Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jeroen op wo, 26 mrt 2003, 00:10:29
-
Zoals de meeste wel weten is mij nz kaput en moet er een nieuw onder(blok) in. Krukaskeering en lager(s) kapot
Ik wil iig het injectiesysteem zo laten. MAar ik zit over 3 opties te denken:
1. Onderblok laten reviseren
2. Van de sloop 1.3 onderblok halen en eigen kop op zetten
3. 1.4 onderblok halen + eigen kop.
MAar ik weet niet wat het injectiesysteem met de vergrote cilinderinhoud doet. Kan hij daar iets mee, of win je niks?
Thx voor de reacties
-
ja lastig.
je kunt alle optie's wel toe passen.
als je een 1400 motorblok koopt houd het injectie systeem
geen rekening met de toename van cilinderruimte,
hierdoor heb je bij inlaatslag wel meer lucht aangezogen maar
de hoeveelheid brandstof blijft achter.
het kan zijn dat de lambda sonde het oppakt door het lucht overschot en zo het mengsel rijker maakt
ik denk dat het regel systeem dit wel aan kan.
anders gaat het systeem in nood loop.
en slaat de knippercode (lamdba sonde onaannemelijk signaal)
op in het geheugen
(lamdba waarde buiten kenveld)
-cool- POLO POWER -cool-
-
nz kan dit zat aan met 1.4 blok (blok kan heel blijven is geen kop wissel nodig)de nz wrdt normaal door knobloch getuned met nokkenas en filter waardoor er ook meer lucht naar binnen kan aangezien de nz geknepen op de nokkenas is .
tevens kun je de benzine druk verhogen op het drukpotje ,en de bypass op de luchtweger aanpassen (geef maar een belletje)doen we in een weekendje
-
ps reken op een 80 pk standaard
-
mooi serge ik kijk wel ff toe hoe dat afloopt.
hehehehe
ik wil wel eens weten wat hij er van vindt voor dat ik zelf ga beginnen met de 1.4.
-
Wat zou zo'n knobloch nokker + filter gaan kosten is dat nog verkrijgbaar? Wat zou er aan de bypass van de luchtweger veranderd moeten worden? Lijkt me wel wat iets meer pit in mijn NZ motor. Ook ff de middendemper verwijderen. En waar haal ik zo'n drukpotje vandaan? Heb je een paar prijzen er van? Nog meer ideeen voor het tunen van de nz?
-
Knobloch set (nokker 268 + K&N luchtfilter koste toen 750DM daarmee kon je idd rekenen op zo'n 80pk. FF opgezocht :D
http://www.86c.de/tooltips/toolc02.htm
http://www.86c.de/tooltips/toolb01.htm
-
die is zeker nog verkrijgbaar bij de fa knobloch
Knobloch.de
Nu ja ik denk dat het dan een 1.4 wordt. Nu maar eens opzoek naar een donor. Dan zelf met Angeline in bouwen, en voor de troubleshoot weet ik serge te vinden :D
Knal ik er meteen een 5-bak in.
Stap 2 is dan de knobloch nokkenas. Maar dat moet ik nog effe bekijken of dat nog veel doet of niet. MAar dat is afhankelijk van de eerste winst.
-
Knobloch nokkenas ? Elk merk doet het gewoon hoor .. nix speciaals aan dat merk
-
de nokker van de firma knoflook is een 268 ook bij schrick of cent te verkrijgen
-
hmmmmmmmzzzzeen kleine 90 is ook leuk,met5 meer koppel dan de 1.3 :D
-
kijk dat is leuk.
en je hoeft niet veel aan te passen,past trouwens de 5 bak van de aav op de 1.4?
-
Ja, zonder problemen, onderblok is vrijwel gelijk aan de 1.3, alles past er zo op. :)
En Serge, jij bedoelt zeker Kent ipv cent.. :P
-
klinkt hetzelfde maar die ja
-
En wat, moet zo'n nokkenas kosten? Iemand een idee?
-
past die nz injectie niet op de 1.6?
of moet je dan alles van een 3f hebben of zo?
-
ik bedoelde die 268 nokker, niet een bepaald merk. Maar ik begrijp dat ik het beste een complete 1.4 koop met bak en kop en dan het in en uitlaatspruitstuk overschroef van de nz op dat blok?
Nu ja eerst maar eens oude eruit en o pzoek naar een donor... -cool-
-
en een donor zoeken is al een hele klus.
plus de 1.3 verwijderen.
suc6 ermee
ik bekijk het wel allemaal voor ik met de motor begin. :D
-
Je hoeft de kop niet te verwijderen, die is gelijk aan die van de 1.3. Alleen de injectie overschroeven volstaat.
-
jep volledig ;)
-
Dus ik moet opzoek naar een:
ABD blok, (golf, vento 91-95) en seat ??
AEX ? (1.4 golf/polo 95- )
Of kan alleen abd het zijn (aex te nieuw waarschijnlijk)
-
Alleen ABD van het eerste bouwjaar,dan heb je ook geen geknutsel met de voorste motorsteun.