Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46032 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #435 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:13:07 »
Ik heb m vandaag netjes nagemeten, is 0,15 bar exact -thumbsup-
is dat dan niet te laag......ik weetniet hoe de carbs werken.
succes met je zoektocht.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #436 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:25:49 »
Carbs zitten op de motor zonder pomp, dus enkel valstroom.
 -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #437 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:31:51 »
Is je branstofslangdiameter nog aan te passen?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #438 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:37:08 »
Zit dikker op dan zowel ori polo als cbr.. Alles is 8mm... -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #439 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:54:26 »
Dikkere slang x zelfde benzinedruk = meer benzine. Met grotere leiding moet druk misschien lager? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #440 Gepost op: za, 08 feb 2014, 21:58:01 »
Nee, 0,15 bar op een slang van weetikhoeveel is net zoveel als 0,15 bar op een injectienaald.
Doorgang in de carb is nog altijd hetzelfde, dus komt evenveel binnen..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #441 Gepost op: za, 08 feb 2014, 22:00:20 »
Je laatste zin mag waar zijn, je eerste is pertinent onzin volgens mij...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #442 Gepost op: za, 08 feb 2014, 22:04:41 »
Of je nou een slang met een meter hoog vloeistof op de carb aansluit, of een oliedrum met een meter. De druk is hetzelfde per cm2.. Dus door de bwvs 6mm doorgang komt evenveel binnen..

En mezelf kennende formuleer ik het te vreemd, maar het zijn valstroomcarbs, dus hebben nagenoeg geen druk mee. En ik heb meerdere voorbeelden die hier mee goed functioneerden.

Ik heb de set van Ghop overgenomen, ik vertrouw de carbs zelf niet.
Deze ga ik ombouwen met de onderdelen die er nu op zitten, en dan zien wat er verandert..
Dit is ook wel een beetje mijn laatste optie..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #443 Gepost op: za, 08 feb 2014, 22:18:00 »
OK, OK, ik formuleer het ook niet goed, maar jij voert een statisch voorbeeld aan waar het een dynamisch systeem is.
Toegegeven, de druk blijft weliswaar gelijk, maar de flow wordt meer/hoger. Immers, in de oliedrum moet je meer water/vloeistof doen om de meter hoogte te bereiken die de druk veroorzaakt dan in de slang (vandaar dat dergelijke drukmeters vaak ook dun zijn uitgevoerd? :D ).
Dus de druk blijft misschien wel hetzelfde bij een grotere diameter, maar je voert meer brandstof aan. Carbs zijn inderdaad valstroom, maar je had het eerder ook over een overlopende carb? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #444 Gepost op: za, 08 feb 2014, 22:19:50 »
Ben benieuwed...anders een set webers?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #445 Gepost op: za, 08 feb 2014, 23:33:45 »
Whaha Ramon, wel over na gedacht..
Maar carbs moet ook gewoon goed gaan!
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #446 Gepost op: zo, 09 feb 2014, 06:17:02 »
Ik wacht af...... :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #447 Gepost op: zo, 09 feb 2014, 12:34:55 »
Ik heb de set van Ghop overgenomen.. Dat zijn exact dezelfde, alleen zag ik per direct al verschillen..
Dus ga die syndroom zetten, en alles over bouwen. Moeten ze hetzelfde draaien..
Kijken wat dat brengen gaat..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #448 Gepost op: zo, 09 feb 2014, 15:34:02 »
je kunt 60liter perminuut pompen met 0,1 bar of 60 liter per minuut met 100 bar.......................
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #449 Gepost op: wo, 12 feb 2014, 00:49:29 »
Carburateurs zijn onderweg, originele koppelrubbers uit duitsland besteld..
Laatste denkbare optie, omdat ik wat zichtbare verschillen heb tussen mijn carbs, en andere voorbeelden, en omdat siliconenslang niet verkeerd vast geknepen wil worden.

Hetzalmijbenieuwen... -dunno-
'83 GT, das macht spaß!