Auteur Topic: Project [ LZ-60-FH ] Steilheck  (gelezen 19831 keer)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #105 Gepost op: zo, 07 jan 2007, 18:09:26 »
Deze week weer wat onder de motorkap gehangen. Dikkere stuk vacuümslang op het inlaatspruitstuk is een beetje droog. Met extra klem goed vastgezet. Moet die komende week worden vervangen. Rest van de vacuümslangetjes gecontroleerd en bij twijfel vervangen.

Verder heb ik het inlaatspruitstuk eerder met vloeibare pakking teruggemonteerd. Misschien zit dat niet helemaal goed... Maar eens vervangen met een originele papieren pakking.

Bougies zien er goed uit: allemaal dezelfde kleur (dof beige). Compressie gemeten: ook goed (per cilinder: 11.5, 10, 10 en 9,5).

Schone carb en ontstekingshuis teruggeplaatst. Start wel maar nog steeds beroerd stationair. Kan dus liggen aan stukje vacuümslang op inlaatspruitstuk, pakking inlaatspruitstuk, maar evt. ook nog aan carb...  -dunno-  Eerst het vacuüm-circuit en valse lucht elimineren, dan verder kijken.

Begin een rijdende auto te missen. Misschien tijd voor een goed rijdende daily...  -moon-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #106 Gepost op: do, 18 jan 2007, 18:21:30 »
Dus: goede rijdende daily gekocht... -sturen-  Nu rustig de GL rijdend krijgen...

Het volgende: ik wil de vloeibare pakking bij het inlaatspruitstuk voor de zekerheid toch vervangen voor een papieren pakking. Op de site van H-base (bookmarken newbees!: handig) vind ik echter 2 verschillende pakkingen: JD246 en JC257. Waarschijnlijk één voor de GL-motor en de ander voor de HZ. Weet iemand toevallig welke van de 2 ik moet hebben??
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Shopper abd 1.4
« Reactie #107 Gepost op: do, 18 jan 2007, 19:18:54 »
Er zit toch alleen verschil in inlaatpakkingen tussen de motoren mét en zonder uitlaatgas terugvoer?

Die 257 is dan waarschijnlijk de uitvoering zonder uitlaatgas terugvoer. (die geeft ie aan voor een 1.3Gk en een 0.9HA)

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #108 Gepost op: do, 18 jan 2007, 19:46:54 »
Ok, chek! Ik ga morgen voor de JD246. Tnx.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #109 Gepost op: do, 16 aug 2007, 21:43:37 »
Zoow... maar weer eens wat posten:

Gisteren en nieuwe inlaatspruitstukpakking geplaatst. Vandaag alles weer netjes aangesloten. Accu opgeladen (die was de afgelopen maanden natuurlijk leeggelopen), onkruid rondom mijn auto gewied.

Starten...

 -wanker- nog steeds zeer slecht lopen: boven de 2000tpm gaat het nog wel. Daaronder valt hij uit. Wat ik ook doe.
Contacthoek afstellen lijkt bijna niets uit te maken. Ook stationair toerental en co-schroef stellen maakt weinig uit. Hij loopt gewoon K.

Dit weekeinde nog voor het laatst samen met een maat van mij alles dubbelchekken. Twee weten meer dan één (daarom heeft Paris Hilton altijd een hondje in d'r handtas).

Wat er nog aan de hand zou kunnen zijn:
- toch nog een lekkende klep
- haperend sleepcontact in het onstekingshuis
- bobine?
- toch nog niet goed genoeg afgestelde distributie
- combi van al het bovenstaande :(

Nog iedeeën iemand? .... *zucht*

Alvast op zoek naar een ander blokkie...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Shopper abd 1.4
« Reactie #110 Gepost op: do, 16 aug 2007, 23:05:55 »
Te lui om het hele topic door te lezen, maar heb je een blok met paddo-vacuumvervroeger?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #111 Gepost op: do, 16 aug 2007, 23:33:21 »
Yup, grote paddo. Al gecheckt (zuigen...), maar leek in orde: het staafje wat de vervroeging regelt, bewoog goed.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Shopper abd 1.4
« Reactie #112 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 04:56:35 »
Stationair-afslagklep?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #113 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 09:41:06 »
klinkt inderdaad precies als wat mijn witte steilheck ook heeft gehad.

Boven in toeren (lees doortrappen) gaat prima.
Stationair Ho maar...
Onderin (lees onder 2500 toeren ) bokken en stoten..


Test:

auto op contact
luchtfilterhuis verwijderen (voor ruimte etc.)
trek de steekstekker van je stationair afslagklep

Hoor je een klik (vrij duidelijk te horen)
dan is het goed.

Hoor je deze niet,
dan is deze klep kaduuk

Hoe ik het ook kan testen:
pluspool van de accu loshalen en weer vastmaken met de sleutel op contact.
Bij het maken van contact met de pluspool klikt de afslagklep ook heel duidelijk.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #114 Gepost op: vr, 17 aug 2007, 13:01:40 »
Stationair afslagklep, hmmm... al getest, maar niet onlangs. Ga straks weer even alles nalopen.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #115 Gepost op: za, 18 aug 2007, 00:59:50 »
Vandaag (gisteren, duh...) met een extra paar ogen de motor nagelopen:

Afslagklep in orde. Ook compressie: 12 voor alle cilinders. Ontstekingshuis OK: alles vonkt en motor loopt met gasgeven goed boven de plusminus 1750tpm. Gas los = motor uit. Niets kan dat verder beïnvloeden (ontstekingshoek, stelschroeven voor gas en CO). Het lijkt dus toch dat de carb niet helemaal jofel is... (stationair sproeier, hoofdsproeier, vlotternaald, kanaaltje...???)

Ik ga eerst eens een andere GL-carb proberen. Eens kijken of dat scheelt. Ik denk het namelijk wel. Even morgen langs de sloperijen hier in de buurt... (tis wel vakantietijd... [fingers crossed])
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #116 Gepost op: za, 18 aug 2007, 06:10:50 »
en contactpunten in geopende toestand past daar een voelermaatje 0,4 mm tussen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #117 Gepost op: ma, 20 aug 2007, 18:40:06 »
Contactpunten zijn nieuw en netjes afgesteld...

Ben nu bezig weer de HB-carb met de sproeiers van de GL op te bouwen. Toch maar (weer) proberen met de HB-carb de auto stationair te krijgen. Al is het alleen maar om carb-probleem te toetsen/elimineren... ondertussen zoek ik ook nog naar een ori GL-carb.

Zijn er revisiesetjes te krijgen (bij de VW-dealer) voor dit soort carbs (solex 31 pict7)? Ik heb namelijk nog een dekselpakkinkje nodig. Wat is het dan het onderdeelnr.?

Tnx iedereen tot nu toe! -love-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #118 Gepost op: ma, 20 aug 2007, 21:16:23 »
spuitm je acceleratie sproeier wel en zijn de rubber o-ringen van je stationair sproeier nog wel oke?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Re: Shopper abd 1.4
« Reactie #119 Gepost op: za, 10 nov 2007, 01:08:55 »
Even dit topic uit het slijk trekken om hem maar meteen de nek om te draaien...

Ik heb er geen tijd/zin/geld voor over om me met deze auto bezig te houden. De APK is bijna 2 maanden geleden verlopen en de motor doet het nog steeds niet (goed). 1 auto is eigenlijk ook wel genoeg.

Ondertussen rij ik vrolijk rond in mijn andere Polo (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3887.0.html) en die voldoet gewoon aan de hedendaagse eisen: Fijn en degelijk rijden, voor weinig. Dat was ook de reden waarom ik deze Steilheck toendertijd (1999) kocht ...

Alle bruikbare delen eraf en naar de sloop ermee dus. Tenzij er iemand tussen nu en 26 november (datum dat de standaard 2-maanden-apk-vervallen-boete door de RDW-computer uitgespuwd wordt) zich over deze bordeaux-rode dame wil ontfermen... Ik zal daarvoor in het juiste forumdeel nog een duidelijke advertentie plaatsen. Ik doe het met pijn in mijn buik (fck ja, op dezelfde plek als waar je liefde voelt). Helaas, aan alles komt een eind (en gelukkig ook een begin).

Niet getreurd: ik blijf voorlopig gewoon Polo's rijden. En de geduldig gespaarde onderdelen voor een ABD-tje komen wel op een ander Steilheckje. Ik had gewoon die GL-motor met rust moeten laten...  -gert-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf