Auteur Topic: 3f vraagjes  (gelezen 1134 keer)

Offline douwegt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
3f vraagjes
« Gepost op: ma, 06 jul 2009, 22:38:41 »
ik heb voor mijn polo laatst een 3f blok gekocht. hier zat alleen geen gasklep inlaat en brandstofpomp bij. maar aangezien mijn carburateur avontuur niet doorgaat vanwege het probleem met het co en het verbruik (nu het weer mijn daily is) ga ik tog maar weer naar de injectie.

ik heb wel een boel inlaat delen van een nz liggen en ik begreep dat de lmm identiek was, maar ik weet niet of de gasklep en de injectors ook uitwisselbaar zijn. een 3f inlaatje vind ik wel daar maak ik me niet zo druk over. ik ga pas beginnen met bouwen als ik alle onderdelen bij elkaar heb.

lijst met wat ik heb liggen voor mijn swap:
3f blok(in de toekomst komt er nog een ander nokje in)
3f downpipe(in de toekomst spagetie pijpje)
kabelboom met computer
luchtfilterbox met lmm met buis en aansluiting op gasklep




als ik nog iets mis behalve de inlaat en eventueel de gasklep en injectoren laat het maar weten
 

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: 3f vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: di, 07 jul 2009, 07:05:34 »
He douwe, heb wel nog een injectierail en gaskleppenhuis liggen, volgensmij van een 3f, zit alleen nu op en g40/golf 1.3/polo 1.3 spruitstuk......

Offline douwegt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
Re: 3f vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: di, 07 jul 2009, 11:44:09 »
hoi rob -nana-
ik heb dat ook nog allemaal liggen van een nz maar weet niet of dat allemaal hetzelfde is

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: 3f vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:02:27 »
inlaatspruitstuk van de 3f is niet hetzelfde als van de nz, de 3f heeft grotere kanalen.

Gasklephuis is ook niet hetzelfde, in ieder geval de gaskleppositiesensor is anders, de nz heeft een schakelaartje, en de 3f heeft een potentiometer.

De injectoren zijn hetzelfde, en de injectorrail kan dezelfde zijn (latere nz'jes hebben dezelfde injectorrail als 3f als ik het goed heb) maar volgens mij zullen beide werken.

De onstekingsonderdelen zijn ook niet hetzelfde. De stroomverdeler van de 3f is volgens mij gelijk aan die van de py (G40) maar zeker niet gelijk aan nz. Bobines zijn verschillende van geleverd, maar ik denk dat die wel uitwisselbaar zijn.

LMM is inderdaad gelijk volgens mij.
Pimp my Polo

Offline douwegt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
Re: 3f vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:07:01 »
even om wat duidelijkheid te scheppen ik heb op het moment een aav motortje erin liggen maar heb een aantal nz onderdelen liggen

hmm ik heb nu gewoon een aav ontsteking erop zitten. nz was tog de enige met vaccum vervroeger?


« Laatst bewerkt op: di, 07 jul 2009, 12:17:46 door douwegt »

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: 3f vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:13:14 »
nz is inderdaad met vacuumvervroeger, er zijn meer met vacuumvervroeger geweest, maar voornamelijk carburatie modellen (bij nz wordt de injectie wel computergestuurt, maar de ontsteking niet)

Ik heb wel eens gehoord dat de ontsteking van een aav wel werkt met digifant van 3f of py, maar ik heb ook gehoord dat dit niet optimaal loopt.
Pimp my Polo

Offline douwegt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 31
Re: 3f vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: di, 07 jul 2009, 21:44:12 »
gvd dat moterfiets carbe ziet der ook erg aanlokkelijk uit en al helemaal als ik elke keer die kabelboom erbij pak dan krijg ik al helemaal geen zin in die injectie, als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel stekkertjes en draden :) pffff wat een dilemma