Auteur Topic: Polo 3 met multipoint  (gelezen 4117 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 3 met multipoint
« Gepost op: do, 20 nov 2003, 10:44:11 »
Ga het weekend naar een Polo 3 kijken met multipoint .
FF voor mijzelf en daarna mag Astrid erin tuffen bij goedkeuring  :P

Wie kan me er meer over vertellen ? 1300 cc met MI
Wat heeft zo'n ding voor koppel standaard en is de comp nog te beïnvloeden ?
En hoe is het met de electronica ? Storingsgevoelig ?

Anders wordt het gewoon een Jetta 2  :O

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Polo 3 met multipoint
« Reactie #1 Gepost op: do, 20 nov 2003, 11:05:06 »
Polo 3 ken ik niet, de 2f wel.  :P

ff serieus; Volgens mij zijn ze wel betrouwbaar. Tenminste dat verwacht ik wel van een laatste generatie van een auto waar ze 20 jaar op hebben kunnen oefenen.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #2 Gepost op: do, 20 nov 2003, 11:51:27 »
Ik neem de motorcode lettercombi maar niet in mijn mond.

Maar goed:
2f Sedan: gewoon een Classic met nieuw interieur, en nieuwe neus. Achterkant: alleen een andere bumper, en zwarte sticker tussen de achterlichten.

Je kunt er dus niet echt een buil aan vallen.. En je valt op in Duitsland: Daar is de 2f Classic volgens sommigen nooit verkocht.

MPI: of 55 pk of 75 pk. Waarschijnlijk 55 dus. Omlaag met die bak, en karren maar!

Ochja: Heb zeer waarschijnlijk andere bezigheden zondag..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 3 met multipoint
« Reactie #3 Gepost op: do, 20 nov 2003, 12:27:33 »
THNX

Maar wat is dan het verschil tussen de 55 en 75 pk ? Ja een significant getal 20 ( volgens Jaap kan het ook net zo goed 19 of 43 zijn ... ) ?

Wat is de kennbuchstabe dan ?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #4 Gepost op: do, 20 nov 2003, 13:05:26 »
NZ (55) of 3F (75)

Heb je geen kenteken?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 3 met multipoint
« Reactie #5 Gepost op: do, 20 nov 2003, 13:48:30 »
Nee nog niet .. zie ik zondag wel
augustus 91 dus een van de eerste Polo 3 exemplaren

En ff over Allemagne : er zijn er ooit maar 500 geleverd daaro ...

Deze is opgeleukt met getint glas .. pic server doet het ff niet : morgen zet ik er een pic bij
Jaap : hij zat in je mail dus leef je uit :P

Maar wat is nou het fysieke verschil tussen die 2 motoren ?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Polo 3 met multipoint
« Reactie #6 Gepost op: do, 20 nov 2003, 13:49:01 »
Wat betreft het koppel: de max. waarden zijn ongeveer gelijk.
Polo-Motoren 9/81 bis 8/94
Maar zonder koppelkromme kun je er nog weinig over zeggen (toch?)

Zijn er trouwens (originele) koppelkrommes beschikbaar van de diverse polo-motoren?   ??
Bij sommige tuningsbedrijven kun je wel wat diagrammen vinden, maar dan met name over diezl of van de G40...

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Polo 3 met multipoint
« Reactie #7 Gepost op: do, 20 nov 2003, 14:26:48 »
Verschil NZ-3F (correct me if I'm wrong), de 3F heeft:

- ander inlaatspruitstuk ('ruimer')
- andere nokkenas
- andere zuigers (hogere compressieverhouding)
- een ontsteking die niet werkt met onderdruk maar elektronisch
- "Drosselklappenpoti" i.p.v. "Drosselklappenschalter" (vertalingen zijn welkom :P )

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 3 met multipoint
« Reactie #8 Gepost op: do, 20 nov 2003, 14:48:22 »
Die site is handig :)

NZ heeft iig 97 Nm op papier : ruim voldoende voor mij of Astrid
Maar wat is het verschil tussen een digifant en digijet ?
Eerste heeft een slurfje en de tweede een vliegtuig ?

Weet er nog iemand een schroefset ?  :P




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #9 Gepost op: do, 20 nov 2003, 15:14:37 »
Digifant heeft een slurf,
Digijet heeft een vliegtuig,


Maar niet heus..
NZ:
De Digijet is de inspuitcomputer zonder ontstekingsregeling. Ontsteking is 'gewoon' een transistor-type..

3F / PY
De Digifant is ontsteking + inspuitcomputer.. zit op de 3f en PY..

waarom doet de pic server het nie? Je kunt toch gewoon foto's oplaaien hiero???
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #10 Gepost op: do, 20 nov 2003, 15:40:41 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Polo 3 met multipoint
« Reactie #11 Gepost op: do, 20 nov 2003, 16:12:20 »
GVDDEGVD !!!

Katalysator :(

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #12 Gepost op: do, 20 nov 2003, 16:15:27 »
1991 zei je?
Dat is K6 op het kenteken.. Geen 4 gas test, wel CO onder de 1,5 procent. (haalt mijn 1 liter GL uit 1982 zonder kat met gemak).


Meer info?Hier lezen

Of laten zitten, of leeg halen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 3 met multipoint
« Reactie #13 Gepost op: do, 20 nov 2003, 17:55:36 »
Ochja:
Zie motorentabel (volg link hier boven).
en klik even op afbeeldingen:

Verschil tussen NZ en 3F is dus wel zichtbaar: zie injector-railtje..

De NZ heeft een metalen drukpotje links, de 3F lijkt een plastic verhaal te hebben...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Polo 3 met multipoint
« Reactie #14 Gepost op: do, 20 nov 2003, 18:26:11 »
Als ik me niet vergis heb je ooit eerder een Polo (blauw,steilheck) gehad met dezelfde motor.Ik meen dat je er zeeeeeeeer lovend over was :P  :P  :P

(ff in je geheugen spitten)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!