Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Polo_coupe op zo, 23 jul 2006, 12:25:12
-
Ik heb nu een paar maandjes mijn coupe en zit ook best veel te kijken op dit forum, Dus ik d8 laat ik me maar eens voorstellen
Ik ben Henri, ik ben automonteur en heb een zilver grijze Polo coupe. Ik heb een NZ motor, had uiteraard liever de GT gehad.
Zo zag hij eruit toen ik em kocht, En de motorruimte was nog nooit naar gekeken volgens mij
Ik ben meteen opzoek gegaan naar andere wielen want dit vond ik maar niks
Ik heb 13inch honinggraat wielen gevonden. En toen heb ik er 175/50/13 rubber omgelegd
Tja en nu is het net een 4x4. VERLAGEN DUS
Ik heb em 60/40 verlaagd. Toen hij 60/60 stond hing ie te veel op zn kont. Daarna heb ik DB gedaan, en toen liep hij niet meer. Dat was even balen. Na heel veel storing zoeken bleek het de motorregeleenheid te zijn. Voor 65 euro een 2e handse gevonden want een nieuwe kost 540. -gert-
Nou toen liep hij weer, Maar stationair niet. Weer verder zoeken, toen bleek de inlaatspruitstukpakking lek te zijn. Die moet er nog steeds op. Ik heb steeds geen tijd. Maar als ik t dat doe spuit ik mn inlaatspruitstuk zilvergrijs net zo als mijn kleppendeksel.
Ik heb ook mijn uitlaat gemodificeerd :) Ik heb nu 2 van die kleine middendempertjes. Als ik nu naar de 2 terug schakel als ik 60 rij bromt en ploft hij erg mooi :D. Het geluid vind ik ook wel aardig. Niet heel hard maar je hoort em wel.
Ik heb ook meteen een radio gekocht. De Pioneer DEH-5800 en 2 pioneer accelerate speakers. Die paste niet in mijn panelen bij de achterbank. Dus heb ik zelf van mdf panelen gemaakt.
Nou dat was het zon beetje. Er is altijd wel weer wat te doen aan mijn auto. En dat post ik hier dan wel.
RDW gegevens
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE 40KW U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1272 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 737 kg
Maximum massa voertuig 1.170 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
-
welkom,leuk bakkie ,nz is zat mee te rommelen ,3f nokkenas ,benzine druk omhoog ,kristalletje in cpu klikie doen voor uitleg (duits)
-
Welkom, leuke coupe.
En idd: 55 pk NZ.........daar zijn makkelijk wat extra paardjes uit halen.
"motorruimte was nog nooit naar gekeken" Want? ziet er toch netjes uit?
Niet overdreven smerig en kleppendeksel/rembekrachtiger/radiatorkap roesten 'standaard'.
-
Wat zijn coupétjes soms toch mooi...
-
Welkom, coupe-tje ziet er netjes uit. -thumbsup-
-
heb nog wel 8mhz kristalletje over :P
-
Mooi ploatie -thumbsup-
-
-thumbsup- Gaaf ding man, ik vind origineel en verlaagt toch het mooiste wat er is -love-
-
Ik ben weer druk geweest van de week. Ik moes dus de inlaatspruitstukpakking vervangen, en ik heb toen meteen het spruitstuk, injectorgallerij en het kleppendeksel diamantzilver metallic gespoten. Ziet er een stuk beter uit.
Foto van ervoor:
Mijn spuitkabine
En het eindresultaat
Maar ik heb nu weer iets gevonden. Stationair rammelt er iets. Gister had ik em ff op de brug. Katalysator keramiek ligt los. Dus nu moet ik ff kijken wat ik ga doen. Kat leeg maken of een holle pijp lassen, de kat ligt wel erg laag. En ik woon in nog al een drempel stad.
Ideeén???
-
Kat mag er onder uit zolang je CO maar onder de 0.5 blijft.
En dat is bij een NZ/3F/ vroege PY een makkie -moon-
-
CO mag volgens mij 1.5 zijn, had t opgezocht in een oud boekje. Maar ik was trouwens CO aant het meten. Mijn CO was 0. Ik draaide dus mijn Co schroef er een stukje uit. (die bij je luchtmassa meter toch?) CO nog steeds nul. Toen draaide ik em in 1x er weer helemaal in. Toen schoot hij omhoog en toen net zo hard weer naar 0. Ik snap het niet meer
-
Tja ik als niet VW monteur had een foutje gemaakt. Ik had 4gastesterslang in mn uitlaat gedaan IPV in het speciale pijpje. Mn CO was max 1% en hij mag 1.5 zijn. Dus niks aan het handje. Ik vond zelf dat ie nog wel iets te arm stond. Stationair liep hij niet mooi. Beetje hobbelig. Ik rij nu rond zonder lambda sonde (stekker los) Weet iemand of dat erg schadelijk is? Mn keramiek van mn kat lig al los te rammelen, dus die kan toch niet verder kapot. Binnekort ff leegkloppen. Na de keuring ofzo :)
IK zoek nog verschillende onderdelen voor mijn polo coupe met NZ motor
- 5 bak
- Betere nokkenas
- Klokkenhuis met toerenteller
- Sportstuur
- Middenconsole
- Ingedrukte benzine drukregelaar
Als iemand wat heeft laat het me maar horen
HenrivHal@hotmail.com of PM me
MVG Henri
-
Wil iemand deze topic projecten verplekken?
Bedankt
-
There you go!
-
Benzinedruk regelaar heb je 2 type's in.
Je moet die grote hebben.
Je kan hemzelfindrukken met een dop ofzo tussen de bankschroef.
Kristall is ook goed te doen.
Ik heb meerdere geprobeerd.
9, nogwatis de max, die van 10 doen simpelweg helemaal niet meer.
Met die 9, nogwat kon ik hemdoortrekken tot het begin van de benzinemeter.
Reken er wel op dat je hydrolische klep stoters kapot gaan bij hoge toerentallen.
Valt op te lossen door alfa stoters?
En owwjah, andere injectors is 1 en al gekloot,gaat wel hard trouwens,maar ik heb 1:8 gehaald.
Luchtmassametervan een golf1800ofwashet nou 1600? werkt ook als vervanging alsdie van je nz aan zijn max zit. moet je wel een andere lucht filter plaatsen.
Verlopen voor ronde aansluiting zat te krijgen bij tjoeningsshops.
Toen dit allsgedaan was bij mijne met 5 ahd bak werd die te warmen is er een diesel radiator in gekomen,werkt goed.
Toerenteller komt op e-bay wel eens voorbij.
-
Dag henri gave velgen die je eronder hebt... wat voor zijn het? ik wil zelf namelijk ook zoiets onder de polo coupe
-
Vandaag in Lunteren dit coupe-tje gezien, ziet er top uit. -thumbsup-
-
Dag henri gave velgen die je eronder hebt... wat voor zijn het? ik wil zelf namelijk ook zoiets onder de polo coupe
Het zijn MSW velgen. (ik ken t niet) 13 inch 6J spaakwielen. Ik heb er 175/50/13 bandjes omheen
-
Gister ff mini meeting gehouden met een vriend van me en zijn polo. Paar foto's gemaakt en stukkie cruizen. Kan iemand zien aan de hand van zijn kenteken of zijn bak op mijn NZ past. Hij heeft een mono point injectie met zon groot rond luchtfilterhuis. Zijn synchromess is kapot. En hij heeft al een andere bak. En ik kan die bak wel fixen :D. Dus past dat?
De foto's
Ik had mn statief niet mee dus foto's zijn niet zoals ze horen
Hij heeft em 6 tot 8 cm verlaagd op witte 4spaaks 13inch wielen, erg apart maar staat goed
-
Gister ff mini meeting gehouden met een vriend van me en zijn polo. Paar foto's gemaakt en stukkie cruizen. Kan iemand zien aan de hand van zijn kenteken of zijn bak op mijn NZ past. Hij heeft een mono point injectie met zon groot rond luchtfilterhuis. Zijn synchromess is kapot. En hij heeft al een andere bak. En ik kan die bak wel fixen :D. Dus past dat?
monopointje 40KW = 1,3l AAV, is het een 5 bak? dan is het meestal 8P of bij de laatste serie CEG (modeljaar 1994)
Modeljaar 1994 met 4 bak is bakcode CEL
5bak moet passen als je ook al een 5bak had. Heb je een 4bak moet je het een en ander aanpassen, stabi als ik me niet vergis.
Verbeter me maar als ik het fout zeg :D
Kennis is nog steeds niet helemaal op oude niveau -boehoe-
-
Bij een 2F hoef je stabi en schakelbakje onder de pook zowieso niet aan te passen bij ombouw naar 5-bak. Hetzelfde geldt voor late Polo's 2 vanaf chassisnummer K 180 000 (ongeveer half april 1989).
-
ZO na een lange tijd niet zo veel aan de polo doen, ben ik nu weer erg druk.
Ik heb een derby grill + koplampen geplaatst. En heb op marktplaats een compleet corrado interieur gevonden. Voor stoelen zitten erin, lang leven plug & play van VW. Ben nu bezeg met de achterbank. Dit gaat alleen iets minder respect vol. De ijzerzaag, hamer en waterpomptang zijn meer dan 1x gebruikt. Het zit er nog niet geheel in. Maar dat komt wel goed.
Foto's volgen binnenkort
-
Na het verbouwen van mijn interieur (kom ik later op terug) ben ik onder de auto bezeg geweest. Ik heb woensdag een voorpijp gehaald omdat de mijne lek was. En vandaag heb ik een nieuwe uitlaat gelast.
Zonder kat, 50mm binnen diameter en een midden demper van een oude opel astra (absorbtie demper) als eind demper.
Na een aantal uurtjes lassen is dit het resultaat geworden
-
Ik wil graag meer vermogen uit mijn motortje halen. Ik heb al CBR 600 carbs thuis liggen. Ik zoek nog een goede nokkenas, maar aangezien dit mijn enige auto is ben ik bang dat hij dan een beetje onbetrouwbaar word. Rijden er mensen dagelijks op carbs en welke nokkenas zou ik moeten nemen. En . . . zijn die carbs makelijk op de goede CO waarde te schroeven voor de APK?
Gr Henri
-
mijn classic had een nz ,en rijdt dagelijks op cbr carbs
-
deze vraag is al door heel veel mensen gesteld. Er is genoeg over te vinden. Gebruik de search optie maar eens, en je zult versteld staan over wat je er allemaal over kunt vinden.
dagelijks rijden moet geen probleem zijn. Schijnt dat je gas wel iets gevoeliger wordt (driveability gaat omlaag), maar dat het effect nogal verslavend is :P
CO moet ook geen probleem zijn.
Heb je ook je lamdasensor niet meer nodig, waar je het in je andere topic over hebt.
Begin eerst eens met een setje carbs, daarna kan je nog over een ander nokje gaan denken. (dit is dan mijn nederige mening)
-
Ik wil het graag in 1x en goed doen. Nokkenas carbs en kop flowen. Anders blijf je aant sleutelen en afstellen.
Ik zoek dus een nokkenas waarvan mijn statoinair toerental nog redelijk blijft. Wat voor nokker zouden jullie mij aanraden?
-
Schijnt dat je gas wel iets gevoeliger wordt (driveability gaat omlaag), maar dat het effect nogal verslavend is :P
De 'slag' van de gashendel van een motorfiets is gewoon vele malen korter dan de slag van het gaspedaal...
Dat dien je fatsoenlijk aan te passen, anders geef je bij een halve slag met het gaspedaal al vol gas, en is een klein streepje gas bij wegrijden gelijk aan 'half-open'..
Ja, is leuk *denk stoplicht* Nee, is niet altijd handig :) *denk file/parkeren*
-
En de lambdasonde gebruiken we dan lekker om een mengselmeter aan te sturen -klus-
Co is prima af te stellen: er rijdt zelfs een 6N met cv-carb's rond.
Korte slag gaspedaal......och ja: 't went -sturen-
(origineel motorfietsgaskabel met mooi bochtje is wel een must)
-
En de lambdasonde gebruiken we dan lekker om een mengselmeter aan te sturen -klus-
Co is prima af te stellen: er rijdt zelfs een 6N met cv-carb's rond.
Korte slag gaspedaal......och ja: 't went -sturen-
(origineel motorfietsgaskabel met mooi bochtje is wel een must)
jaap heet niet voor niets rechtervoetaanuitschakelaar :D
-
:) :D
niet dat dat vervelend is.. -sturen-
-
Ik heb een mailtje naar een catcams leverancies gemaild. Ik vroeg wellke nokkenassen ik kon gebruiken en toch een normaal stationair toerental heb.
Dit mailde hij
Onderstaande nokkenassen zijn te monteren zonder aanpassingen aan de cilinder kop of veren of stoters.
Als u wilt dat hij nog redelijk stationair blijft lopen dan kunt u keizen uit onderstaande assen.
Alle nokkenassen in deze serie (ook de wildere) zijn in prijs allemaal gelijk.
De verkoop prijs is 270.- incl BTW.
Mocht u er meerder willen kopen ( model maakt niet uit) b.v. door een club aankoop dan kan ik u een korting aanbieden.
7606136
261 / 261°
217 / 217°
9.00 / 9.00mm
0.85 / 0.90mm
O.E.M.
7606139
269 / 261°
225 / 217°
10.00 / 9.00mm
0.90 / 0.65mm
O.E.M.
7606125
267 / 281°
230 / 230°
9.30 / 9.95mm
1.20 / 1.15mm
O.E.M.
7606137
269 / 269°
225 / 225°
10.00 / 10.00mm
1.25 / 1.35mm
O.E.M.
informatie & belangrijke opmerkingen:
# Gelieve op te merken dat er in originele uitvoering verschillende nokkenassen bestaan met nok lift van 6,55mm tot 9,55mm. Om de juiste sport nokkenas te bestellen is het nodig uw originele nokkenas te controleren en Catcams of uw verdeler
Maar welke moet ik nou nemen? En welke is de snelste.
Heeft iemand ervaring met Catcams en is 270 een normale prijs?
Gr Henri
-
Ik heb ook nog een mailtje naar iemand die Schrick nokkenassen levert gestuurd.
Beste Henri,
Bedankt voor jouw aanvraag.
De Schrick 244.01.671.02 is de hoogst vermogende nokkenas die toch hydraulisch is en met een relatief normale loop stationair.
Hij kost 265.00euro incl. BTW en levertijd is 3-5 werkdagen.
Ik wil deze nokkenas in combinatie met een setje CBR carbs. Deze heb ik al thuis liggen.
Als ik de kop laat bewerken bij serge. Hoeveel pktjes zou ik dan ongeveer onder mijn rechter voet hebben?
MVG Henri
-
een 80 ongeveer
-
Serge. Welke nokkenas raad jij aan? En als ik mijn kop bij jou breng hoelang ben ik hem dan kwijt?
Gr Henri
-
ik zou een 272 nemen en de kop bewerking een 290,-
-
Lever jij ook nokken assen? Of kost de kop bewerken 290?
-
Mijn polo gevonden :)