Huh, Topictitel "[20-01-2012] Nieuwjaarsmeeting 86(c) Register (met snert en wax)"
Nietus!
Maar om op Gerrit z'n vraag terug te komen: Ondergetekende heeft zelf een drukbekerspuit in bezit. Gedachte/idee is om dus ook zelf aan de gang te gaan en te laten zien waar je zelf ook aan de gang zou kunnen. Zoals jezelf ook al ergens aangaf: als je een ander d'r bij haalt, sta je met je handen in je zakken te kijken hoe een ander 't doet. De wax zal dan ook géén Mike Sanders worden, maar 'gewonere' wax op oplosmiddelbasis: Vloeibaar op kamertemperatuur. Ik heb inmiddels wat ervaring opgedaan met zowel polo's doorzagen en vol-blaffen om enigzins te weten waar je wel en waar je niet bij kunt komen. En welke onderdelen je tijdens het behandelen beter even kunt uitbouwen, zoals bijv. de gordels.
'Probleem' van een professionele behandeling door een professional is dat zij gewend zijn om aan de hand van standaard documentatie allerlei verschillende auto's te behandelen. Kan dus zijn dat er gaatjes moeten worden geboord.. Maar met creatief klussen kon je d'r ook zonder te boren: Kost meer tijd en moeite, maar dat hebben we d'r graag voor over toch?
Voorbeeld: Om de dorpels van voor naar achteren te behandelen worden de zijpanelen naast de achterbank verwijderd, en worden de gordelautomaten uitgebouwd. Vervolgens kan je met je hand grabbelen om het tocht schuimpje te verwijderen. Met een lange lans trek je dan van voor naar achteren door de dorpel heen. Als de paneeltjes er toch uitzijn kan de B-stijl ook mee worden gepakt
De binnenkant A stijl kan eventueel ook gedaan worden door de bekleding te verwijderen links en rechts tegen de A-stijl en de lans door de met ductape afgeplakte gaten te steken.
Langs en dwarsdragers zijn vanaf onder (op de brug) toegankelijk, en anders vanuit de kofferbak bereikbaar. Bij latere typen (polo 2) kan je eventueel de doppen verwijderen om zo plekken als de achteras-bokjes te bereiken.
Anyhoe: woorden zeggen nog niet zoveel als er zelf bij zijn natuurlijk (of zelf doen).