Bij deze dan ook een projecttopic van mijn origineel Nederlandse VW Polo 1f van 1981 met een 0.9L motor.
Ik heb deze Polo gekocht van iemand in Eelde omdat hij een appartement gekocht had en zijn ouders de Polo niet meer thuis wilde hebben...
En zo zag dat eruit:
Het was in ieder geval een hoop rijden.... Ik moest van Nunspeet (waar ik woon) naar Eelde (Groningen) om de Polo op te halen en toen doorgereden naar Sliedrecht (Rotterdam) waar de Polo komt te staan en weer terug naar Nunspeet. Ik ben ook met een huis bezig in Sliedrecht vandaar dat de Polo daar gestald is. Eenmaal aangekomen een paar foto's gemaakt:
De Polo heeft verbazingwekkend weinig roest, behalve dan de spatbordranden achter en een stukje van de dorpel rechtsachter:
In eerste instantie wou ik een G40 plaatsen, maar omdat er aan het front behoorlijke aanpassingen gedaan moeten worden en dit naar mijn mening afbreuk doet aan de auto ben ik op zoek gegaan naar een GK blok en die heb ik gevonden in België. Inclusief een extra startmotor, computer, wat homokineten etc....
Een paar dagen met het blok aan de gang geweest en toen kwam ik er tijdens het draaien aan de krukas achter dat het blok wel heel weinig compressie had. Later bleek dit de oorzaak:
Met als gevolg dit:
Ik heb toen de verkoper een mailtje gestuurd hierover en hij vond het erg vervelend en daarom heeft hij een ander onderblok geregeld zodat ik verder kan. Deze moet ik nog wel ophalen. I.v.m. de motorcode moet ik de zuigers en krukas over zetten, maar dat is geen probleem. En dankzij Bas kan ik ook weer verder want hij heeft mij 2 zuigers gedoneerd
Nog een paar pics van alle losse onderdelen:
Inmiddels is de 0.9L motor er ook uit. Nu de rest van de onderdelen nog en dan gaan we alles goed reinigen en kijken wat eronder zit aan eventuele roest, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet veel.
De vorige eigenaar had ook al redelijk wat documentatie erbij gezocht en ik heb zelf nog een aantal dingen gevonden:
En dit weekend nog een splinternieuwe set chromen bumpers opgehaald (helaas zonder eindstukken). Bumpers zijn gereinigd, gepolijst en ingeseald.
Maar ik ben niet de enige die met een project bezig is op de plek waar de Polo nu staat. Hij staat in de werkplaats van een goede kameraad en die heeft zelf ook een aantal projecten lopen:
Zoals gezegd woon ik nog niet in Sliedrecht dus ik ben ook niet elke week met de Polo bezig. Ik hoop dat vanaf de zomer als hopelijk de verhuizing dan achter de rug is wel te gaan doen. De GK motor wordt volledig gereviseerd en dan teruggeplaatst. Welke kleur de Polo wordt weet ik nog niet, maar ik neig naar de originele kleur. Voor de rest zal hij laag worden met bijvoorbeeld 13" ATS Classic maar dat is nog toekomstpraat.
Ik hou jullie op de hoogte!
Greetz,
Joan