Auteur Topic: Wie is Vinkees?  (gelezen 5698 keer)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 15 sep 2008, 20:31:56 »
Even een reactie op alle (positieve) berichten :)!

@ Sjon:

Daar had ik inderdaad even niet bij stilgestaan,, ik wist het achteraf wel dat de Polo met dagteller ook de tonnen telt. Alleen die luxe heeft die van mij niet.

@ Dennis:

Tjah ik kon er ook niks aan doen dat het er 2 zijn geworden, ik vond ze mooi genoeg voor een projectje en het waren twee auto's in 1 koop  :D haha

@ Arno, Siroj & Martijn (en de rest van de wit/rood liefhebbers):

Wit met rood is inderdaad erg dik (H).. Ik weet nog niet van hoe en wat, maar het liefst maak ik beide GT's klaar (mijn ouders vinden 4 auto's, 3 van mij en 1 van hun  -uitlachen- op de oprit niet zo leuk namelijk en zoveel geld heb ik nu ook weer niet te besteden...)  Maar indien beide klaar: Die rode dan in origineelstaat (dus met deze rood/zwarte velgen..geen LMV :P... en dan die Witte (inclusief de rode streep) iets verlaagd, met zwarte ATS classics, en een snel blokje erin. Wit is een mooie kleur voor snelle auto's naar mijn mening. Dikke foto ook van die ene wit / rode die jij hebt geplaatst Siroj :)

@ Jaap:

Klinkt alsof je een bekende bent in Zuidlaren,, ik woon vlakbij het sprookjeshof. En inderdaad de Belg met zn patat op de brink  -thumbsup-
Maar Zuidlaren is nog wel redelijk groot voor een dorp. Het is geen dooie boel hier in ieder geval. En VW liefhebbers zijn er ook. Een vriend van mij rijdt in een Mk1 Golf, een andere die heeft 2 Caddy's type 1 (tjah dus ik kon niet achter blijven). 2 andere vrienden rijden allebei in een Golf 3 (helaas geen Mk1).. en iemand hier in het dorp is bezig met de restauratie van een T1! :),, en ik weet ook nog iemand te wonen met een Golf 1 GTI. En zo zijn er vast nog wel een paar ;)



Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #16 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:23:10 »
Ik heb even geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus doe ik het maar even hier...

Ik zit namelijk met een probleem..

Het betreft mijn 1.0 Polo Sedan uit 1987...

Heb hem ongeveer een half jaartje in mijn bezit. Heeft niet veel gekost, maar zit inmiddels wel een bult nieuwe onderdelen onder:

4 nieuwe banden
Nieuwe einddemper
Nieuwe radiateur
Nieuwe aandrijfas
Nieuwe ruitenwisserbladen
Deurpanelen van de sloop (zeer netjes)
Voorraam van de sloop

Dat was het geloof ik wel :P

Goed, het volgende:... het is een fijne auto en ik vind m stoer  -nana-
De auto heeft leuke details, zoals die snaklip en een sticker/streep over de zijkant, sportstoelen, middenconsole met metertjes  -love-, trekhaak etc.

De nadelen: Wit is niet de meest gewilde kleur :P en er zit voor ongeveer 350 euro aan schade aan  -boehoe-
Mama vind hem lelijk en vind hem zo langzamerhand niet meer leuk op de oprit hehe... -uitlachen-
hij wordt niet meer belastingvrij..(is geen ramp).. en oldtimerverzekering is (nog niet) mogelijk bij unive  -boehoe-

Hij staat dan ook te koop, prijs ligt rond de 650 euro..maar dat ter zijde.. heb het idee dat ik er zo niet meer dan 500 euro voor krijg. En dat is me nu net even iets te min eigenlijk...


Mijn idee was dus:

Stap 1:
Die schade laten maken voor 350 f*cking euro's!  -2cents-...(weet iemand waar dit goedkoper kan??)
Dat betekent: de hele zijkant laten uitdeuken en spuiten + nieuwe wielkasrand achter inlassen. Wat vervolgens weer betekent: Mooie witte limo & geen roest meer  -love-

zal even wat foto's van de schade bij-posten

Stap 2:
Nieuwe distributieriem + nieuwe waterpomp + nieuwe accu (kost max 200 euro)

Stap 3:
Verlangingsset 40/40 ofzo + ATS classics  Prijs = duur.

Stap 4:
Een bult PK's uit dat 1.0 blokje trekken indien mogelijk. Het autootje heeft nu 40 hobbelpaardjes..
Meer is beter zeg ik maar zo  -sturen-.. d.w.z. ik neem geen genoegen met 20 Pk meer.. ik hoef nu ook weer niet perse gelijk 130 PK of iets dergelijks.. maargoed. PKtje of 80? is dat een idee?

Iemand hier een idee over wat dit gaat kosten? en of dit uberhaupt mogelijk is met een 1.0?
Of ben ik gek dat ik een leuk aantal PK's uit een 1.0 wil halen?

Ik had zelf zoiets in gedachten: http://link.marktplaats.nl/236692305
Andere inlaat met Carb's dus... ik zal dan vast meer inpassingen moeten doen (geen verstand van  -dunno-)
Andere uitlaat? andere radiateur i.v.m. koeling?

Volgens mij heeft Serge hier wel kijk op :P gezien dit:
Inlaatspruitstuk voor motorfiets carbs 250,-


Al met al: is dit een goed idee? of wordt het toch: verkopen die bak?
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #17 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:25:10 »
Oja.. de foto's van de schade
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #18 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:30:06 »
Die schade laten maken voor 350 f*cking euro's!  -2cents-...(weet iemand waar dit goedkoper kan??)
Dat betekent: de hele zijkant laten uitdeuken en spuiten + nieuwe wielkasrand achter inlassen. Wat vervolgens weer betekent: Mooie witte limo & geen roest meer  -love-

Hmm...klinkt naar mijn idee als een koopje 
gok dat je normaal (zwart) voor een nieuwe wielkasrtrand inclusief glad maken en spuiten al dat geld kwijt bent.
Inclusief plaatmateriaal?

Waar laat je dat doen?  -dunno-


Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #19 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:38:30 »
Ik was afgelopen woensdag eens even wat schadebedrijfjes bij langs geweest..

Bij het 2e bedrijf zei die man: voor 350 euro maken we hem wel weer toonbaar (inclusief dat achterpaneel dus)
Inclusief Alles, dus ook verf etc. (PPG autolak)

Ik was eerst bij Roelofs en Roelofs autoschade. Die gasten vroegen 600 euro!  -gert-
Hele verhaal over dat richten en uitdeuken (dat snap ik allemaal wel :))... en toen nog blabla over milieuvriendelijke dure lak etc.  -gumuz-.. Ok.. prima dat ze daaraan denken en dat ze zulke lak gebruiken, niks mis mee natuurlijk..

Maar wat boeit mij dat?.. als het maar goede lak is die ze gebruiken, en het liefst goedkoop.
Als ik milieuvriendelijk was dan had ik geen 4 auto's  :D

Vervolgens naar een autoschadebedrijf in Vries geweest, autobedrijf Beintema heten ze geloof ik.
De site van het bedrijf heet: www.autoschadevoordelig.nl
Daar wouden ze mijn autootje maken voor 350...klinkt een stuk beter als 600 euro in ieder geval!


Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #20 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:43:17 »
en met toonbaar bedoelen ze 'strak en je ziet de schade niet meer' of 'we maken het zo dat je moeder zich niet meer zo hoeft te schamen met die auto op de oprit?'

Lak is lak. Het is op waterbasis dus zo ver ik eerder begreep redelijk milieubewust. Maar goed das Arno zijn ding  :) Die weet daar meer van.
Klinkt meer als een leuk verhaal omdat hij weet dat het voor de gemiddelde 20-er een smak geld is en hij er zo omheen praat.

Praatjes vullen helaas geen gaatjes.

Toch verbaast mij die 350,- meer dan die 600,-
Had ik namelijk ook in gedachten.

Voor dat geld, als hij het goed doet, wil ik nog wel een offerte hebben voor mijn rode GT.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #21 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 11:55:36 »
Hij zei eerst 400 euro, dan maken we hem weer helemaal goed.
Waarop ik zei: Dat is meer dan de hele auto heeft gekost.
Waarna hij even nadacht en zei: Voor 350 kan het ook wel, dan maken we hem weer redelijk netjes.

Noujah.. helemaal super strak hoeft het ook niet van mij (zitten wel meer plekjes aan de auto). maar het moet wel goed gebeuren...

Het mag dan misschien een koopje zijn :),, rest mij nog de vraag of het een goed idee is / of het mogelijk is om het dubbele aantal (of iig een fraai aantal)  PK's uit dat blokje te trekken...?   -dunno-


Wat ben jij trouwens van plan te doen aan de 1F GT van jou dan? helemaal laten spuiten?
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #22 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 13:01:09 »

Het mag dan misschien een koopje zijn :),, rest mij nog de vraag of het een goed idee is / of het mogelijk is om het dubbele aantal (of iig een fraai aantal)  PK's uit dat blokje te trekken...?   -dunno-


Wat ben jij trouwens van plan te doen aan de 1F GT van jou dan? helemaal laten spuiten?


Tja. een verdubbeling van PK's is duur.

Heb eerder gehoord: De eerste PK's erbij zijn geen punt. Maar daarna gaat de teller al snel lopen.  :D :D
Bij een verdubbeling lijkt het mij persoonlijk zinniger om te denken aan een ander blokje.
Ben echter niet de kenner van het forum in dit opzicht (in welk opzicht wel? ....geen idee)

De 1F GT  van mij wordt eerst roestvrij gemaakt.
Daarna helemaal strak laten maken en opnieuw in het rood met blanke lak laten spuiten.
Twijfel nog tussen geheel origineel of origineel met wat aanpassingen (omlaag en breder velgen / banden)

Maar voor ik jouw topic vervuil:
Dat hoort hier thuis:
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6258.0.html



Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #23 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 13:03:28 »
350euro voor die schade bij een erkend bedrijf is geen geld hoor ;)  ik kan het ook maken voor je, ma ja dat kost net zoveel dus kan je beter via een schadebedrijf laten maken.. die hebben tenslotte een cabine..

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #24 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 15:49:38 »
350 is echt niet duur! Ik zou hem lekker laten uitdeuken en zelf rolleren zoals wat Jaap heeft gedaan met zijn derby! Heb je geen kleur verschil en je hebt keus uit zat kleuren.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #25 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 19:57:46 »
Ik had ook de vraag gesteld over PK's uit een 1.0 te peuren. Doe maar niet.

Ritsel een leuke 1.3 (MH?  -nana-) en doe wat Ghopmeister en ik doen. Buiten je auto blokje opknappen zodat je nog lekker kan tuffen tot de motorswap. Heb je ook alle tijd om onderdelen te verzamelen voor een gunstige prijs!


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #26 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 19:58:26 »
Ik had ook de vraag gesteld over PK's uit een 1.0 te peuren. Doe maar niet.

Ritsel een leuke 1.3 (MH?  -nana-) en doe wat Ghopmeister en ik doen. Buiten je auto blokje opknappen zodat je nog lekker kan tuffen tot de motorswap. Heb je ook alle tijd om onderdelen te verzamelen voor een gunstige prijs!

 -ja-  -thumbsup-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #27 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 20:01:11 »
En dat doe je, net als ons, met CCR als achtergrondmuziek  -dj-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #28 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 20:04:17 »
En ik heb vast nog wel een blokje voor je... -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Wie is Vinkees?
« Reactie #29 Gepost op: vr, 20 mrt 2009, 20:05:19 »
met een andere carb en evt ander kop kun je volgende de experts nog best wel een paar pktjes extra uit een 1.0 trekken.

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -