Auteur Topic: Portier type 2, 2f  (gelezen 794 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Portier type 2, 2f
« Gepost op: za, 16 aug 2003, 00:01:27 »
Nog even 1 x een vraag over de portieren van de 2 en 2f; zijn de portieren en bevestigingen van de portieren (scharnieren) van de classic, steilheck type 2 en coupe type 2 gelijk, of zit daar nog enig verschil tussen? Zoja, wat is het verschil?

Het enige wat ik tot nu toe weet is dat de portieren van 2 en 2f slechts verschillen aan de xtra balk in het 2f-portier...

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
Portier type 2, 2f
« Reactie #1 Gepost op: za, 16 aug 2003, 01:06:53 »
Nee de portier is precies hetzelfde.

Ik weet niet of je hem van een 2 in een 2f zet of andersom, maar een paar verschilletjes die ik ben tegengekomen waar je wel op moet letten:
- op de 2f deur zitten onder het raam bevestegingsijzertjes voor het binnenpaneel, in de 2 ontbreken deze
- op de 2f deur zijn de 2 bevestigingspunten van t binnenpaneel aan de voorkant anders (schuiven ipv vastschroeven)
- Let op als je de deur inhangt, de schanieren van de 2f deur zijn net ietje dikker (een paar mm maar). Bij mij raakte na montage de nieuwe deur aan de voorkant de carrosserie.
- Als je het slotknopje aan de binnenkant erafschroeft, bewaar de originele: de 2f is net ietsje langer dan de 2, dat past niet goed.

zo moet t wel lukken denk ik

greetz
Blue shopper 4 life!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Portier type 2, 2f
« Reactie #2 Gepost op: za, 16 aug 2003, 18:59:21 »
Ok bedankt voor de info, de nieuwe deur is net gespoten en ik ga deze er morgen of maandag even inzetten.
Thanx again!