Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: punk3000 op zo, 27 jan 2013, 20:10:44
-
Zat een beetje op club polo rond te kijken en ik zag ineens DIT SETJE REMMEN (http://www.polog40.co.uk/forum/index.php/topic,9386.0.html) te koop staan.
Is er iemand die er meer van af weet?
Zelf ben ik nog niet eens van std remmen naar g40 remmen gegaan, maar ik wil eigenlijk gewoon grotere remmen, zodat het remmen vrij giftig gaat. (persoonlijke voorkeur)
-
word veel toegepast bij golfjes1 op golf1.info staan zat projecten met opel bremsen -thumbsup-
schijnt nog goed te passen ook die klauwen..
(http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Attachment&attachmentID=10462&h=4aaab3f578ab8cf26760c3507cf2dafe8055548b)
(http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Attachment&attachmentID=10463&h=0980b2e714b58c155b74851a1bdb54961fe91f15)
(http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Attachment&attachmentID=10525&h=e4bfa410a9025e3ded2f49f518b725cdb5d13559)
Senator A Festsättel Ø 54mm / Ø 57mm = 271x22mm
Senator A Faustsättel Ø 60mm = 271x22mm
Senator B Faustsättel Ø 60mm = 280x24mm (auch für 280x22mm geeignet)
Kadett GSI Faustsättel Ø 52mm = 256x24mm
Omega A Faustsättel Ø 54mm = 256x24mm
(http://img855.imageshack.us/img855/8813/dsc0392o.jpg)
Links: Opel, Rechts VW
(http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Attachment&attachmentID=44199&h=5427a26450c4cfeff21a3bffbb9adcfb30497be3)
opel en volvo worden veel toegepast op VW
-
Was toch iets met boutgaten die te groot zijn voor de standaard bouten? (bevestiging aan veerpoot)
-
Grotere hoofdremcilinder kan ook. Meer remdruk. Andere schijven en blokken kan ook nog.
-
Van een grotere hoofdremcilinder wordt de remdruk niet anders, de pedaalslag wordt wel kleiner. Dus kleiner controlegebied.
Ga je klauwen met meer/grotere zuigers monteren dan heeft het wel zin.
-
Ah fout geredeneerd dus.
-
Heb de kerel eens een berichtje gedaan.
In de advertentie staat dat de std opel vectra klauwen passen op een polo poot, maar hoe zit het dan met de gsi16v klauwen die hij neer zet?
Als het allemaal plug and play is, ga ik misschien toch eens kijken voor zo'n setje dan
-
als dat plug en play past dan past de klauw van een volvo 240 ook zo op de gaten. En dat zijn 4 zuiger remklauwen. Weet alleen zo niet hoe je met die schijven dan uitkomt.
-
Was toch iets met boutgaten die te groot zijn voor de standaard bouten? (bevestiging aan veerpoot)
Ik zag en las dat de schijf Niet in het midden uitkwam zonder pas/adapterplaatje erachter en dus tegen de klauw schuurde!!,, effe foto zoeken..
volvo word echt veel gebruikt op www.golf1.info omdat die dus meerdere zuigers hebben, alleen is dat voor grote wielen en de meeste hier rijden met kleine wielekus :)
-
astra 2,0L 16V
(http://img51.imageshack.us/img51/9763/dsc0390po.jpg)
opel klauw met vw schijf.
(http://img823.imageshack.us/img823/4564/dsc0386wh.jpg)
achterkant
(http://img4.imageshack.us/img4/7159/dsc0387m.jpg)
de stand van schijven en blokken..
(http://img254.imageshack.us/img254/1719/dsc0380x.jpg)
(http://img341.imageshack.us/img341/285/dsc0378wz.jpg)
en hier de schijf Niet in het midden:
(http://img440.imageshack.us/img440/5381/dsc0376y.jpg)
en hier de schijf Wel in het midden:
(http://img23.imageshack.us/img23/6528/dsc0388na.jpg)
1. ISO 7379 M10 h9 12.9 Passschraube
2. 12er Buchse mit 10er Innerndurchmesser
3. M10 im Achsschenkel aufbohren und M12 rein schneiden
-
en een 22m hoofdremcilinder heeft alleen nut indd met betere/grotere remmen.
had m,n G40 ermee uitgerust maar die remde zelfs nog slechter -gert-
dus nu maar alles van golf gti overbouwen en hopen dat dat toch meer vertrouwen geeft!
-
Ik zag en las dat de schijf Niet in het midden uitkwam zonder pas/adapterplaatje erachter en dus tegen de klauw schuurde!!,, effe foto zoeken..
volvo word echt veel gebruikt op www.golf1.info omdat die dus meerdere zuigers hebben, alleen is dat voor grote wielen en de meeste hier rijden met kleine wielekus :)
maakt volgens mij weinig uit, op het c kadett forum zijn die kadett 16v remmen ook een veel gedane upgraden. Alleen je kunt dan nog maar bepaalde 13 inch velgen gebruiken, en anders moet je al overstappen op 14 inch. En die volvo 240 remklauwen passen ook gewoon goed in een 14 inch velg.
-
aha oke, ik dacht dat het vanaf 15inch was bij volvo...
-
nee dat is bij de 940 zo. De volvo 240 heeft namelijk ook gewoon een 14inch reserve wiel.
-
-thumbsup- dan beter de volvo remmen.. ga ik ook eens rond snuffelen op de sloperij hiero -klus-
-
(http://img392.imageshack.us/img392/7968/dscn13481ni5.jpg)
-
volvo klauwen met honda civic schijven -klus-
Adapterbuchsen für Montage von Volvo 4-Kolben-Bremse
(http://www.clausvonessen.de/media/images/bild13.jpg)
(http://www.clausvonessen.de/media/images/vorderachse-2.jpg)
Sie erhalten 4 Stück Adapter-Paßbuchsen.
Mit diesen Buchsen ist es möglich vom Volvo 262 mit innenbelüfteten Bremsscheiben die Sättel am Einser zu montieren.
Da diese Sättel 2 Leitungsanschlüße besitzen sind T-Stücke erforderlich.
Diese Sättel müssen mit Honda Civic Bremsscheiben 258mm innenbelüftet kombiniert werden.
Die Nabenbohrung der Bremsscheiben muß um 1mm aufgeweitet werden
Volvlo remklauwen staan voortaan op mijn wensenlijstje -thumbsup-
zien er potverdikkie mooi uit man
-
enige nadeel is dat ze best zwaar zijn, maar dat vond ik van die opel 16v dingen ook al toen.
-
Ja daar kan ik nog wel mee leven, zo,n 4zuigers remklauw remt volgens hun{forummembers} super goed -klus-
had er nog niet naar omgekeken eerlijk gezegd maar ik vind ze er al top uitzien -cool-
Ze zijn wel behoorlijk breed!
Maar stukken goedkoper dan een setje willwood. -gert-
Toch eens goed opletten mocht ik weer eens op een sloperij belanden. :)
-
ik denk dat je zo'n setje wel voor 75-100 euro moet hebben in redelijk nette staat. En misschien nog wel goedkoper als je goed zoekt. Die dingen worden namelijk ook veel in de bangers en rodeo gebruikt. En vaak gaan die gewoon zo compleet met remklauw er nog op het oud ijzer in. Dus als je die lui een bericht stuurt is er vast wel iemand die nog wat wil verdienen.(je zou het kunnen proberen op de site van pewi racing of op asebangers.com)
-
-thumbsup- Ik ga eens rondneuzen daar bedankt voor de info..
Kijk wat ik nog meer vond -klus-
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0738.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0739.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0741.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0742.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0748.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0749.jpg)
(http://i12.photobucket.com/albums/a250/heg123/arched%20polo/CIMG0750.jpg)
-
ja, ik vind het heel mooi Richard, maar waar is deze set van?
-
volvo remklauw met 256 schijf van seat -klus-
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t81263.html
-
(http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/P1010064.jpg)
Polo Gti schijven 256x 25 mm past alleen met speciale velgen zoals oa OZ,Cromodora voor de racerij.
-
En speciale adapters natuurlijk -klus-
Maar die zijn o.a. hier (http://www.epytec.de/index.php/cPath/1_391_397_417) te vinden.
-
http://i237.photobucket.com/albums/ff278/JanNieuwenburg/P1010064.jpg
Polo Gti schijven 256x 25 mm past alleen met speciale velgen zoals oa OZ,Cromodora voor de racerij.
die past alleen met die velgen omdat je anders de klauw raakt met het hart van de velg denk ik? Ik denk dat ze dat met die volvo klauw ook hadden en dat er daarom zo'n spacer op zit bij die foto.
-
Had een beetje door zitten vragen en mailen aan zo'n kerel die met volvo remklauwen bezig was.
Hij raad aan om schijven van een rover 216 gti te nemen, want die offset is heel anders dan de schijf van de seat.
En dan zou je alleen een dun adaptertje moeten hebben om schijf en klauw mooi op elkaar te krijgen.
Nadeel is dan weer wel dat die rover 216 gti schijven 264 mm groot zijn (richting overkill mss??) maar natuurlijk ook vast niet zo makkelijk te verkrijgen meer zijn, gok ik zo....zonder ook maar verder gekeken te hebben.
Kerel reed wel met 15 inch, of dat vanwege de remmen was weet ik niet.
-
als je weet hoe die ze moeten zijn en de diameter en dikte dan kun je op winparts.nl vaak de maten er wel bij vinden.
-
(https://imagizer.imageshack.us/v2/404x541q90/35/q9c5.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/404x541q90/819/hl5j.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/724x541q90/707/kbgx.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/404x541q90/703/hlbu.jpg)
Opelbremse ATE 60 (60mm Bremskolben)
Passt Plug and Play an das Polofederbein ohne irgendwelche Adapter in Verbindung mit der Bremsscheibe vom G60. Vier Hülsen welche zur Zentrierung benötigt werden sind dabei sowie passende Schrauben der Güte 12.9. Sättel sind komplett Überholt (neue Bremskolben alle Führungen und Dichtungen, Rot lackiert, nur einmal Probehalber ans Federbein geschraubt). Ebenso sind neue ATE Bremklötze sind dabei.
http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=24927