Auteur Topic: Stofhoes aandrijfas vervangen  (gelezen 2436 keer)

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Stofhoes aandrijfas vervangen
« Gepost op: vr, 28 nov 2014, 16:58:52 »
Hey iedereen.

Mijn G40 is niet door de APK vanwege een lekke aandrijfas hoes. Nu heb ik de boel allemaal al los en de oude hoes eraf gesneden. De as zit nog wel aan de versnellingsbak. Ik zag voorbij komen op het forum dat jullie de homokineet gewoon eraf slaan? Ik heb eens zitten kijken naar de homokineet maar ik ben bang om de homokineet kapot te maken. Daarnaast vraag ik me ook af hoe je de boel weer monteert.

Heeft iemand duidelijke uitleg met foto's?

Is het ook mogelijk om de linker stuurkogel uit de stang te draaien of is dit geperst?

Bedankt!

Alex

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Stofhoes aandrijfas vervangen
« Reactie #1 Gepost op: vr, 28 nov 2014, 17:04:47 »
linker stuurkogel uit de stang te draaien? Die kogel is normaal wel los te vervangen geloof ik. Maar is die ook afgekeurd dan? Anders zou ik daar niet aan komen.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Stofhoes aandrijfas vervangen
« Reactie #2 Gepost op: vr, 28 nov 2014, 17:06:17 »
linker stuurkogel uit de stang te draaien? Die kogel is normaal wel los te vervangen geloof ik. Maar is die ook afgekeurd dan? Anders zou ik daar niet aan komen.

Ja op het lijstje staat stuurkogel links, maar niet wat, hij is niet lek dus misschien speling? Anders bel ik morgen wel even de garage..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Stofhoes aandrijfas vervangen
« Reactie #3 Gepost op: vr, 28 nov 2014, 19:14:51 »
ja dan is het meestal speling, als de hoes lek is vermelden ze wel stuurkogel hoes.