Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Marjolijn op wo, 22 mrt 2006, 17:55:26
-
Vandaag de Van opgehaald met de ambulance, jahaaa Marjolijn helemaal in dr eentje :)
Pics:
-
..
-
..
-
..
-
..
-
En in Den Haag aangekomen:
-
-thumbsup-
Michiel mocht niet mee ? :)
Ennuh...wat zijn de plannen ?
-
Michiel mocht werken :)
Plannen: rijdend maken, velgen van het kratjebier dr onder, beetje zakken en karren maar -prut-
-
jahaaa Marjolijn helemaal in dr eentje :)
heb je zeker hard gerent -nana-
-
Zucht... -wanker-
-
Goed!... projectje no 4 dus..
Koppakking schijnt een beetje stuk te zijn. Dit kwam ik tegen onder het kleppendeksel:
Lijkt mij niet zo'n drama toch?
Totaalplaatje:
Olie die er uit kwam:
-
En in Den Haag aangekomen:
Jeetjemina heb je hem ook nog gewassen?
Hulde marjolijn, dat je veilig in Den haag bent aangekomen. -sturen-
-
Accubak:
Gegevens:
Laadruimte:
Laadruimte plaat:
Metalen ruiten:
-
Vraagje: is de rubbermat voor de laadruimte nog te krijgen? Zo nee; waar is deze van gemaakt?
-
En in Den Haag aangekomen:
Jeetjemina heb je hem ook nog gewassen?
Hulde marjolijn, dat je veilig in Den haag bent aangekomen. -sturen-
Nope, ik denk dat de zon in Den Haag gewoon mooier schijnt :)
-
Dit is gewoon een stuk tapijt wat in de laadruimte ligt :)
Rubbermatje zat er al niet meer in
-
riem was toch 'rond' of niet?
Accu-bak ziet er ook nog goed uit..
beetje GROTE FOTO misschien, maar verder ok toch?
-
idd hulde aan die accubak, ziet er nog super uit.
team red de polo is weer goed bezig!
-
riem was toch 'rond' of niet?
Accu-bak ziet er ook nog goed uit..
beetje GROTE FOTO misschien, maar verder ok toch?
Zit nu een nieuwe riem op maar volgens mij geen nieuwe waterpomp (Arno?). Olie en koelvloeistof zijn ok. Carb is erg vies en verdeelkap / rotor en bougiekabels hebben hun beste tijd wel gehad.. Misschien verklaart dit het op 2 poten lopen en niet een kapotte koppakking? Blokje gaat er zowiezo uit dus we gaan het zien..
Accubak is helemaal -thumbsup-
Foto's zijn aangepast :)
-
Mooi zo
Waar en wanneer het kratje bier voor Arno ?
-
Mooi zo
Waar en wanneer het kratje bier voor Arno ?
Jij krijgt een roze koek en een nep Red Bull en jij geeft Arno een kratje bier toch? -dunno-
-
Correct.
Ik regel die RedBull, en een koek (zonder hap eruit). Die krijgt Gert zondag a.s.
-
?? Explain please?
-
Jaap doneert redboel + roze koek aan Gert
Gert doneert de krat bier aan Arno.
Arno doneert Polo aan M&M
M&M doneert tijd/geld in redding Polo Van
Polo Van blijft in de club: Iedereen blij.
Cirkeltje rond: Iedereen doet een donatie, en krijgt er wat voor terug.
-
One big happy family! -hug- :)
-
-klappen- :)
-
-prut- -hug-
-
Fftjes nog gluren naar het oude beestje:
M&M: Jullie zijn er goed bezig, wilde ik eventjes kwijt.
Tis weliswaar jammer dat je hier geen livebeelden met een webcam kan zien, maar met de foto's is het net zo leuk.
Ik vind het erg grappig dat ik hem van een grote afstand kan volgen, en er zijn er wel meer mensen die de verichtingen aan het Vosje aan het volgen zijn :D
Gert:
Ik kom het kratje bier wel ophalen in Bunnik bij de grote volksforummeeting.
Jaap:
Inderdaad zo is op deze manier de cirkel rond, iedereen is gelukkig nu...
-
Moet ik ff kijken of ik nog plek in de Jetta heb : er moeten minimaal 10 velgen mee .
Anders hou je m echt tegoed
-
Update: Blok is klaar om er uit gelepeld te worden. Vandaag ook mijn nieuwe speelgoed uitgeprobeerd: luchtgereedschap roeleert!! -klus-
Ook nog een APK afkeurpuntje gevonden: gebroken veer linksvoor -boehoe-
@Arno: wat heb je met alle zekeringen gedaan?
-
wanneer haal je het blokkie er uit?? Ik woon vlakbij, zou even kunnen komen kijken.
Martijn
-
Morgenavond gaat ie druit
-
Ik heb ze eruit gehaald, wil je ze trouwens hebben dan.
Hoorde van marjo dat je nog zekeringen had.
Anders stuur ik ze wel fftjes met de post
-
Morgenavond gaat ie druit
wel foto's nemen he :) :)
-
Ik heb ze eruit gehaald, wil je ze trouwens hebben dan.
Hoorde van marjo dat je nog zekeringen had.
Anders stuur ik ze wel fftjes met de post
Ik heb genoeg zekeringen ik vroeg me alleen af waar ze waren.
-
Morgenavond gaat ie druit
wel foto's nemen he :) :)
Tuuuurlijk!
-
Michel.
Ik heb nog een autostamkaart van de VNB hier met alle beurtjes en onderhoud die Vosje gehad heeft.
Heb je er interesse er voor dan stuur ik je die wel op.
-
Michel.
Ik heb nog een autostamkaart van de VNB hier met alle beurtjes en onderhoud die Vosje gehad heeft.
Heb je er interesse er voor dan stuur ik je die wel op.
Heeeel graag!
-
Michel
Ik heb de autostamkaart vandaag op de bus gedaan, hij zal wel eerdaags bij jullie opm de mat vallen
-
Michel
Ik heb de autostamkaart vandaag op de bus gedaan, hij zal wel eerdaags bij jullie opm de mat vallen
Hij is binnen! -thumbsup-
-
Gistermiddag het blokkie er uit gehaald (sorry Martijn).
Kap d'r af:
Motortakel:
Sjon shot!
-
sjon had het lang niet zo gezellig :)
Ik had gistermiddag toch geen tijd gehad, geen probleem dus -prut-
-
People:
The Power That Drives The Polo.
-
Plannen: Motorruimte schoonmaken en opnieuw spuiten, verlagen (35 / 40mm) , leuke velgjes en een 5-bak.
Ik heb nog een 8n 5-bak liggen. Zijn die verhoudingen ok voor een MH? Carstens polo page en http://getriebe.ti-lo.de/
zijn helaas offline :(
-
eventjes nog gluren:
Ja hoor het blok hebben jullie eruit gehaald!
Leuke foto's michel en marjolijn
Vooral die sjon shot hahaha :)
Ben benieuwd hoe het verdere resultaat eruit komt te zien.
Hou me op de hoogte :)
-
8N: (heb er ook eentje liggen voor de Jetta)
-
Ter vergelijking, AHD (helaas wel met andere wielomtrek):
-
Dennis: -hug-
-
Plannen: Motorruimte schoonmaken en opnieuw spuiten
Ook al...
Maar succes, is echt een leuk klusje dat schoonmaken. -klus-
-
't ziet er in iedergeval gezellig uit...
stoer-kijk-modus-aan:
-
Michiel....
Ik heb nog in de schuur nog een bus grijze autolak gevonden.
Heb ik altijd gebruikt voor de plekjes.
Hij zit zo goed als vol.
Euhm hebbuh?
Want dan stuur ik het jou kant op.. :)
Omdat ik las dat je de motorruimte ging spuiten....
-
Als je dat wilt doen graag!!
De motorruimte gaat idd aangepakt worden -hug-
-
Sjon shot!
Cool! -dj-
-
Lege motorruimte:
Front kaal:
-
Geen halve maatregelen iig.
Goed bezig -thumbsup-
-
Sooww michiel...
Je pakt het heel goed aan jongen!
Toen ik de laatste foto's zag had ik wel zoiets van :( ( slik)
Ik heb de foto's ook aan hankie laten zien, dit was haar reaktie
-boehoe-
Maar ik weet dat ie in goed handen is.
Ow trouwens.
Ik heb nog een aantal foto's gevonden, ik zal ze fftjes scannen en dan stuur ik het wel naar jullie mailbox.
-
Als je goed kijkt op de eerste foto uit het rijtje zie je dat de motorruimte inmiddels voor de helft is uitgebaggerd. Nee, het is niet het deel waar je tegen aan kijkt :)
Lekker klusje is dat zeg! -wanker-
-
Als je goed kijkt op de eerste foto uit het rijtje zie je dat de motorruimte inmiddels voor de helft is uitgebaggerd. Nee, het is niet het deel waar je tegen aan kijkt :)
Lekker klusje is dat zeg! -wanker-
Bekende foto's, mijn coupe staat er ook net zo bij. Ik ben totaal 2 dagen bezig geweest met schoonmaken... -klus-
-
Lekker klusje is dat zeg! -wanker-
was tie erg vies dan die motorruimte?
-
Al die zooi eruit bikken is een pokkewerkje.....en doe je niet in een uurtje.
(waarom denk je dat Thomas dat lekker zelf mocht doen in z'n coupe -nana- -moon- )
Maar 't resultaat geeft voldoening. -love-
.......alhoewel dat snel weer weg is na wat ritjes met slecht weer......
-
Oud: Gebroken veer:
Nieuw: Apex veren (35mm korter) en gele koni's:
-
Die polo wil gewoon van zichzelf al lager..
Gebroken Polo 2 veer,. dacht eigenlijk dat t een Clio probleem was.
-
Heb me vorig jaar bij de keuring v/d 2F van pa & moe laten vertellen dat dit een "polokwaaltje" is.... -dunno-
-
Ik was behoorlijk verbaasd toen ik dit tegen kwam. Ik heb dit nog nooit eerder gezien of gehoord -dunno-
-
Vorig jaar was de rechter veer al gebroken.
Dus dit jaar de linker...
-
Vandaag even langs de dealer geweest om te vragen of er nog iets van de vlakke laadvloer ombouw te leveren was; nee dus.
Als hij nog te leveren was zou alleen de laadvloer zelf 876 euro kosten! -gert-
Laadvloer = no 10 op het plaatje.
-
als je het echt netjes wil hebben...
Teken de omtrek van het stuk tapijt af op een grote houten plaat.
als je die nog heb tenminste: -dunno-
uitzagen de hele handel, met een decopeerzaag.
plaats het geheel op de laadvloer en klaar!
eventueel bedekken met een nieuw couponnetje,maar dat is naar keuze natuurlijk.
-
Maar da's niet ori VW hè...
-
ik zeg altijd zo ,als het werkt is het goed -prut-
-
Dat klopt, maar ori is leuk voor de heb -prut-
-
Lieve mensen...
Het is waarschijnlijk niet leuk wat ik nu ga zeggen, maar het moet maar eens een keertje gezegd worden.
Want het is beter dat ik het zeg dan iemand anders maar....
.....Autolak + foto's is coming to you! -klus- -prut-
Zo he he, dat lucht even op zeg ben blij dat ik het gezegd heb!
-
Ehm... oke! -gert- :)
-
Ehm... oke! -gert- :)
kwas een beetje melig zodoende
-
droogkloot :)
-
Lieve mensen...
Het is waarschijnlijk niet leuk wat ik nu ga zeggen, maar het moet maar eens een keertje gezegd worden.
Want het is beter dat ik het zeg dan iemand anders maar....
.....Autolak + foto's is coming to you! -klus- -prut-
Zo he he, dat lucht even op zeg ben blij dat ik het gezegd heb!
En binnen!!
Thanx!! -hug-
-
Zo das verdomme vlug ook zeg!
Gisteren geregeld op het postkantoor en nu al binnen.
Hoe vind je die sneeuwfoto's?
-
Ja lachen man!! :D
-
*update*
-MH blok met toebehoren opgehaald bij Hajo. Dit blok is in veel betere staat en deze gaat dus ook ingebouwd worden samen met een 8n bak.
-Op ebay een setje Koni geel achterdempers gewonnen
-Marjolijn is nog steeds druk de motorruimte aan het schrobben en schuren -hug-
-
Het schrobben is nu wel gedaan, maar er moet nog wel wat roest verwijderd worden hier en daar :(
-
Roest: vlieg of rot?
Zal hopelijk toch vlieg zijn?
-
is het veel roest of valt het wel mee allemaal...
Ik weet het, het zal best een pokkewerkje zijn maar straks als alles klaar is dan heb je er wel voldoening ervan dat je het gedaan hebt. -klus-
-
Ehm... nou...
Over het algemeen valt het wel mee, er is zo goed als niks doorgerot. Maar het is geen roest wat je met een schuurpapiertje eraf haalt.
Met name het front is niet best, ben er eerst met een staalborstel overheen gegaan, werkte niet. Daarna met de staalborstel op de boor, werkte ook niet.
Gisteravond met een slijpsteentje op de Dremel, dat werkte wel maar er blijven vooralsnog nog steeds van die zwarte plekje over die je gewoon niet weggeschuurt krijgt. Het zou eigenlijk gestraald moeten worden, maar dat vinnik weer een beetje ver gaan...
-
:)
Goed om te horen dattet blokkie een mooie bestemming gaat vinden...
Hou ons op de hoogte met foto's!!
(off topic@bestuur) Ik heb nog voor dit hele jaar betaald he!!!
:)
-
Gisteravond met een slijpsteentje op de Dremel, dat werkte wel maar er blijven vooralsnog nog steeds van die zwarte plekje over die je gewoon niet weggeschuurt krijgt. Het zou eigenlijk gestraald moeten worden, maar dat vinnik weer een beetje ver gaan...
Marjolijn...
Die zwarte plekjes zitten op het smalle gedeelte onder de voor grill
en ook aan de linkerkop lamp in de hoek.
Ik heb vorig jaar deze plekjes behandeld met een dremeltje erover en dan Fertan er op gesmeerd.
Dus dat zal de zwarte plekjes wel zijn, fertan doet goed zijn werk blijkbaar
Laat het maar eens zien met foto's
-
...
(off topic@bestuur) Ik heb nog voor dit hele jaar betaald he!!!
:)
*off topic terug*
Stond net op het punt je er uit te gooien :D
Maar idd lidmaatschap loopt 31 jan pas af ( voor iedereen trouwens )
Tenzij je volgend voorjaar weer contributie betaald, natuurlijk. -hitit-
-
Nou de lak is er al vanaf geschuurd hoor, ik zit op kaal metaal :D
Daaronder zitten de zwarte pitjes, de roest is daar een beetje gaan invreten zeg maar. En dat zit onder zo'n beetje alle roestplekjes, niet alleen die op het front.
-
Afplakkuuuuuh..
-
..
-
Schone accubak
-
In de spuitplamuur door me myself and I...
(Michiel is ZO'N goeie fotograaf -nana- )
-
En nou wachten tot het droog is...
-
Het front was best ernstig :(
-
Whoeha! You go girl! (goed werk!) -thumbsup-
-
Remleidingen?!
-
Allemaal afgeplakt :D
-
kijk nou eens, helemaal ingepakt in de kranten.
Marjolijn je heb je roeping gevonden als autospuiter :)
En trouwens je heb gelijk marjolijn, michiel kan wel erg goede foto's maken -nana-
-
Allemaal afgeplakt :D
is ook een leuk werkje he... :)
zo stond mijn coupe er ook tot kort geleden bij, denk dat de "opbouw" bij jullie wel wat sneller zal gaan. -klus-
Maar zo'n motorruimte knapt wel op van zo'n schoonmaakbeurtje, 't is alleen de vrag hoelang 't schoon blijft. :)
-
Allemaal afgeplakt :D
Maar zo'n motorruimte knapt wel op van zo'n schoonmaakbeurtje, 't is alleen de vrag hoelang 't schoon blijft. :)
Hoelang de motorruimte schoon blijft vroeg je?
Mwoh denk niet zo heel gek lang :D
@michiel
Hij is binnen hoor thanxs -hug-
-
Update! Gister weer lekker bezig geweest.
Blokje is klaar.
Het frontje gespoten:
Motorruimte gespoten:
(je kan wel weer zien wie de foto's heeft gemaakt :) )
En maar weer opbouwen:
En het blokje er weer in.
Zo, straks weer verder. -klus-
-
-thumbsup-
-
Waaaauuuww!
Vosje is weer als nieuw!
Mijn god wat ziet ie er goed uit nou!
Ik sla zowat stijl achterover zeg!
-love-
je zou haast zeggen dat ie zo van de dealer afkomt...
ffffff
Ik ga het fftjes doorvertellen.... -thumbsup- -thumbsup-
-
Nou wacht maar tot je de foto's van deze avond ziet, dan ga je weer een beetje huilen... :(
-
euh hallo denk je wel een beetje aan de gevoelige kijkers marjolijn?
Ik w8 de foto's wel af
erger zal het wel niet worden denk ik...
Tenminste als je het leuk vind om mij te plagen om schokkende foto's te plaatsen...
-
Ffttjes tussen neus en lippen door, heb je het nieuwe blok al uit geprobeerd?
Ik bedoel, leeft ie weer?
-
Ik doe het niet om je te plagen maar heb je je achterbumper wel s eraf gehaald?
-
..
-
...en het kilootje kit en plamuur wat uit dit gat kwam...
-
Ai.....maar de voorkant is iig strak ! :)
Klus nr. 2 meld zich al aan dus... -klus-
-
Mmmja, hoe verder je zoekt hoe verder je gaat. We kwamen er alleen maar achter omdat ik de bumper zonodig wilde poetsen, anders hadden we het nooit gezien.
Maar goed, beetje lassen dan maar -klus-
-
Maaruh: in 't vooronder is alles weer picobello -thumbsup- netjes hoor.
-
Marjolijn
Ik wist van dat gat af!
Ik heb dit ook zelf gerepareerd maar heb het te vlug gedaan.
Ik had er geen tijd er voor gehad om het netjes af te maken.
Bij deze:
Ik schaam me diep :(
-
Hoe is dat gat er in de eerste instantie ingekomen dan? Ik vind het zo'n rare plaats -dunno-
-
Helaas net niet gewonnen -boehoe-
Als iemand ze tegen komt...
-
Oh mY!
Das leuk (Renault Turbo was 't toch?)
Polijst polijst!
-
In de laatste 3 sec. overboden :(
-
Hoe is dat gat er in de eerste instantie ingekomen dan? Ik vind het zo'n rare plaats -dunno-
Hoe dat gat erin is gekomen?
Als ik dat wist had ik je dat zeker verteld
Ik had dat gat vorig jaar ondekt, en vooral met de winter besloegen de ramen enorm.
Ik ben dus in het voorjaar gaan zoeken en kwam dus dat gat tegen.
Ik heb de plamuur als tijdelijke oplossing ervoor gebruikt, want ik was van plan om het gat toch dicht te laten lassen.
Helaas is het er niet van gekomen, totdat jij dat gat ondekte :(
-
Oke.. lasje erop, bumper erop, niet meer naar kijken.
-
hey folks, ik kwam toevallig deze velgen tegen, zijn niet te bekende velgen van renault geloof ik en ook geen ronal turbo`s. misschien is t wat, moet die gene wel wat aan de prijs doen haha -prut-
-
Ja die had ik ook al gevonden, maar ja... ze zijn het toch net niet.
Bovendien moeten ze blingen!! :)
-
He marjo...
even een vraagje aan jouw...
Wat voor spul gebruik je om je bumpers zo goed zwart te krijgen?
Staat wel heel erg strak nu!
-
-naughty- jaaaaaa voor jou een vraag voor mij een weet -naughty-
Slaolie :)
en Jif, een schuursponsje en pijn in je klauwen om de randjes weer wit te maken...
-
Ik ga dat ook eens proberen om met slaolie de bumpers zo strak te krijgen.
ik heb geen wit randje dus de jif kan ik laten staan.
Bedankt alvast -hug-
Heb je de grill ook met slaolie opgepoetst?
-
Nee, was niet nodig.
Slaolie een nachtje (of 2 of 3) laten intrekken daarna bumpers afnemen met wasbenzine anders blijven ze zo plakken.
-
En het gaatje is weer dichtgeplakt
-
Accu maar vast gaan laden want het wordt deze week nog vroemen!
-
deze week word ie dus tot leven gewekt? -sturen- -prut- -thumbsup-
vergeet de apk niet...
-
En het gaatje is weer dichtgeplakt
Niet het mooiste laswerk maar het zit wel vast!
-
Dat noemen we "Functioneel lassen" :D
-
Dat noemen ze: "Goed bezig Herman!"
Zijn jullie vrij ofzo? Gaat goed *(en hard!)*
-
Nee, gewoon alle vrije tijd samen in de garage verzet bergen werk!
En over dat laswerk gaat een fijn laagje plamuur (en een bumper :) )
-
6x14 ET30 gaat dat passen zonder aanpassen?
Bandenmaat, laten we zeggen, 175/50/14...
-
Neen.
M'n centra pepperpots (6x14 ET 48, 175/50) passen perfect.
ET 43 zou ik nog durven te proberen,. ET 38 loopt vast al aan: randjes omleggen verplicht. ET 30 is schuren met de pet op (randen kloppen)..
-
6x14 ET30 gaat dat passen zonder aanpassen?
Bandenmaat, laten we zeggen, 175/50/14...
jezus, wat een mooie velgen....
-
heb 15 inch 6 j met et 38 (a3 velgen welke charles ook onder zijn steilhgeck heeft
dus ik zeg past zekers met 14 inch 6j en et38 .maar et 30 is 8mm verder naar buiten (de velg),wordt dan wel een wielkast rand omzetten en rollen achter .zo zal het net niet passen of je moet 4 mm van je montagevlak in je velg kunnen afdraaien en je wielkast rand omzetten
-
Dan worden ze het niet, hoe jammer ook -boehoe-
-
Hij loopt! Alleen; de kleppen tikken heel erg. Ik heb hem 3 keer 'n half minuutje laten lopen en het word niet hoorbaar minder... Hoe lang moet ik hem laten lopen wil hij z'n olie goed rond hebben?
-
eindelijk!
hij loopt dus!
Ik denk dat je hem gewoon een tijdje moet laten draaien totdat ie op temperatuur is.
Kan je ook meteen zien of tie niet te warm oploopt.
het blokje heeft denkik al een tijdje stil gestaan is het niet?
-
Duurt soms vrij lang ja..
Zijn t alle stoters, of een aantal? als ie oliedruk genoeg heeft, gaat t vanzelf over. Vullen kan best even duren.
-
Zo te horen allemaal. Hij heeft oliedruk dus dat zit wel goed. Blokje heeft bij Hajo natuurlijk al een tijdje stil gelegen en ik weet niet wat er door voor mee is gebeurd. Zal wel goed komen...
-
Klopt, en ik weet t ook niet wat er daarvoor mee gebeurd is... de beste man van wie ik m kocht zei dattie uit de classic van zijn vrouw kwam maarja, dat kunnen we allemaal wel zeggen...Ik hoop dattet niet te ernstig is...
-dunno- en -klus-
-
KAN EEN URTJE DUREN MET STATIONAIR(sorry voor die grote letters) als het dan nog niet over is ,nachtje laten staan en opnieuw laten lopen en gewoon gaan rijden (varierende toeren
-
withstupid
Ik weet niet beter dan dat VW zowiezo een uur als "normaal" opgeeft idd.
-
Goed besag gosah en weiffie :D
-
Marjo en michiel.
Als tie nou straks helemaal af is, wel fftjes showen he met foto's
wil wel graag het eind resultaat zien -thumbsup-
-
Tikken is weg, kwestie van tijdje laten lopen. Fan slaat ook netjes aan als t wijzertje iets na het lampje komt.
Verbijsterd als we waren; het handremlampje doet het!!!
Arno: Als je m wilt zien, kom dan maar naar de meeting volgende week -naughty-
-
he bah, jij maakt me wel heel erg nieuwsgierig!
waar is die meeting dan?
en en en en waar?
gadvrrdamme kan ik nog een week gaan w88
-
Voorjaarsmeeting
-
Eerste proefritje gemaakt, nog wel wat vreemde geluidjes maar alles werkt. Maandag afspraak voor de APK maken!!
-
euhm marjolijn ,
Kan je niet stiekum een paar foto's naar mij sturen van Vosje?
Zoals tie nu op dit moment is?
Ben namelijk erg nieuwsgierig, en niet alleen ik....
Ik wacht het wel af
-
Misschien als er een spons overheen is gegaan en alle bumpers er weer op zitten. Uiterlijk wordt je er nog niet heel erg vrolijk van :)
-
Gaat t spul nog richting maaiveld?
-
Voor is ie 35mm naar beneden, voor achter zijn we zoekende. De rest van de lege ruimte moet opgevuld worden met (liefst) 15".
Bijvoorbeelddeze
-
Gaat t spul nog richting maaiveld?
Ik wil wel lager maar dan hebben we helemaal geen praktische auto meer als het kratje bier de deur uit is...
-
Teardrops: MMMMMmm
Lager: 't hoeft niet altijd direct 80/80 omlaag te gaan (zeker niet zelfs), maar 40/40 doet een Polo vaak meer dan goed, zonder in comfort of 'echte' bodemvrijheid in te leveren..
Toch?
-
En geen VW teardrops (Nissan heeft meer druppels). -naughty-
Voor is heeft hij nou 35mm Intrax veren en gele Koni's, achter is hij nu nog standaard. Gister een proefritje gemaakt: heel duidelijk verschil tussen voor en achter!
-
Is dit niet wat?
H&R
Uit ervaring (Jetta): originele dempers + H&R veren: prima weglegging!
-
Absoluut, nou nog de konidempers achter...
Die hadden we al gewonnen voor weinagh, maar de verkoper heeft nooit wat van zich laten horen helaas -boehoe-
-
En hij is weer een jaartje APK gekeurd! -thumbsup-
Zo staat hij er nu bij:
Deze week maar even wassen en heeeel snel andere velgen kopen!
-
Sodan!
Kratje bier de zee in gedrukt?
-
Kratje bier staat binnenkort te koop. Iemand interesse? Verse APK, distributieriem en waterpomp ong. 3.000 km geleden vervangen & 2 nieuwe voorbanden. Niet moeders mooiste maar hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
En nee: niet voor 'n kratje bier! :)
-
Sooo, kijk dan!
The comeback of het Vosje!
Gefeliciteerd trouwens dat ie weer apk goed gekeurd is! -prut-
En dat ie weer rijd natuurlijk, had ik echt niet kunnen bedenken destijds.
In ieder geval is tie nu gered en ik vind dat jullie daar een dikke pluim voor hebben verdiend!
Ja en je heb gelijk, hij mag gewassen worden!
Zal ook wel een klus worden denk ik, eer dat je hem in de badkamer heb staan. :) :D
En over de velgen daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar ja!
-
En als jullie m in real life willen zien zondag dan moeten jullie heel lief zijn voor Michiel. Ik ga nl. niet mee en dat bederft de lol dusdanig voor hem dattie ook maar niet gaat -dunno- -gert-
-
En rara politiepet waarom ga jij niet mee? -gert-
-
Michiel MOET komen ! -ja-
Anders moet ik NOG langer zonder deurvakken rondrijden :( :)
-
Ik kom wel hoor...
(goed dat je over die deurbakken begint Mark.... :) )
-
:D -thumbsup-
-
Ik moet om een hele ongelukkige tijd wedstrijd rijden. Meestal is het om een uurtje of 9 a 10 zodat ik op tijd weer thuis ben. Helaas is het nu 12.30 geworden :(
-
wat voor wedstrijd is dat dan?
Paard, fiets, Motor, auto, euhm
-
Paard...
-
Godallemachtig...
Wat een Paardengebit zeg...
Maarre ik wens je veel geluk marjolijn
-
Hij wil maar niet goed lopen.... Het lijkt wel of hij te weinig benzine krijgt. De bougies zijn helemaal wit uitgeslagen en hij ploft uit de carburateur en de uitlaat. Starten gaat prima maar als je dan een paar keer gas geeft of hem een tijdje stationair laat lopen valt hij uit.
Brandstofpomp en de vacuumvervroeger heb ik al nagekeken en vervangen. Misschien ergens valse lucht?
Iemand een idee?
-
timing wel ok?
ploffen uit carb klinkt als verkeerde timing..
-
idd ontsteking of dis timing niet goed ,check de basis voor je verder gaat
-
Ontsteking is afgesteld, of het goed is gedaan is een tweede. Bovendien start ie goed en loopt ie goed op de choke.
-
Was dus niet goed afgesteld, bedankt garagemeneer :)
Loopt als een zonnetje -hug-
-
Weer een kleine update; witte randjes geplakt op de velgrand. Ziet er best grappig uit maar om het echt netjes te krijgen zou je het toch echt met verf moeten doen.
-
Ik zeg : Stijl-heck -thumbsup-
-
wel wijs ,maareuh zakkuuuhhh??
-
wel wijs ,maareuh zakkuuuhhh??
Komt goed -thumbsup- -klus-
-
Nee joh! Niet zakken: het is een VAN!: lekker volladen en gaan (vakantie, verhuizing of whatever). Genoeg aan het origineel veranderd: laten zo... (imho) -thumbsup-
-
allemachtig....
Wat een mooie velgen heeft ie nu!
Ziet er onwijs strak uit!
Niet verder laten zakken hoor hij is precies goed zo! -love-
-
De Van gaat helaas niet mee naar Denemarken -boehoe-
Vandaag door Serge geconstateerd dat ie maar op 3 cilinders loopt. Echt verbazingwekkend dat we dat niet gemerkt hebben, hij trok goed en hij liep redelijk. Bovendien was ie sneller dan het kratjebier -gert-
Maar goed, mogelijk een kromme uitlaatklep dus de kop moet eraf. Maw, we gaan met de groene naar DK...
-
ach michiel heeft nog wat leuke gadgets mee gekregen
-
Maw, we gaan met de groene naar DK...
Damn.. das vervelend.
-
ach michiel heeft nog wat leuke gadgets mee gekregen
Waarvoor wederom dank ;)
-
Maw, we gaan met de groene naar DK...
Damn.. das vervelend.
Nou he, misschien komen we dan donderdagnacht nog aan :D
-
Mistlampen aan, knijper op de neus:
Ik zwaai toch wel :)
-
ach michiel heeft nog wat leuke gadgets mee gekregen
Waarvoor wederom dank ;)
dus sleutelen met je donder :D mits daar tijd voor is
-
Niet voor Denemarken. We (lees Michiel, ik doe het denkwerk -uitlachen-) steken nu alle tijd in de groene om m weer een beetje toonbaar te maken.
-
geen stress ,poetsen kan ook in denemarken ,flesje poets mee ,was middel,en doeken ,water is daar plenty
-
Pfff, was het maar alleen poetsen -wanker-
-
Poetsen... Wat is dat??? :D
-
Poetsen, uitmesten,. volgens mij is zelfs Thomas bezig zijn gebakje 'toonbaar' te maken.. dussuh: trek het u niet aan.
Ook ik ga m'n diesel uit kuissen !
-
Poetsen, uitmesten,. volgens mij is zelfs Thomas bezig zijn gebakje 'toonbaar' te maken.. dussuh: trek het u niet aan.
Ook ik ga m'n diesel uit kuissen !
Nee hoor, wel de binnenkant "opgeruimd" Maar meer omdat de bagage achterin moet. -moon-
-
Wachtend op de compressiemeter van mijn vader de Van achter ook maar wat lager gezet.
Origineel en Intrax 40 mm korter:
Vreemde gewaarwording dat de Intrax veren langer zijn.
-
Links reeds gedaan:
-
Rechts nog niet:
-
Links verlaagd en rechts nog niet: Dit is 40mm verschil op een waterpas (en ja: de grond is recht! :) )
-
Totaalplaatje:
Voor en achter nu gele sport koni's en Intrax verlagingsveren.
-
Ik weet het: het is niet extreem laag maar het hoekt nu wel 'n stuk lekkerder!
Nu maar wachten op de compressiemeter en de nieuwe velgen -wanker-
-
Voor dagelijks is dit prima zo -thumbsup-
-
Precies!
Voor ziet t er al diep zat uit zo..
btw: intraxx zijn 'progressief': windingen zijn ook niet gelijk.
standaard is niet progressief: gewoon 'veren' (punt).
-
btw: intraxx zijn 'progressief': windingen zijn ook niet gelijk.
standaard is niet progressief: gewoon 'veren' (punt).
I know, maar het is wel grappig als je ze zo naast elkaar legt.
-
compressie meter?
hoezo? toch al geconstateerd dat cylinder 3 een verbrande klep had .
-
Compressie gemeten: Alle 4 rond de 7 & 8 kp/cm2. Geen idee wat kp/cm2 is maar het is wel goed dat ze alle 4 hetzelfde zijn!
-
???????
hoezo dan geen verandering van motorloop op cylinder 3 als bougie kabel getrokken wordt
-
Omrekeningstabel opgezocht op Google: 1 Bar = 1,019 kp/cm2.. Dit betekent dus dat de compressie tussen de 7,6 & 8,1 bar zit...
-
compressie meter?
hoezo? toch al geconstateerd dat cylinder 3 een verbrande klep had .
I know, maar je zei zelf dat je het pas met zekerheid kon zeggen als de compressie gemeten was.
-
???????
hoezo dan geen verandering van motorloop op cylinder 3 als bougie kabel getrokken wordt
Waarschijnlijk een gare bougiekabel.Ik heb nieuwe besteld maar die zijn pas dinsdag binnen.
-
mwoh tot die tijd 3f stok er in :)
-
mwoh tot die tijd 3f stok er in :)
Ligt op het schap! -thumbsup- :)
-
???????
hoezo dan geen verandering van motorloop op cylinder 3 als bougie kabel getrokken wordt
Waarschijnlijk een gare bougiekabel.Ik heb nieuwe besteld maar die zijn pas dinsdag binnen.
Rommel rommel pruts pruts aan de b.kabel, hé nou loopt ie wel op 4 cilinders. Soms moet je niet te moeilijk denken :D
-
ke ,had nog aan michiel gevraagd of ie de bougies vervangen had -prut- .
nouja beter zo dan dat je erachter komt als de kop er af is
-
Klopt, bougies zijn vervangen maar de kabels niet -wanker-
-
Jeej!
Nou heb ik een setje over, wie biedt? :)
-
Da's niet duur...
-
-prut-
Word nog een leuk klusje om die wielen er onder te zetten... De adapters van 4x100 naar 5x130 zijn 20mm dik. Dit betekent dat je dan op een ET-waarde van 32,2 uitkomt.. Dit gaat dus niet passen onder een steilheck.
Waarschijnlijk gaan we de naven / remtrommels omboren en dan met 5x130 spoorverbreders van 5 of 10mm dik de ET-waarde aanpassen.
Zit je alleen nog met de centreerringen. Die heb ik nog niet gevonden.
-
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?
in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?
Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.
Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..
-
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?
in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?
Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.
Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..
van horen zeggen dat 20mm de minimale aanbevolen dikte is....
-
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?
in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?
Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.
Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..
van horen zeggen dat 20mm de minimale aanbevolen dikte is....
tja, dat ligt natuurlijk nogal aan de gebruikte materialen..
maar goed: als 20mm het minimum is.. dan wordt t omboren.. (qudt klus),. aan de andere kant: eenmaal op porsche steek, heb je de keuze uit alleen maar vette (en dure) velgen..
Fuchs, Cup III, Gullydeckels, turbo's, C2's, reserve-wieltjes. weet ik veel hoe ze allemaal heten: d'r zit weinig lelijks bij.. (turbo's vind ik persoonlijk heel lelijk wegens het niet symetrische design)..
-
dan wordt t omboren.. (qudt klus),.
Maar dat LATEN we dan ook doen hè :D
-
op de verdeeltafel!!
Eenmaal goed uitklokken en een kind kan de was doen, mits je je hoofd er een beetje bij houdt.
Vette velgen hoor! gaat er heel goed uit zien.
P.S. voor welke wagen?
-
maar goed: als 20mm het minimum is.. dan wordt t omboren.. (qudt klus),. aan de andere kant: eenmaal op porsche steek, heb je de keuze uit alleen maar vette (en dure) velgen..
Fuchs, Cup III, Gullydeckels, turbo's, C2's, reserve-wieltjes. weet ik veel hoe ze allemaal heten: d'r zit weinig lelijks bij.. (turbo's vind ik persoonlijk heel lelijk wegens het niet symetrische design)..
de prijzen van meeste porschevelgen vallen 2dehands best mee, maar de banden zijn dan ook nog eens zo duur, omdat porsche vooral 16" velgen heeft
-
Hallo is er nog nieuws uit Den Haag?
Heb al een tijdje niks meer gehoord van jullie... :(
-
Laatste nieuws is dat de nieuwe velgen op het schap liggen. Ze moeten ff beetje gefixt worden door de velgendokter, vervolgens gestraalt en gecoat en dan dmv adapters dr op.
Spuitwerk blijft nog ff achterwege totdat de Derby is gedaan. We vonden het wel zo eerlijk dat ie achteraan in het rijtje moest sluiten. Maar goed, vooralsnog ziet ie er goed uit en brengt ie me dagelijks naar mn werk op en neer.
-
Dus dat op 3 poten is ook al opgelost zo te horen?
Zo ken ik hem ook als de beste, elke dag bracht ie mij ook trouw naar mijn werk!
Ben benieuwd hoe de andere velgen zal staan strakjes.
Marjolijn, heb je nou niet veel bekijks met deze auto?
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat er mensen waren die een polo op grijs kenteken nog nooit hadden gezien.
-
Dus dat op 3 poten is ook al opgelost zo te horen?
Mmmmja, min if meer. Hij ploft af en toe nog wel een beetje maar we zijn nog niet zeker waar dat aan ligt. Hij stinkt af en toen ook wel naar benzine dus het kan dat ie ook wat te rijk staat. Daarbij is het opkomen van de koppeling ook nog niet echt ideaal. Het gaat niet echt soepeltjes, je moet genoeg gas bij geven anders gaat ie bokken en/of afslaan. Vermoedelijk heeft het een en ander wel wat met elkaar te maken.
-
Ik weet waar het misschien door komt:
Volgens mij sta je gewoon tegen hem te schelden iedere keer. -nana-
Dus dan vind ik het niet zo gek dat ie gaat bokken en stinken naar benzine :)
Probeer is wat aardiger tegen hem te zijn, je zal zien dat het helpt! :D
-
adapters laten draaien van 15 mm dik is geen optie?
in 1 keer van 5x130 naar 4x100 moet toch wel kunnen?
Als je ze LAAT draaien, heb je direct de juiste centreer-ring.
Op Marktplaats is iemand actief die ze zelf draait. Daarom zijn Porsche velgen toch juist zo geliefd: hoge ET, dus met adapter kom je toch nog goed in de buurt van de gewenste ET waarde..
van horen zeggen dat 20mm de minimale aanbevolen dikte is....
Beetje late reply, maar ik heb adapters van 13mm dik, uit machinestaal ... Wel met draadeindes erin geperst zodat ik met de originele Porsche moeren de velg kan vastzetten ...
grtz
-
En dat is dus dik genoeg? Dat zit stevig?
Die verkoop je zeker niet? :P
-
Zijn zeer zeker stevig genoeg, heb ze 2 jaar onder de derby gehad, en nu al een halfjaar onder m'n Jetta, pakweg 15.000km mee gereden tot nu toe zonder enig probleem ... En ze zijn niet te koop, heb ze laten maken bij Bauke in Friesland, kostte wel wat ...
grtz
-
Hmzzz, jekan ook spoorverbreders kopen met centreerring.
Werkt perfect.
Ik had ze van powertech of zo iets, iig in DL gekocht.
Je kan ook van allerlei sorten en maten bestellen bij (via) FK automotive. Ze maken ze daar zo nodig op bestelling ook opmaat.
Dat is kwaliteits spul.
FK automotive spul word verkocht bij SKG-carstyling in Lichtenvoorde. (sory Sjon).
-
3 adapters gekocht (Marcel nog bedankt! ) en ben bezig met de 4e.
Even passen:
-
Best dik!
Nu even op zoek naar de juiste bandenmaat en de juiste kleur.
-
Kleur?
www.polosonporkers.nl is nog vrij :)
-
ja eh: kleur?? Zo laten!
Ziet er echt cool uit. Gaat net wel/niet goed bij de wielranden?
-
of 185/45-15 of 175/50-15
-
Ja kleur ja! Standaard velgenzilver is zooooo saai!
Bandenmaat wordt waarschijnlijk 165/50/15
-
niet bij deze velg!
Mijn mening -hitit- met een kleurtje ver&^$*& k je de velg. Misschien antraciet of zwart, dat zou leuk staan. Maar velgenzilver staat naar mijn idee echt niet verkeerd. -hitit-
-
Ja kleur ja! Standaard velgenzilver is zooooo saai!
Bandenmaat wordt waarschijnlijk 165/50/15
165/50-15 op 6 j het kan ,maar of het mooi mis -dunno-
-
Een eventuele andere kleur wordt ook grijs, iig donkerder dan dit. En dan met een wit randje, net zoals de Ronals nu zijn...
Zwart zal het denk ik niet worden...
Misschien niet mooi, maar met ET 32 heb je niet zoveel keus :)
-
Een eventuele andere kleur wordt ook grijs, iig donkerder dan dit. En dan met een wit randje, net zoals de Ronals nu zijn...
Zwart zal het denk ik niet worden...
Misschien niet mooi, maar met ET 32 heb je niet zoveel keus :)
Wacht even: Dat de velgen een kleurtje gaan krijgen, snap ik: think outside the box (zoals die Ronals ziet er waarschijnlijk goed uit)
Maar dat de keuze van de kleur door de ET waarde beperkt wordt: leg eens uit?
-
Dat slaat op de vorige post, die van serge, dat 165-50 niet mooi zal zijn op 6j....
-
en ik blijf er bij 175 past gezien de passing van de velg richting achter scherm
-
165/50 -> mooi Smart-banden maatje..
-
Nou kom op Jaap! Jij bepaalt toch ook altijd de kleur van je auto aan de hand van hoeveel ie is verlaagd, en ik bepaal de kleur van de velg aan de hand van de ET waarde :D :P
-gert-
En idd, mooi Smart maatje en nog redelijk geprijsd ook. 165/45/15 is nog leuker maar onbetaalbaar.
-
185/45-15 een 47 per struk
-
TE breed! Dat past nooit op een 4cm verlaagde steilheck met 15" velgen ET32.
We hebben al 's eerder de fout gemaakt met te brede banden, die konden we na een paar maanden weggooien omdat ze aanliepen en daardoor dusdanig beschadigd zijn geraakt dat we er niet meer mee door de APK kwamen. Dat geintje kostte ons 400 pleuro. Dat gebeurt me niet nog een keer. Als iemand anders deze opzet wil proberen, be my guest, maar ik neem het risico niet meer...
-
dis met 185/50-14
is gelijk aan 185/45-15
je moet idd de heupjes achter wel uitrollen zodat het past
btw dit was de eerste steilheck van wendy
-
je moet idd de heupjes achter wel uitrollen zodat het past
En dat gaat nou net niet gebeuren :)
-
Eventjes nog buurten in Den haag:
Sorry dat ik nogal laat reageer maar ik heb er een geldige reden er voor.
Ik had het de laatste tijd nogal druk met het werk, er komt nu een periode aan dat het wat rustiger zal worden.
Maar waanzinnig dat jullie nog zo druk bezig zijn met jullie grijze vriend.
Ik weet zeker dat het wel goed zal komen met die porsche velgen, het staat wel stoer!
Maarre hoe is het nu motorisch met hem, is dat al opgelost?
Hij liep toch op 3 poten....
-
Tja, nooit meer echt aandacht aan besteed. Hij loopt wel oke. Maar we zijn niet echt te spreken over het blok. Hij start en loopt goed maar het oppakken van de koppeling is echt ruk. Je moet echt goed gas bijgeven anders gaat ie bokken of afslaan.
Op den duur zal er wel weer een ander blok ingaan, maar dat gaan we dan eerst naast de auto rustig voorbereiden en opbouwen. We zijn nog aan het uitvechten wat voor blok het moet worden. Marjolijn wil snel en zuinig maar Michiel wil liever geen ombouw naar injectie. -wanker- -hug-
-
maar Michiel wil liever geen ombouw naar injectie. -wanker- -hug-
Wil ik wel. Hadden we toch al besproken? 1.6 16V in de Van en 1.4 TSI in de groene -wanker- :D
-
en een 1.4 abd ,zuigers 1mm vlakken ,stalen koppakking van aex ,3f injectie incluis nokkenas ,spaghetty en astma verbetering in de kop 3f inlaat bewerkt en bewerkt gasklephuis ,luchtweger van een golf 2 ,injectoren van 3f ,.benzine druk omhoog (is de van van na 86 ?)
-
blablablablablablablabla (is de van van na 86 ?)
Ja! Van '89.
-
oke en kat zit er onder ?
-
jullie zochten ?
-
geen kat
klik en hij staat in mijnebay
-
zit geen bak bij ,bij deze motor .zit op deze motor standaard een kabelbak ,dus gelijk aan de 02 bakken van golf 4en 5
,maar volgens mij zijn er ook 6 bakken die er op passen ,zal dan wel je startmotor naar vopren komen en zul je de bovenste baksteun aan moeten passen ,wellicht ook de achterste
-
En jij denkt zereneus dat wij ff 2600 pleuro hebben liggen? -wanker-
-
mwoh als je het er over hebt om zo'n motor in tye bouwen ,mag je wel verwachten dat zoiets geld kost aangezien de productie net een jaar oud is
-
en anders zijn er nog legio mogelijkheden om de van te kietelen
-
Ik zeg ook niet dat dat blok het niet waard is, ik heb alleen geen 2600 euro liggen...
-
blablablablablablablabla (is de van van na 86 ?)
Ja! Van '89.
ROFLOL :) :D
-
Tja, nooit meer echt aandacht aan besteed. Hij loopt wel oke. Maar we zijn niet echt te spreken over het blok. Hij start en loopt goed maar het oppakken van de koppeling is echt ruk. Je moet echt goed gas bijgeven anders gaat ie bokken of afslaan.
Op den duur zal er wel weer een ander blok ingaan, maar dat gaan we dan eerst naast de auto rustig voorbereiden en opbouwen. We zijn nog aan het uitvechten wat voor blok het moet worden. Marjolijn wil snel en zuinig maar Michiel wil liever geen ombouw naar injectie. -wanker- -hug-
Als ik persoonlijk heel eerlijk ben dan had ik als eerste de motor in orde gebracht, velgen zijn bij mij het allerlaatste waar ik aan denk.
En de zwarte velgen die hij nu heeft passen precies bij hem.
Maar ja dat is een persoonlijke smaak natuurlijk
-
en anders zijn er nog legio mogelijkheden om de van te kietelen
Why??
Circuit zandvoort, Spa francoischampes???
Circuit Assen?
Of gewoon een abonnement op het CJIB
-
en anders zijn er nog legio mogelijkheden om de van te kietelen
Why??
Circuit zandvoort, Spa francoischampes???
Circuit Assen?
Of gewoon een abonnement op het CJIB
Omdat het leuk is... -sturen- :)
-
niet te sentimenteel worden Arno..
Nieuwe eigenaren, nieuwe prioriteiten. Zo te horen ligt het probleem meer aan de koppeling dan aan het blok zelf. Als er toch plannen zijn voor een swap, niet te veel pieken aan het huidige blok uitgeven!
De rimmetjes staan in ieder geval erg goed..
-
Ik vond een blokswap wel ff genoeg aan het blok gedaan eigenlijk. Dat het vervolgens niet 100% aan de eisen van M&M voldoet is meer ons probleem dan het probleem van het blok of de bak :)
Tja die velgen was gewoon een koopje, de reden dat ze er nog niet onder zitten is een kwestie van prioriteiten. Adapters en banden krijg je er niet bepaald gratis bij...
-
*afstof kuchproest*
Work in progress, zondag zitten ze er allemaal op!
Jajajaja, ik weet het. Hij is al een halfjaar niet gewassen -wanker-
-
Hmmmm.. tijd voor een 60/60 verlagingssetje? :D
Net mee gereden; rijdt prima en loopt niet aan (6 x 15, ET 32 met 165/50). Binnenkort komen er witte biesjes op de rand van de velg om het zwarte geheel een beetje te breken.
-
-
ziet ik daar een dikke adapter??
Goed werk!
-
He, he,
Eindelijk weer nieuws uit Den haag :D
Maarre ik zie het ja zoals je al zei....
Een half jaar niet gewassen!!!
Schan-dalig!
-uitlachen-
Nee hoor geintje, komt wel goed weet ik zeker...
Maarre deze velgen zien er wat netter eruit dan de vorige velgjes.
Enne wat ga je met die vorige velgjes nou doen?
Niet dat ik nieuwsgierig ben maar wil graag alles weten you know?
Hebben jullie ook al ondertussen dat protesteren van hem al verholpen?
Bokken bedoel ik...
-
Dik? Mwoah, 2 centimeter :D
Oude velgjes gaan onder de witte. Moeten alleen wat bandjes geswapt worden. En hij is inmiddels alweer gewassen hoor ;)
-
HAAaaaaaa.....................mooi Zijdeglans is mooi op velgen -dj-
Hebben jullie al gereden met de Potenza's?
-
Even een probeerseltje:
Best leuk! -cool-
-
Beter! Past beter bij de auto!
-
Zo hallo....
Niet te veel verwennen hoor, gaat ie strakjes naast zijn "velgen" rijden :D
Ik vind het persoonlijk niet verkeerd staan, het is wel apart.
Ik weet dat er een hoop werk er voor is geweest, maar het resultaat mag er wezen.
Laten we nu zeggen dat ie nu bordeelslippers aan heeft! :D :D :)
-
Is het eigenlijk niet mooier als je er een 80/80 setje er onder zet?
Of misschien wel een 100/100 mits er zo'n verlagingssetje bestaat.
Het is maar een idee, maar hij moet nog meer zakken lijkt mij
-
Beter! Past beter bij de auto!
Inderdaad.
Niet van dat anonieme, in 'ik zie jullie niet' mode zoals bij De Meern..
Is het ook mogelijk de witte streep in 'dubbel' uit te voeren (zoals de striping op de auto?)
(dit is neem ik aan nog ene poot-o-pop?)
-
Is het ook mogelijk de witte streep in 'dubbel' uit te voeren (zoals de striping op de auto?)
(dit is neem ik aan nog ene poot-o-pop?)
Hmmmm..is een idee....
Nee, dit is geen photoshop; ik had nog een velletje stickers liggen van de 13" Ronals.
-
Nieuwe stoelen voor de Van:
BBS heeft heel kort z'n eigen stoelenlijn gehad, jaartje of 15 geleden.
Ze zijn aan alle kanten te verstellen (zie knoppen aan de zijkant, voorste zitgedeelte is ook uit te trekken) en ze passen erg goed bij de Van.
-
Zijn hele lekkere stoeltjes volgens mij!
Nice :P
-
Weltrusten!
Zien er lekker fauteuille-achtig uit; Sigaatje d'r bij, krantje op schoot.. weltrusten :)
-
ik zou me er ook wel lekker in voelen bij het enorm hard aansnijden van een scherpe bocht.
Lijkt me prima zitten..
-
Gister bezig geweest met de stoelen. Ik had nog twee consoles staan maar deze zijn voor de standaard railsmaat van 40,5cm. De BBS stoelen zijn 34,5cm breed.... -boehoe- (nu snap ik ook waarom ze maar zo kort gemaakt zijn).
Dus.. bevestigingen van de consoles doorgeslepen en opnieuw gelast. Nu nog even netjes afwerken en dan comfortabel cruisen -sturen-
-
"wat niet past, kan worden gelast" :D
-
"wat niet past, kan worden gelast" :D
Lukt het al aardig Sjon? het lassen
-
Lukt het al aardig Sjon? het lassen
Nog niet echt, maar komt wel: kwestie van oefenen.
1x keer was braswerk, 2de keer ging al wat beter, verder niet meer geoefend
-
Lukt het al aardig Sjon? het lassen
Nog niet echt, maar komt wel: kwestie van oefenen.
1x keer was braswerk, 2de keer ging al wat beter, verder niet meer geoefend
oefening baart kunst -thumbsup-
-
Lukt het al aardig Sjon? het lassen
Nog niet echt, maar komt wel: kwestie van oefenen.
1x keer was braswerk, 2de keer ging al wat beter, verder niet meer geoefend
oefening baart kunst -thumbsup-
Sorry Michiel -hug-
-
Nieuwe stoelen gemonteerd:
Ze passen perfect bij de auto en zitten perfect! Alleen... ze zijn veel te hoog :(
We gaan er nu gewoon even mee rijden en kijken of het te doen is. Anders word het weer aanpassen. Misschien met een ori Polo stoel onderstel oid?
-
Verlagingsveren eronder?
-
-wanker-
-
Weekje geleden de Van laten uitlijnen:
Nu zeggen al die cijfers mij niet veel maar volgens mij zit de achteras er scheef onder?
-
Heel klein pietsie scheef dan..
Wielvlucht is achter niet (zomaar) stelbaar,
en toespoor krijg je vanzelf door verlaging: Standaard hoogte iets negatieve wielvlucht (camber) resulteerd bij verlaging op een toename van het toespoor op de achteras.
-
is inderdaad maar iets
rechtekant heeft iets teveel toespoor en links iets te veel uitspoor
maar denk dat je het bijna nie merkt met rijden
het blijft mooi in z'n toleranties!!
voor het symentrie is het wat minder mooi, maar nogmaals als het verders goed en lekker rijd!!
gr maikel
-
Ok, het valt allemaal wel mee dus.
-
Sporing zou gesteld kunnen worden (bokjes hebben sleufgaten), de vraag is alleen: krijg je dat daadwerkelijk zo gesteld dat 't perfect symetrisch is....
Zoek de waarden van een GT (met GK) of GT G40 er eens bij op, en vergelijk: De iets verlaagde versies hebben al een iets 'verbeterde' geometrie.
Liever een achteras die iets te negatief staat, dan een die positief staat : Voor 't bochtenwerk wel fijn,..
-
De planning is om in wellemsblokjes en G40 draagarmen te investeren. Hij rijd nu als een winkelwagentje. Dit komt ook zeker door de 15" velgen met platte banden. Die Porschevelgen met 165-50 banden zijn ook een stuk lichter dan de standaard 13" band- / velgcombinatie.
-
Wellemsblokjes zullen zeker verbetering brengen.
Je kunt in het uitlijningsrapport ook mooi zien dat de askanteling (caster) flink buiten specificatie zit.
-
Je kunt in het uitlijningsrapport ook mooi zien dat de askanteling (caster) flink buiten specificatie zit.
Precies; daarom dus.
-
De uitlaat klapperde al een tijdje tegen de tunnelversteviging. Uitlaatklem anders geplaatst en het was even over. De laatste tijd werd het klapperen wel heel erg.. toch maar even verder zoeken:
Oeps -wanker-
Gelijk maar even een nieuwe zelfborgende moer op gezet....
-
-uitlachen- die was bijna voor zichzelf begonnen => zzp'er
-
eehh was dat ben nog niet helemaal thuis in polologie dus ??
-
Zelfstandig zonder personeel
-
klik
-
Inmiddels de 2 ton gepasseerd, was net te laat met de foto :)
-
En volgens mij dacht ie bij de 2 ton ook gelijk dat het tijd was het verbruik te verhogen :(
Laatste tankbeurt 1:9, waar het vorig jaar nog 1:12 was. Geen lekke tank, geen benzinelucht, heb zelfs het klokkenspel gedubbelcheckt om te kijken of de dagteller wel goed doorliep. Iemand enig idee?
Binnenkort ook weer tijd voor de jaarlijkse keuring, met dank aan de autoboer (NOT) moet er een nieuw bandje op linksvoor. Volledig schuin afgesleten aan de binnenzijde. Misschien maakt ie daarom ook zo'n achterlijk schurend geluid bij uiterst uitsturen :P
Dan hebben we nog een toeter die het soms wel soms niet doet (en dan bedoel ik natuurlijk als ik 'm ingedrukt heb), de knak in het stuur en een rammeltje in het vooronder.
Maar verder is het een fijn autootje, dat elke dag start :D
-
Hoger verbruik en een scheef afgesleten band => belletje + rinkel?
-
Zou dat aan elkaar liggen? Of doel je op iets anders waardoor er bij mij nog steeds niks rinkelt?
-
Teveel rolweerstand is niet goed voor 't verbruik,
maar of dat zoveel scheelt in verbruik......... -dunno-
-
mijn voorremmen zaten ook gedeeltelijk vast van mijn steilie, daardoor haalde ik met mijn HK ook net 1 op 10... dat is nu tussen de 1 op 13/16 afhankelijk van het rechtervoetje :D
-
@Sjon: mmja, maar hij heeft meer rolweerstand gehad vanaf het moment dat die banden erondre gingen en (al dan niet) uitgelijnd is. Het verbruik is langzaam maar zeker toegenomen. Met name de laatste 2/3 maanden.
@vw-edje: remmen lopen niet aan.
Kleine aanvulling op het verhaal is wel dat ook sinds enige tijd de choke wat kuren heeft. Gas intrappen voor het starten betekent hooguit 1 op de 10 keer dat ie daadwerkelijk met de choke aan start. Daarentegen loopt ie nooit moeilijk daardoor, ook niet als het vriest buiten. CO is vorig jaar met de APK afgesteld, maar kan dat weer ontregeld zijn? Bimetaaltje naar de #@&%@, kan dat zorgen voor het hoge verbruik icm de nietgoedwerkende choke?
-
Als de choke te lang blijft hangen... dan gaat 't verbruik wel (fiks) omhoog.
Wat doet t stationair toerental bij het 8e stoplicht dat je 's ochtens tegenkomt ( of 't zoveelste stoplicht waarbij je toch wel zou mogen verwachten dat de motor enigzins warm is: ik gok 8 stuks: dat is bij jullie net de straat uit? )
-
Nou meer andersom, choke gaat niet aan. Maar ondanks dat loopt ie wel goed ook al is ie koud. Dus misschien standaard teveel benzine/CO te hoog?
-
Niemand? 'K moet alweer bijna tanken met net 300 op de dagteller -boehoe-
-
trouwens, de remmen hoeven niet aan te slepen maar als de uitlijning errrrg beroerd is wek je zoveel weerstand op dat het effect hetzelfde is. Carbje ook al eens uitelkaar gehad? -dunno- Temperatuur van de motor is ook ok? koude motor(thermostaat defect) --> veeeeel zuipen. Ontsteking optijd? Compressie in orde? Heb niet het hele topic doorgelezen, dus weet niet wat al gecheckt is, dit komt zo bij me op. -thumbsup-
-
Domme vraag: klopt de dagteller?
-
heb zelfs het klokkenspel gedubbelcheckt om te kijken of de dagteller wel goed doorliep.
:)
Ik snap wel dat het verbruik omhoog gaat bij een niet goed uitgelijnde auto, maar het probleem is dat het verbruik langzaam maar zeker omhoog is gegaan in de afgelopen paar maanden. Die uitlijning staat al verkeerd sinds deze wielen eronder zitten.
Motortemperatuur is oke, hij loopt prima, dus de ontsteking staat wel op tijd. Compressie nog nooit gecheckt, carb zou ook best wel 's gecheckt kunnen worden
-
Blikje carburateurcleaner kan nooit kwaad. (bij voorkeur rechtsstreeks in de carb pleuren bij 2500rpm, en niet in je eigen straat doen...)
-
Blikje carburateurcleaner kan nooit kwaad. (bij voorkeur rechtsstreeks in de carb pleuren bij 2500rpm, en niet in je eigen straat doen...)
Heb dat spul 1x gebruikt, en kon toen gelijk de pakkingen van de carb gaan vervangen. Dat was trouwens een middel dat je in de tank moet gooien.
-
Ik snap wel dat het verbruik omhoog gaat bij een niet goed uitgelijnde auto, maar het probleem is dat het verbruik langzaam maar zeker omhoog is gegaan in de afgelopen paar maanden. Die uitlijning staat al verkeerd sinds deze wielen eronder zitten.
Het zou natuurlijk kunnen dat het bandje steeds verder 'op vreet' en steeds meer weerstand geeft,.. maar 't kan net zo goed iets compleets anders zijn. Nieuw bandje d'r op, goed uitlijnen en vervolgens goed 't verbruik bijhouden een optie? ( www.spritmonitor.de )
-
Nee, het is niet de dagteller, dus wat is het dan wel?
Stiekem toch de dagteller. Of beter gezegd, allebei de tellers. Ik had de dagteller wel gecheckt of ie goed meeliep, aan de hand van de gewone teller. Maar als die 2 gelijktijdig stil staan... ach ik hoef het verder niet toe te lichten denk ik zo :)
-
jij was toch 'niet blond' ??
Ach ja, zo krijg je een verbruik van oneindig; tig liters gedeeld door 0 -wtf-
Mooi dat het opgelost is.
-
-dj-
-
-klappen-
-
En zuinig dat-ie ineens is?! :D
-
Pastic tandwieltje los van 't metalen asje?
Zo kocht ik m'n GT: tussen vers apk-papier en apk-papier van 't jaar
ervoor zat een km-stand-verschil van welgeteld 1 km.......
Teller uit mekaar gefrunnikt, asje opgeruwd + tikkeltje lijm
en vast zit 't tandwieltje weer: draait weer als vanouds -dj-
-
Ach, komt wel een keer die tandwieltjes checken, ben al lang blij dat ie niet zoveel verbruikt als ik dacht :lol:
-
Ondanks de nog steeds niet goed werkende tellertjes toch weer probleemloos een jaartje APK gescoord -klappen-
-
Tellertjes werken vooralsnog weer naar behoren -cool-
Maar nou hebben ze mn rechterachterlichie vernield. Nee niet tegenaangereden (onmogelijk daar) gewoon moedwillig gesloopt -gert-
En op die enooooorme vliering van ons met duizenden onderdelen ligt dat dus juist niet, wie heeft er nog 1 op het schap?
-
-gert-
Groot of klein achteruitrijlicht? Heb ze beide wel..
-
-gert-
Groot of klein achteruitrijlicht? Heb ze beide wel..
Polo 2 Steilheck hè? Jij bent toch van de Coupe'tjes?
Mocht je d'r met Dennis uitkomen, dan is er mogelijkheid tot vervoer. Mocht Dennis d'r toch geen hebben liggen, dan ik ongetwijfeld wel..
-
We willen ook wel ruilen voor Coupé achterlichtjes hoor. Die heb ik nog wel :)