Auteur Topic: Flexibele gedeelte  (gelezen 615 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Flexibele gedeelte
« Gepost op: zo, 30 mei 2010, 15:05:47 »
De modernere flexibele stukken die onder de auto's van tegenwoordig zitten en die je zo bij de automaterialenzaak kunt krijgen om er tussen te lassen zijn qua kwaliteit ruk vergeleken met het flexibele stuk wat onder m'n oude polo 2 sedan zit
bij deze zijn de "bogen/rondingen" minder scherp + langer en de pijp is dikker waardoor deze wat stugger is en dus minder vaak zal buigen waardoor deze modernere zovaak stuk gaan.

Gezien ik een andere motor en uitlaat op maat wil gaan monteren wil ik wel graag dit oude flexibele stuk monteren, maar deze binnendiameter is eigenlijk iets te klein.

Zijn deze "oudere" versies op meerdere auto's (met grotere cilinderinhoud) geleverd? zoja welke?
en kun je deze versies nog nieuw bestellen? maar dan in een grotere binnendiameter dan v/d polo.

zal straks is ff een foto maken van de oude versie, is het weer nou wel naar :(..
modernere versie heeft er meestal nog zo'n staaldraadmantel omheen zitten
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #1 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 15:12:30 »
Jij bedoelt:
nummertje 3: 5:


en je hebt dus slechte ervaringen met deze:

« Laatst bewerkt op: zo, 30 mei 2010, 16:31:39 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #2 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 15:22:57 »
nummertje 5 denk ik?  :)

3 is een bout  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #3 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 16:32:08 »
 -uitlachen- Bouten: Kan je ook slechte ervaringen mee hebben, maar inderdaad: 5.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #4 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 16:38:19 »
 :) klopt helemaal, nou is foto ook niet meer nodig.
die moderne worden dagelijks vervangen terwijl ik altijd nog een oud originele harmonica ben tegengekomen die in prima staat is.
volgens mij heb ik ze vaker gezien onder oudere auto's, maar had nog niet de gedachten: waar is de schuifmaat?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #5 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 16:51:18 »
 :)

Die harmonica dingen zijn wel een stuk stugger dan de nieuwerwetse flexibele stukken. Effect daarvan is vaak dat de uitlaat verderop wel ergens gaat scheuren.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #6 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 16:54:41 »
Dus: "Wat is goedkoper te vervangen?" is de hamvraag. -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #7 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 17:06:29 »
zolang het flexibel is, is er niks aan de hand. vervang die harmonica maar eens met een rechte pijp, kun je een 100km verder weer lassen.
de uitlaat zal nog wel wat heen en weer swungen maar trilt niet zo extreem(bij harmonica).
heb iig nog nooit een polo met zo'n flex stuk gezien met een gescheurde (wat niet verrot was) uitlaat
tis een kwestie van juiste ondersteuning/ophanging (wat tussen middendemper en einddemper wel beter kan), maar als je bij moderdere auto's een steun niet goed hangt zal die ook doorscheuren. wel of geen harmonica.

maar daar gaat het nou ook ff niet om :P ik wil een harmonica pijp met een grotere diameter (ben exacte maat ff kwijt), hoe wat en waarom is al bekend, alleen nog niet waar en wanneer :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #8 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 17:19:01 »
mijn powersprint uitlaat zit zonder flexible rechtstreeks aan het spruitstuk (ook powersprint)
nog niks moeten lassen

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #9 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 17:35:13 »
mijn powersprint uitlaat zit zonder flexible rechtstreeks aan het spruitstuk (ook powersprint)
nog niks moeten lassen

Zit die niet met zo'n verbinding vast?

Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #10 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 22:38:40 »
ja zo een verbinding ja

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Flexibele gedeelte
« Reactie #11 Gepost op: zo, 30 mei 2010, 23:27:29 »
is ook flexibel en vind ik ook geen goeie constructie, de buis word uit elkaar geperst waardoor het metaal nog slapper wordt en eerder doorroest (zie franse auto's) mag dan wel rvs zijn, maar dat roest ook, duurt iets langer :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen