Ok, nader onderzoek levert het volgende op:
1. Er kwam wel wat water uit de carterontluchting gelopen; hij zat niet dicht. Waar komt dit water (condens?) vandaan?
2. Pakkingen, rubbers, leidingen beginnen 'op' te geraken. Zo zie ik aantasting doorheen het hele koelsysteem, bvb aantasting op de metalen buis richting waterpomp, lekkages olie-substantie onder en aan thermostaathuis en verdeler.
3. Ik voel meer en meer voor het uitnemen van de gehele motor om alle delen schoon te maken, te vervangen (rubbers, leidingen, kabels ed), te laten reviseren waar nodig (carburateur bvb). Maar eens ik daar aan begin, wat dan met veerpoten, ophanging, roest enz. Wielbasis en onderkant begint ook 'op' te geraken na veel dagelijks en in originele staat rijden. Dan wordt het al gauw een complete aanpak. Dat gaat te lang duren. Enkel de motor-ruimte en motor moet wel kunnen waarbij ik zelf wel teen en tander kan aanpakken, mits hulp van m'n polo-vrienden. Ik heb nog een motor liggen van een '78 sloop-polo-LS, die er nog netjes uit ziet en vlot werkend is gedemonteerd. En misschien nog de donor motor van Kristel van Holten overkopen? Voor bvb leidingen of andere onderdelen.
Meedenken mag, maar in afwachting graag tips over het huidig probleem a la 2CV, compressie of toch het vocht probleem ontluchting ?