Auteur Topic: G40 trekt scheef  (gelezen 750 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
G40 trekt scheef
« Gepost op: wo, 10 sep 2008, 20:55:33 »
Heb deze dagen een g40 in onderhoud, deze trekt erg naar links toe, remklauwen zaten vast (klacht was een klapperend geluid dat van los liggende remblokjes af kwam) nadat ik dit gangbaar heb gemaakt proefrit gemaakt, en de auto trekt nog steeds scheef, het is dus geen zwaar draaiend wiel. wat me ook opgevallen is dat er aan de rechterkant een G40 spoorstang gemonteerd zit, maar aan de linker kant een normale spoorstang, met gewone rubbers.
ik heb zelf het ID dat het hier aan ligt. iemand hier meer ervaring mee?

btw, schijven zijn ook krom, trilt in het stuur, denk dat dit komt door de vastzittende remklauwen.. neem aan dat dit er niks mee te maken heeft maar vermeld het ff..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #1 Gepost op: wo, 10 sep 2008, 21:08:16 »
Ene kant meer remvermogen dan de andere ?

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #2 Gepost op: do, 11 sep 2008, 07:17:30 »
owja helemaal vergeten, ben na net reinigen/smeren v/d remmen ff over de remtestbank geweest, had 0% remverschil, achter heel ietsjes maar. niks bijzonders dus.

ik heb zelf het id dat de rubbers v/d normale stuurstang meer "inveren" dan de g40 spoorstang
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Area51

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #3 Gepost op: do, 11 sep 2008, 08:21:33 »
Wat ik nog wel eens heb meegemaakt is dat er een rubber remslang dichtzat (waardoor er minder olie bij de remtang komt), of dat één kant vervangen is door een nieuwe die uiteraard een mooiere schone doorgang heeft.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #4 Gepost op: do, 11 sep 2008, 11:15:05 »
Bedoel je verschillende spoorstangen (stuurstangen) of draagarmen?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #5 Gepost op: do, 11 sep 2008, 20:30:59 »
fusee kogel speling of stabi rubber doet ook leuke dingen als deze versleten is
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #6 Gepost op: za, 13 sep 2008, 11:38:43 »
zal eens ff een paar blokken voor en achter de wielen leggen, auto heen en weer drukken en eens kijken of de wielen er een beetje recht onder blijven..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #7 Gepost op: za, 13 sep 2008, 12:16:08 »
Je kan beter de boel vooraan op bokken zetten de dan speling proberen te voelen. Als de auto op zijn wielen staat is het lastig om te voelen/zien of er speling zit op stuurkogels/draagarmrubbers of stabirubbers.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #8 Gepost op: za, 13 sep 2008, 23:49:03 »
als ik de auto tegen een blok aan duw, drukt het gewicht v/d auto tegen de rubbers, probeer dit maar eens te evenaren als hij op bokken staat. vind ik, altijd nog de fijnste methode, ook realistisch/praktijk. bij de meeste auto's kun je het vaak zo wel voelen, maar aangezien de wielophanging van een polo "vast" moet drukken voor je kunt gaan voelen(vrij hangen v/d veerpoten) en zeker bij verlaagde auto's krijgt de wielophanging dan een hele andere stand, dus speling mischien niet meer voelbaar

ben ondertussen m'n eigen aan het ombouwen (carbs) en er is ook nog kermis dus zal v/d week eens kijken of ik tijd heb :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #9 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 01:21:15 »
ja juist daarom, al het gewicht drukt al op de rubbers. -dunno-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #10 Gepost op: zo, 14 sep 2008, 08:32:59 »
bandenijzer laat veel zien (motivatie ijzer )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #11 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 12:38:35 »
Als er aan de ene kant een G40, en aan de andere kant een niet G40 spoorstang gemonteerd is ( spoorstang! ) dan verwacht ik een probleem met de uitlijning.

Als er aan de ene kant een G40, en aan de andere kant een niet G40 draagarm gemonteerd is ( draagarm! ) dan verwacht ik een probleem met de uitlijning.

Bij een spoorstang kan het zijn omdat de oude kogel versleten was, en deze domweg compleet met spoorstang van de sloop gewisseld is, waarbij uitlijnen vergeten is ( en dat terwijl de lengte van de starre stang dus WEL verschilt )

Bij een gewisselde draagarm, verwacht ik een kromme koets,. na een ongelukje!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Roberto

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #12 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 18:26:23 »
ik heb hetzelfde probleem , en bij mij is dit probleem sinds ik de originele wielen heb vervangen door BBS'ers die breder en groter waren dan de vorige...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: G40 trekt scheef
« Reactie #13 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 19:13:55 »
ik heb hetzelfde probleem , en bij mij is dit probleem sinds ik de originele wielen heb vervangen door BBS'ers die breder en groter waren dan de vorige...

dan komt bij jouw een camber of casterprobleem naar voren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .