Auteur Topic: Project [ LZ-60-FH ] Steilheck  (gelezen 19825 keer)

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Shopper abd 1.4
« Reactie #90 Gepost op: do, 23 nov 2006, 23:18:45 »
Paulus, .... man,..... Wat lees ik nou toch allemaal....

Het zit je niet mee: het lijkt alsof de vaart uit je project is.

Sai baba Zen wierook stokje aansteken en een keertje telefonisch een strategisch ABD plan uitstippelen?

Desnoods weer een keertje 's nachts onder de schaarse verlichting van een gesloten benzine tankstation trachten een Polo aan de praat te krijgen...  -uitlachen-

Zullen we anders een "help Paul's Polo aan de praat" comite oprichten?

Je bordeauxrode limo moet gewoon nu weer een keertje goed draaien man...

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #91 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 13:52:42 »
Beetje vertraging idd: ben het even zat om steeds weer te moeten sleutelen aan een auto die eigenlijk dagelijks klaar moet staan voor werk/kids/vrije tijd. Als ik daar ook nog eens weinig tijd voor overhoud én geen 'droge' sleutelruimte heb, dan zakt de moed je soms behoorlijk in de schoenen...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #92 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 20:11:02 »
Zeker frustie als ie met hulp verder moet:



Motor sloeg voor de zoveelste keer af bij het stoplicht ergens in Roffadam (liep al een tijdje niet stationair meer). Deze keer weigerde de startmotor. ANWB erbij: konden hem niet meer stationair krijgen natuurlijk en besloten niet verder te rijden maar af te laten slepen. Ik kreeg een gloednieuwe Golf V voor twee dagen en polootje staat nu bij mijn garage in U-town...

Eigen schuld: dikke bult. Vanaf dat ik met die GK-nokker ben gaan spelen heb ik wat foutjes op elkaar gestapeld: verkeerde waterpomp, afstelling niet ok, originele en GK-nokker niet goed opgemeten: blijkt dat de GK nokken 1mm 'langer' zijn dan de standaard GL nokken...

Geen Zenn of wierookstokjes konden het tij keren. Zoals mijn Polynesische achteroudoom ook zegt: een bescheiden vrouw is eigenlijk waardevoller dan een mooie... ('eigenlijk'...  -naughty- )
Over Zen gesproken: ik was vlak voor de autopech gaan kijken bij een goeie witte MH steilheck voor nie veel... oeoeoeoehh....

Morgenvroeg ophalen bij mij garash, darna kijke wat te (laten) doen... Allereerst nog maar eens de compressie meten voor de zekerheid...

Maar eerst een weekendje weg van de stadse beslommeringen: lekker stukkie lopen ergens op de Drentse Heide... Rustug.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Shopper abd 1.4
« Reactie #93 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 21:00:45 »
Als je de auto toch gewoon wilt gebruiken als daily, is het dan niet makkelijker om een blokje apart naast de auto op te bouwen? Dan heb je tenminste de rust en tijd om eraan te werken, en je hebt er maar een kleine sleutel ruimte voor nodig.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Shopper abd 1.4
« Reactie #94 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 22:32:43 »
Ja: naast de auto opbouwen is leuk, makkelijk en misschien wel sneller.

Vergeet echter niet dat je m toch een keer moet inbouwen, en dan pas testen.

Los daarvan: de 1.4 word toch naast de auto opgebouwd, en tot die tijd wordt de 1.0 maximaal gekieteld toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #95 Gepost op: di, 28 nov 2006, 19:58:33 »
Klopt Jaap: 1.0 maximaal kietelen ja... Dat was het plan, maar dat gaat denk ik niet meer lukken: volgens mijn metingen zijn de GK-nokken op de gelijknamige nokkenas te 'lang' en de kop teveel gevlakt (2x in de afgelopen 5 jaar): de kleppen raken de zuigers toch net... Heb de setup met GK-nokker en HB-carb min of meer geprobeerd (zie verhaal hierboven). Dat is deels door mijn stomme fouten maar ook deels door niet helemaal op elkaar passende onderdelen, niet goed verlopen (zeg maar mislukt). Ik ga het niet nog een keer proberen denk ik...  -moon-

Daarnaast ben ik een beetje ziek van het steeds maar aan mijn daily te moeten sleutelen (wat ik an sich leuk vind) terwijl hij tegelijkertijd op ieder moment ook rijklaar zou moeten zijn (werk, weekends, kids). Deze paradoxale situatie begint mij parten te spelen. En ik ben erg gehecht aan het rijden in een Polootje, dus er komt een andere oplossing...

@Martin: ABD op- en inbouwen blijft mijn plan.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Shopper abd 1.4
« Reactie #96 Gepost op: di, 28 nov 2006, 20:43:03 »
Paul, mag ik even een saaie posting doen? Sai baba Zen advies voor Paul....

Pak al je standaard zaken bij elkaar van je 1.000tje. Bouw je 1.000tje weer terug naar standaard en je hebt probleem 1 (en wel het grootste dagelijkse probleem) opgelost.

Pak al je opvoerspulletjes en voor zover die passen op je (toekomstige) ABD bewaar je die in je Sinterklaasklomp bij de schoorsteen. De spulletjes die niet passen verkoop je om geld vrij te maken voor je ABD opvoerproject. Oplossing voor probleem 2 voorbereid.

Sai baba Zen stokje aansteken, even je ABD mantraatje "chanten" en heel geconcentreerd en doelgericht met je ABD aan de gang gaan die je op een pas nieuw gekochte motorsteun in je keuken hebt geplaatst. Kun je er in alle rust en comfort iets moois van maken. Mocht je honger krijgen tijdens het sleutelen dan bak je een eitje, mocht je dorst krijgen tijdens het sleutelen dan pak je een blikje Fristie. Probleem 2 opgelost.

Boel tijdens een mooi voorjaarsweekend met wat hulp van vrienden inbouwen en proefrijden: Paul helemaal in de zevende scientology church hemel....

Sounds like a plan?

Ik ben voor jou beschikbaar voor telefonische socuteragesprekken.

Voor de juiste stimulatie heb ik er een plaatje bij geplakt van hoe het resultaat eruit zou kunnen zien...

Succes, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #97 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 16:03:53 »
Hmmm... thanx Jan. In de keuken opbouwen van het blok is een puik idee. Bijna alles in huis: kop met Delletjes, Spaghetti, 5-bak, fristi, Nagh Champa stokjes... Heb eigenlijk alleen nog een ABD-onderblok nodig...

Eerst maar eens de huidige uidaging tackelen: Shopper weer normaal rijdend krijgen. Had alles dus al origineel teruggebouwd: GL-nokker en carb weer terug. Nu loopt hij niet meer stationair. Alles gecontroleerd en laten controleren (bij Mij Garash). Stationair afslaan lijkt toch een brandstofprobleem. Wil nu dus de originele GL-carb (wederom) vervangen voor de HB-carb, die had ik toch nog liggen (zie dit topic pagina 4). Ondertussen de GL-carb eruit gehaald.

GL-carb ziet er van binnen erg vuil uit, zal dus wel ergens iets verstopt zitten. De HB-carb is schoon en qua model hetzelfde, maar heeft een andere sproeierbezetting en een lekker grotere venturi. Echter: de afwijkende (grotere) sproeiers zouden nadelig kunnen zijn voor het mooi lopen van de verder standaard GL-motor.

Is het slim de sproeiers van de GL-carb over te zetten? Of gewoon HB-sproeierbezetting zo laten?
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Shopper abd 1.4
« Reactie #98 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 16:59:02 »
Paul: als je het mij vraagt zou ik lekker dus precies doen wat je schreef en dat is "alles terug brengen naar origineel".

Precies dus alles wat erop/erin zat toen de wereld nog in orde was exact zo terugbouwen met verse pakkingen / schoongemaakt.

Alleen dan heb je een goeie kans op het weer net zo netjes laten draaien van je standaard blokje.

Je weet het misschien nog wel: toen je geen hoofdpijn had en je arme oude blokje nog niet uit z'n tere psychologische evenwicht was gebracht door je snode plannen.

Mark had ooit een prachtige ultrasoonreiniger: mogelijk dat die binnen onze club gebleven is. Daarmee zou je je carbje schoon kunnen maken waarna je deze met verse pakking terug kunt bouwen.

Dan hopen op een generaal pardon van je VW Polo.

Daarna je concentreren op je ABD project.

Ik weet precies hoe je je moet voelen en dat is kut. Je begint met een prima blokje. Na wat fiereljeppen heb je gezeur.

Oude oosterse wijsheid: "als je iets doet moet je het goed doen of er helemaal afblijven".

Het natte en koude weer helpt natuurlijk ook niet.

Je hebt mijn nummer mocht je behoefte hebben aan een "socutera" gesprek.  :)

Succes, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Shopper abd 1.4
« Reactie #99 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 16:59:14 »
Je kunt allicht proberen of hij wil lopen met de Hb carburateur.
Als het dan alleen de sproeiers zijn wat het verschil is tussen beide, dan zou je de GL sproeiers natuurlijk mooi over kunnen zetten.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #100 Gepost op: do, 28 dec 2006, 16:48:40 »
Hij loopt met de HB carb!... Alleen stationair problemen zijn nog steeds daar en bij gas geven houdt ie in rond de 2500tpm. -moon-
Niet handig dus zo'n HB-carb op een GL-blok... Ondertussen op sloperijen in de buurt gezocht naar een 'schoon' GL-carbje, zonder succes.

Ga morgen het ontstekingshuis eens goed schoonmaken; misschien blijven de gewichtjes hangen ofzo, je weet maar nooit met die mechanische ontsteking. (De rest van de ontsteking al gecheckt: vacuüm-slangetjes, paddo, puntjes, alles ok.)

Tot die tijd rij ik hortend en stotend en chokend door het ganse land...  -uitlachen- Gewoon om lachen, dan valt het allemaal wel mee...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Shopper abd 1.4
« Reactie #101 Gepost op: do, 28 dec 2006, 16:57:08 »
hoe zijn je bougies ?kan evt zijn dat 1cylinder niet mee doet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Shopper abd 1.4
« Reactie #102 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 12:04:37 »
heb nog wel een gl carbje voor je liggen mag je zo op komen halen in lekkerkerk.
is ook niet de allerschoonste maar is voornamelijk stof van het in de kast liggen.
'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Shopper abd 1.4
« Reactie #103 Gepost op: vr, 29 dec 2006, 12:50:55 »
@Serge: Ja, het lijkt alsof bij gas intrappen vanaf 2000rpm inhoud omdat hij op 3 poten loopt. Bij iets terugnemen en rustig gas loopt hij dan weer goed, maar accelereren op een kruising is dus nu spannend. Toch iets met ontsteking...?

@Thijs: tof bod van je man. -thumbsup- Ga eerst eens kijken wat ik met mijn oude GL-carb kan bereiken: Heb hem gisterenavond uit elkaar gehaald en alle kanalen doorgespoten met carb-cleaner en geschrobd met een oude tandenborstel (meteen een nieuwe gehaald bij het kruidvat). Staks voor de zekerheid nog wat vacuümslangetjes vervangen voor nieuwe en het onstekingshuis eens openhalen, inspecteren en schoonmaken. Mocht het allemaal niet lukken, dan tuf ik richting Ridderkerk komende week... Ik hou je (jullie) op de hoogte.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline thijs

  • 10/08/1978 - 12/03/2008 †
  • Non-Register lid
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
  • Thijs de Wit
Shopper abd 1.4
« Reactie #104 Gepost op: za, 30 dec 2006, 12:00:11 »
is goed man ik hoor het wel carbje loopt niet weg.
'91 polo2 daily drivert
'92 polo2f project van aau naar gk