Auteur Topic: G-laders  (gelezen 437 keer)

Offline danoontjepower

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
G-laders
« Gepost op: zo, 27 jul 2008, 00:57:06 »
Hallo!

ik sta op het punt om een g40 te kopen. (ja ja, ik ben zelf ook heel handig) maar ik weet alleen niet zoveel over g-laders... en na 10 of 20 pagina's doorgebladerd te hebben op dit forum kon ik er eigenlijk weinig verhalen over terug vinden...

wie o wie kan mij vertellen wat er waar is over de g-laders? moet je ze nou wel of niet na laten draaien. bestaan er echt 2 soorten? voor 92 en na 92. en dan zouden die van na 92 een doorontwikkeling zijn van de eerste... en waar zou je ze eventueel aan herkennen? en is het wijs om zoon ding te kopen, zeker met 180.000km op de teller?

kortom... weet iemand waar ik dit soort info kan vinden? of is er iemand hier ervarings deskundige ?

alvast bedankt voor de info!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G-laders
« Reactie #1 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 08:48:21 »
:)

Arno ( Polo3 ) is onze 'huis' revisi-deur , en hij weet zo ongeveer alles van die dingen; welke fabrikanten er zijn geweest, en hoe deze aan de codes op de laders te herkennen ( VWO LDL ofzoiets: ik ben geen expert ).

Nadraaien: 't is geen Turbo die loeiheet wordt en oliegesmeerd/gekoeld is; De lader wordt wel degelijk gesmeerd, dus 'heet' weg zetten is niet zo verstandig: Beter is 't om ( net al bij normale motoren ) niet na een stuk flink planken de motor 'tak' uit te zetten, maar gewoon even de laatste kilometers rustig en normaal te rijden.  Belangrijker is het rustig warm rijden.

180.000 hoeft nul komma niks aan problemen te betekenen, maar kan ook 1 grote bak ellende zijn, waarbij de voorgeschiedenis vooral belangrijk is: Een ongereviseerde lader kan er bij die kilometerstand beter aan toe zijn dan een 4 keer gereviverfde lader: Reviseren is (schijnbaar) een vak apart, en sommigen maken meer kapot dan je lief is.

Overigens; Je hebt dus al een auto op het oog? Misschien is ie hier al bekend: foto's?
Overigens: D'r zijn minimaal 5 verschillende G-40 laders; In de Polo 2 zaten d'r al een stuk of 3, in de 2f dus ook nog 2 verschillende. Maar waar bij de 2f de laders ongeveer gelijk zijn, zijn ze bij de Polo 2 juist heel erg verschillend.
Overigens; Welkom
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline danoontjepower

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4
Re: G-laders
« Reactie #2 Gepost op: zo, 27 jul 2008, 11:59:21 »
Dank je!!

rijd nu een scirocco, maar die heeft 354000 km gedraaid sinds 1992. dus het word tijd deze op hok te zetten en rustig aan mee te gaan doen. ben dus op zoek naar een andere daily, en het liefst een klein leuk autootje zoals een polo. (of een g40 polo)

de polo waar ik het over heb is de volgende

http://link.marktplaats.nl/179170041

hij reed wel lekker enzo, en er zat 1 plekkie roest op, en ik heb voor volgend jaar al een paar apk punten gezien, maar waar het bij zulke auto's om draait is de g-lader. vandaar mijn vragen. heb namelijk veel 1.8 8v scirocco ervaring, en ben ex vrachtwagen monteur dus handig zat. maar van g-laders geen kaas gegeten!

voorlopig alvast bedankt voor de info! hoop natuurlijk op meer info, en nog mooier zou zijn als iemand deze polo en of zijn historie kent, al kwam die gozer wel geloofwaardig over!

Groeten Diet aka Danoontjepower