Weer een weekend verder..
En weer niet al te veel verder. Het is echt zwaar frustrerend dat ik zelf te weinig weet van dit alles.
Ik ben meer tijd kwijt aan mezelf inleren en stukken zoeken dan dat ik de kennis ook toe kan passen..
Maar goed. Nu zijn we zo ver:
Snelle nokkenas zit erin. Dit resulteert in een wat betere stationairloop, en best wel wat meer kracht.
Enkel krijg ik de dingen niet netjes exact afgesteld zoals zal moeten.
Om een lang verhaal maar weer kort te maken, dit is wat ik gister heb gedaan:
Nokkenas wisselen, timen volgens de how-to die ik er meteen ff van gemaakt heb
Hauw toetjeOntsteking ben ik zelf niet meer verder mee gekomen, aangezien ik hier de spullen niet voor heb.
Kleppen zijn op 20/30 gesteld, zoals Schrick aangeeft.
Enkel die stomme klote carbs kom ik echt niet meer uit. Ik wordt er doodmoe van.
Bij koud blijft dat hok uitvallen, maar rijden verder best, en bij warm BLIJFT ie maar hoog draaien.
Ook is elke keer dat de auto met belasting heeft gereden (lees-accelereren) schiet ie even door in z'n toeren voordat ie naar stationair wil gaan zakken. Dit duurt ook vrij lang en bij warme motor komt ie dus niet lager dan 3000rpm.
Koud doet ie er vanaf 3000rpm echt een paar seconden over om vervolgens uit te vallen.
Aldebarstend wordt je soms moe van het spul.
Maar we blijven doorkloten..