goed....
Vandaag nieuwe inlaatspruitstukpakking gehaald, samen met een klepdekselpakking. Hadden ze bij de Brezan niet op voorraad, vandaar dat het vandaag pas feest was
D-riem gemonteerd en gespannen
Ontsteking gemonteerd en op zelfde plaats teruggezet (gemarkeerd voor demontage
)
Uitlaat terug gemonteerd
Olie ververst
Koelwater toegevoegd en koelsysteem gereinigd met de tuinslang!
En toen: uitlaat brak spontaan door midden vlak voor het flexibele stuk.. De downpipe is aan het einde zo rot dat hij daar niets meer kon hebben en doorbrak..
Maar na een spoedreparatie kon deze toch provisorisch gemonteerd worden om toch ff een stukje te rijden! Is tenslotte mijn eerste grote motorische reparatie die ik zelf uitvoer.
Hij starte vrijwel meteen, maar heeft nog steeds een zeer zeer beroerde loop. Stationair is OK, maar bij gasgeven lijkt het net alsof hij op 3 of 2 pitten loopt.
Bij het rijden;
Middengebied (2000-4500 toeren) is nix. Daarboven of onder lijkt het beter te gaan.
Als iemand een idee heeft; GOOI HET IN DE GROEP!
Ik gok op de bougiekabels en/of verdelerkap.
Bij verwijderen van de bougiekabel op cilinder3 verandert er vrijwel niets aan de loop van de motor, terwijl dat bij andere cilinders wel het geval is.
Kortom; leuk klusje zo'n koppakking, maar het resultaat is nog niet 100%..
Een tweede optie zou de bobine zijn, maar ga eerst uit van het simpele werk!