Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 86c2003 op zo, 23 jan 2005, 23:52:20

Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: 86c2003 op zo, 23 jan 2005, 23:52:20
Wat te doen? Hall gever is stuk.

1) nieuw ontstekingshuis
2) gebruikte ontstekinghuis van sloop
3) nieuwe hall gever in oude ontstekingshuis stoppen?
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Dennis op ma, 24 jan 2005, 08:08:12
Moet je hier nu nog een keer antwoord op?  -dunno-

*delete een behoorlijke lap text*: Het is jouw portemonee!
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Jaap op ma, 24 jan 2005, 08:12:08
Waarbij de duurste de waarschijnlijk langstwerkende oplossing is..

Nieuwe onsteking: KATSJING! Maar de komende 15 jaar gaat ie niet meer stuk

Nieuwe hall-gever; veel minder katsjing, maar wel wat werk
(en in de volgende 10 jaar gaat er iets anders stuk in de onsteking)

Sloop ontsteking: ongeveer net zo duur als een nieuwe hall-gever, maar geen werk. Kans op wederom kapotte gever = groot. Werkt 0 tot 5 jaar!
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Nielzzz op ma, 24 jan 2005, 10:02:31
Haha, laat je slepen... -thumbsup- ...
Gewoon nieuwe hall gever lijkt me toch voldoende?
Ik had alleen de hallgever maar gedaan.
Maar goed, ik heb al een nieuwe verdelerkap, en rotor enzo...
Maar zoveel meer kan er toch niet aan kapot gaan?
Zach er vrij simpel uit zoen de ANWB de boel open had liggen...
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: 86c2003 op ma, 24 jan 2005, 11:06:42
Moet je hier nu nog een keer antwoord op?  -dunno-

*delete een behoorlijke lap text*: Het is jouw portemonee!

Dennis, ik hoor graag meerdere meningen. Dank u!
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Dennis op ma, 24 jan 2005, 13:12:21
Graag gedaan.. ;-)

<zeur mode>
De keuze lijkt mij alleen niet zo moelijk, het gaat om een origineel onderdeel wat stuk is.
De mogelijke opties weet je al, dan is het aan jou wat te doen toch?
</zeur mode>
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Nielzzz op ma, 24 jan 2005, 13:33:35
Jah, kan toch zijn dat er iemand ervaring mee heeft, of dat iemand bijvoorbeeld weet dat alles vervangen helemaal niet nodig is, omdat toch altijd de hall gever het begeeft, en de rest nog jaren mee kan?
Ik volgensmij zeg ik nu helemaal geen gekke dingen...
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Jaap op ma, 24 jan 2005, 14:35:12
Klopt. Geen rare dingen gezegt.

Topic is echter al veel vaker langs gekomen, met steeds 3 opties.

Pak die optie die 't beste bij jouw portomonee past.

Nieuwe Auto
Nieuwe verdeler
Nieuwe Hall-gever
Sloop verdeler


(van duur naar goedkoper, involgorde van betrouwbaarheid t.o.v. levensduur ontsteking).

Nieuwe hall-gever is nog steeds de beste optie: meer zekerheid dan een sloop apparaat, en niet heel duur. Je vervangt ook alleen dat onderdeel wat daadwerkelijk kapot is.
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Serge op ma, 24 jan 2005, 18:51:44
nieuwe hall gever met bronzen bus en keering doen .is je ontsteking gelijk net zo goed als nieuw
 -klus-
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: 86c2003 op ma, 24 jan 2005, 20:26:12
vandaag eentje van een 90-er NZ afgesloopt. 25 euro. Erop gezet bij mij en liep weer goed. Alleen nog steeds het probleem met stationair lopen. Hij zakt nog steeds in tot plusminus 800 toeren ofzo...loopt niet mooi dan.

Zou een nieuw ontstekingshuis dit verhelpen? Misschien ook nieuwe bobine?
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Nielzzz op ma, 24 jan 2005, 20:29:57
vandaag eentje van een 90-er NZ afgesloopt. 25 euro. Erop gezet bij mij en liep weer goed. Alleen nog steeds het probleem met stationair lopen. Hij zakt nog steeds in tot plusminus 800 toeren ofzo...loopt niet mooi dan.

Zou een nieuw ontstekingshuis dit verhelpen? Misschien ook nieuwe bobine?

Zal dan wel een NZ probleem zijn...
Als die warm is is het knudde, maar ook soms als die koud is.
Slaat soms af...
Weet niet wat het is...
hij loopt dan als die warm is ook niet echt heel mooi stationair...
beetje onrustig.
Net een wild beest ofzo.
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Dennis op ma, 24 jan 2005, 22:07:20
Paddestoeltje misschien lek?

Hall-sensor moet wel goed zijn, anders loopt ie niet.
Denk eerder: valse lucht/bougies/kabels/rotor/verdelerkap/benzinefilter(!) enz.
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Dennis op ma, 24 jan 2005, 22:09:34
Zal dan wel een NZ probleem zijn...
Als die warm is is het knudde, maar ook soms als die koud is.
Slaat soms af...
Weet niet wat het is...
hij loopt dan als die warm is ook niet echt heel mooi stationair...
beetje onrustig.
Net een wild beest ofzo.

LOL

Ook een NZ kan/moet gewoon mooi lopen hoor, maar door een kleine storing kan er iets in de war geschopt worden.

Even weer frummelen aan de bedrading bij de temperatuursensor?  -moon-
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Serge op di, 25 jan 2005, 18:01:57
valse lucht via carter ventilatie ?
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: 86c2003 op di, 25 jan 2005, 20:33:08
mijne blijft wel draaien hoor, slaat niet af, was vroegah wel zo.

Niels, check inderdaad ff of alle slangetjes enzo onder de motorkap goed zijn (niet poreus) en aangesloten. Ook je carterventilatie ff checken. En hoe zijn de bougiekabels, verdelerkap en rotor?
Titel: Nu ben ik aan de beurt
Bericht door: Nielzzz op wo, 26 jan 2005, 10:45:17
Nou, bougi's zijn nieuw, verdelerkap, en roror ook nieuw, ontstekingskabels oke.
Maar... Catherontluchting is dus wel lek...
Heb ik een "plakebantie" aan zitten.
Wou hem laatst al vervangen, heb al een meter slang liggen enzo, maar we kwamen er 8er dat dat slangetje uit de klepdeksel overgaat in een andere slang.
Dat slangen prutje is zeg maar helemaal 1 geheel.
Vriend (monteur) voelde en hij zij dat.
Ik weet ook niet hoe en wat verder, maar is dat zo erg?
De krak zit vlak na waar het slangetje aan de klepdeksen zit...
Ga vanmiddag toch nog naar de Brezan, zal eens vragen wat ze hebben, en zam ff een stukje er af knippen, buisje er tussen, en weer anklemmen, en laatste stukje nieuwe slang.
Kan allicht kijken wat het doet...