Nou snap ik er geen hout meer van...
Vanochtend wat moeilijk starten, maar uiteindelijk toch aanslaan. Afremmend voor een verkeerslicht afslaan. Weer starten en maar iets op toeren houden dan. Bij de garage remmen getest, koplampen afgesteld & accu vervangen. Co2 kon wegens de slechte afstelling van de ontsteking niet goed gemeten worden.
Nadat de accu vervangen was, helemaal niet meer aanslaan. Wat doormeten, stekkers nakijken, etc. toch aan de praat gekregen. Ontsteking wat verdraaid tot-ie weer wat beter liep. Sputteren in z'n 2 wat-ie eerst niet deed, terwijl het sputteren in z'n 3 wat verminderd was. Even gestopt bij een maatje voor een bakkie & vervolgens weer niet meer aanslaan & ondertussen ook een lege accu.
Na lange tijd vandaag maar eens een Golf 3 bobine op de kop getikt bij De Kneus (een sloperij
), omdat we ondertussen weer geen vonk meer hadden.
Deze bobine bracht geen soelaas, dus maar eens met m'n monteur overlegd wat te doen. Mede met het oog op de aankomende APK (einde augustus) & de ondertussen verder gevorderde roestplekken bij de achterruit & de vulopening is besloten om deze voor de 30e op te laten halen door de oud ijzerboer.
De nog bruikbare onderdelen (denk aan voorpoten, achterbrug, Corrado-stoelen, etc.) zullen er nog afgehaald worden & hier in de bingo gaan.
Motivatie voor het besluit is eigenlijk 3-ledig:
- De Volvo bevalt prima, is ruimer & doet het;
- De roest waarvoor-ie de stalling in ging, maar nooit is aangepakt, wordt ondertussen ingrijpend las- & spuitwerk;
- De APK, want het vonk-probleem oplossen, was nog maar het begin. Daarna moest de onsteking nog afgesteld worden, de Co2-waarde was te hoog (mede ontsteking gerelateerd, I know) & voor het mooi moest de motorswap nog bij het RDW goed gekeurd worden.
Al met al een ervaring rijker & illusie armer, maar goed... Het is niet anders