Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Paul op vr, 04 mrt 2005, 13:20:35
-
Mijn ABD-projectje gaat toch wat langer duren (…take a Sisi). Dus dacht ik: waarom ondertussen niet wat leuks doen aan mijn 1liter GL? (En tegelijk eens hier posten!
Nou meen ik me te herinneren uit eerdere gesprekken/topics dat ik dan de nokkenas, de carb en de uitlaat dien te veranderen om meer vermogen te krijgen. Het zogeheten ‘Tunen’... Nou wil ik dat doen zonder dat ik hoef te boren, flowen en te frezen: gewoon effe snel voor tussendoor. Bijkomend voordeel is dat ik dan bij de motorwissel, mijn uitlaat en eventueel bak er al onder heb hangen.
Uitlaat: Spaghetti 4-2-1 heb ik al, Opel Ascona B einddemper (tja, sorry: cheapo tuning) heb ik ook al. Buizen (gewoon staal) laat ik plaatsen (55mm buitenkant voeldoende).
Verlagen: 40mm + koni rondom heb ik al. Stabi-blokjes ook.
Maar:
Nokker: van een GK, HH of GT –motor, toch?
Carb: een grotere dan de PIC 31 die ik nu heb: welke?
5-bak: AHD heb ik al, maar kan dat met een pittige 1liter? Of kom ik toch nog net vermogen tekort?
Afgelopen jaren dus wat bij elkaar gespaard...:
Kop al door SPOT getuned, dellorto's al gemonteerd
*edit*
Even wat foto's voor het nageslacht:
(http://home.planet.nl/~didde110/0611_polopic1.JPG)
(http://home.planet.nl/~didde110/0611_polopic2.JPG)
(http://home.planet.nl/~didde110/0611_polopic3.JPG)
Op de fotos:
- niet gewassen/gepoetst
- voor verlaagd 40mm apex met gele koni's (hardheid instelbaar)
- groene stabi-blokjes (veerpoten iets naar voren: meesterlijk de hoek om)
- achter origineel doorgezakt
- GL-motor 1043cc met Green vervangingsfilter, maximaal gevlakte kop, luchtaanvoer-verwarming verwijderd
- verder 'origineel' (behalve nettere stoeltjes, gordels achterin, toerenteller)
(http://home.planet.nl/~didde110/100_0614_small.JPG)
*edit*
-
Nokker: You are so right! HH of GK dan wel.. (GT motor bestaat vast ook, maar daarmee bedoel je het GK blok denk ik)
Bak: aan een standaard 1.0 kan het net (die AHD bak)
34-er solex kan, maar past niet 1-2-3 gloof ik: offset van de 2 bouten is net ietsje anders (ask Marcel86c)
Waarschijnlijk kan je beter de vergaser van een HB nemen....
(zie ebay artikel thread: staat er 1 gloedje nieuw op..
-
hiero
-
Deze afstand bedoelde ik:
De afstand tussen die pootjes verschilt tussen de 31'er en 34'er carburateurs.
Marcel86c loste het overigens op met een zelf gemaakt tussenplaatje, waarbij de draad van het ene gat door de draad van het andere gat loopt.... (scheelt dus bijna nix, maar genoeg om t nie te laten passen)
-
Maar:
Nokker: van een GK, HH of GT –motor, toch?
die heb ik dus wel voor je... -thumbsup- GK nokker te koop
-
GK nokker.
Nog 1.
-
337°
Aardig heftig -wanker-
-
Koud! Tnx guys! -thumbsup-
Meer vragen:
Nokker GK: past dat zonder verdere aanpassingen in de kop?
Carb: past de HB carb zonder verdere aanpassingen aan bijv. ontsteking.
En zijn er nog meer carbs die 'zo' passen? Ik herinner me een bewering van iemand die zei dat een carb van een golf 2 1.3L ook plug-and-play past...
En.. WhoTF is 'vagpolo'?
-
GK nokkenas past gewoon zo in je kop.
GL kop is immers exact gelijk aan GK kop, op de nokkenstok na.
Geen 100% zeker of die HB carb zo maar past, maar wel voor 99,7% :)
Onsteking enzo: blijft allemaal gelijk: carb is gewoon 't zelfde maar dan voor 1.1 liter ipv 1.0: net ietsje meer in huis. Aansluitingen voor verwarming, choke, solnoid etc: of 't is exact gelijk, of 't is over te zetten..
-
Soeper! Ik ga ermee aan de slag...
Deze week bellen naar EPS. Eens kijken of ze mijn spaghetti-spruitstuk (64mm) en mijn Opel-einddemper met een 55mm-buis (buitendiameter) kunnen verbinden...
Moet daar nog een tussendemper ergens tussen? Nee toch? -naughty-
-
Als je gebeld hebt met EPS...
kom hier dan maar even uithuilen....
EPS staat voor Eerst Pinnen Sukkel..
Nuja; ik kan niet in je portomonaie kijken....
-
het is ff puzzelen, maar bij de goede automaterialenzaken kun je pijpverloopbussen kopen. maar voor jezelf een tekening met de binnen en buitenmaten erbij, is wat overzichtelijker! denk dat je er 2 nodig hebt: 55 binnen naar 58 buiten en 58 binnen naar 61 of 62 buiten.
-
@Jaap: is er dan een goedkopere/betere optie? ...Ik moet dan eigenlijk wel het cheapo-tuning trouw blijven, hè... Het enige probleem is de afwijkende maat van de pijp van voor naar achteren: die moet op maat gemaakt worden. Zijn er nog andere bedrijven die het net zo goed doen? -dunno-
@Wendy: ik moet idd maar even precies de binnen- een buitenmaten opschrijven. Weet jij een speciale autospeciaalzaak voor die verloopstukken dan? (ik neem aan dat je het niet over de Brezan hebt…)
-
Ik denk wel dat Brezan dat heeft, en anders kunnen ze het wel bestellen voor je.
-
tja en anders ff naar eps hoogezand.
http://www.uitlaten.com
-
Kwee nie waar je woont, Paul, en of je bereid bent een stukje te rijden.
Maar dit bedrijf is zeer goedkoop: http://www.co-oskam.nl/
Voorbeeldje: tussendemper verwijdert en doorgelast + uitlaat fatsoenlijk opgehangen: was iets van 30 euro ofzo.
Nog een voorbeeldje: ivm spaghetti en verwijderde kat moest ik een verloopstukje hebben: gratis
(dat laatste was wellicht omdat ze me kop kende)
-
Holy smokin' macaroni, Sjonk!
Ik woon in Utreg, dus daat is maôr een kleijn stukie rije, maan! 'Kzaal eens belle...
Ook Brezan is dus te proberen, voor uitlaat-onderdelen dan.
-
Utreg me stadjie!
Co Oskam doet eigenlijk alleen in USA-sloepen, maar een polootje tussendoor is niet erg.
Gewoon een belletje van tevoren of ze ff plek/tijd hebben -thumbsup-
-
Voor cheapo tuning niet naar EPS, die weten hun prijs maar al te goed.
Kwaliteit is er overigens ook wel naar.
-
Ondertussen een beetje geknutseld met MSPaint
Heb nu dus een spaghetti (merk onbekend, zat ooit bij een duitser op een GT of G40-kop) en een Opel Ascona B 1.6 einddemper:
Er zit nog een stukje flens aan, misschien is dit handig bij montage? ...
De binnen- en buitenmaten:
Ik wil een pijp van 50mm. (binnendiameter), zonder tussendempers. Wat voor maat verbindingsstukken heb ik dan voor en achter nodig?
Is een flexibel stukje pijp nodig ivm beweging van de motor? (Misschien bij die flens? heb ooit zoiets gezien...)
-
die flens is niet handig. afzagen dus. pas de diameter van je tussenpijp aan aan het spruitstuk, anders ga je eerst van groot naar klein en daarna weer terug naar groot! neem de maten ff mee naar de brezan en laat die jongens eens denken! vinden ze leuk! -uitlachen-
-
Flens lijkt mij nou juist wel handig...
'flexibele ophanging'
-
moet je aan de andere kant ook een passende flens hebben... wordt het toch weer duur!
-
kwestie van zelf maken .en stroeve verkoopt deze stukken ook los .incluis verloop
-
kwestie van zelf maken .en stroeve verkoopt deze stukken ook los .incluis verloop
Klopt! De tussenpijp (zoinder demper dat wel) heb ik daar gekocht (koopt Stroeve weer bij Sandler overigens). Diameter 60mm en in RVS uitgevoerd. Kijk maar bij project Derby. Kost dacht ik € 89,00 van voor naar achteren. Geen geld toch! Koppeling met spruitstuk is identiek aan die van mij.
-
Kuch hier mahl, einen schonen "middenpipe".
-
klopt niet duur ,maar die van sandtler heeft de zelfde flens als op de spaghetty
-
Mmm... ondertussen naar Stroeve geweest afgelopen weekend, mooi spul gekocht -naughty- Nu nog een afspraak maken bij een uitlatenboer... Maar eeeerst een weekje in de sneeuw spelen!
Thanx voor alle tips to nu toe!
Live to ride... (drive)
-
Heb nu dus twee rechte stukken en twee bochten (60gr.), en een apart flexibel deel, allen van Simons (48,5mm. binnenmaat):
alles past in of over elkaar, dus dat moet lukken. Naar de uitlatenmeneer ermee!...
-
kijk dat moet ik ook hebben voor mijn classic.
heb je mischien nr's van die dingen?
ik heb ooit een set gehad van simons, zat alleen een tussen demper bij.
wil ik niet hebben ivb met drempels.
-
Let wel: hoogstwaarschijnlijk moet er nog gebogen en verlengd worden. Maar zeker is dat er 2 bochten in moeten: 60 graden was een gokje... of het allemaal past, weet ik pas als de uitlatenkunstenaar aan de slag gaat. Tip:wachten met bestellen totdat je weet of het bij mij past...
anyway...:Simons onderdeel-nummers (gewoon staal):
- uo15100 (2x 100cm recht)
- uo25160 (2x bocht 60graden)
- uo55100 (1X flexibele flensverbinding)
(voor de cheapo-tuning prijs van €70,-)
-
Hey Paul,
Goed bezig man! Zoals je weet ben ik ook bezig met 1,4 ABD Spottuning: ik sta nog in de wachtrij.
Ondertussen heb ik ook 4-2-1 spaghetti en een RVS 60mm uitlaat (zie mijn topic "Polo1000 opvoeren").
Was in eerste instantie van plan naar Speedcenter Geldermalsen te gaan om te zien of die in staat zijn de RVS pijp met de Spaghetti te verbinden en de zaak er netjes onder te krijgen.
Mijn laatste demper moet nog worden omgebouwd van dubbel DTM naar "origineel 60 mm" S-pijpje dat onder het schutbord vandaan komt. Wil niet teveel opvallen bij de "kit".
Goeie tip overigens van Sjon: die Co Oskam ga ik ook maar eens bellen. Misschien zijn ze daar in staat die pijp er netjes onder te hangen en met de spaghetti te verbinden want ik weet niet of Serge daar allemaal wel tijd voor/zin in heeft.
Vraag op de aankomende wel even wat het timing plan is voor mijn Poloproject.
Keep the pictures coming en succes!
Groet, Jan.
-
-prut- whatever dude, fine with me...
-
Goeie tip overigens van Sjon: die Co Oskam ga ik ook maar eens bellen. Misschien zijn ze daar in staat die pijp er netjes onder te hangen en met de spaghetti te verbinden want ik weet niet of Serge daar allemaal wel tijd voor/zin in heeft.
tijd is idd een probleem! -hug- -love-
-
Even een belangrijk vraagje voordat ik verder kan met dit project:
Als ik het spaghetti-spruitstuk monteer, komt deze dan niet tegen de spoorstang??
Belangrijk want: als ik de uitlaat wil laten monteren en het past niet bij de spoorstang, dan moet ik eerst verlagen: in dat geval monteer ik meteen de stabiblokjes waardoor de spoorstang iets naar voren komt en het spruitstuk zal passen.
Dus: eerst verlagen (met stabi-blokjes), dan uitlaat? Of kan het ook andersom?
-
als je uitlaat tegen je spoorstang komt zal ik toch maar eens gaan nadenken over een andere polo ,kennerlijk zit deze dan goed inelkaar .
stabi komt net niet tegen je spaghetty(waarschijnlijk bedoelde je dat)
-
Maar je kunt toch geen spaghettispruitstuk monteren als je stabi nog vast zit? (lees: ik kan dat niet)
(als de kop d'r af is gaat dat wel)
-
Oeps ja... klopt.. stabilisatorstang bedoelde ik... foutje -gert-
Tnx voor de info. Ik kan verder. -thumbsup-
-
maar idd het is verstandig oom de voorste stabisteunen (daar waar je rubbers in zitten )los te halen als je het spruitstuk gaat monteren
-
Zo, ik ben weer iets verder: stabi-blokjes gemonteerd (spruitstuk nog niet...). Ook de 'grotere' carb is geregeld.
Heb gisterenavond even geknutseld aan mijn op de kop getikte solex 31 pict 7 carb met 25,5 venturi (van een 1093cc HB-motor). Goed schoongemaakt en een deksel met choke-klep van een ‘kleine’ 31-er van een 1043cc gemonteerd (gewoon omdat de klep en het mechanisme er beter uitzagen).
Alleen heb ik nu een probleempje: op de ‘grote’ 31-er van de HB zit geen vacuüm schakelaar. Deze zit alleen op de ‘kleine’ 31-ers voor de 1093cc GL-motoren (met groene bol). (werking: boven de 3500 rpm komt een gedeelte van de gashendel tegen de schakelaar en treedt 6graden extra vacuümvervroeging in, ofzo)
“Gewoon die van de ‘kleine’ 31-er erop monteren”, zou je zeggen. Dit kan met het bijbehorende boutje op de carb-behuizing. Helaas: er zit wel een gat (busje) in het carb-huis waar de bout in past (op dezelfde plek als bij de ‘kleine’ carb), alleen: er zit geen schroefdraad in het busje. Dus de schakelaar is niet over te zetten...
Hoe moet dat nu? Schroefdraad in het busje tappen? Kan dat? Of helemaal anders: geen schakelaar, dus ook de GL onsteking vervangen voor de HB onsteking? (ander soort vacuüm en dus geen groene-bol-vacuüm meer -boehoe- ).
(ik heb nog geen duidelijk fotootje, maar misschien weten kenners al waar ik het over heb)
-
Echt wel :)
Denk denk reutel.
-Geen schroefdraad erin: erin tappen (indien t gat niet te groot is: d'r moet wel vlees aanwezig zijn om in te tappen)
-vast klei-en met kneedbaar metaal? (indien Tappen niet gaat lukken)
Permanent-Repair)
"t huis is van Alu: lekker zacht, dus misschien kan je er gewoon een te dikke bout in draaien?
Schakelaar voor ontsteking KAN je overboord gooien, bolletje gewoon laten zitten, alleen geen schakelaar meer gebruiken. Wat voor effect t zal hebben: geen idee. Bij Gert z'n Classic zat t er ook niet meer op, en werkte prima (volgens Gert).
-
HB ontsteking is een No Go trouwens: HB, hogere compressie, heeft andere vervroegingsgewichtjes..
Liever een GL zonder retard-systeem
-
Echt wel :)
Tijd om het 'Genootschap van de Groene Bol' in het leven te roepen.... -naughty-
Zelf tappen moet nog kunnen: genoeg vlees. Beter dat, dan een te dikke zelftapper erin draaien. Misschien wel een goed idee mocht het eerste mislukken (Carb mee naar de Praxis voor het ter plekke passen ...)
....GL-motor zonder retard? Waarom dan inbouwen in the first place? -gert-
-
VW he..
Doen wel vaker dingen waarvan je je af kunt vragen waar t voor dient..
Bij mij heeft t systeem altijd gewerkt, dus geen idee hoe de motor reageert als 't kapot is..
Mooiste is en blijft natuurlijk als t gewoon werkt!
-
grmmz .waarom moeilijk doen ,zet de vacuum van de 1.1 op de 1050 ontsteking .groene bol de wereld uit .
ding is alleen leuk voor lenzenvloeistof .
-
Groene Bol weg?! Nooit swa! ;) De leukste uitvinding sinds de blinde darm...
-
dan wens ik je succes
-
... (blaas)... *uche* *kuche*...
Dus: eerst eens achterstallig onderhoud i.c.m. een iets groter carbje en een scherper nokkenstokje. Daarna (in dit tempo over een jaar) een ABD onderblok, met Spottuning-kop etc., etc....
afin, een jaar later: heb eindelijk het GK-nokkenasje erin geplaatst. Morgen de iets grotere carb van een HB erin: is ook een Solex 31pic7 maar dan met een grotere venturi (trechtervormig gat waar de lucht doorheen raast) en wat grotere sproeiers.
Op de fotos de (minieme) verschillen tussen de twee carbs. Behalve dan dat de originele die ik eruit gehaald heb wat vettig is...
Gasklep open, licht eronder: je ziet het verschil in grootte van de venturi (wit omcirkeld). De GL-carb: 23 en de HB-carb 25,5. Weinig, maar toch ...
Heb dus wel een gaatje getapt voor de otstekingsschakelaar
klaar voor connectie met de groene bol!
-
... (blaas)... *uche* *kuche*...
Dus: eerst eens achterstallig onderhoud i.c.m. een iets groter carbje en een scherper nokkenstokje. Daarna (in dit tempo over een jaar) een ABD onderblok, met Spottuning-kop etc., etc....
afin, een jaar later: heb eindelijk het GK-nokkenasje erin geplaatst. Morgen de iets grotere carb van een HB erin: is ook een Solex 31pic7 maar dan met een grotere venturi (trechtervormig gat waar de lucht doorheen raast) en wat grotere sproeiers.
Op de fotos de (minieme) verschillen tussen de twee carbs. Behalve dan dat de originele die ik eruit gehaald heb wat vettig is...
Gasklep open, licht eronder: je ziet het verschil in grootte van de venturi (wit omcirkeld). De GL-carb: 23 en de HB-carb 25,5. Weinig, maar toch ...
Heb dus wel een gaatje getapt voor de otstekingsschakelaar
klaar voor connectie met de groene bol!
I knew it could be done!
Voor die schakelaar zit inderdaad bij de GL wel en bij alle andere geen draad getapt..
Keep up slow but good work!
-
Ondertussen weer wat opgebouwd:
Carb, GK-nokkenas, nieuwe distr.riem en waterpomp en nieuwe benzinefilter natuurlijk...
Alleen... GK-nokker op 1043cc; klepspeling 0.15 en 0.25??
En onstekingshoek: hetzelfde laten?
Ga straks (morgen) verder met opbouwen, nu eerst (weer) chillen; heb niet voor nix vakantie... -prut-
-
Goed bezig -thumbsup-
Klepspeling is hetzelfde, en onsteking ook gewoon als GL instellen.
Eventueel later íets vervroegen.
-
Hij draait... maar daar is ook alles mee gezegd.
Hij start alleen met handchoke volledig uit: 3500tpm
Choke in en je kunt hem met gassen aanhouden. Onder de 2000tpm valt ie uit... gas of geen gas.
Stationair- en CO-afstelschroef helemaal ingedraaid en ietsje uit, starten: geen noemenswaardig verschil. nog steeds 3500tpm of uit.
Iets mis met de vlotter en vlotternaald? Of misschien benzinetoevoerschroefje-dinges?... Grmmbl...Morgen kijk ik weer verder...
Maar hij draait! -klus-
-
brandstof afslagklep wordt niet bediend
-
Deze?
-
Juist.
Als je het contact aanzet moet deze een duidelijke klik voelbaar/hoorbaar maken.
-
Hij doet het goed, die starter-solenoid: Contact aan: palletje tikt naar binnen. Contact uit: palletje tikt naar buiten. Heb de stationair- en co-stelschroef gelijk gedraaid als de oude carb. Kan nu de handchoke induwen tot 2000tpm... daaronder: vrrrpp...pp..p.. ..uit
Wat nu?...
Daarnaast: er lekt olie uit mijn nieuw geplaatste nokkenas-keerring -boehoe- . Misschien niet goed genoeg erin geplaatst. Of GK-nokker past niet door slijtage kop en/of nokker... Moet iig opnieuw :(
Ga zo even carb-cleaner inspuiten, misschien zit er iets stroef/vast...
-
toch niet iets mis met de carb:
-
^
l
l
Wasda?
Net nogmaals stationair-stelschroef helemaal uit en in: maakte weinig uit. Ga zo ook maar meteen even de nokkenas eruit halen voor een nieuwe keerring morgen. Hoorde van een maat van me dat die keerringen vaker bij alle volkswagens kuren geeft bij het vervangen...
Ook mijn distr.riem zat te strak...
-
daar zit een kogeltje die de boringen afdicht zodat je kanaal dicht blijft en geen lucht aanzuigt
-
-thumbsup- Morgen even kijken naar die carb: wisselen met de oude. Vandaag nokker er uit gehaald. Keerring zat dubbel: geen wonder dat hij lekte. Verkeerd/te gehaast erin geschoven. Even een nieuwe scoren morgen...
-
Als je toch aan het prutsen bent:
Wissel de rommel eens los van elkaar:
loopt ie met GK nokker en GL carb wel goed? (stationair), of is dat ook peren met köt?
-
Phuq! Vandaag GK-nokker icm ori carb geprobeerd: niks. Weer hetzelfde: draaide wel boven de 2500 toeren (met choke-hendel uit en gas erbij), daar beneden valt ie uit. Liep zelfs slechter/onrustiger dan de HB-carb...
Begin nu te twijfelen: heb ik alles wel goed terug gemonteerd? Maar ik heb echt goed opgelet bij het terugmonteren. En hij zou helemaal niets doen als de onstekingsvolgorde/timing niet zou kloppen toch?
Klepspeling gesteld op koud in: 0.10 en uit: 0.20. Carb en onsteking in originele stand...
(Oliekeerring lekt niet meer! Thanks nogmaals Bas! )
Iemand ideeën?
-
staat de timing van je nokkenas goed?
Als die op de foto op de vorige pagina op BDP staat, staat ie er iets naast -klus-
-
Hoe zie je dat?
Op de foto staat hij idd afgemonteerd in BDP.
Hieronder een close-up van de foto. Je ziet dat het markeerpunt op de v-snaarpoelie (deukje) net iets voorbij het vakje staat. BDP is toch precies middenin, tussen de twee uitsteekseltjes van het markeerpunt?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met de markeringen gelijk te zetten; bij het spannen van de tandriem gaat het geheel een beetje uit zijn verband. Ook vermoed ik dat het markeerpunt aan de kop (metalen plaatje aan de distributiekap) een beetje verbogen is...
Kun je het aan de stand van de nokkenas zien? Hoe dan? Moet het nokkenastandwiel dan een tandje naar links of rechts?
Damn! Ik dacht dat ik dat wel effe zou kunnen zeg; distributieriempje vervangen heb ik al eens gedaan...
-
Wat je al niet kan zien op een foto. Ik dacht het streepje op de poelie te zien, maar wist het niet zeker. -klus-
De inlaat- en uitlaatnokken van de eerste een vierde cilinder moeten op gelijke hoogte staan. 4e cilinder allebij op tuimellen, 1e cilinder allebij gelijk omhoog.
doordat je nokkenas niet op tijd staat (waar die op zichzelf al niet beter van gaat lopen) staat daardoor ook je onsteking van tijd.
-
..
-
... Dank u meester Marcel. Ik zal zo de nokkenas eens gaan verdraaien t.o.v. de krukas. Hoogstwaarschijnlijk ligt het daar aan...
Alleen zie ik nu de lucht een beetje betrekken en ik heb geen garage... dus ik blijf nog effe binnen chillen (vakantie nog niet voorbij).
-
als je nu nog ooit eens een ditributieriem gaat doen maak dan gebruik van eigen markeringen.
aan te brengen met lakstift!!
gr maikel
-
wel nagellak nemen en zeggen tegen je vriendin dat je zelf ff haar nagel lak gaat gebruiken :)
-
Hmm... nagellak: wel kinky... -naughty-
Ok: heb geprobeerd met de 1e cilinder (cilinder distibutieriemzijde) op BDP, de nokkenas te verstellen. Is erg kritiek: ergens raakt een klep net de zuiger als ik dan de nokkenas goed zet. Maar goed: als ik dan de tandriem span, komt alles net 1 tandje uit verband, waardoor de nokken (en dus kleppen) op 1 en 4 weer ongelijk uitkomen... :(
Gelukkig had ik nog een verstelbaar nokkenastandwiel: Even uitgetest... nokken op cylinder 4 gelijk: eentje begint met tuimelen en de ander is bijna klaar met tuimelen. Nog steeds kritiek afgesteld: als ik de nokken as maar ietsje bijdraai, dan zit er al een klep tegen een zuiger.
...Beetje een nagellak-kleurtje, niet?... :D
Nu die wat preciezer af te stellen is, loopt hij wel maar nog steeds zeer rauw en onregelmatig onder de 2000rpm. met choke uit. Hij lijkt ook bij lage toeren stroeve geluiden te maken.
Opvallend was dat ik om hem te kunnen starten, het ontstekingshuis helemaal naar achteren moest draaien, tot ik niet verder kon. Toen liep ie pas. Das niet zo handig dus.
afgesteld staat de vonkenmaker nu dus tussen bougie 1 en 3 (eigenlijk net van 1, contactpuntjes zijn al open). Klopt dit? Of kan hij nog verder. Waarschijnlijk moet ik dan alles opnieuw stellen zodat de nokkenaspoelie goed uitkomt...
Verder ben ik een beetje bang dat misschien 1 van de zuigers toch een klepje heeft aangetikt, misschien al in het begin van deze nokkenas-geschiedenis... :( Compressietest moet dus ook maar effe tussendoor...
-
Vragen die nog bij me opborrelden:
- BDP: moet de markering op de v-snaarpoelie op de 'O' of net voor de '0' staan?
- Moeten dan de nokken op cilinder 4 (helemaal rechts als je voor de auto staat met je kop onder de motorkap) al tuimelend gelijk staan? Dus de klepveren even hoog ingedrukt?
- Kan het zijn dat de nokken van de GK-nokkenas net iets 'langer' zijn dan de originele GL-nokker, waardoor ze de zuigers raken als alles warm is?
- Moet dan toch niet de klepspeling groter dan 0,10 in en 0,20 uit?
- Moet ik dit nog wel doorzetten zo? De APK is al een maand afgelopen... en ik dacht dat dit wel makkelijk zou gaan... :(
-
Markering moet gelijk staan met de scherpe kant van het 'O'-vaantje. Dus niet bij de letter 'O'.
-
De waterpomp: hij is al verschillende keren in foto's langsgekomen. Volgens mij is het toch de verkeerde. Kijk maar naar de vertanding hieronder:
Ik merkte net pas bij het stellen van de nokkenas, dat de tandriem slipt en niet altijd goed in de uitsparingen van de waterpomp valt...
En ja hoor: dit is zoals ik hem op h-base.nl vond...:
Al die tijd dus de verkeerde waterpomp er in...
-
Dat Marcel dat niet gezien heeft! :P
-
tip bij het spannen en het probleem dat ie 1 tand terug valt
dan moet je hem voor het spannen al 1 tand verkeerd zetten.
in de tegenovergestelde richting dat hij gespannen word!!!!
enne als je op je bak het zwarte dopje haalt en het groene kunstof moer/bout met hele grote inbus loshaald kan je eronder je vliegwiel zien en het uitgevreesde spleetje in je vliegwiel gelijk zetten met het pijltje (uitstekend driehoekje) dan staat je vliegwiel zoizo goed.
alleen zonder je nokkenas vast zetten of het ontbreken van een nokje op de nokkenas zelf waar de poelie op vastkomt (zodat deze maar 1 stand kent word je nokkenas op tijd zetten een moeilijke klus succes ermee!!
greez maikel,
-
hey,swa.
is het nog niet klaar,ach ja doe maar lekker relaxt.
ben ik ook aan het doen.
maar ik ben wel benieuwd of het allemaal lukt.
-
Thanks guys voor de goede woorden. Even tijd voor de dagelijkse update.
Het ging allemaal ok vandaag: goede nieuwe waterpomp gehaald, ingebouwd, alles weer op tijd gezet en afgesteld... todat het moment van starten kwam...
Nog niks. -wanker-
Morgen de originele nokkenas er weer in (dus 2 weken werk voor niets). Eens kijken of het starten dan wel lukt... Misschien is er in de afgelopen weken toch een klepje (of meer) tegen een zuiger aangebotst. -dunno- We zien morgen wel...
-
Dus: originel nokkenas, alles weer afstellen zoals vanouds met originele nokkenastandwiel en gaan!
...dacht ik.
Niks daarvan.
Compressie meten dan maar:
Cilinder 1: 12bar
2: 12,5bar
3: 4bar (! )
4: 8bar...
K met Peren dus. Hoogstwaarschijnlijk paar kleppen krom bij cilinder 3 en 4. Was ik maar voorzichtiger geweest met inbouwen -wanker-
Maar we gaan rustig verder: Kop gaat eraf en dan gebruikte Klepjes of GL-kop op zichzelf tikken en weer opbouwen... Simpel. Alleen gaat het ABD-verhaal weer langer duren... *zucht*...
-
Het zit je niet mee -boehoe-
Maar: ff knutselen en karren maar weer -thumbsup-
-
als je kop er af is waarom dan niet gelijk abd blok er onder ?
-
Tja... tijd, geld: APK is over een maand 2 maanden overtijd en ABD blok nog niet in huis (geld ook niet). Dus even zo... Maar met geduld komt het er wel: heb de smaak iig weer te pakken... -klus- Alleen van je eigen fouten leer je...
-
Ondertussen vervangingsklepjes erin. Kopje gevlakt. Straks afstellen en starten...
Heb de GK-nokker gemeten: De nokken van de GK-stok zijn 1mm. groter/langer dan de originele tamme GL-stok. Dus weinig speelruimte.... Eerst maar APK regelen en over een paar weken nog eens proberen.
-
*Grmmbl...* alles origineel teruggeplaatst inclusief rechte klepjes in gevlakte kop; ontsteking op originele stand, starten: niets. Deed wel even wat in hoge toeren toen ik de ontsteking heel laat zette (dus onstekingshuis naar achteren draaien)...
-boehoe- Ik geef het binnenkort op, ga een andere polo kopen en zet alle goeie onderdelen over, motor en versnellingsbak zijn toch op...
-
-hug-
Timing distributie juist?
Bougiekabels in goede volgorde aangesloten?
-
Ga komende week (donderdag heb ik weer tijd) idd weer alles even nalopen, timing, ontstekingsvolgorde, contacthoek, puntjes... pfff; nu ff niet.
-
Relax swa!
Ontsteking richting schutbord draaien = vroeger..
Rustig nog eens kijken: Aanslaan deed mijn GL gebakje na de laatste koppakking-wissel ook pas na 2 dagen doorstarten..
(Motor draaide heel langzaam, door wat later bleek te komen doordat de olie enorm dik was geworden door het mengen met de gelekte koelvloeistof). <- schitterende volzin)
-
Pfieuw!... ondertussen heel wat gedaan/gebeurd:
APK zit er weer voor een jaar op! Enige minpuntjes waren achterwiellagers (jaarlijks terugkerend probleem) en voorbanden (wist ik al -naughty- ). Afstelling is door mijn garage netjes gedaan uiteindelijk. CO was heel netjes (0,1).
Maar... weekje na de APK weer ontregelde ontsteking: stationair slaat de motor af en bij contant toeren (snelweg) hapert de motor. Lijkt me een probleempje met vacuüm-slangetjes/onsteking... *zucht* :(
Rij dus nu met veel choke. Is dus k*t. Afstellen: geen tijd voor deze dagen en heb (bijna) alles geprobeerd. Sta dus op het punt om maar een polotje erbij te kopen (met electronische ontsteking!) en maar eens beginnen met het inbouwen van een 1.4 blokje bij deze...
-
Maar eerst wat fotootjes aan het begin van dit topic... (mocht het snel hier eindigen)
-
En die onsteking.... iemand nog ideeën?
-
ff een HZ/MH ontsteking scoren. Die zijn sowieso verwisselbaar..
Wel zo makkelijk. Heb er zelf eentje gehaald voor op mijn 3F voor 15 euro.
-
Paulus, .... man,..... Wat lees ik nou toch allemaal....
Het zit je niet mee: het lijkt alsof de vaart uit je project is.
Sai baba Zen wierook stokje aansteken en een keertje telefonisch een strategisch ABD plan uitstippelen?
Desnoods weer een keertje 's nachts onder de schaarse verlichting van een gesloten benzine tankstation trachten een Polo aan de praat te krijgen... -uitlachen-
Zullen we anders een "help Paul's Polo aan de praat" comite oprichten?
Je bordeauxrode limo moet gewoon nu weer een keertje goed draaien man...
Groet, Jan.
-
Beetje vertraging idd: ben het even zat om steeds weer te moeten sleutelen aan een auto die eigenlijk dagelijks klaar moet staan voor werk/kids/vrije tijd. Als ik daar ook nog eens weinig tijd voor overhoud én geen 'droge' sleutelruimte heb, dan zakt de moed je soms behoorlijk in de schoenen...
-
Zeker frustie als ie met hulp verder moet:
Motor sloeg voor de zoveelste keer af bij het stoplicht ergens in Roffadam (liep al een tijdje niet stationair meer). Deze keer weigerde de startmotor. ANWB erbij: konden hem niet meer stationair krijgen natuurlijk en besloten niet verder te rijden maar af te laten slepen. Ik kreeg een gloednieuwe Golf V voor twee dagen en polootje staat nu bij mijn garage in U-town...
Eigen schuld: dikke bult. Vanaf dat ik met die GK-nokker ben gaan spelen heb ik wat foutjes op elkaar gestapeld: verkeerde waterpomp, afstelling niet ok, originele en GK-nokker niet goed opgemeten: blijkt dat de GK nokken 1mm 'langer' zijn dan de standaard GL nokken...
Geen Zenn of wierookstokjes konden het tij keren. Zoals mijn Polynesische achteroudoom ook zegt: een bescheiden vrouw is eigenlijk waardevoller dan een mooie... ('eigenlijk'... -naughty- )
Over Zen gesproken: ik was vlak voor de autopech gaan kijken bij een goeie witte MH steilheck voor nie veel... oeoeoeoehh....
Morgenvroeg ophalen bij mij garash, darna kijke wat te (laten) doen... Allereerst nog maar eens de compressie meten voor de zekerheid...
Maar eerst een weekendje weg van de stadse beslommeringen: lekker stukkie lopen ergens op de Drentse Heide... Rustug.
-
Als je de auto toch gewoon wilt gebruiken als daily, is het dan niet makkelijker om een blokje apart naast de auto op te bouwen? Dan heb je tenminste de rust en tijd om eraan te werken, en je hebt er maar een kleine sleutel ruimte voor nodig.
-
Ja: naast de auto opbouwen is leuk, makkelijk en misschien wel sneller.
Vergeet echter niet dat je m toch een keer moet inbouwen, en dan pas testen.
Los daarvan: de 1.4 word toch naast de auto opgebouwd, en tot die tijd wordt de 1.0 maximaal gekieteld toch?
-
Klopt Jaap: 1.0 maximaal kietelen ja... Dat was het plan, maar dat gaat denk ik niet meer lukken: volgens mijn metingen zijn de GK-nokken op de gelijknamige nokkenas te 'lang' en de kop teveel gevlakt (2x in de afgelopen 5 jaar): de kleppen raken de zuigers toch net... Heb de setup met GK-nokker en HB-carb min of meer geprobeerd (zie verhaal hierboven). Dat is deels door mijn stomme fouten maar ook deels door niet helemaal op elkaar passende onderdelen, niet goed verlopen (zeg maar mislukt). Ik ga het niet nog een keer proberen denk ik... -moon-
Daarnaast ben ik een beetje ziek van het steeds maar aan mijn daily te moeten sleutelen (wat ik an sich leuk vind) terwijl hij tegelijkertijd op ieder moment ook rijklaar zou moeten zijn (werk, weekends, kids). Deze paradoxale situatie begint mij parten te spelen. En ik ben erg gehecht aan het rijden in een Polootje, dus er komt een andere oplossing...
@Martin: ABD op- en inbouwen blijft mijn plan.
-
Paul, mag ik even een saaie posting doen? Sai baba Zen advies voor Paul....
Pak al je standaard zaken bij elkaar van je 1.000tje. Bouw je 1.000tje weer terug naar standaard en je hebt probleem 1 (en wel het grootste dagelijkse probleem) opgelost.
Pak al je opvoerspulletjes en voor zover die passen op je (toekomstige) ABD bewaar je die in je Sinterklaasklomp bij de schoorsteen. De spulletjes die niet passen verkoop je om geld vrij te maken voor je ABD opvoerproject. Oplossing voor probleem 2 voorbereid.
Sai baba Zen stokje aansteken, even je ABD mantraatje "chanten" en heel geconcentreerd en doelgericht met je ABD aan de gang gaan die je op een pas nieuw gekochte motorsteun in je keuken hebt geplaatst. Kun je er in alle rust en comfort iets moois van maken. Mocht je honger krijgen tijdens het sleutelen dan bak je een eitje, mocht je dorst krijgen tijdens het sleutelen dan pak je een blikje Fristie. Probleem 2 opgelost.
Boel tijdens een mooi voorjaarsweekend met wat hulp van vrienden inbouwen en proefrijden: Paul helemaal in de zevende scientology church hemel....
Sounds like a plan?
Ik ben voor jou beschikbaar voor telefonische socuteragesprekken.
Voor de juiste stimulatie heb ik er een plaatje bij geplakt van hoe het resultaat eruit zou kunnen zien...
Succes, Jan.
-
Hmmm... thanx Jan. In de keuken opbouwen van het blok is een puik idee. Bijna alles in huis: kop met Delletjes, Spaghetti, 5-bak, fristi, Nagh Champa stokjes... Heb eigenlijk alleen nog een ABD-onderblok nodig...
Eerst maar eens de huidige uidaging tackelen: Shopper weer normaal rijdend krijgen. Had alles dus al origineel teruggebouwd: GL-nokker en carb weer terug. Nu loopt hij niet meer stationair. Alles gecontroleerd en laten controleren (bij Mij Garash). Stationair afslaan lijkt toch een brandstofprobleem. Wil nu dus de originele GL-carb (wederom) vervangen voor de HB-carb, die had ik toch nog liggen (zie dit topic pagina 4). Ondertussen de GL-carb eruit gehaald.
GL-carb ziet er van binnen erg vuil uit, zal dus wel ergens iets verstopt zitten. De HB-carb is schoon en qua model hetzelfde, maar heeft een andere sproeierbezetting en een lekker grotere venturi. Echter: de afwijkende (grotere) sproeiers zouden nadelig kunnen zijn voor het mooi lopen van de verder standaard GL-motor.
Is het slim de sproeiers van de GL-carb over te zetten? Of gewoon HB-sproeierbezetting zo laten?
-
Paul: als je het mij vraagt zou ik lekker dus precies doen wat je schreef en dat is "alles terug brengen naar origineel".
Precies dus alles wat erop/erin zat toen de wereld nog in orde was exact zo terugbouwen met verse pakkingen / schoongemaakt.
Alleen dan heb je een goeie kans op het weer net zo netjes laten draaien van je standaard blokje.
Je weet het misschien nog wel: toen je geen hoofdpijn had en je arme oude blokje nog niet uit z'n tere psychologische evenwicht was gebracht door je snode plannen.
Mark had ooit een prachtige ultrasoonreiniger: mogelijk dat die binnen onze club gebleven is. Daarmee zou je je carbje schoon kunnen maken waarna je deze met verse pakking terug kunt bouwen.
Dan hopen op een generaal pardon van je VW Polo.
Daarna je concentreren op je ABD project.
Ik weet precies hoe je je moet voelen en dat is kut. Je begint met een prima blokje. Na wat fiereljeppen heb je gezeur.
Oude oosterse wijsheid: "als je iets doet moet je het goed doen of er helemaal afblijven".
Het natte en koude weer helpt natuurlijk ook niet.
Je hebt mijn nummer mocht je behoefte hebben aan een "socutera" gesprek. :)
Succes, Jan.
-
Je kunt allicht proberen of hij wil lopen met de Hb carburateur.
Als het dan alleen de sproeiers zijn wat het verschil is tussen beide, dan zou je de GL sproeiers natuurlijk mooi over kunnen zetten.
-
Hij loopt met de HB carb!... Alleen stationair problemen zijn nog steeds daar en bij gas geven houdt ie in rond de 2500tpm. -moon-
Niet handig dus zo'n HB-carb op een GL-blok... Ondertussen op sloperijen in de buurt gezocht naar een 'schoon' GL-carbje, zonder succes.
Ga morgen het ontstekingshuis eens goed schoonmaken; misschien blijven de gewichtjes hangen ofzo, je weet maar nooit met die mechanische ontsteking. (De rest van de ontsteking al gecheckt: vacuüm-slangetjes, paddo, puntjes, alles ok.)
Tot die tijd rij ik hortend en stotend en chokend door het ganse land... -uitlachen- Gewoon om lachen, dan valt het allemaal wel mee...
-
hoe zijn je bougies ?kan evt zijn dat 1cylinder niet mee doet
-
heb nog wel een gl carbje voor je liggen mag je zo op komen halen in lekkerkerk.
is ook niet de allerschoonste maar is voornamelijk stof van het in de kast liggen.
-
@Serge: Ja, het lijkt alsof bij gas intrappen vanaf 2000rpm inhoud omdat hij op 3 poten loopt. Bij iets terugnemen en rustig gas loopt hij dan weer goed, maar accelereren op een kruising is dus nu spannend. Toch iets met ontsteking...?
@Thijs: tof bod van je man. -thumbsup- Ga eerst eens kijken wat ik met mijn oude GL-carb kan bereiken: Heb hem gisterenavond uit elkaar gehaald en alle kanalen doorgespoten met carb-cleaner en geschrobd met een oude tandenborstel (meteen een nieuwe gehaald bij het kruidvat). Staks voor de zekerheid nog wat vacuümslangetjes vervangen voor nieuwe en het onstekingshuis eens openhalen, inspecteren en schoonmaken. Mocht het allemaal niet lukken, dan tuf ik richting Ridderkerk komende week... Ik hou je (jullie) op de hoogte.
-
is goed man ik hoor het wel carbje loopt niet weg.
-
Deze week weer wat onder de motorkap gehangen. Dikkere stuk vacuümslang op het inlaatspruitstuk is een beetje droog. Met extra klem goed vastgezet. Moet die komende week worden vervangen. Rest van de vacuümslangetjes gecontroleerd en bij twijfel vervangen.
Verder heb ik het inlaatspruitstuk eerder met vloeibare pakking teruggemonteerd. Misschien zit dat niet helemaal goed... Maar eens vervangen met een originele papieren pakking.
Bougies zien er goed uit: allemaal dezelfde kleur (dof beige). Compressie gemeten: ook goed (per cilinder: 11.5, 10, 10 en 9,5).
Schone carb en ontstekingshuis teruggeplaatst. Start wel maar nog steeds beroerd stationair. Kan dus liggen aan stukje vacuümslang op inlaatspruitstuk, pakking inlaatspruitstuk, maar evt. ook nog aan carb... -dunno- Eerst het vacuüm-circuit en valse lucht elimineren, dan verder kijken.
Begin een rijdende auto te missen. Misschien tijd voor een goed rijdende daily... -moon-
-
Dus: goede rijdende daily gekocht... -sturen- Nu rustig de GL rijdend krijgen...
Het volgende: ik wil de vloeibare pakking bij het inlaatspruitstuk voor de zekerheid toch vervangen voor een papieren pakking. Op de site van H-base (bookmarken newbees!: handig) vind ik echter 2 verschillende pakkingen: JD246 en JC257. Waarschijnlijk één voor de GL-motor en de ander voor de HZ. Weet iemand toevallig welke van de 2 ik moet hebben??
-
Er zit toch alleen verschil in inlaatpakkingen tussen de motoren mét en zonder uitlaatgas terugvoer?
Die 257 is dan waarschijnlijk de uitvoering zonder uitlaatgas terugvoer. (die geeft ie aan voor een 1.3Gk en een 0.9HA)
-
Ok, chek! Ik ga morgen voor de JD246. Tnx.
-
Zoow... maar weer eens wat posten:
Gisteren en nieuwe inlaatspruitstukpakking geplaatst. Vandaag alles weer netjes aangesloten. Accu opgeladen (die was de afgelopen maanden natuurlijk leeggelopen), onkruid rondom mijn auto gewied.
Starten...
-wanker- nog steeds zeer slecht lopen: boven de 2000tpm gaat het nog wel. Daaronder valt hij uit. Wat ik ook doe.
Contacthoek afstellen lijkt bijna niets uit te maken. Ook stationair toerental en co-schroef stellen maakt weinig uit. Hij loopt gewoon K.
Dit weekeinde nog voor het laatst samen met een maat van mij alles dubbelchekken. Twee weten meer dan één (daarom heeft Paris Hilton altijd een hondje in d'r handtas).
Wat er nog aan de hand zou kunnen zijn:
- toch nog een lekkende klep
- haperend sleepcontact in het onstekingshuis
- bobine?
- toch nog niet goed genoeg afgestelde distributie
- combi van al het bovenstaande :(
Nog iedeeën iemand? .... *zucht*
Alvast op zoek naar een ander blokkie...
-
Te lui om het hele topic door te lezen, maar heb je een blok met paddo-vacuumvervroeger?
-
Yup, grote paddo. Al gecheckt (zuigen...), maar leek in orde: het staafje wat de vervroeging regelt, bewoog goed.
-
Stationair-afslagklep?
-
klinkt inderdaad precies als wat mijn witte steilheck ook heeft gehad.
Boven in toeren (lees doortrappen) gaat prima.
Stationair Ho maar...
Onderin (lees onder 2500 toeren ) bokken en stoten..
Test:
auto op contact
luchtfilterhuis verwijderen (voor ruimte etc.)
trek de steekstekker van je stationair afslagklep
Hoor je een klik (vrij duidelijk te horen)
dan is het goed.
Hoor je deze niet,
dan is deze klep kaduuk
Hoe ik het ook kan testen:
pluspool van de accu loshalen en weer vastmaken met de sleutel op contact.
Bij het maken van contact met de pluspool klikt de afslagklep ook heel duidelijk.
-
Stationair afslagklep, hmmm... al getest, maar niet onlangs. Ga straks weer even alles nalopen.
-
Vandaag (gisteren, duh...) met een extra paar ogen de motor nagelopen:
Afslagklep in orde. Ook compressie: 12 voor alle cilinders. Ontstekingshuis OK: alles vonkt en motor loopt met gasgeven goed boven de plusminus 1750tpm. Gas los = motor uit. Niets kan dat verder beïnvloeden (ontstekingshoek, stelschroeven voor gas en CO). Het lijkt dus toch dat de carb niet helemaal jofel is... (stationair sproeier, hoofdsproeier, vlotternaald, kanaaltje...???)
Ik ga eerst eens een andere GL-carb proberen. Eens kijken of dat scheelt. Ik denk het namelijk wel. Even morgen langs de sloperijen hier in de buurt... (tis wel vakantietijd... [fingers crossed])
-
en contactpunten in geopende toestand past daar een voelermaatje 0,4 mm tussen ?
-
Contactpunten zijn nieuw en netjes afgesteld...
Ben nu bezig weer de HB-carb met de sproeiers van de GL op te bouwen. Toch maar (weer) proberen met de HB-carb de auto stationair te krijgen. Al is het alleen maar om carb-probleem te toetsen/elimineren... ondertussen zoek ik ook nog naar een ori GL-carb.
Zijn er revisiesetjes te krijgen (bij de VW-dealer) voor dit soort carbs (solex 31 pict7)? Ik heb namelijk nog een dekselpakkinkje nodig. Wat is het dan het onderdeelnr.?
Tnx iedereen tot nu toe! -love-
-
spuitm je acceleratie sproeier wel en zijn de rubber o-ringen van je stationair sproeier nog wel oke?
-
Even dit topic uit het slijk trekken om hem maar meteen de nek om te draaien...
Ik heb er geen tijd/zin/geld voor over om me met deze auto bezig te houden. De APK is bijna 2 maanden geleden verlopen en de motor doet het nog steeds niet (goed). 1 auto is eigenlijk ook wel genoeg.
Ondertussen rij ik vrolijk rond in mijn andere Polo (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3887.0.html (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3887.0.html)) en die voldoet gewoon aan de hedendaagse eisen: Fijn en degelijk rijden, voor weinig. Dat was ook de reden waarom ik deze Steilheck toendertijd (1999) kocht ...
Alle bruikbare delen eraf en naar de sloop ermee dus. Tenzij er iemand tussen nu en 26 november (datum dat de standaard 2-maanden-apk-vervallen-boete door de RDW-computer uitgespuwd wordt) zich over deze bordeaux-rode dame wil ontfermen... Ik zal daarvoor in het juiste forumdeel nog een duidelijke advertentie plaatsen. Ik doe het met pijn in mijn buik (fck ja, op dezelfde plek als waar je liefde voelt). Helaas, aan alles komt een eind (en gelukkig ook een begin).
Niet getreurd: ik blijf voorlopig gewoon Polo's rijden. En de geduldig gespaarde onderdelen voor een ABD-tje komen wel op een ander Steilheckje. Ik had gewoon die GL-motor met rust moeten laten... -gert-
-
ik heb heel het verhaal eens zitten lezen en ergens kwam mij dit zeer bekend voor na veranderen van de carb op mijn oude groene steilheck (oude van koen ) ivm defecte choke had ik exact het zelfde probleem .
heb hem toen bij de org vw dealer gebracht en die hebben toen dertijd een zekering vervangen (vraag me niet welke dat had ik niet gevraagd ) bij mij was toen het euvel helemaal weg miss nog het proberen waard voor je haar de deur wijst
-
-boehoe-
-
polotje staat nog op het truckje na een vermoeide rit van bijna 3 en halfuur (van Utrecht naar Nieuw Buinen normaal 2 uurtjes werk file file en nog eens file -wanker-) was ik dan eindelijk thuis. vandaag naar de loods brengen en dan eens ff van onder bekijken.
-
Pfoeh hee, da's niet niks. Nogmaals dank voor het ophalen! -thumbsup-
Ik ging kapot.. :( en toch ergens was ik ook opgelucht: een kleine zorg minder. Tja: ook een Polo is maar een stuk metaal waar je je eigenlijk niet teveel aan moet hechten. Dat kun je maar beter bij levende wezens doen.
Ik ben beniewd wat je gaat zien vandaag. Ik verwacht namelijk niets ernstigs. En hoe doen we dat nu met dit topic? Graag wil ik het spul (zie pagina 1) wat ik nog heb liggen, gebruiken voor een ander Polootje. Alleen wordt dat 'Shopper' in de topic-titel wellicht anders... -dunno-
-
polotje staat nog op het truckje na een vermoeide rit van bijna 3 en halfuur (van Utrecht naar Nieuw Buinen normaal 2 uurtjes werk file file en nog eens file -wanker-) was ik dan eindelijk thuis.
Pieter heeft er dus weer een Polo bij hoor. :) -klus-
En was stond gisteravond ook een uur in de file, om half 12 's nachts... :(
-
Vandaag ff een carb gescoort op de sloop voor een GL motortje, en er al ff op geplaatst. Maar miste het tik tonnetje op de carburateur. Morgen eesrt maar ff aan de praat maken, en als het verder goed loopt gaat die ff naar de apk boer. zien wat er achter weg komt.
-
ff een paar foto's zoals ik hem heb gehaald
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/14112007635.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/14112007637.jpg)
-
Van nou af aan is 't dus: Pieter-ik-voel-me-topper-in-me-polo-shopper :D
-
denk dat het shopper er eerdaags wel af zal gaan, ik vind dat shopper meer bij een motor passen.
-
klopt een polo met verlengde voorpoten ala occ ziet er niet uit :P
-
shopper = boodschappenwagen
-
zo gl carburateurtje geplaatst contactpuntjes ff gestelt sleutel om en lopen als een zonnetje -klappen-
morgen even een apk scoren, lukte vandaag niet meer
-
Conclusie is dan dat die ouwe GL-carb niet fris was?
-
dat is een vraag voor Paul denk ik? ik heb hem gekregen zonder carb..
-
nice!! 40 trappelende paardjes onder de kap! -sturen-
-
het is niet voor uit te branden, als je al verwent bent met iets meer pk's
-
het is niet voor uit te branden, als je al verwent bent met iets meer pk's
dat ken ik :D
-
dat is een vraag voor Paul denk ik? ik heb hem gekregen zonder carb..
Inderdaad: was mijn conclusie ook: originele carb was niet jofel. Ook niet na goed schoonmaken. Ook met andere HB-carb lukte het niet. Andere GL-carb wel even gezocht bij mij in de buurt, zonder succes.
Moest wel even slikken toen ik las dat hij 'als een zonnetje loopt'. Deed ie bij mij ook altijd... Kan niet anders: alles is aangepakt: kop gevlakt (2e keer: compressie is bij elke cilinder 12), nieuwe disti, keerringen, enfin: lees dit topic er maar op na... Maar ja: ik was er zelf bij toen ik besliste om hem weg te doen: heb er gewoonweg geen tijd meer voor. Zelfs een ander carbje halen en erop schroeven was me op het laatst nog te veel... Erg blij te horen dat hij het gewoon weer doet. Nu nog APK (wedden dat hij er zonder veel gedoe doorheen komt)....
En wat die pk's betreft: gewoon rustig rijden. Het is tenslotte een boodschappenwagentje (dat goed door de bocht gaat!) -sturen-
Ehem... nieuw topic voor de LZ-60-FH, en deze in de oude doos/koelkast?
-
zo voorzien van nieuw apktje kan het weer een jaartje mee -klappen- -sturen-
-
nieuw topic voor de LZ-60-FH, en deze in de oude doos/koelkast?
Nee joh: Eigenaar is gewisseld..auto blijft toch t zelfde?
-
wat mij betreft hoeft dat niet hoor alleen er komt geen ABD in dus dat en dat van die shopper mag weg.
maak er maar wat van LZ-60-FH Steilheck of zo.
-
Mooi werk -sturen-
-
Gefeliciteerd!
Nieuwe apk; nieuwe topicnaam! -sturen-
-
thanks
-
Heb je vlot gedaan! -thumbsup-
-
zo mijn laatste vrije dag ff goed besteed aan het poetsen van de polo.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/23112007649.jpg)
foto is niet echt goed morgen maar ff met goed daglicht een paar schieten
-
weer een polo gered, ziet er super uit Pieter!! top -thumbsup-
-
Zo te zien wel eer van je werk => glimt goed
-
als een natgelakte hondenkeutel in de manenschijn
-
Wieldopjes (of een setje velgen),. bumpertjes door de magic wax, en klaar!
-
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/24112007654.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/24112007652.jpg)
-
Wieldoppies komen er nog op.
-
bling bling... -thumbsup-
-
erg netjes!
-
Ziet er weer goed uit! Mooi werk!
-
Zelfs de 'baanties' glimmen :)
-
Zelfs de 'baanties' glimmen :)
idd maar geen poets voor nodig gehad
-
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-12-2007
Hee: we hebben wat gemist.
En ik zie iets anders in je avatar & onderschrift?
-
eindelijk de '2' coupe in het wit die je wilde hebben!!
Heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat!
-
-boehoe- Waar is ie nou?!.....
-
kijk zo moet mijn rooie ook worden :)
-
hij is nog wel in ons bezit, zussie was tijdelijk een auto nodig dus die heeft hem op naam staan
-
eindelijk de '2' coupe in het wit die je wilde hebben!!
Heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat!
tja ik heb een strak wit carretje gevonden,
-
hij is nog wel in ons bezit, zussie was tijdelijk een auto nodig dus die heeft hem op naam staan
:) Gelukkig... Je ziet het, ik hou mijn eerste goed in de gaten . Ondertussen zelf op zoek naar wat groters: Golf 2 5-deurs... (opgroeiende kids: meer ruimte)
-
:) Gelukkig... Je ziet het, ik hou mijn eerste goed in de gaten . Ondertussen zelf op zoek naar wat groters: Golf 2 5-deurs... (opgroeiende kids: meer ruimte)
audi 90 b2 4 deurs .rijdt heerlijk en je kunt inclusief de kinderen wel 3 lijken in je kofferbak kwijt> en technisch gezien ,niet veel anders als de polo.
-
wil je hem nog weer terug??
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/163772044-volkswagen-polo-1-0-86c-hb-apk-tot-22-11-08-moet-weg.html (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/163772044-volkswagen-polo-1-0-86c-hb-apk-tot-22-11-08-moet-weg.html)
is al een hoop aan vervangen; maar doet het niet meer! Nieuwe carbpakking/ andere carb, nieuwe remschijven+blokken en nog veel meer!
-
Waaaahhh! Wat gebeurt er?!....: http://link.marktplaats.nl/163772044 (http://link.marktplaats.nl/163772044)
-dunno- -gert-
-
die link had ik dus ook al neergezet voor jou..
Dat heeft alleen een hartverlamming niet kunnen voorkomen?? -boehoe-
Tja; sommige menschen zijn niet geschikt voor een oude auto.. Beetje tegenslag en hoppa; weg ermee! Deze persoon heeft volgens mij gedacht goedkoop te kunnen rijden, maar kan zelf niets aan onderhoud doen -klus-
Tja, voor 250 zijn er weinig mensen die hem willen halen gok ik zo..
Niemand van het forum die nog een leuk gebakje zoekt?
-
withstupid .... Niemand? Wat de verkoper niet weet (afgaande op de advertentie): gele koni's met 40mm apex veren voor, groene wellums-blokjes (of zijn die er al afgehaald ?)
Vooruit, deze moet gered worden: de koper die hem rijdend krijgt, (mits van dit forum) krijgt van mij: puntgaaf hoedeplankje met stiekjes, 3 originele zwarte interieurpanelen met nette inbouwspeakers in de deur. 1 paneel zit nog in de auto zelf (ik meen rechts-achter). 4-bak en pook-revisiesetje ook.
Carrosserie is volgens mij nog keihard. Affijn: Lees dit topic nog maar eens voor onderhoudshistorie...
Jammer als ie niet in binnen het forum blijft... -boehoe-