klopt. Het is wel mogelijk, heb er zelf ook al eens naar gekeken.
Het CBR pompje werkt als volgt (weet je misschien al wel):
pompje gaat pompen als er niet genoeg tegendruk is (veer vs. tegendruk vanuit vlotterbakken). Als de tegendruk te laag is, wint de veer. De plunjer komt omhoog, totdat de contactpuntjes op de pomp elkaar raken. Een tijdelijke magnetisch veld zorgt er voor dat de plunjer naar beneden schiet (dus pompt). Dit gaat door totdat de tegendruk vanuit de carbs te hoog is en de veer niet meer in staat is om de plunjer omhoog te drukken.
Als de vlotterbakjes vol zitten stopt de pomp.
Als jouw pomp langer blijft hangen of echt vast zit, is de sturing (contactpuntjes) waarschijnlijk kapot, of het interne van de pomp werkt niet goed meer (vies/blijft hangen oid). Ik heb al heel veel verhalen gelezen op motorfora over kapotte (mitsubishi) contactpunt pompjes, er zijn ook revisiesetjes voor.
Een Facet pompje moet je wel voor minder dan 100,- kunnen krijgen, of nogmaals gokken op een motorpompje. De motorfietspompjes staan niet echt bekend om de betrouwbaarheid, maar je kan ze voor vrij weinig geld krijgen als je goed zoekt (3 a 4 tientjes).