Auteur Topic: Verlagen van m'n gt  (gelezen 1114 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Verlagen van m'n gt
« Gepost op: zo, 04 sep 2005, 21:37:46 »
Nu ik alles weer onder me polo heb en dus dacht klaar te zijn, blijkt de rechter schokdemper kapot te zijn. Hij komt namelijk heel moeilijk terug, en ik kan geen montage fouten ontdekken. Maar nu wou ik voor een wat betere wegligging de auto toch al graag wat lager leggen, dus komt het me niet slecht uit. Nu kan ik op twee manieren verlagen:

1: twee nieuwe originele schokdempers in combinatie met verlagingsveren. (Sckokdempers komen in de aanbieding vanaf 12 September bij de dealer)

2: rondom nieuwe sport-schokdempers in combinatie met verlagingsveren. (In dat geval is het setje Bilsteins met H&R veren, wat Dennis aanbied mischien wel wat: http://www.polo86c.nl/cgi-bin....=9;t=91 )


Optie 1 is waarschijnlijk het meest goedkoop, optie 2 is me eigenlijk al wat te duur maar als het echt de moeite waard is doe ik dat mischien wel. Nu is het niet zo dat ik het zo goedkoop mogelijk voor elkaar wil hebben, maar ik wil graag nog wat andere dingen aan m'n polo doen die eigenlijk wat belangrijker zijn dan verlagen. Dus waar doe ik verstandig aan? Nu verlagen via bovengenoemde optie's, of voorlopig lekker origineel laten en nog even doorsparen? (ik rij trouwens op 14 inch wielen)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Verlagen van m'n gt
« Reactie #1 Gepost op: zo, 04 sep 2005, 21:44:11 »
Dennis? Wat denk jij? withstupid

Tja, ik zou toch voor veren en dempers gaan , of het nog even origineel laten. Als je toch voor kwaliteit en lange levensduur wilt gaan, kan je beter veren+dempers vervangen voor een verlagingsset.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Verlagen van m'n gt
« Reactie #2 Gepost op: zo, 04 sep 2005, 21:46:55 »
ik zou nog eff doorsparen

als jr namelijk orginele schokkers neemt met verlaagings veren kan je nie verder dan 4mm zakken en ik weet nu al zeker dat je daar spijt van gaat krijgen ook omdat je hem al wat lager wilt leggen zoals je zelf al zegt.
maar laat je dan wel goed adviseren in de de set die je wilt nemen

greez maikel,

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Verlagen van m'n gt
« Reactie #3 Gepost op: ma, 05 sep 2005, 14:40:04 »
ik zou nog eff doorsparen

als jr namelijk orginele schokkers neemt met verlaagings veren kan je nie verder dan 4mm zakken en ik weet nu al zeker dat je daar spijt van gaat krijgen ook omdat je hem al wat lager wilt leggen zoals je zelf al zegt.
maar laat je dan wel goed adviseren in de de set die je wilt nemen

greez maikel,

Maikel bedoeld dus 4 centimeter..  -thumbsup-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Verlagen van m'n gt
« Reactie #4 Gepost op: di, 06 sep 2005, 18:47:59 »
Ik hoef ook weer niet super laag te gaan, volgens mij maakt die 40mm al een wereld van verschil ten opzichte v.d orginele veren. Of moet ik echt nog lager gaan om er een beetje voordeel van te hebben?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Verlagen van m'n gt
« Reactie #5 Gepost op: di, 06 sep 2005, 21:51:26 »
Als je onder voordeel wegligging verstaat, dan is 40mm al een heel eind voor de openbare weg. Daar heb je gewoon veerweg nodig.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Verlagen van m'n gt
« Reactie #6 Gepost op: di, 06 sep 2005, 22:31:02 »
ach dennis de meeste stuiteren hier de weg over niks mis mee

maar als je beetje normaal rijd en geen geke dingen in bochten enzo wilt uithalen is 40mm zat let wel op de auto kan wel wek blijven aanvoelen denk (als je de schokkers nie mee vervang voor sport schokkers)

greez maikel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Verlagen van m'n gt
« Reactie #7 Gepost op: wo, 07 sep 2005, 12:59:39 »
ik heb nu 60mm verlaging mbv Koni veren en dempers. Het is zeker stug, met een goede wegligging.. Je moet alleen oppassen met bijna alle drempels en het comfort is redelijk verdwenen.

Kan wel heel hard door de bocht nu!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983