Auteur Topic: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox  (gelezen 31035 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #180 Gepost op: wo, 31 mrt 2010, 12:58:18 »
probeer het maar eens.  -dj-

Commandant is een cleaner, haalt dus het bovenste laagje van de verf af en ook de stofjes die daar in zitten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #181 Gepost op: do, 01 apr 2010, 20:49:08 »
schuren gaf het resultaat al ;) maar ben er daarna met de commandant overheen gegaan. Wat t oppervlak net wat gladder maakte. En weer ging er aan de randjes weer verf af. (bij schuren al) hier baal ik natuurlijk wel van. Maargoed, heb er nog maar een laag overheen gespoten.

Iemand een idee waarom die randjes steeds los blijven gaan? Heb steeds ontvet en zoveel mogelijk stofvrij gemaakt voor het lakken.
Volgende keer schuur ik niet meer, enkel commandant. Hopelijk ist stuur dan af. Morgen dus. Maarja wil dus echt niet meer hebben dat die randjes losgaan. Iemand dus een oplossing ervoor?

Morgen maar weer eens wat aan de auto gaan werken. Moet nog steeds het lampje voor de de heaterknoppen werkend zien te krijgen. Daarbij heb ik arno83 beloofd wat fotos van de schade te maken. Zal er eerst wat aan de binnenzijde maken, buitenzijde komt later wel. Moet namelijk de bumper voor eraf.
Hopelijk is het redelijk te herstellen. maar ik vermoed dat de bumper heel veel leed bedekt... Zeker omdat de schade er al vrij ruime tijd zit. (roest e.d. ik hou mijn hart vast)

Ik zit nog met iets.

uitlijnrapport is ge-analiseert door martijn.

Conclusie (kan t nog mis hebben hoor, anders vul je maar even aan?)
uitlijner heeft zijn werk niet goed gedaan. Voorkant is hoogstwaarschijnlijk niet krom, maar gewoon niet gesteld op de manier zoals het hoort (stabisteun niet versteld)
achteras heeft geen afwijkingen in het camber ten opzichte van elkaar. Maar wel toespoor afwijking. Dus hij is of krom, of staat er niet recht onder (terug bij af dus)

ik heb nu 3 opties:

1. ik laat de auto weer uitlijnen, maar dan bij een uitlijner die vaker met polos te maken heeft gehad, dus beter weet wat en waar ie moet instellen. (kosten 55 euro)
2. ik zet een andere achteras eronder. En laat vervolgens de auto weer uitlijnen (kosten c.a. 200 euro)
3. Ik laat de auto weer uitlijnen, achteras blijkt toch krom, moet er dus alsnog een andere achteras onder zetten en weer laten uitlijnen of die goed onder de auto zit. (kosten c.a. 260 euro)

Ik kan nu geen keuze maken. maar het laatste wil ik zowiezo niet hebben. Hiervoor heb ik een uitlijnrapport van een verlaagde polo voor nodig. Met ongeveer dezelfde verlaging en waarbij de as wel goed eronder staat. De waardes van het toespoor van de achteras moet ik kunnen vergelijken (natuurlijk met hulp van martijn) om te kijken of mijn as nou krom is, of er gewoon niet recht onder zit.

dus hierbij gelijk een oproep: heb je je verlaagde polo pas laten uitlijnen? Ik zou graag een uitlijnrapport willen inzien om dit met mijn uitlijnrapport te vergelijken. Je kunt het zenden via PB.
« Laatst bewerkt op: vr, 15 mrt 2024, 10:37:48 door Dennis »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #182 Gepost op: do, 01 apr 2010, 22:02:27 »
Voor wat betreft je randjes: daar is het natuurlijk moeilijker hechten. Vergelijk het met een plastic zak: brede handvatten en je kunt langer meer gewicht tillen, zo'n wit zakje van de chinees, waarbij de handvatten langzaam uitzakken tot wurglijn-formaat en je trekt het minder lang.
De oplossing is wss geduld: sowieso eerste laag alleen de randjes spuiten. Dan 2 dagen laten uitharden, en dan pas het volledige stuur weer spuiten. Eigenlijk wel minimaal 48 uur laten uitharden om het netjes te houden als je het weer wil schuren/polijsten.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #183 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 22:42:53 »
heb de laatste keer enkel met commandant gecleaned. toen bleken er weer enigszins randjes te zijn blank geworden. Vanavond nog eens gecleaned (heb het leer in de schoenpoets gezet en laten intrekken overdag) en er zit nu weer een laag op. Die doe ik morgen weer zachtjes met de cleaner en dan vind ik het wel goed geweest.

lak is binnen 2 uur uitgehard, tis namelijk geen autolak maar gewone gamma binnen/buitenlak, wel ander merk, maargoed. Staat op de bus binnen 2 uur uitgehard, ik laat t een hele nacht drogen, dus dat moet voldoende zijn.

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #184 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:01:36 »
die gamma lak is pas echt uit gehard na min 24 uur   daarna echt bijna 2k hard

heb mijn brommer er ook mee gespoten en zelfs benz  doet niets meer aan de lak   -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #185 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:04:16 »
die gamma lak is pas echt uit gehard na min 24 uur   daarna echt bijna 2k hard

heb mijn brommer er ook mee gespoten en zelfs benz  doet niets meer aan de lak   -thumbsup-

kreeg de verfvlekken al bijna niet van me handen af met terpentine/wasbenzine. Zo hard is dat spul. Color line ofzo is t van. dunno. Morgen maar eens kijken wat t geworden is. Keertje met de commandant er nog over en dan moet t goed zijn. Moet morgenavond weer naar het werk ;)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #186 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:25:45 »
Zou niet zo snel Commandant tussen de verflagen gebruiken. Dan mag je het wel heel goed gaan ontvetten voor de volgende laag.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #187 Gepost op: vr, 02 apr 2010, 23:49:39 »
Zou niet zo snel Commandant tussen de verflagen gebruiken. Dan mag je het wel heel goed gaan ontvetten voor de volgende laag.

komen ze nu mee  -boehoe- Nja hopen dat t dan nog redelijk resultaat heeft... Zit nu al 2x een laag commandant tussen, maar is daarna wel ontvet voor de volgende laag...
Heb overigens niet veel van dat spul gebruikt hoor
klein vingertje op een doekie en smeren maar.

we zullen morgen zien...

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #188 Gepost op: za, 03 apr 2010, 09:28:57 »
Tja, lezen he  -nana-

Het advies werd gegeven om met Commandant de lak op te poetsen/cleanen. Niet om tussentijdse lagen mee te ' schuren ' .

Tip van Flip; allerlei verfsoorten/primers/kwasten/schoonmaakmiddelen en spuitbussen doorelkaar gebruiken is nooit slim. Je zult niet de eerste zijn die alle verflagen er weer af kan schrapen omdat deze reageren/invreten.
Ik gebruik bij het ontvetten altijd Motip M600, die vloeistof verwijdert ook evt. siliconen die op/in de lak zitten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #189 Gepost op: za, 03 apr 2010, 12:33:39 »
ze reageren gelukkig niet, das wel een voordeel. net even ontvet, kwamen er stukjes van de lak af, randjes alleen gelukkig, maar zelfs de grondlaag. Nog maar een laagje overheen gezet en daar blijf ik verder vanaf. Komt een ander keertje wel. Dan wordt t beter gedaan. Ik moet er ook van leren ;)
Op zich zag het er wel redelijk netjes uit net, voor het te hard ontvetten dan (gewoon te hard eroverheen gegaan bij lakscheurtjes)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #190 Gepost op: za, 03 apr 2010, 13:32:02 »
Hoe scherper de randjes hoe eerder de lak er af komt.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #191 Gepost op: di, 06 apr 2010, 15:09:11 »
zo, weer een update, met fotos

heb de bumper er eens af gehaald, Kostte nogal wat moeite want 1 bout bleek dolgedraaid. Bumper er overheen getrokken zodat die niet beschadigd zou raken.

Voor demontage die bout ontdaan van kop.

fotos van de schade buiten en binnenzijde:




Valt nog mee, maar er is veel kit gebruikt voor de naden, goede kans dat er roest onder zit.
Iemand een idee hoe ik dit het beste terug recht kan krijgen?

Heb overigens ook de ruitenwisserarmen er weer eens af gehaald, die heb ik weer terug zwart gespoten.

Ik heb er alleen een probleem mee. Heb een tijd geleden een andere wissermotor gemonteerd omdat de wissers niet netjes onderaan bleven staan. Nu blijkt dat bij deze motor hetzelfde gebeurt na een paar keer gebruiken. Oftewel, het 0punt verplaatst zich op een of andere manier. Wat kan ik hieraan doen? Relais vervangen?

edit: even vergeten te vermelden: stuur zit er alweer in ;)
« Laatst bewerkt op: di, 06 apr 2010, 15:26:28 door The_Maxx »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #192 Gepost op: di, 06 apr 2010, 17:48:40 »
regtrekken van de achterkant zou ik proberen om met een kabel aan een boom en op de plek waar de deuk zit vast maken.
en zo rustig aan de auto naar voren  duwen,tot dat hij netter zit en je klep of zo beter sluit.
en die ruitenwissers zou ik de nulpunt wat lager zetten,wel doen met wat natte ramen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #193 Gepost op: di, 06 apr 2010, 19:24:18 »
regtrekken van de achterkant zou ik proberen om met een kabel aan een boom en op de plek waar de deuk zit vast maken.
en zo rustig aan de auto naar voren  duwen,tot dat hij netter zit en je klep of zo beter sluit.
en die ruitenwissers zou ik de nulpunt wat lager zetten,wel doen met wat natte ramen.

dat moet ik dan elke 2 weken doen, heb al 2x nulpunt gestelt, na een minuutje en dan uit staan ze weer verkeerd. Beetje raar.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GR-ZS-70 ] Polo 2F Coupé Fox
« Reactie #194 Gepost op: do, 15 apr 2010, 19:19:15 »
heb vandaag de wachtverlichting maar eens ingebouwd. 2 neon staafjes die licht geven op de voetruimte. Nja overdag heb je er niets aan, maar snachts zal het wel wat leuks geven. Tevens maar de thermometer ingebouwd. Via een bestaand gat naar de motorruimte en vervolgens vlak voor het ruitenwissertankje geplaatst, leek mij een goede plek voor de buitensensor.

Stuur voor de zoveelste keer proberen rechtuit te zetten. Maar zal nog wel niet goed zijn. Heb even een fototje gemaakt van het stuur hoe het eruit ziet.


verdelerkap losgehaald en nagekeken. zowel verdelerkap als rotor waren echt gloednieuw. (waren nog knaloranje aan de binnenkant) Scheeld me weer wat kosten. Ontsteking of die op tijd staat. Tja weet niet, hij staat paralel aan de indicatiestreepjes op de kop. Dus ik weet het niet. Goed kans dat er toch iets fout zit, want stationair lijkt ie iets onregelmatig te lopen en bij gas los knalt de uitlaat. Foto van de stand van de ontsteking ten opzichte van het blok:


Viel me wel op dat er iets onder de rotor zat. Zit een zwart kapje achter wat ook moeilijk terug vast te krijgen was, maar dat zit het nu wel weer. Tis iig duidelijk dat de kleppendekselpakking op meerdere plekken lekt. Want zowel links als rechts is de kop nat. Onderblok gelukkig droog.

Ruitenwissers staan nu opeens iets te laag :S en het verschilt per keer dat ik ze gebruik hoe ze staan als ik ze stil zet.

Wat me opviel was dat er een lichte tik van de motor afkwam, motor warm nog steeds. vooral als je het gas losliet, alsof er iets rammelde. kan het niet precies beschrijven. Waar het precies vandaan komt weet ik totaal niet. Tis ook niet constant, heel af en toe een tikje en een rammeltje. Vrij hoge toon.
Viel me ook op dat de krukaspoelie voor de dynamo aan de drijven behoorlijk wiebelt. Is dat normaal? Dynamo loopt wel recht zonder wiebelen.

Wilde de achterspoiler eens schuren en opnieuw in de blanke lak zetten (kijken wat het effect was) helaas, bleek het geen blanke lak te zijn maar blauwe lak. (klarlack, use clear e.d.) ben blij dat ik daar snel achter kwam en het nog kon wegvegen. maarja, nu heb ik wel een geschuurde spoiler...

Heb het dak eens een klein stukje nat geschuurt. Als ik niet te hard duwde kwam de zwarte laag er vanaf. kan dat dus in principe wel een keer compleet doen
moet ik wel eerst een paar spuitbussen blanke lak zoeken en even een paar busjes van de groene lak bij de spuiter laten maken. Dan kan ik ook plekjes bijwerken. Tis iig te doen. net zoals de stukken op de motorkap, is hoogstwaarschijnlijk met compleet opschuren en opnieuw in de blanke lak zetten op te lossen. Zou ik wel blij mee zijn  -thumbsup-

Dempers achter lijken originelen, staat zowel vw als audi logo op, neem niet aan dat ze die mogen voeren op aftermarket spul. Hele onderste gedeelte van de veer veert compleet in als de auto gewoon op de wielen staat. En de 2 bumpstops dekken de zuigerstang af, dus hij zakt helemaal naar beneden.

Ik kan totaal niet inschatten hoe veel de auto nu aan de achterkant verlaagd is. Waarschijnlijk maar 40mm. Hij staat ook niet echt laag achter.
foto van de demper (pijltje wijst naar de vw en audi logo)


hopelijk weet er iemand wat meer over te vertellen.