Auteur Topic: speciale zeskantbouten  (gelezen 1715 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
speciale zeskantbouten
« Gepost op: vr, 19 sep 2003, 11:50:30 »
Art. 861 018 925 is niet meer... :(  Het draait om een platte zeskantmoer speciaal voor een unterfahrschutz voor een polo. Extra plat omdat hij op die manier extra stevigheid bied, omdat de plaat dan niet te ver van de koets komt te staan.
Omdat ik onder de derby ook zo'n plaat wil monteren (waarschijnlijk zijn die dan ook niet meer leverbaar, maar ik heb er nog 1 extra) heb ik dus extra platte boutjes nodig. Is het een idee om een standaard 6 kant bout tot minimale dikte af te slijpen? of zijn ze misschien ook ergens anders verkrijgbaar? Het 861 nummer doet vermoeden van niet vrees ik... :(

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
speciale zeskantbouten
« Reactie #1 Gepost op: vr, 19 sep 2003, 12:39:28 »
mischien bij een goede montage handel.
je weet wel waar ze allerlei bouten, moeren en schroeven hebben.
die zullen vast wel iets hebben wat er op lijkt.
ik had ook zo iets met mijn vorige polo.
ik moest toen een moer hebben voor de lambda sonde, blijkt dus links draad of zo iets te zijn.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
speciale zeskantbouten
« Reactie #2 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 09:13:40 »
Ik heb me reeds afgevraagd waarom die moertjes zo plat waren..

nummertje 861 geeft aan dat ze destijds echt speciaal voor de Audi50 zijn ontwikkeld.... ha.... maar de unterfahrschutz is veel langer leverbaar geweest (en tegenwoordig worden ze bij bosjes gedumpt op de verschillende meetings.....)

Maar goed: Marcel86c is onze metaal specialist.. Hij zal vast wel weten of je een standaard moer kunt 'dun slijpen'..

Overigens: Die moer doet eigenlijk alleen dienst om de bout vast te zetten: Wel zo makkelijk bij onderhoudswerkzaamheden. Je kunt ook de plaat direct tegen de carroserie aan plaatsen, en alleen vast zetten met de buitenste moeren. Ligt alleen het boutje los als het zaakje eens los moet..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
speciale zeskantbouten
« Reactie #3 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 09:52:32 »
Dan nu een ander probleem.... de unterfahrschutz past niet onder de derby??!!! Waar de 2f op de stabie-steunen extra bevestigingspunten heeft voor de schutz heeft de derby die niet. Ik heb ook al eens gekeken of hij direct op een van de bouten van de steun zelf moest.... leek onwaarschijnlijk en is het dus ook. Zijn er 2 soort stabi-steunen in omloop ofzo? En is het uberhaupt wel verstandig om met dat ding en 8,5 cm verlaging te gaan rijden? Het laagste punt hangt bij de polo ook beangstigend laag (6cm verlaagd).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
speciale zeskantbouten
« Reactie #4 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 11:15:53 »
Hoeveel van die dingen heb je liggen ??

Nee, met een Polo die echt verlaagt is van voor (60mm of meer) is de standaard schutz niet verstandig: 't ding steekt mega uit..


De bevestiging aan de voorkant zit NIET aan de stabi steun vast, maar net iets daarvoor..

Aan de versnellingsbak kant (links voor), zit de schutz aan het stukje bak vast, net voor de stabi steun. Aan de distributieriem kant (rechts voor) zit ie vast aan het zwarte stuk staal, waar tevens de stabi steun vast zit.

Hoe wat of waar dan?
Net VOOR de stabi steun, zit een gat in de steun of balk.
de steun is gewoon boven langs bereikbaar. Om een boutje uit de balk te laten steken, moet je een beetje vinger oefeningen uitvoeren: aan de binnenkant van de balk zit een rond gat, waar je met een beetje frutten een boutje door kan steken, het gat door, voor de stabi steun.

Succes..

Ik heb geen Polo staan hier op me werk, anders zou ik wel ff een fototje trekken
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
speciale zeskantbouten
« Reactie #5 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 13:31:02 »
Alfredo : had je niet een zelf geknutseld ding ? Zover ik dat hier kan lezen heb je dat nergens vermeld .
De standaard moet gewoon passen op een type 1 want ze komen ook uit die tijd ...
Maar ik heb de Morien verhalen gehoord over je G 40 slopen : voorkant monteer je ook aan de voorkant ?  :P

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
speciale zeskantbouten
« Reactie #6 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 17:47:15 »
Ahum.... ja technisch ben'k niet echt nee.... Maar uh die zelf geknuteslede heb ikook nog slingeren maar die past helemaal niet aangezien de derby geen dwarsverstevigings-bevestigingssteunen (leuk woord voor scrabble) heeft. Maar de derby heeft dus ook niet die gaten vóór de stabi steunen. De 2f heeft ze daar wel... en daar zit dus ook al een schutz onder.... Nu wil ik dus ook 1 onder de derby (heb ik al liggen, dus een leuke optelsom maakt dat ik er 3 heb waarvan 2 origineel vauwee) Misschien is er een verschil tussen een duitse derby en een nedrrlandse??? de mijne is in 95 ingevoerd nl.  ??  ??

@ gert: ja voorkant had ik aan de voorkant gemoteerd... daar waar de trekhaak normaal zit  :P

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
speciale zeskantbouten
« Reactie #7 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 18:27:17 »
De moer is op zich niet eens heel bijzonder.

Heb ook een Schutz thuis liggen nu (orig VW), en gelukkig zat er keurig al het originele montagemateriaal bij  :P

De moer (is wat anders dat een bout Alfred! :) ) heeft een M8 schroefdraad maar heeft een 17mm zeskant (M10).
De hoogte is 5mm.

Probeer het bij de gespecialiseerde zaken, zoals Fabory, zit door het hele land.
Online catalogus geeft iig "lage zeskantmoeren" in vele uitvoeringen, zit vast wel iets tussen.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
speciale zeskantbouten
« Reactie #8 Gepost op: vr, 03 okt 2003, 22:54:33 »
De moer (is wat anders dat een bout Alfred! :) ) heeft een M8 schroefdraad maar heeft een 17mm zeskant (M10).
De hoogte is 5mm.

Yup ik had het zelf ook al gelezen maar ik kan niet editen...

Maar iig heeft het weinig zin om ze aan te schaffen aangezien de schutz niet gaat passen, zal morgen nog eens een blik erop werpen...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
speciale zeskantbouten
« Reactie #9 Gepost op: za, 04 okt 2003, 09:38:48 »
Als ie dan toch nie past.. Heb je wel de steuntjes voor aan de draagarmen?

Optie 1) eronder hangen, zelf gaten boren
Optie 2) eronder hangen en de toch wel aanwezige gaten ontdekken
Optie 3) inleveren dat stuk schroot
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
speciale zeskantbouten
« Reactie #10 Gepost op: za, 04 okt 2003, 13:25:44 »
2x.. :)