Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Polomk177 op zo, 25 sep 2016, 23:32:38
-
Ik ben mijn Polo1 uit 1977 aan het restaureren.
Alleen hierbij zit laswerk rondom de veerkokers (rechtsvoor) waterbak / accubak. Krikpunten en voorste deel bodemplaat.
Ik zit nu te zoeken om een donor voor plaatwerk dat ik eruit kan slijpen. En vervolgens voor de mijne er weer in kan lassen.
Maar is voor een Polo 2F tot 1994 dit allemaal hetzelfde? Of toch net anders?
Ik hoor het graag. -thumbsup-
-
Ik heb iig alleen de binnendorpels van een 2F in mijn derby gelast en deze paste prima.
-
De dorpels willen best wel verschillen hoor Jorp.. Vooral zaken zoals gordelpunten en stoelgeleiders zijn veranderd in de jaren.
Maar aan de andere kant: Marcel z'n toverbal heeft een complete bodemswap gekregen: 1990-er bodem in een 1975'er koets: Wat niet past, kan worden aangepast/gelast.
Watervangbak = anders
veerkoker voor = gelijk
krikpunten = gelijk
Bodemplaat = rond de tunnel is deze later, vanwege de katalysator, gewijzigd
De verschillen zijn niet groot, de basis is 't zelfde, en vooral op de aansluitingen naar buiten toe ( A-stijlen, watervangbak ) zullen meer afwijken dan verder naar binnen.
-
Ik heb alleen de achterste delen vervangen.
-
Oke super dankjewel. Dan binnenkort opzoek naar een donor. Wat is er allemaal anders aan de waterbak?