Auteur Topic: polo langere tijd stallen  (gelezen 3099 keer)

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
polo langere tijd stallen
« Gepost op: wo, 20 aug 2014, 16:43:02 »
de bedoeling is dat ik binnenkort een nieuw projectje begin, en dan ga ik de polo stallen in een loods bij een bekende.
waar moet ik rekening mee houden en hoe kan ik de polo voorbereiden op een lange tijd stil staan?
ik denk wel een jaar, maar kan ook langer worden.

ik ga de auto in ieder geval grondig schoonmaken, maar wat kan ik nog meer doen?
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline Polo-Freak

  • L86C-0235
  • Non-Register lid
  • Berichten: 122
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 20:12:24 »
Hey,

Ik heb even wat opgezocht en kwam hierop uit.

accu eruit
auto op bokken
goede vochtafvoer, zowel buiten als binnen de auto....mbv vochtvreters bv....ramen op een kier en de deuren niet geheel sluiten, laat ze half in het slot hangen....
inlaat en uitlaat afsluiten....
bougies eruit halen en dan wat olie erin spuiten en de bougies er weer op
goed nakijken als er geen eten of dergelijke meer in de auto zit (snoepjes die ergens tussen zijn gekropen)
voor het stallen alles goed warm rijden en daarna niet meer gebruiken!

 -thumbsup-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 aug 2014, 20:18:50 »
is speciale olie voor om de motor te conserveren voor langere tijd stallen, moet geloof ik door het bougiegat gespoten worden. Verder moet je eigenlijk zorgen dat hij niet meer op de banden staat omdat die dan ovaal kunnen worden. En ik zou de raampjes op een kier laten als dat daar kan. Zou persoonlijk de deuren wel gewoon goed dicht doen omdat je anders meer kans hebt dat die gaan hangen en daardoor later niet mooi meer sluiten. En als je een carburateur motor hebt zou ik je aanraden om de benzineslang er af te halen en de motor te laten draaien tot hij vanzelf op houd omdat de benzine op is. Op die manier is de meeste benzine uit je carburateur en is de kans kleiner dat je van die opgedroogde benzine smurrie krijgt.
En eigenlijk zou je iets op je remmen moeten hebben zodat die niet verrotten. Maar ik zou zo niet weten wat je daar op zou kunnen doen. Zou zoiets moeten zijn als de conservering die er op zit als ze nieuw zijn.

Offline Ruben

  • Non-Register lid
  • Berichten: 40
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #3 Gepost op: za, 23 aug 2014, 17:38:08 »
Hoi,

Voor mijn gevoel lijkt het mij beter dat de carburateur niet lang droog blijft staan? toch?

Gr Ruben,

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #4 Gepost op: ma, 25 aug 2014, 19:59:05 »
bedankt, staan een aantal goede tips bij!
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #5 Gepost op: ma, 25 aug 2014, 21:17:01 »
Hoi,

Voor mijn gevoel lijkt het mij beter dat de carburateur niet lang droog blijft staan? toch?

Gr Ruben,
Waarom niet? Dan zou hij hem dus iedere week even moeten starten. Dat is natuurlijk nog beter als je hem regelmatig even warm laat draaien. Maar de meeste mensen kunnen/mogen dat niet in hun stalling. En anders verdampt de benzine vanzelf en blijft er een laagje troep over. Dus dan beter zelf leeg halen.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #6 Gepost op: ma, 25 aug 2014, 23:23:33 »
Tank helemaal leeg rijden en dan Aspen erin

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #7 Gepost op: di, 26 aug 2014, 18:27:53 »
remmen met blanke tectyl inspuiten. Met remreiniger is dat er zo weer af.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #8 Gepost op: do, 28 aug 2014, 14:32:41 »
Wat een drastische maatrgelen allemaal. Mijn polo heeft zo'n 4 jaar stilgestaan. De enige maatregelen die ik had genomen was oude velgen+banden erop (ivm ovaal worden), de accu losgooien en een zeil over de auto tegen het stof (wel in een droge, geisoleerde stalling). Na de 4 jaar de auto voorzien van nieuwe sapjes, en de auto starten met een beetje hulp van startkabels en de remmen weer wat schoon en gangbaar gemaakt en de auto liep als voorheen.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #9 Gepost op: za, 30 aug 2014, 13:08:05 »
nou poe wat een enorme maatregelen. Even je carburateur leeg halen en je remmen beschermen tegen roest. En ik zou vooral dat zeil weg laten als je geen krassen wil. En zelfs de kans op roest word groter door zo'n kleed. Het vocht verdampt en komt onder het zeil, kan nergens heen en dan heb je kan op roest.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo langere tijd stallen
« Reactie #10 Gepost op: zo, 31 aug 2014, 10:12:44 »
goede ventilatie , haarlak op de remdelen (rem je zo weer weg ) motor starten en de carburateur volspuiten met wd40 tot hij afslaat .auto op oude banden wegzetten .wat dekens er over en een autohoes met erin gaten voor ventilatie .
accu loskoppelen en uit de auto verwijderen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .