Auteur Topic: Een paar kleine mankementen.  (gelezen 1173 keer)

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Een paar kleine mankementen.
« Gepost op: zo, 18 jan 2009, 09:47:56 »
Na het brandje van het dashboard van mijn Polo is er een ander dashboard in gekomen. Ziet er weer goed uit.
Maar toch zijn er twee problemen waar ik niet goed uitkom. Er is een ander snelheidsmeter in gekomen, en deze geeft te veel aan, 50km/u  is 70 km/u op de snelheidsmeter :D, hoe kun dat aanpassen.
De aanjager werkt alleen op de hoogste stand (3) 1 en 2 werken niet hoe is dat te verhelpen. Achter de schakelaar zit een zwart blokje waar op een kabel spanning staat. Op de andere niet hoort dat zo ?
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Een paar kleine mankementen.
« Reactie #1 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 10:26:39 »
Na het brandje van het dashboard van mijn Polo is er een ander dashboard in gekomen. Ziet er weer goed uit.
Maar toch zijn er twee problemen waar ik niet goed uitkom.  Achter de schakelaar zit een zwart blokje waar op een kabel spanning staat. Op de andere niet hoort dat zo ?
Er is een ander snelheidsmeter in gekomen, en deze geeft te veel aan, 50km/u  is 70 km/u op de snelheidsmeter :D, hoe kun dat aanpassen. wel een van een polo en niet van een golfje 1 ?

De aanjager werkt alleen op de hoogste stand (3) 1 en 2 werken niet hoe is dat te verhelpen. weerstandje op de kachelmotor onder je motorkap en parafan plasticje is waarschijnlijk stuk
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Een paar kleine mankementen.
« Reactie #2 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 10:38:52 »
De aanjager werkt alleen op de hoogste stand (3) 1 en 2 werken niet hoe is dat te verhelpen. weerstandje op de kachelmotor onder je motorkap en parafan plasticje is waarschijnlijk stuk
Als onervaren sleutellaar, kun je mij aangeven hoe zo'n weerstand er uitziet, en welke kleur die heeft.

Gr
van der 'P'
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Een paar kleine mankementen.
« Reactie #3 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 10:51:11 »
Kijk OP de kachelmotor, die zit onder de plastic parafanplaat (moet je dus even weghalen).
Als je voor de auto staat zit er aan de linkerzijde van de kachelmotor een weerstand (geen standaard zekering oid) geschroefd. De kleur is waarschijnlijk GROEN, omdat de boel volledig geoxideerd is. :D
Je kan de weerstand eigenlijk niet missen, verder zit er aan die zijde niets aan electronica op de kachelmotor.

Haal een tweedehandsje op de sloop of een nieuwe bij de dealer (schrik niet van de prijs, kost meer dan 3 tientjes..)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: Een paar kleine mankementen.
« Reactie #4 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 07:30:54 »
Bedankt voor jullie reactie's.
De afgelopen dagen heb ik wat gehobby't en de twee oplossingen toegepast, ander tellerblok erin plus een kachelweerstand.
De problemen zijn opgelost dankzij de hulp van mede forumbezoekers  -thumbsup-

Gr van der 'P' -sturen-
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)