ja kan erin met een rest diesel of terpentine
ok check!
Was het maar zo simpel! Tuurlijk, in de zomer kan je d'r ongestraft een behoorlijke sloot van gebruiken, zonder last te hebben/krijgen. Maar ( daar gaat t bij de meeste 'zomaar testers' mis) d'r zijn een aantal dingen om rekening mee te houden:
- Brandstoffilter zal vrij snel verstopt gaan zitten: Oude afzettingen/resten in de tank zullen door de PPO losweken (wat ze bij diesel niet doen), en via de brandstofleidingen in het filter terecht komen. Op zich niet erg, maar wel zo handig om te weten. Na een paar spoelingen is je tank wel lekker schoon
- Brandstofleidingen zijn krap bemeten voor PPO: de pomp zal harder moeten zuigen om de brandstof uit de tank te krijgen. Luchtlekkages waar je met diesel gebruik helemaal geen last van had, gaan nu mogelijk opspelen. In combinatie met het snel vuil worden van het brandstoffilter kan er zoveel onderdruk aan de pomp aanvoer komen dat je vermogen mist (inhouden).
- Verstuivers die het op diesel nog 'prima' lijken te doen, geven met PPO toch snel aan dat ze niet lekker meer vernevelen. Op zich dus geen echt PPO nadeel, want 'vervuilde verstuivers zijn vervuilde verstuivers', maar waarbij je op diesel nog jaren(?) vooruit kunt (met een ongemerkt verhoogd brandstofverbruik), kan je met PPO wel problemen verwachten ( vooral de reuk/geur neemt behoorlijk toe als de verstuivers niet lekker vernevelen).
- 's winters zul je in iedergeval een goed werkend gloeisysteem moeten hebben, en fiks dikkere leidingen.
Maar goed: Een flinke scheut lust ie altijd wel. Tot zo'n 30% zal ie waarschijnlijk zelfs lekker vinden: Nagelen? Neuhoor.. veel rustiger.