Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: ---0^0--- op ma, 05 sep 2005, 21:18:43

Titel: Stationair toerental
Bericht door: ---0^0--- op ma, 05 sep 2005, 21:18:43
Hey, luitjes,  
Ik heb afgelopen weekend een Volkwagen Polo uit 88 gekregen en was direct gaan zoeken of er een Polo forum was, want het ding heeft last van een klein probleempje. Aangezien zeer goede ervaringen heb met verschillende auto fora, hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen…...

De wagen (ik vermoed een 1.3 monopoint injectie) loopt als een zonnetje, echter het stationair toerental is veel te laag en daardoor slaat de motor heel hinderlijk af als je op een kruising afrijdt. Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij dit type motor?, heeft iemand ideeën over de mogelijke strategie om het probleem de wereld uit te helpen.

Alvast bedankt
Gr Niels
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Serge op ma, 05 sep 2005, 21:25:45
of een vacuum probleem of een gaskleppositie meter die niet naar behoren werkt
Titel: Stationair toerental
Bericht door: ---0^0--- op di, 06 sep 2005, 07:47:28
Is het een vaker voorkomend probleem bij dit type motor? Ga vandaag naar de APK, hopen dat het allemaal een beetje meevalt.
Gr Niels
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Jaap op di, 06 sep 2005, 09:47:36
Vogel eerst even uit wat voor motor d'r precies in ligt..

1988'er met monopoint injectie? zou kunnen natuurlijk, maar volgens mij kwamen die pas in de 2f..

Als het een injectie motor is, dan is t eerder de 1.3 Multipoint NZ,.. (3F en PY blokken zijn er ook, maar zeer onwaarschijnlijk in jouw 88ér )..

Post een foto van het blok, of zoek de motorcode op achterin de kofferbak Zie deze link

en dan zoeken we verder :)
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Jaap op di, 06 sep 2005, 09:51:00
PS: verplaatst naar BreakDown service..
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Wendy op wo, 07 sep 2005, 13:26:49
mh...
Titel: Stationair toerental
Bericht door: martijn op wo, 07 sep 2005, 14:56:56
monopoint carburatie -uitlachen-
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Sjon op wo, 07 sep 2005, 18:15:00
ff uitleggen voor de nieuwkomer:
In 1988 waren er 2 soorten 1.3 (55pk/40kW):
-MH carburateur (ronde braadpan als luchtfilter)
-NZ multipoint injectie (luchtfilter op/naast zijscherm)
Titel: Stationair toerental
Bericht door: Mark op wo, 07 sep 2005, 19:28:04
Topic opgesplitst, luchtinlaatvraag van Martijn gaat hier verder.