoonmaken (wynn's carb cleaner), enz enz en anders met ehmz, waarmee ook al weer? D'r was een goedje dat je op 'verdachte plekken' kunt spuiten, en als de motor dan 'harder gaat lopen' dan pakt ie daar dus valse lucht..
-
Cool!! -naughty-
Zal waarschijnlijk zoiets zijn ja, vuiligheid of gewoon afstelling..
Je gebruikt de originele GTI versnellingsbak?
Wat zijn daar de overbrengingsverhoudingen van? En wat voor bandenmaat?
Afstelling kan ik weinig aan doen -dunno-
Ik gebruik de originele 16v-bak. Ik heb geen flauw idee wat de overbrengingsverhoudingen zijn.
Bandenmaat: 185-55-14
-
Al gevonden...
Motorcode: ARC
Bakcode: ETG
3.455 2.118 1.440 1.088 0.892 3.384 3.600
Motorcode: PY
Bakcode: 8S
3.455 2.087 1.469 1.098 0.851 3.384 3.333
Eindoverbrenging van de GTI is wat korter, de rest komt aardig overeen.. (1 2 3 4 5 R Eind)
-
Al gevonden...
Motorcode: ARC
Bakcode: ETG
3.455 2.118 1.440 1.088 0.892 3.384 3.600
Motorcode: PY
Bakcode: 8S
3.455 2.087 1.469 1.098 0.851 3.384 3.333
Eindoverbrenging van de GTI is wat korter, de rest komt aardig overeen.. (1 2 3 4 5 R Eind)
Ik heb een AJV...
-
ook goed..
motor: AJV
bak: DTX
3.455 2.118 1.440 1.088 0.892 3.384 3.600
Dezelfde verhoudingen -dj-
-
Waar haal je dat zo snel vandaan??
motor en bak info
ideaal..
-
Echt handig dus om op de site te klappen..
(ben voor 'slechts' de 084 en 085 bakken te plaatsen..
..en de 6 bak die douwe pas probeert te maken in de GLS)
-
chiel ik zou ff je gasklephuis los halen en van a tot z schoon maken mbv remmen reiniger en contact spray
-
Echt handig dus om op de site te klappen..
(ben voor 'slechts' de 084 en 085 bakken te plaatsen..
..en de 6 bak die douwe pas probeert te maken in de GLS)
Nou, die komt dus niet in de GLS, er staat nog ergens een LS en een AJV motor... -naughty- -naughty- -naughty-
-
rot voor je -uitlachen-