Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46090 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #390 Gepost op: di, 28 jan 2014, 16:45:24 »
Het bovenstaande isongeveer mijn setup. Alleeen kun je met kanalen ook veel verschillende dingen doen.
Het enigste wat bij mij anders is is een andere nokkenas en een aangepaste bak. En mij  ondrrelen in het blok zijn anders. Geen standaatd drijfstange  en zo. Want dat schijnt bij veel pk kapot te draaien als je veel hoge toeren maakt.
Ik weet maar weet niet precies wat .....er wordt ook iets met de webers gedaan aangepast.
Of mijn motor op weer op de bank gaat?
 Maar diegene die het maakt schat nu op 130 en na aanpassinge  aan de kop nog -/+ 10pk erbij..

ik ga gewoon uit van 120
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #391 Gepost op: di, 28 jan 2014, 17:19:47 »
Toeren maken heb ik ook al laten varen. Ik durf niet boven de 7000rpm uit te komen.
Dat heb ik Ruud bij Tovami ook gezegd, en hij gooide elke keer netjes daar het gas eraf..
'83 GT, das macht spaß!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #392 Gepost op: di, 28 jan 2014, 17:26:05 »
Het maakt trouwens ook nog een enorm verschil op welke bank je staat. Sommige banken haal je met dezelfde setup en zelfde weerstomstandigheden gewoon 10% meer vermogen. Dat komt omdat veel van die banken niet echt geijkt worden of wat dan ook. Hou daar dus ook even rekening mee. Als iemand zegt van ja ik haalde zo 115pk met jou setup dan kan dat verschil wel eens uit die testbank komen en niet uit de motor.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #393 Gepost op: di, 28 jan 2014, 17:30:14 »
Daarom durf ik mijn waardes ook te geloven..  -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #394 Gepost op: di, 28 jan 2014, 18:27:14 »
Ter vergelijk: witte Derby van Tijs doet 130pk.
1.3 8v hydrostoter met throttlebodies.
(voor de rest weet ik niet alle spec's)

Setup die GG noemt is die van de babyblauwe Derby, Michael toendertijd (nu ene Ivo?).
Weet nog wel dat ie de 111pk ook tegen vond vallen....

Met origineel onderblok haal je nu 84pk aan de wielen + 15% = 96/97 pk aan de kruk, tsja.
Ook ik had meer verwacht, maar in vergelijk met bovenstaande voorbeelden misschien toch niet heel raar.

Bakkeuze zou ik ook even laten afhangen van je wielomtrek:
met kleine bandjes (denk aan 175-50-13) is bijv. een AHD is niet de slimste keuze voor op snelweg.
Voor 't sprinten en slalom enzo weer wel.
(op 't circuit ook niet je-van-het: einde rechte stuk zandvoort had ik de toerenteller goed in 't rood...)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #395 Gepost op: di, 28 jan 2014, 18:30:27 »
Bandenmaat is 165/45 R15.
Ik ga proberen met GG die 8p bak te ruilen -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #396 Gepost op: di, 28 jan 2014, 18:46:05 »
Ik heb geen idee waar die man in bottrop gaat. Ik weet alleen dat hij ook voor een aantal mensen die meer profeccioneel op de nurnburgring rijden ok polo motoren maakt. Dus ga wel uit van een professionel ban voor ons zijn pks niet zo heel belangrijk. Er moet meer goed zijn. Bandenspanning, afstelling veren enz.

Wat doen jullie trouwnes met hydrokoppen. Passen jullie daar iets in aan.
een van ons heeft nu ook een hydro motor. Het hydro systeem wordt aangepast en wordt mechanisch gemaakt. Alleen dan af te stellen met hele kleine shimms.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

golfgtigek

  • Gast
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #397 Gepost op: di, 28 jan 2014, 19:21:02 »
als je een hydro systeem aanpast naar mechanisch kan er dus ook een mechanische nokkenas in  en je kan een veel scherpere as er in zetten dan bij een hydro kop  en je kan hoger in je toeren zonder dat je kleppen beginnen te zweven  -klus- -klus- -klus-  en het blijft altijd leuk steeds meer er uit halen :P

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #398 Gepost op: di, 28 jan 2014, 20:54:27 »
als je een hydro systeem aanpast naar mechanisch kan er dus ook een mechanische nokkenas in  en je kan een veel scherpere as er in zetten dan bij een hydro kop  en je kan hoger in je toeren zonder dat je kleppen beginnen te zweven  -klus- -klus- -klus-  en het blijft altijd leuk steeds meer er uit halen :P

Een sleep as past echt niet in een hydro. Nog nooit gezien. Zover ik weer komt er gewoon een hydro as in.
maar het wordt wel mechanisch gemaakt. Dat zie ik wel als t blok terug komt.
nokkenas is 318 dacht ik. Bij mij 324.

Maar goed ontopic.

ik las dat je toch een andere bak zoekt -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 28 jan 2014, 20:57:48 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #399 Gepost op: di, 28 jan 2014, 20:57:37 »
Ik volg wel goeie adviezen op -thumbsup- :)
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #400 Gepost op: di, 28 jan 2014, 20:58:10 »
Ben benieuwd. -klus- -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #401 Gepost op: di, 28 jan 2014, 22:40:44 »
Volgens mij plaatsen ze dan vaste stoters in een hydrokop.ik heb ook nergens iets gehoord of gelezen dat een sleeptuimelaar as past in een hydrokop.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

golfgtigek

  • Gast
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #402 Gepost op: di, 28 jan 2014, 23:06:18 »
Een sleep as past echt niet in een hydro. Nog nooit gezien. Zover ik weer komt er gewoon een hydro as in.
maar het wordt wel mechanisch gemaakt. Dat zie ik wel als t blok terug komt.
nokkenas is 318 dacht ik. Bij mij 324.
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-24157303/Ombouwset-8V-van-hydraulisch-naar-mechanische-stoters.html

Maar goed ontopic.   

ik las dat je toch een andere bak zoekt -thumbsup-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #403 Gepost op: di, 28 jan 2014, 23:15:10 »
'Mechanische' as interpreteren als hydrostoter-as met dusdanige gradatie dat er vaste stoters nodig zijn