na 2 maandjes radiostilte...en het benzinepompafdichtplaatje is nog steeds niet binnen (heb ook niet gebeld oid, toch eens doen) anders maar zelf maken uit een stukje alu..
stabi welke in de vorige post nog genoemd word ligt al een tijdje voor de voorwielen, echter het geld voor g-laderseite draagarmen en toplagers is nog niet gevonden (300 eurootjes...)
zo kreeg van de week een berichtje van serge dat mijn carbs klaarlagen en het spruitstukje afgebakken was.. dus meteen even wezen halen
op aanwijzen van de expert die mijn inlaatje heeft gebakken vervolgens de sproeiers uitgeboord tot 1,5mm (was 1,35 mm op 1 en 4 en 1,38 op 2 en 3, dit aangezien de middelste cylinders bij een motorfiets aanzienlijk warmer worden door de compacte bouwwijze en de hoge toeren)
eerst vlotterkamer openschroeven:
de hoofdsproeiers eruit schroeven:
sproeier:
uitboren:
en de 150 micrometer sproeier is geboren:
alles in omgekeerde volgorde weer terug, piece of cake...
van de week even langs een motorzaak om de CO schroeven eruit te laten draaien, deze zijn vlak van boven met een hoekje eruit en met een schroevendraaier niet los te krijgen. deze laat ik er uit draaien en dan maak ik er met een ijzerzaagje gleufjes in. deze draai ik helemaal in en dan gooi ik ze allemaal 2 halve slagen los (ja 1 hele dus) en dan zou de CO goed moeten staan. wel handig dit van tevoren te doen aangezien ze in ingebouwde toestand lastig te bereiken zijn.
de carbs waren voorzien van een gaskleppositiesensor, deze gaf een signaal aan de computer :roll: van de motorfiets. aangezien ik alleen thuis een laptopje heb en niet in de auto kan deze er dus af:
zonet even langs de praxis gereden en een rolletje montageband gekocht, dit om de carbs niet alleen aan de inlaat te laten hangen, dit rammelt vast los namelijk, maar ze ook aan de kop te fixeren.
Helaas is de originele gaskabel niet te gebruiken omdat deze een verkeerd busje aan het einde heeft zitten maar ook omdat deze geknikt is (anders was er nog een ander busje op te maken. deze ook bij de motorzaak na laten maken met de juiste busjes.
de chokekabel zou wel moeten passen, echter deze was al in een eerder stadium gesneuveld. wellicht is deze van een motorfiets over te zetten maar ik vrees dat die te kort zijn. Ik moet er 1 hebben met hendel er aan vast, welke je door een rond gat in het dash steekt en dan met een moer vast zet en aan het andere uiteinde moet de kabel gewoon uitsteken.