heb vandaag de wachtverlichting maar eens ingebouwd. 2 neon staafjes die licht geven op de voetruimte. Nja overdag heb je er niets aan, maar snachts zal het wel wat leuks geven. Tevens maar de thermometer ingebouwd. Via een bestaand gat naar de motorruimte en vervolgens vlak voor het ruitenwissertankje geplaatst, leek mij een goede plek voor de buitensensor.
Stuur voor de zoveelste keer proberen rechtuit te zetten. Maar zal nog wel niet goed zijn. Heb even een fototje gemaakt van het stuur hoe het eruit ziet.
verdelerkap losgehaald en nagekeken. zowel verdelerkap als rotor waren echt gloednieuw. (waren nog knaloranje aan de binnenkant) Scheeld me weer wat kosten. Ontsteking of die op tijd staat. Tja weet niet, hij staat paralel aan de indicatiestreepjes op de kop. Dus ik weet het niet. Goed kans dat er toch iets fout zit, want stationair lijkt ie iets onregelmatig te lopen en bij gas los knalt de uitlaat. Foto van de stand van de ontsteking ten opzichte van het blok:
Viel me wel op dat er iets onder de rotor zat. Zit een zwart kapje achter wat ook moeilijk terug vast te krijgen was, maar dat zit het nu wel weer. Tis iig duidelijk dat de kleppendekselpakking op meerdere plekken lekt. Want zowel links als rechts is de kop nat. Onderblok gelukkig droog.
Ruitenwissers staan nu opeens iets te laag :S en het verschilt per keer dat ik ze gebruik hoe ze staan als ik ze stil zet.
Wat me opviel was dat er een lichte tik van de motor afkwam, motor warm nog steeds. vooral als je het gas losliet, alsof er iets rammelde. kan het niet precies beschrijven. Waar het precies vandaan komt weet ik totaal niet. Tis ook niet constant, heel af en toe een tikje en een rammeltje. Vrij hoge toon.
Viel me ook op dat de krukaspoelie voor de dynamo aan de drijven behoorlijk wiebelt. Is dat normaal? Dynamo loopt wel recht zonder wiebelen.
Wilde de achterspoiler eens schuren en opnieuw in de blanke lak zetten (kijken wat het effect was) helaas, bleek het geen blanke lak te zijn maar blauwe lak. (klarlack, use clear e.d.) ben blij dat ik daar snel achter kwam en het nog kon wegvegen. maarja, nu heb ik wel een geschuurde spoiler...
Heb het dak eens een klein stukje nat geschuurt. Als ik niet te hard duwde kwam de zwarte laag er vanaf. kan dat dus in principe wel een keer compleet doen
moet ik wel eerst een paar spuitbussen blanke lak zoeken en even een paar busjes van de groene lak bij de spuiter laten maken. Dan kan ik ook plekjes bijwerken. Tis iig te doen. net zoals de stukken op de motorkap, is hoogstwaarschijnlijk met compleet opschuren en opnieuw in de blanke lak zetten op te lossen. Zou ik wel blij mee zijn
Dempers achter lijken originelen, staat zowel vw als audi logo op, neem niet aan dat ze die mogen voeren op aftermarket spul. Hele onderste gedeelte van de veer veert compleet in als de auto gewoon op de wielen staat. En de 2 bumpstops dekken de zuigerstang af, dus hij zakt helemaal naar beneden.
Ik kan totaal niet inschatten hoe veel de auto nu aan de achterkant verlaagd is. Waarschijnlijk maar 40mm. Hij staat ook niet echt laag achter.
foto van de demper (pijltje wijst naar de vw en audi logo)
hopelijk weet er iemand wat meer over te vertellen.