Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Luci Ferro op za, 06 jul 2019, 19:30:54
-
Goede middag/avond/ ochtend iedereen.
Nieuw op dit forum na een tip via Marktplaats.
Vorig jaar een lelijke (mooie) Polo 1.3 Coupe uit 1991 gekocht. Vorige week maandag is deze overleden nadat mijn broertje hem vanuit A'dam in de brandende zon terug naar huis jeeft gereden.
Koppakking er tussen uit gevlogen 😭.
Hoopte hem eigenlijk te verkopen, maar dat werkte niet zoals gehoopt. Nu wil ik de optie bekijken of ik hem terug uit de dood kan laten herrijzen door hem een "nieuw" motorblok te geven.
Met een beetje liefde kan ik nog jaren plezier van mijn lelijke polo hebben. Zeker aangezien hij geen rot heeft (op wat plekjes op de deuren na).
Hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Ik zal ook een berichtje plaatsen in onderdelen gezocht.
With Love
Luci
-
Waar kom je vandaan?
Ik heb nog een kale 1.3 AAV motor liggen. Deze mag weg voor 25€
Welkom trouwens.
-
Regio Arnhem (Gelderland) en Regio Mill (Brabant)
-
Mill city -thumbsup-
-
-welkom-
Ik zit mij af te vragen wat minder werk is en/of voordeliger is: koppakking of de hele motor vervangen.
Persoonlijk zou ik liever de kop eraf halen -klus-
Ter info: motorcodes MH (carb), NZ (multipoint) en AAV (monopoint) zijn in de basis dezelfde motoren.
Alleen de aanbouwdelen verschillen en de MH heeft een gat in de cil.kop tbv mechanische brandstofpomp.
-
Dank je wel Sjon voor de opheldering tav de motorcodes.
Alleen de koppakking is inderdaad minder werk. Echter rammelde het blok laatste tijd al een stuk meer dan een jaar geleden (toen die ook al rammelde). Ik heb geen zin in verassingen en onvoorziene kosten, daardoor leek me dit toch de "makkelijke" keus. Zeker aangezien het qua kosten niet veel van elkaar hoeft te verschillen.
Misschien een verkeerde gedachte van mij?
Ik ben een handige Harry (Harriët?!), en heb gelukkig best wel een clubje vrienden die allemaal in de (oudere) auto wereld zitten waardoor voornamelijk gereedschap, brug en expertise niet moeilijk te vinden zijn. En door het merendeel zelf te doen de kosten ook erg gedrukt kunnen worden.
Een motorblok vervangen is zeker niet net zo makkelijk als een nieuwe kraan in je keuken plaatsten, en misschien wat ik nu wil gaan doen is wel zo stom als een hele nieuwe keuken te plaatsten terwijl alleen de kraan kapot is -dunno- Ecter als je aanrechtblad ook al rot is of rot lijkt, en de keuken kost net zo veel als je kraan...
Volgens mij ben ik te ver aan het doordenken :') Word tijd voor bier, het is godverdomme weekend -thumbsup-
-
Heb trouwens foto's proberen te plaatsen, maar de website lijkt niet te willen mee werken. Heb ze al aangepast in maat zodat ze niet groter zijn dan 250 kb, maar helpt niet. Mijn excuus
-
Ik heb eventueel nog een distributieriem en waterpomp nieuw liggen.
Deze ligt in Arnhem dus mocht je toch zelf de pakking vervangen.
-
Dank je Patrick, de optie staat zeker nog open. Ik laat het je weten 😃
-
Dat rammelen was hier nog niet bekend, dat verklaard de andere keuze.
Die AAV van Jorp is dus gewoon bruikbaar: aanbouwdelen van de NZ erop en inbouwen maar -thumbsup-
Unieke vrouw, heb ik de indruk: rijdt in een oude Polo, zelf sleutelen, aanrechtblad vervangen én drinkt bier -prut-
Bijlagen toevoegen werkt niet meer op dit forum.... (oude bijlagen worden momenteel ook niet weergegeven helaas)
-
En is MAG lasser 🤗. Dank je wel voor je het advies. Ga contact zoeken met Jorp nadat ik in Arnhem ben gaan kijken naar een blok. Is uit een onafgemaakt project dus ben benieuwd of het iets is.
Zodra ik er aan begin zal ik in een ander topic het project up to date houden 😊
-
Waar kom je vandaan?
Ik heb nog een kale 1.3 AAV motor liggen. Deze mag weg voor 25€
Welkom trouwens.
Jorp, ik heb je een PM gestuurr
-
Ha, je weg gevonden zo te zien! Ik hoop dat je polo'tje snel weer mag rijden :)