Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

FAQ : Veerpoten

<< < (5/6) > >>

mark2fpolo:
Even een opfris momentje aub!?

Ik heb polo 2 poten met nieuwe offset schijven en vwII klauwen. Nu passen de originele velgen niet meer..

Kan ik nu wel de oude remmerij weer monteren of zat het verschil in de naaf?

Zou anders een 5mm spoorverbreder de oplossing kunnen bieden?

Alvast bedankt!

EMP:
verschil zit hem waarschijnlijk in de beugels van de vw2 klauwen

mogelijk is dit een optie:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3955.0

mark2fpolo:
Je bedoeld remzadels wijzigen?

Sjon blijft in de polo 2 range bij zijn wijziging. Ik ben van polo 1 naar polo 2 gegaan. (Poten, draagarmen en remmen) Daar zit het verschil in de offset.

Maar vroeg me af of ik op de polo 1 remmerij op polo 2 poten kan bouwen. Of dat de naaf zorgt voor de andere offset.

Ik denk dat de spoorverbreder van 5mm wellicht de meest praktische oplossing is?!

Sjon:
Polo 1 velgen passen sowieso niet icm 1986+ spul, ook niet met een VWI remzadel: spoorverbreder van 5mm noodzakelijk.

Wat ik niet weet: of dat de Polo 1 velgen wel passen icm vroege Polo 2 remmerij -dunno-
En dan vraag ik me eigen meteen af of er überhaupt verschil zit in de remzadels/klauwen van een Polo 1 en vroege 2,
want de remschijven verschillen in offset, evenals de offset op de veerpoten, maar dat hoeft niet zo te zijn voor de zadels & klauwen.

mark2fpolo:
Dus als je weer eens alles in de handen hebt als je zo ver bent bij de Derby... ( ver in de toekomst) Dan zien we de foto's wel verschijnen!

Ik bedankt voor de reacties ik ga voor de spoorverbreder.

Wat mij weer doet denken. Als ik voor 5mm erop zet wat zal ik dan met de achteras doen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie