Afgelopen zaterdag heeft Dennis (ik gaf af en toe een beetje dopjes aan) mijn koppelingsset vervangen. Ik heb een beetje geprobeerd om hier foto's van te maken, zodat iedereen er iets aan heeft, deze foto's staan op mijn picasa-site ga ze nog hier plaatsen, maar imageshack duurt lang ik moet jullie dus even doorlinken.
Alles is goed gegaan, mede dankzij een telefoontje naar Jaap (bedankt) aangezien niemand precies wist of dit wel of niethet goede koppelingssetje was. Uiteindelijk werkt alles dus vooralsnog nemen we het aan....
Het resultaat is een heerlijk pedaal, soepele achteruit en lekker schakelen.
Nog een ding wat minder gaat is het terugschakelen van 3 naar 2. Dit kan twee redenen hebben:
1. Het schakelmechanisme is niet lekker afgesteld (bak los schakelt wel goed) dit hoop ik.
2. Synchromesh is versleten (bak los doet het wel goed, maar onder spanning niet) dit hoop ik niet, maar is eventueel mee te leven. Dubbel clutchen.
Hieronder dus een kort verslag met foto's. Voor vragen kan je mij altijd pm'en.
P.S. Zonder Dennis was dit natuurlijk nooit gelukt dus ik wil hem ontzettend bedanken. Desalnietemin vond ik het zeker een leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar (als ik bijgeslapen ben).
P.S.2 Ik heb de foto's genummerd. Na nummer 26 is het eigenlijk hetzelfde maar dan weer terug (klote werk)
Niet vergeten om ook de accu+snelheidsmeterkabel los te halen.
http://picasaweb.google.com/philippevk/Koppelinghier staan de foto's. Let op het nummer in je browser, bovenin dus voor de volgorde
1. een polo
2. een nieuwe koppelingsset
3. nz-aky combinatie
4. ruitenwisservloeistofreservoir verplaatsen (3x woordwaarde)
5. koppelingskabel en startmotorbouten loshalen
6. De Dennis en een wiel
7. Loshalen van aandrijfas (kote kant) (ps op bijzondere moer)
8. Draagarm loshallen (aandrijfas korte kant)
9. aandrijfas losgehaald
10. idem
11. boutjes+pakking aandrijfas
12. aandrijfas in plastic
13. polo 2 kanten omhoog
14. schakelmechanisme los
15. aandrijfas lange kant los (kapje voor rubber niet vergeten)
16. alle bouten tussen bak en motor los
17. Ook deze steun los
18. Krik onder bak
19. Pielen met de bak
20. Bak eronderuit
21. overzicht van achter naar voor
22. oude set
23. Oude geleide busje (weer bijzondere dop)
24. Nieuwe set en plaat gecentreerd (zie midden drukgroeptanden)
25. Druklager over geleidebus inc. nieuw vet over prise as en busje
26. nieuwe olie in bak
einde=andere kant terug
Ik hoop dt iemand hier iets aan heeft