Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Joan 1F op vr, 29 apr 2011, 19:46:01
-
Zoals bij een aantal bekend ben ik de nieuwe eigenaar van de Polo 1f GT van Burteasten.
Zaterdag 9 april ben ik in Scheemda geweest en heb ik de Polo opgehaald.
Zondag een heerlijke rit terug gehad van Scheemda naar Sliedrecht met schitterend weer en een hoop leuke blikken onderweg.... :)
Even een aantal foto's:
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304081966-740.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765136.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304081966-971.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765137.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304081967-232.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765138.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304081967-453.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765139.html)
-
Het blijft een nette 1F,wees er zuinig op. -thumbsup-
-
Ik heb ook een mooie stalling gevonden en mag de Polo met mooi weer naar buiten.
Foto's:
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304083417-860.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765226.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304083419-621.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765227.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304083745-140.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765246.html)
En Sinterklaas is heeeeel erg vroeg dit jaar! -thumbsup- Een 1.6 16V (ARC) motor uit een Polo 6N2 GTI die wellicht eens een plekje gaat vinden onder
de motorkap van de Polo.
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304083421-713.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765228.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/29/1304083423-664.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3765229.html)
De banden zijn inmiddels ook vervangen. De huidige Pirelli P7F banden zijn vervangen door Continental SportContact banden. De huidige banden waren van 1992!
Hij rijd nu een heel stuk beter.
Nu gaan we rustig op zoek naar een mooi interieur en misschien een keer een schroefset.
-
mooie auto -thumbsup-
en dat blok ...... tja we wil dat niet in z`n polo -naughty-
-
Ik
-
Mooi aankoop Joan! Hopelijk heb je er veel plezier van. -thumbsup-
-
succes
en die motor erin jammie
dat is echt rijplezier 125pk m m m
stuur vind ik wat minder
rest van de auto errug netjes -sturen-
-
zou m origineel laten zoals ie nu is. Gaaf zat. Die pktjes prop je beter in een 2 of een 2f. Niet in een nette 1f zoals deze.
-
16V erin en knallen -thumbsup-
-
125 pk's op carbs in een 1f.
Hell yeah!!!!
-
Het is ook nog niet helemaal zeker of deze motor erin gaat, maar ik neig er wel naar.
Ik heb onlangs met een duitser gesproken die dezelfde motor erin gebouwd en op carbs heeft laten lopen.
Het mooiste is in combinatie met een vrij programmeerbare ontsteking van Kronenburg Motorsport.
Maar dat is nog allemaal toekomstpraat. Eerst gaan we lekker rijden!
-
er ligt nu toch ook geen orgineel blok in ? -dunno-
zou m origineel laten zoals ie nu is. Gaaf zat. Die pktjes prop je beter in een 2 of een 2f. Niet in een nette 1f zoals deze.
-
er zijn altijd uitzonderingen -thumbsup-
Ik
-
Ik gok er op dat er een MH blokje in ligt,dus origineel is hij zeker niet meer.
-
Erg leuk ding. De auto stond toen heel lang in Nijmegen tekoop en daar heb ik hem ooit gezien. Wel 3 jaar geleden ofzo maargoed.
Erg gaaf -thumbsup-
-
Echt een mooi ding
-
Ik gok er op dat er een MH blokje in ligt,dus origineel is hij zeker niet meer.
zit een 6N blokje in volgens de verhalen, maar dat maakt deze auto echt niet minder mooi!! -love-
-
vorige week in het echt even staan bewonderen, echt een gaaf ding.
kleur is echt geweldig -thumbsup-
-
klopt martin -thumbsup-
tis gewoon een erg fraaie auto , maar het blok wat hij er in wil hangen zou de auto nog net wat aparter maken -naughty-
zit een 6N blokje in volgens de verhalen, maar dat maakt deze auto echt niet minder mooi!! -love-
-
Afgelopen jaar nog gespot op de watercooled MK 1 meeting in Assen :)
Mooie auto -thumbsup-, interieurtje moet idd even anders is ook mijn mening :)
-
Afgelopen jaar nog gespot op de watercooled MK 1 meeting in Assen :)
Mooie auto -thumbsup-, interieurtje moet idd even anders is ook mijn mening :)
Het interieur gaat ook nog veranderd worden, maar alles op z'n tijd.
Ik heb best wel wat plannen, maar deze zomer ga ik eerst lekker rijden. Ik heb em net 3 weken dus tijd genoeg!
-
Update,
ik heb eerst besloten om de huidige MH motor van het najaar op te knappen.... De 1.6 16V eet gelukkig geen brood....
Inmiddels zijn de Honda CBR 600 36mm carbs onderweg en een spaghetti spruitstuk is ook besteld.
Vant najaar gaat de motor eruit en krijgt een algehele check. Dan de cilinderkop bewerken en een andere nokkenas.
Ook staat een 5 bak nog op het verlanglijstje...
-
klinkt goed ,wel jammer dat het geen 1.6 16v wordt (loopt wel errrruuuggg lekkeuuuuurrr)
-
klinkt goed ,wel jammer dat het geen 1.6 16v wordt (loopt wel errrruuuggg lekkeuuuuurrr)
Maar die 1.6 16V is ook nog niet afgeschreven hoor.....
Maar ik moet eerst een betere sleutelplek hebben om een swap uit te voeren.
Als de kop bewerkt moet worden, weet ik je te vinden Serge. -nana-
-
:)
is goe
-
In de afgelopen diverse pakketjes mogen ontvangen:
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/27/1306495663-143.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3848848.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/27/1306496291-380.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3848878.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/27/1306496292-971.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3848879.html)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/27/1306496294-612.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3848880.html)
En deze komen morgen binnen: -naughty-
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/27/1306495665-124.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3848849.html)
-
Naise die spgetti....ik neem aan dat de ats'jes 7j zijn?
-
de goedkope 80 euri ebay spagetti?
bij de wellemsblokken en ringen voor rond de stabi: even de metalen delen spuiten (vooral die ringen en plaatjes) die gaan anders namelijk zeer snel roesten, staat ook wel elders op het forum, maar het is slechts een tip.
-
de goedkope 80 euri ebay spagetti?
bij de wellemsblokken en ringen voor rond de stabi: even de metalen delen spuiten (vooral die ringen en plaatjes) die gaan anders namelijk zeer snel roesten, staat ook wel elders op het forum, maar het is slechts een tip.
Bedankt voor de tip! -thumbsup-
-
Ziet er goed uit Joan, ben blij dat hij een goed thuis heeft gevonden, en bij een echte liefhebber terecht is gekomen. Heb zelf nog steeds niets weer, en missen hem hier wel. Heb je ook foto updates voor Carsten en Danique? want die zijn nog steeds niet blij met mijn besluit -imstupid-
-
Gespot op Autoscout (http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cuov4xkj1om2) -dunno-
-
is dat niet die GT van hier van het forum -dunno- (inmiddels verkocht aan een liefhebber dacht ik? en dus niet de liefhebber die je dan wenst)
-
joan woont wel in sliedrecht dus t zal m wel wezen.....
-
Die advertentie mag ie ff uitleggen.... -boehoe-
Vorige week deed Joan me nog mailen met vragen -dunno-
Wellicht om de verkoopprijs te peilen? -dunno-
(recentelijk getaxeerd => das wat anders als een verkoopprijs)
-
is dat niet die GT van hier van het forum -dunno- (inmiddels verkocht aan een liefhebber dacht ik? en dus niet de liefhebber die je dan wenst)
Dat is een behoorlijke uitspraak!
Jij weet de beweegredenen niet dus wees voorzichtig met je uitspraken. Heeft overigens niks met liefhebberij te maken dat ik em eventueel weg zou doen!
En dan nog; uiteindelijk is het mijn keuze.
-
Die advertentie mag ie ff uitleggen.... -boehoe-
Vorige week deed Joan me nog mailen met vragen -dunno-
Wellicht om de verkoopprijs te peilen? -dunno-
(recentelijk getaxeerd => das wat anders als een verkoopprijs)
De taxatiewaarde is ook veel hoger dan de verkoopprijs, en het is om gewoon een beetje te peilen. De Polo staat mij absoluut niet in de weg, en blijft voorlopig ook gewoon staan. Maar ik heb er bij lange na niet de tijd voor die ik er in zou willen steken en dat is ook jammer. Het is dus meer een interessepeiling, dan een daadwerkelijke verkoop.
-
Er lijkt een aantal foto's uit dit topic verdwenen te zijn.
Waren dat mooie plaatjes? En komen ze nog terug?
-
Er lijkt een aantal foto's uit dit topic verdwenen te zijn.
Waren dat mooie plaatjes? En komen ze nog terug?
Ik heb ze niet verwijderd, maar ik wel weer wat plaatsen als je dat wil. -thumbsup-
-
We zien er naar uit -thumbsup-
-
Hier is er eentje:
(http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/7/248485.jpg) (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=219197)
-
was niet lullig bedoeld Joan -hug- doelde meer op het feit dat hij dan weer te koop komt en dan misschien toch niet de liefhebber krijgt die je wenst -dunno- was een herhaling aan de vorige eigenaar. Ben niet compleet genoeg geweest in mijn verhaal maar praat zoals ik gewend ben en denk dat de rest dan wel wordt ingevuld door de mensen die het lezen. Ik heb mijn Derby ook weg moeten doen... -boehoe-
Als ik het terug lees kun je idd de zin op twee manieren interpreteren en idd blijft het jouw keuze -thumbsup-
gr
-
@JTG
Ik heb ook geen wrok maar het las niet echt prettig zeg maar....
Ik ben er ook nog helemaal niet zeker van, maar ik heb nog meer dingen die ik zou willen hebben / gedaan wil hebben.
Nu is en en een optie, maar of of zou ook kunnen als je begrijpt wat ik bedoel.
En en is qua financiën geen enkel probleem, maar ik heb met iemand rekening te houden.... :) Snappez vous?
Maar nogmaals, hij staat mij niet in de weg en ik heb er ook absoluut geen haast mee.
Dus schiet niet allemaal in de stress, voorlopig staat ie gestald waar alleen ik de sleutel van heb! -thumbsup-
-
Dik ding hoor -thumbsup-
-
Je weet wat ik ervan gezegd heb.. :)
-
Je weet wat ik ervan gezegd heb.. :)
Dat ie op die laatste foto vanachter nogal hoog de poten staat, neem ik aan? -dunno- :)
-
En bedankt Sjon -nana-
-
Dik; vet, cool, alle hedendaagse woorden om aan te geven dat je het een mooie auto vind :)
Volgend jaar maar eens op een meeting bewonderen!
-
Dik; vet, cool, alle hedendaagse woorden om aan te geven dat je het een mooie auto vind :)
Volgend jaar maar eens op een meeting bewonderen!
Bedankt voor de complimenten!
-
Tja, hoewel ik de 1F GT in rood een tikkie blasé vind, kan ik me niet echt achter de kleurkeuze scharen, maar verder wel een erg kek bakkie natuurlijk.
-
Tja, hoewel ik de 1F GT in rood een tikkie blasé vind, kan ik me niet echt achter de kleurkeuze scharen, maar verder wel een erg kek bakkie natuurlijk.
Ik heb de kleur ook niet uitgekozen, maar ik vind het echt super!
-
Idd Joan, top kleur. Vind het wel jammer dat je hem weg doet. Hoop wel dat hij bij een echte liefhebber terecht komt. Weet niet hoeveel haast je er mee hebt, maar anders mag hij weer terug naar Groningen komen :) Komt me nu alleen ff slecht uit, heb net verhuizing achter de rug, en heb nog wat verbouwplannen.
-
Idd Joan, top kleur. Vind het wel jammer dat je hem weg doet. Hoop wel dat hij bij een echte liefhebber terecht komt. Weet niet hoeveel haast je er mee hebt, maar anders mag hij weer terug naar Groningen komen :) Komt me nu alleen ff slecht uit, heb net verhuizing achter de rug, en heb nog wat verbouwplannen.
Ik heb er ook geen haast mee, en het is ook nog niet zeker dat ie weer weggaat. Maar tegen die tijd mag je altijd eens contact opnemen.... -thumbsup-
-
knappe polo!
ik las net dat er een 6n2 motortje in ligt.. niicee! -naughty-
Ik heb ook nog een 6n staan waarvan enkel nog de motor goed is, moet er veel aangepast worden voor zo'n motor in een mk1 te krijgen?
-
1.6 16v blokje is allang verkocht: met dezelfde rotgang als dat ie gekocht is :)
(eentje van VF heeft h'm en gaat h'm in een Golf1-racer bouwen)
Geloof niet dat de Polo verkocht wordt => lekker winterslaapje laten doen en van 't voorjaar weer -sturen-
Ik zeg: rustigaan sleeptuimelaar + carb's klaarmaken => kop swappen en klaar
-
1.6 16v blokje is allang verkocht: met dezelfde rotgang als dat ie gekocht is :)
(eentje van VF heeft h'm en gaat h'm in een Golf1-racer bouwen)
Geloof niet dat de Polo verkocht wordt => lekker winterslaapje laten doen en van 't voorjaar weer -sturen-
Ik zeg: rustigaan sleeptuimelaar + carb's klaarmaken => kop swappen en klaar
Die kans is zeker aanwezig Sjon! -thumbsup-
-
Ik heb er ook geen haast mee, en het is ook nog niet zeker dat ie weer weggaat. Maar tegen die tijd mag je altijd eens contact opnemen.... -thumbsup-
Is goed, doen we. Zie hem hier graag staan, heb nu huis met ruimte -thumbsup-
-
Ik heb definitief besloten om de Polo niet weg te doen. -nana- Hij blijft lekker in mijn bezit en ik ga er van de winter mee aan de gang.
Ben inmiddels weer bezig met een ander blok, maar daar hopelijk begin volgende week meer nieuws over.
De ATS Classics moeten nog een keer gepolijst worden en de velgharten van de achtervelgen moet afgedraaid worden.
Als het blok definitief wordt, kan ik verder met de CBR carbs, de tekenaar op de zaak een spruitstuk laten tekenen en die CNC laten uitfrezen.
Al met al best wat plannen, maar daar hebben we de hele winter nog voor.
-
-thumbsup- mooi dat die blijft :)
-
-thumbsup-
-
Goeie zaak dat je hem houdt!
Ik heb ook enkele keren een advertentie gemaakt en dan op het laatst toch maar niet posten..
-
Niet doen Mark,en mooi dat hij blijft Joan. -thumbsup-
-
Bedankt voor alle leuke reacties! -thumbsup-
We gaan er wat moois van maken.......
-
Inmiddels vanavond een 1.4 16V (AFH) opgehaald. Deze van de winter eens op het gemakje klaarmaken en dan inbouwen. Of dat dit seizoen of volgend seizoen is weet ik nog niet. De bedoeling is om deze op CBR carbs te laten lopen i.c.m. een spaghetti spruitstuk. Blok heeft niet zoveel gelopen, dus veel zal ik er niet aan doen. Wel even uit elkaar halen om alles eens goed te bekijken, nieuwe keerringen, distributieriem, waterpomp etc...
Foto's volgen nog!
-
mooie aankoop -thumbsup-
even -klus- maar dan heb je denk wel iets heel gaafs
-
Hier de pic!
(http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/300423.jpg) (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=271207)
-
Vroooeeem vroooaaaar! Bwoap bwoap! -naughty-
-
Een blok -thumbsup-
-
Bij Arie uit Leuvenheim vandaan?
-
Mooi spul! -thumbsup-
-
Bij Arie uit Leuvenheim vandaan?
Dan moet ik je teleurstellen...
-
Bekend concept: 16v op carb's -dj-
-
Heb een 100 pk in mijn Arosa origineel, kan je vertellen dat ik schrok van de prijs van een distributiesetje met waterpomp :)
Mooi plan -thumbsup-
-
Heb een 100 pk in mijn Arosa origineel, kan je vertellen dat ik schrok van de prijs van een distributiesetje met waterpomp :)
Mooi plan -thumbsup-
Gelukkig hebben we daar connecties genoeg voor :) en we hebben geen haast. Eerst maar een lekker schoonmaken en inspecteren.
-
connecties heb ik ook alleen schrok ik toen nog steeds :)
geen haast is altijd een mooie luxe, nogmaals succes -thumbsup-
-
connecties heb ik ook alleen schrok ik toen nog steeds :)
geen haast is altijd een mooie luxe, nogmaals succes -thumbsup-
Thnx! Maar een hobby mag geld kosten he... -thumbsup-
-
Ik weet je te vinden Sjon.... -nana-
-
daar heb je dan weer gelijk in -hug-
wat die kever en de bus mij reeds al gekost hebben :)
-
Inderdaad, dan zal ik over mijn vorige auto's maar zwijgen! -naughty-
Alleen mijn vorige daily (Skoda Octavia RS 20VT) heeft me al een paar duizend euro gekost in amper 2 jaar. Maar dat is dan ook geen hobby en was een gevalletje pure pech.... Gewoon een keer slikken en doorgaan zullen we maar zeggen....
-
dat laat ik liever doen -nana-
-
dat laat ik liever doen -nana-
Je hebt helemaal gelijk! -thumbsup-
-
Hij is fijn , zal straks lekker klinken zo,n 16v op carbs :)
-
Aangezien de AFH op motorfietscarbs komt te lopen ben ik met een collega (technisch tekenaar) een spruitstuk aan het maken. Hij wordt zo gemaakt dat het spruitstuk gemonteerd kan worden met de originele afdichtingen, dus met de sleuven in de basisplaat. Deze worden dan CNC uitgefreesd bij mij op de zaak.
(http://fotopocket.nl/fpimages/2011/12/08/db26ea819e3f977a3fd1789e1c8d3c2c/2011-12-08%2514.00.38.jpg) (http://fotopocket.nl)
(http://fotopocket.nl/fpimages/2011/12/08/2f9d4a5e4e67b13d58582d0bf593e106/2011-12-08%2515.14.23.jpg) (http://fotopocket.nl)
-
-thumbsup-, als je spullen hebt en de kennis. Gegevens opslaan dan kan je er op aanvraag vast wel een paar verkopen!
-
Vanavond begonnen met de demontage en de inspectie van de AFH motor. Na het kleppendeksel eraf gehaald te hebben zat er wel redelijk wat verbrande prut aanwezig. Met name de cilinderkopbouten zaten vol met prut. Het leek op (te) weinig smering in de cilinderkop dus dat hebben als eerste getest met een handpomp en die uitslag was positief. Er was meer dan voldoende smering aanwezig. De olie rook en zag er heel oud uit dus regelmatig olie verversen is er niet bij geweest. De carterontluchting zal wel wat verstopt.
Daarna hebben we het blok van binnen bekeken met de endoscoop. Cilinder 3 en 4 geen enkele aanmerking, maar met name in cilinder 1 waren wat water en oliesporen aanwezig wat waarschijnlijk duidt op een lekke koppakking. Maar alle kleppen zagen er goed uit en ook de cilindervoeringen zagen er goed uit. Ook de waterpomp vertoonde enige sporen van lekkage. Dus nu eerst de cilinders ingespoten met WD40 en de motor een paar keer rond getornt om roestvorming te verkomen. De volgende keer haal ik de cilinderkop eraf voor verdere inspectie.
-
csi Sliedrecht :)
-
-uitlachen-, goed bezig en de acties zijn noodzakelijk zullen we maar zeggen. Geen compressie meting gedaan dus?
-
Nee, de motor is draaiend uit de auto gekomen. De verkoper had aangeboden om eerst te komen kijken en luisteren voordat de motor gedemonteerd zou worden, maar vanwege de afstand heb ik dat niet gedaan. En omdat de verkoper dat aanbood had ik er wel vertrouwen in dat de motor goed zou zijn. Als je iets te verbergen heb nodig je niet iemand uit om eerst te komen kijken en luisteren.
-
Plaatjes bij de plaatjes:
(http://fotopocket.nl/fpimages/2011/12/13/36d5dd8ffb636bf7afe679a52bf48d45/2011-12-12%2519.35.08.jpg) (http://fotopocket.nl)
(http://fotopocket.nl/fpimages/2011/12/13/7b17001778773f1060c9f385ae3482dd/2011-12-12%2520.51.13.jpg) (http://fotopocket.nl)
-
-dj-
-
dass sie sieht gut aus -thumbsup-
al vorderingen met je inlaatspruit stuk?
-
De tekenaar is er nog mee bezig. Die moet het ook tussendoor en in de avonduren doen zeg maar. Maar net als ik kinderen dus dan is.de tijd beperkt. We wachten geduldig af.... :)
-
dass sie sieht gut aus -thumbsup-
al vorderingen met je inlaatspruit stuk?
Heb je je inlaatspruit nu alweer stuk? :)
Leuk concept, een 1.4 16v in een polo1f wil vast goed van z'n plek. Ben ook wel benieuwd naar tekeningen/foto's van het spruitstuk als het zover is. Gaat een aluminium spruitstuk worden met uitsparingen voor een rubber O-ring of iets dergelijks? -klus-
-
Aluminium of staal, daar ben ik nog niet over uit. Aluminium zal krom trekken als de runners er op gelast worden. Maar dan kun je ook eerst de runners doen en daarna de openingen er in maken. Maar de uitsparingen voor de originele O-ringen zal erin gefreesd worden.
-
Als je voorzichtig in fasen last, en een goede mal hebt valt het kromtrekken best mee. Staal trekt ook krom als je teveel warmte toevoegd.
Ik heb zelf een alu spruitstuk gemaakt, zelf TIG gelast en na het lassen het pasvlak vlakgefreesd (paar tiende mm afgehaald). Als je toch moet frezen kun je inderdaad best de runners eerst lassen, daarna vlakken, daarna de uitsparingen frezen.
Ben heel benieuwd! Altijd mooi als je de kennis en machines tot je beschikking hebt -thumbsup-
-
Top dat je hem houdt, anders had hij echt terug gemoeten in mijn garage :)
Maar je bent super bezig -thumbsup-
I keep it in the holes
-
Heb je je inlaatspruit nu alweer stuk? :)
gehehehe -uitlachen-
-
gehehehe -uitlachen-
Dikke lol.... -nana-
-
Staal trekt ook krom als je teveel warmte toevoegd.
-ja- -ja-
Lees: mijn 1.6 16v inlaat is ook krom, maar in gemonteerde toestand nagenoeg vlak -thumbsup-
-
Ik heb ook een alu spruitstuk (weliswaar voor een 1.6 8v) wat gedeeltelijk op de CNC is gemaakt (vermoed ik). Als ik het zo zie zijn de runners bij mij allemaal apart gemaakt en een stukje te lang gehouden en toen door de voetplaat gestoken en vast gelast. Misschien heb je er wat aan...
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0768a.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0769a.jpg)
-
Lijkt me de beste manier -thumbsup- Mooi btw Jaap...
-
De tekening is in de afrondende fase, dus ook ik ben heel benieuwd.
Volgende week maar eens de cilinderkop eraf halen.
-
Morgen komt de motorblok standaard binnen. Dan werkt een heel stuk beter. -klus-
En dan hopelijk deze week eens de cilinderkop eraf halen.... Altijd tijd te kort...
-
Morgen komen er weer onderdeeltjes binnen! -naughty-
* cilinderkoppakkingset met kopbouten en klephoedjes
* distributieriemset met waterpomp
-
ook mooie plaatjes bij mooie praatjes -nana- -thumbsup-
je hebt weer heel wat te doen dus als alles binnen is :)
ebay of gewoon ergens in de buurt -dunno-
succes met de -klus-
-
Ik zal als morgen of overmorgen de onderdelen binnenkomen ff wat plaatjes schieten.
Ik heb de onderdelen hier in Nederland online besteld. Ik krijg bij de lokale onderdelenboer 40% korting, maar dan nog was het veel goedkoper.
Ook heb ik van Jeroen Adriaens diverse onderdelen gekocht; alle sloten rondom incl. contactslot en klinken, rechte zwarte deurpanelen -naughty-, koplampen etc... Die gaan we vanavond bij Geert ophalen.
Dus voorlopig kunnen we wel even vooruit!
-
Nou belden ze net dat de koppakkingset voorlopig niet meer leverbaar is! Dus dat wordt even verder speuren....
Vanavond maar de nummers eens opzoeken in ETKA en misschien is origineel niet eens duurder.
-
Wat plaatjes bij de praatjes:
(http://i42.tinypic.com/sw96bs.jpg)
(http://i40.tinypic.com/mhdaq9.jpg)
(http://i41.tinypic.com/2heys74.jpg)
-
Nice -thumbsup-
Mis alleen nog een tekening van je inlaatspruitstuk -nana-
-
-thumbsup- mooi spul he :)
-
-thumbsup- (jaloers op het bokje :))
-
50 euro heb je er ook eentje -dunno- alleen dan wel een rode, maar aangezien jouw polo ook rood is zal dat geen probleem zijn :)
-
idd bij www.datona.nl
-
of bij;
http://asdautomaterialen.nl/catalogus/Opruiming/Motorblok-steun/ -thumbsup-
-
Het was Datona...
-
Leuk verjaardagscadeautje voor mijn vrouw -naughty-
(linkjes ff opgeslagen -thumbsup-)
-
Vanavond eindelijk de cilinderkop eraf gehaald. De cilinderkop ziet er netjes uit, zoals ook de zuigers. Er zitten wel wat kleine krasjes op de cilinderwand, maar dat is niet heel spannend. Er zijn geen enkele voelbare krasjes. Maar er is er wel een behoorlijke stootrand aanwezig wat duidt op een niet kloppende kilometerstand..... Foto's komen eraan.
-
Het lijkt erop dat er toch wat meer gedaan moet worden:
* cilinderblok boren en honen
* nieuwe zuigers en zuigerveren
* nieuwe drijfstanglagers
* kleppen demonteren, inschuren en klephoedjes vervangen
Al met al best wel wat werk, maar we hebben alle tijd zullen we maar zeggen....
-
-klus-, nog wel zin in dus -thumbsup-
-
laatste 2 puntjes vallen mee toch..
de eerste punten gaan idd wel wat tijd energie en geld kosten, zeker als je er niet op gerekend had :)
heb wel eens gehoord dat een hobby geld mag kosten -hug-
-
laatste 2 puntjes vallen mee toch..
de eerste punten gaan idd wel wat tijd energie en geld kosten, zeker als je er niet op gerekend had :)
heb wel eens gehoord dat een hobby geld mag kosten -hug-
Dat is waar! :)
Op gerekend heb ik niet, maar ik wij reviseren zelf scheepsmotoren dus bedrijven genoeg waar ik het kan laten doen. Heb al een prijsopgave laten doen voor de zuigers en drijfstanglagers en dat viel echt ontzettend mee. Voor dat geld had ik het sowieso gedaan denk ik.
-
-thumbsup-
-
Krijg je nog korting als je het voor 2 blokjes tegelijk doet? -dunno-
-
:)
-
Krijg je nog korting als je het voor 2 blokjes tegelijk doet? -dunno-
Het is al een speciale netto prijs en ze worden besteld via de zaak. Ik zal voor je informeren of ik het kan doen, maar ze zijn er bij mij op de zaak niet zo happig op om bestellingen te doen voor derden.
Maar vanavond het motorblok en de cilinderkop verder gedemonteerd. De zuigers hebben toch wel aanzienlijke krassen en het is beter als deze vervangen worden. Dus de zuigers en krukas gedemonteerd. De krukas ziet er verder heel netjes uit, zoals ook de drijfstanglagers, hoofdlagers en axiaallager. Deze lagers worden wel allemaal vervangen.
De oiliepomp ziet er ook netjes uit, maar de ketting stond wel erg slap en heeft ook tegen de behuizing aangelopen. Zijn hier andere kettingen voor of moet gelijk de hele oliepomp vervangen worden? Of maakt het niks uit?
-
De pomp is iets stelbaar om een ketting op de juiste spanning te zetten. Of dat voldoende is kun jij alleen zelf beoordelen.
Edit: ik praat MH motorcode, dus of het bij deze kan ...
-
Vandaag alle nieuwe onderdelen besteld en komen hopelijk morgen binnen;
* zuigers inclusief zuigerveren en pen
* drijfstanglagers
* hoofdlagers
* axiaallagers
* krukaskeerringen
* cilinderkoppakkingset
* cilinderkopbouten
Dus dan kunnen we weer verder met de hobby.... :) Dan het blok met de nieuwe zuigers even naar de revisieboer om te laten boren en honen.
-
-thumbsup- en wel -foto- maken hé?
-
gave plannen hoor -thumbsup-
succes met -klus-
-
Even wat foto's....
Cilinderwand:
(http://i39.tinypic.com/357lkm0.jpg)
Zuiger:
(http://i40.tinypic.com/a0hput.jpg)
Cilinderkop:
(http://i42.tinypic.com/205qfqa.jpg)
Alles een beetje uitgestald:
(http://i41.tinypic.com/24kyvrc.jpg)
En alle nieuwe onderdelen:
(http://i43.tinypic.com/11sgn5z.jpg)
-
Mooi he, al die glimmerdingentjes -thumbsup-
Cilinders vragen wel wat liefde zo te zien. Kantelen met die zuigers :)
Kon je krukaskeerringen niet zonder aluminiumdeel krijgen?
-
Daarom wordt het cilinderblok ook opgeboord. Dit zijn overmaatse zuigers.
De keerring met aluminium deel was heel goedkoop, dus dan is de keuze snel gemaakt.
-
Vanwege de korting?
Ik zoek ook nog beide krukaskeerringen, ga straks hier (http://eriks.nl/nl/over-eriks/vestigingen/eriks-servicecenter-amsterdam/) langs.
-
Zo'n bedrijf zit hier bij mij om de hoek. Ideaal als je een keerring moet hebben.
-
-kewl- gaat lekker zo!
-
Inmiddels ook CBR 900 Fireblade carbs binnen. Heb vandaag de tekenaar weer gesproken; de tekening laat nog even op zich wachten.... -boehoe-
Maar goed, eerst het blok verder roestvrij maken. Hij is al in de wasmachine geweest, dus nu nog de roest verwijderen en dan kunnen de cilinders geboord worden.
-
Geen -foto- van de carbs :)
Zo erg toch niet wat betreft de carbs, de motor is toch ook nog niet klaar -dunno-
Mooi project verder -thumbsup-
-
Inmiddels ook CBR 900 Fireblade carbs binnen.
38 of 40mm? En komen ze beetje mooi uit tov inlaatpoorten?
-
Het is de 38mm versie. Ik heb ze nog niet naast het blok gehouden, dus dat antwoord moet ik je nog even schuldig blijven.
-
Het was een beetje rustig de laatste weken, want ik had heeeel weinig tijd.
Maar het blok en de cilinderkop zijn gisteren naar de revisieboer gegaan. De cilinders worden opgeboord en het onderblok wordt gevlakt indien nodig.
De cilinderkop wordt afgeperst, gevlakt en voorzien van nieuwe klepseals.
Als alles weer terug is, plaats ik uiteraard wat foto's.
-
Inmiddels reactie gehad van de revisieboer.
Onderblok is inmiddels geboord naar de juiste overmaat aan de hand van de meegeleverde zuiger.
De cilinderkop is verder gedemonteerd, afgeperst en compleet gereinigd.
De geleiders van de uitlaatkleppen zijn slecht en worden alsnog vervangen. Heb ze net besteld.
De kleppen worden geslepen zodat ze weer goed afdichten en nieuwe klepseals worden gemonteerd
Als alles meezit hebben we eind volgende week alles weer terug! -klappen-
-
mooie vooruitzichten -thumbsup-
wel even ondersteunen met -foto- daar houden we van :)
-
-thumbsup-
-
dat word een fraai blokje -thumbsup-
-
Afgelopen weekend de ATS velgen weer opnieuw gepolijst voor de meeting op 15 april en het resultaat mag er zijn denk ik.
Pica's:
(http://i40.tinypic.com/2dm762r.jpg)
(http://i44.tinypic.com/158qjs.jpg)
-
Glimt lekker -thumbsup-
-
-wanker-
-
-thumbsup- goed gedaan
-
Waarmee heb je t eigenlijk gedaan en hoe?
-
wow bling bling -thumbsup-
-
Bling bling -cool-
-
ats blijven toch erg netjes voor onder een einzer -thumbsup-
Ik ga maar eens aan die van mij verder want die liggen nu ook maar in een hoek :)
-
Het cilinderblok en de cilinderkop worden vandaag weer opgehaald, want ze zijn klaar!
Ik zal later op de dag wat foto's posten!
-
Hier dan wat foto's!
Kunnen we weer beginnen met opbouwen. -klappen-
(http://i43.tinypic.com/21maxjs.jpg)
(http://i39.tinypic.com/9bdvmb.jpg)
(http://i42.tinypic.com/124g1w2.jpg)
(http://i39.tinypic.com/nfnwpz.jpg)
-
oei! das mooi! -klappen- -thumbsup-
-
-thumbsup-
Ziet er op de foto uit alsof er per cilinder een literblik erwtensoep in kan
(maar 't zal eerder een 33 cc bierblikje zijn)
-
Dat komt inderdaad meer in de richting! :)
Krijg je als je te dicht met de camera erop zit.
-
-wanker-
-
Gisteravond de stoterbussen en de nokkenassen incl. tandwielen teruggeplaatst. Begint er weer op te lijken... :)
-
-thumbsup-
-
ja mooi verhaal maar geen -foto- :)
-
Een foto van de cilinderkop:
(http://i40.tinypic.com/2le5g6u.jpg)
En van de carbs:
(http://i44.tinypic.com/520wac.jpg)
(http://i44.tinypic.com/dm5rip.jpg)
-
daar houden we van -thumbsup-
-
He! Dat zijn mijn carbs! -naughty-
Lekker bezig mevrouwtje -thumbsup-
-
jam jam!!!! -thumbsup-
-
Deze week de nieuwe drijfstangbouten bestellen en dan kunnen we weer beginnen met opbouwen van het blok. Heb er zin in! :)
-
dat kan ik me voorstellen..
Is dat honen duur? Mocht je het hier niet willen vertellen dan via pb? Moest het carter ook gelijnboord worden??
Verder ben ik ook erg benieuwd :)
-
Ik heb de cilinders eerst laten opboren naar de 2e overmaat i.v.m. de stootrand en daarna zijn de cilinders gehoond. Lijnboring was niet nodig.
De revisiebedrijven vragen voor het het boren minimaal € 75.- ex BTW per cilinder. De meeste zijn duurder. Maar ik werk bij een scheepvaartbedrijf waar wij dagelijks
motoren reviseren dus ik ben vreselijk gematst zullen we maar zeggen! -nana- Over die bedragen en welk bedrijf kan ik helaas niet praten. Ook de nieuwe zuigers,
koppakkingset en alle lagers heb ik voor heel weinig geld gekocht. Mede daarom heb ik ervoor gekozen om het hele blok te reviseren.
-
-goodjob-
-
Dank voor de info en gelijk heb je, alleen maar mooi dat je gematst kan worden -thumbsup-
-
Daar ben ik ook heel blij om. :)
Gereedschap en kennis aan overvloed binnen het bedrijf, dus ook daar geen gebrek aan.
-
Mooi ding en het kleurtje is perfect zo met voldoende zwart als contrast, zoals nu het geval is. Die bumpers zijn die gespoten of zijn dat polo 2 bumpers? Smoelt goed!
-
Bedankt voor het compliment.
Maar dat zijn originele Polo 1F bumpers. Wellicht dat de vorige eigenaar ze
wel gespoten heeft want ze blijven mooi zwart in ieder geval.
-
Nou voorzover ik weet is een 1f bumper altijd donkergrijs. Maar wellicht dat het bij een GT anders is? Of gespoten idd. Hoe het ook zij: het staat goed. -thumbsup-
-
Helaas kom ik ook deze week weer niet aan de motor toe. Ben het hele weekend weer op pad, en deze week wordt eerst de Opel Corsa van de vrouw nog gerepareerd. De distributieketting, spanners, geleiders en tandwielen worden allemaal vervangen. De motor tikt als een diesel als ie warm is en dat is toch niet de bedoeling.
Ik laat het doen door een bevriende automonteur, daar ik zelf nog nooit een ketting vervangen heb. Voor een distributieriem draai ik mijn hand niet om, maar een ketting is weer een ander verhaal. Misschien dat het heel simpel is, maar dat hoor ik vanzelf dan wel... :)
-
Inmiddels hebben jullie gelezen dat mijn Polo te koop staat. Ik heb de in de afgelopen periode de Polo 3x verkocht, maar ook 3x op het laatste moment teleurgesteld. De 1e liet het afweten op € 100.- , de 2e haakte af omdat achteraf zijn vrouw de kleur niet mooi vond en de 3e wou een MK1 cabrio inruilen, maar probeerde me te naaien met de inruilprijs.
Toen uit onverwachte hoek werd mij een prachtige Golf MK2 GTI van 1990 aangeboden. Staat al een aantal jaren stil, maar is compleet opnieuw gespoten, originele BBS RM wielen in 16", een nieuwe schroefset en een zeldzaam digitaal dashboard. Sindsdien is er ook niet mee gereden. Wel om de 2 weken laten lopen dus dat scheelt weer. Door een zwaar auto-ongeluk komt hij er niet meer aan toe om de Golf af te bouwen. Er moeten nog wat dingen aan gebeuren, maar niks groots. Die persoon is een oude bekende uit Vriezenveen waar ik een aantal jaren gewoond heb.
En hij heeft vroeger diverse Polo's gehad, waaronder een Polo 1. Dus van het één kwam het ander en hebben we een deal kunnen maken. Ik was eigenlijk op zoek naar een MK1 cabrio, maar dit is ook prachtig en ik kan de rest van de familie meenemen met tourtjes.
Hier een impressie van de Golf:
(http://i45.tinypic.com/25euwd2.jpg)
(http://i47.tinypic.com/ogjo5i.jpg)
(http://i47.tinypic.com/2en870y.jpg)
Het 1.4 16V blok dat ik wilde afbouwen gaat voorlopig niet door. Als iemand er belang bij heeft dan hoor ik het graag, en anders stuur ik de onderdelen terug naar de leverancier. Reacties dan graag per PB om dit topic schoon te houden. Ik zal t.z.t. het blok in het verkoopgedeelte zetten. Ik heb de Golf nog niet en dat zal ook nog wel even duren. Ik verwacht nog wel een maand of 2.
Dus bij deze zijn jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.....
-
dikke golf! -thumbsup-
tevens pb
-
Wat een plaatje -notworthy-
-
Ter info: motorblok en alle toeboren zojuist verkocht!
-
-thumbsup-
De Polo gaat dus naar Vriezeveen?
-
De Polo gaat inderdaad naar Vriezenveen (Overijssel)! -thumbsup-
-
Jammer die motor had ik ook wel interessant gevonden
-
Mooie strakke mk2 succes
-
Inmiddels is de motor en toebehoren afgelopen zaterdag al opgehaald... -thumbsup-
-
-thumbsup- mooi dat je er zo snel vanaf bent -thumbsup-
-
nu nog je avatar verkopen -thumbsup-