Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: feffe op ma, 17 feb 2014, 13:16:41
-
ik zit te denken om een extra set veerpoten te halen en door een bekende van me die metaalbewerker is de veerschotels te laten verlagen.
wat is hier bij belangrijk, ik las iets over veerschotels paar graden roteren?
als ik de veerschotel 3CM lager laat zetten, word mn auto 3 cm verlaagd?
en daarna is het gewoon een kwestie van mijn -8cm veren en schokbrekers en lagers over te zetten?
-
zoekfunctie had wonderen gedaan: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=7505.420
-
ik weet ervan. maar als je dat hebt gelezen weet je ook dat dat mijn vragen niet beantwoord.
-
Laat dat ook je schokdempers die aantal cm's afdraaien, draad opsnijden en niet heel onbelangrijk ook weer een -- opfrezen aan de bovenkant. Hiermee houd je de schokdemperstang vast als je de moer op je draad aan draait.
Mijn TA-dempers zijn te lang voor de mate waarmee de schotels verlaagd zijn.
Beste is gewoon schroefsetje scoren.
Uiteraard verlaag je jouw auto als je de veerschotel verlaagd.
-
schroefsetje gaat hem niet worden.. te duur.
jammer dat die dempers ook korter moeten.
een -- opfrezen begrijp ik niet helemaal, de '--' zit er standaard al op? dan is het dus een kwestie van gewoon 1 op 1 namaken maar dan een paar cm lager.
-
Correct
-
Laat anders een setje door je kameraad maken met van die universele rallydesign onderdelen.
Stalen bussen met schroefdraad op je veerpoot laten lassen en een veer naar lengte/stugheid erop gooien naar keuze. De polo rijders uit engeland doen dit redelijk veel. (achterkant dan gewoon golf1 schroefpoten)
-
wat is daar het punt van dan? een veer heb ik al, en een nieuwe schroefdraad draaien lijkt me makkelijker dan een bus er op lassen.
of mis ik iets?
-
Met zo'n bus bouw je zelf coilovers (=schroefpoten) bedoelt Geart...
-
ooh zo :) lijkt me ingewikkeld, hoe kom je er achter welke veer je moet hebben etc.
-
dan zou je dus 2 van deze moeten hebben: http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=2243_2244&products_id=3450
en nog een veer, die ik niet kan vinden op die site.
dat zal een smallere veer moeten zijn dan de TA veer, en wat voor schokbreker zou je dan moeten gebruiken?
-
Draadbussen met stelringen, topcaps, en veren heb je dan nodig.
http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=1153_1154
Welke lengte en springrate zou ik even op de MK1-3 Polo owners facebook vragen, zijn er een paar die ook met dat spul rijden. -thumbsup-
-
Laat dat ook je schokdempers die aantal cm's afdraaien, draad opsnijden en niet heel onbelangrijk ook weer een -- opfrezen aan de bovenkant. Hiermee houd je de schokdemperstang vast als je de moer op je draad aan draait.
ik zat hier nog even over na te denken, maar als ik nou de schroefdraad een paar cm verder naar beneden door laat gaan? dan steekt hij boven wat verder uit maar volgensmij is daar wel ruimte voor.
-
zou je uiteraard kunnen opmeten ;)
-
http://www.ebay.de/itm/Gewindedampfer-VA-VW-POLO-Typ-86-86c-Gewindefahrwerk-Umbaukit-/121285091979?pt=DE_Autoteile&hash=item1c3d27a28b
dit is ook best handig volgens mij.
-
Dat is zeker interessant! De volgende vragen heb ik er enkel bij:
- Welke verlaging levert dit op?
- Zijn er al ervaringen mee?
- Als je de hulpveren er van tussen haalt en op z'n laagst schroeft, kan de schokbreker dit nog aan?
-
Wat ik mij afvraag is hoe het spul aan de veerpoot geschroefd word?
-
Zoals ik het zie: originele veerschotel verwijderen, demperhuis inkorten en bus met schroefdraad eroverheen en vastlassen.