Auteur Topic: Opwarmen....  (gelezen 1220 keer)

Offline Bart

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Opwarmen....
« Gepost op: wo, 05 nov 2003, 12:39:03 »
Hallo, ben sinds kort bezoeker van dit forum en heb nu eindelijke de mogelijkheid om een vraagje te stellen: ik heb voor mijn vriendin een Polo uit 1986 gekocht met 1.0 33kW motor. Fijn autootje, maar heeft wel het nare trekje om tijdens de opwarmfase ontzettend te bokken bij het optrekken (het lijkt of hij smoort, of te weinig benzine krijgt....). Als hij steenkoud is, is er niets aan de hand, loopt een beetje verhoogd stationair, maar dan begint de ellende....slaat dan ook vaak af bij het intrappen van de koppeling voor een stoplicht. En als hij dan eenmaal warm is, dan is er niets aan het handje en loopt hij als een zonnetje...
Wie weet raad??

Verder wil ik ook graag een ruitenwisser achterop monteren, lijkt me geen moeilijke klus, of vergis ik me?
Heerlijk kaal Polootje.... 1.0 Shopper

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Opwarmen....
« Reactie #1 Gepost op: wo, 05 nov 2003, 13:01:15 »
Maak je maar niet ongerust daarover.
Want ik heb hier ook af en toe last van, terwijl ik een automatische choke heb

Offline Bart

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Opwarmen....
« Reactie #2 Gepost op: wo, 05 nov 2003, 13:53:34 »
Ik maak me er ook geen zorgen over, maar het is wel een beetje irritant. Is er wat aan te doen?? Ik heb ook een automatische choke, denk ook dat dat het probleem is....
Heerlijk kaal Polootje.... 1.0 Shopper

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Opwarmen....
« Reactie #3 Gepost op: wo, 05 nov 2003, 15:29:12 »
Maak je maar niet ongerust daarover.
Want ik heb hier ook af en toe last van, terwijl ik een automatische choke heb

Daarom juist!!

-

Achterruitwisser is nie moeilijk: op de sloop 1 scoren, en zelf bedrading knutselen. wil je het echt netjes doen: hele kabelboom mee nemen..

Stotteren..: auto choke waarschijjnlijk: kan nagesteld worden gloof ik.. anders ombouwen naar handchoke
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Opwarmen....
« Reactie #4 Gepost op: wo, 05 nov 2003, 22:20:55 »
Nou ik neem dat stotteren voor lief van mijn polo.
Als het echt koud is en de automatische choke word uitgeschakeld dan begint mijn polo ook te stotteren.

Ja ik weet het een polo met een automatische choke vind koude weersomstandigheden niet leuk.