Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Rapido op do, 09 sep 2010, 21:35:07
-
Na dat ik vanmiddag mijn banden heb laten balanceren kwam er in eens lawaai bij mijn linker voorwiel weg.
Bij het weg rijden van de parkeerplek, sturend door een watergoot, naar rechts hoorde ik de eerste "knoek". Ook bij het nemen van een lange snelle rechterbocht hoorde ik het 1 keer. Thuis aangekomen in de straat(slechte weg) hoorde ik bij de rechter bochten weer het zelfde lawaai.
Mijn gevoel zegt dat het de fuseekogel is van mijn linker draagarm. Iemand tips om de oorzaken te controleren?
*edit, het gaat om een 88er polo sedan 1.3
-
Begin met het nalopen van de wielbouten. Als er ook maar 1tje een beetje los zit...
-
idd eerst de wiel bouten .en alleen een knoek bij 1 bocht , kan evt ook nog de bovenste of onderste fusee kogel zijn
-
Bedankt voor de reacties, zal morgen eens de boel opkrikken. Hoorde ook nog iets over een bout die door de ribbel van de onderste fuseekogelpen gaat?
-
voor wielbouten aan te draaien moet je dus niks opkrikken ;)
is het geknoek (dus echt rammelend geknokker) of is het af en toe. Kan namelijk ook een homokineet zijn als het geknokker is (losse wielbout lijkt trouwens veel op t geluid van homokineten, best irritant geluid)
-
Een homokineet kan idd best knokkeren/knoepen (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9566.0.html)
-
Alle wielbouten zaten redelijk goed vast, alles na gedraaid op 140nm. Nog steeds de "knoek". Bij het omhoog krikken zag ik dat de bout miste onder uit de veerpoot waar de onderste fuseekogel mee wordt gefixeerd -boehoe- ben blij dat ik er niet mee ben doorgereden.
-
brrrr.....
kort geleden verlaagd of het onderstel er onderuit gehad dan?
zo maar een bout verliezen klinkt sterk.
Maar goed dat je het hebt gevonden voordat het fout is gegaan......