Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: barry8V op zo, 19 mrt 2006, 20:30:42
-
Hallo mensen ik was regelmatig ongemerkt aanwezig, omdat ik in de ontkennings fase zat van het polo virus.
Na meerdere projecten te hebben geprobeerd heb ik nu een toch weer een polo gekocht.foto's
Het is een 1.4 diesel -naughty- dus ga ik maar opzoek naar meneer Newton
-
Here we go again :)
En nou wel afmaken he -dj-
Geheugenopfrisser: polo 2 coupe sprinter project begonnen: niet afgemaakt......
(och ja: Wendy d'r ouwe sprinter is ook bij Barry beland voor onderdelen)
Toen 1 of andere jap met een leuk blokje in aanbouw: niet afgemaakt......
Drie maal is scheepsrecht -thumbsup-
Welcome back en ik las elders al iets met een t.... -klus-
-
Welkom terug, enne; een coupe als dieseltje zie je niet zo vaak.
-
gaaf kleurtje !
en afmaken die hap ! -nana-
-
-hug- Ik ga me best doen -nana-
Sjon het jap blokje heb ik nog staan met komplete injectie, je weet maar nooit -moon-
-
gaaf kleurtje !
en afmaken die hap ! -nana-
Af maken voor de oudijzerbak ja.
Op verzoek van Douwe zal ik het project diesel even toelichten, want ik vind het moeilijk om op twee forums alles bij te houden, hiervoor mijn exscusses -dunno-
-
Ik had bij de aankoop wel gezien dat de polo schade heeft gehad, en dacht dat het wel mee zou vallen.
Maar na verder onderzoek bleek dat de schade erger was dan dat het leek.
Wat met de polo gebeurt is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de schade erg slecht gemaakt is.
Op het eerste oog ziet het er allemaal redelijk uit totdat er een scheur ontstaat in het linker binnen spatbord, dit komt doordat de originele neus van de polo, achter de schokbreker punten er afgezaagd is, en er weer een andere neus tegenaan gelast is.
Ik zal bij de demontage foto's maken zodat het allemaal wat duidelijker wordt.
Ik heb direct na het ontdekken hiervan gezegt dat dit de laatste zou zijn die ik gekocht heb, MAAR...................ik heb gelogen -naughty-
-
huh, alweer een polo in da house??
-
Kuch...GT...kuch -nana-
-
Ik had bij de aankoop wel gezien dat de polo schade heeft gehad, en dacht dat het wel mee zou vallen.
Maar na verder onderzoek bleek dat de schade erger was dan dat het leek.
Wat met de polo gebeurt is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de schade erg slecht gemaakt is.
Op het eerste oog ziet het er allemaal redelijk uit totdat er een scheur ontstaat in het linker binnen spatbord, dit komt doordat de originele neus van de polo, achter de schokbreker punten er afgezaagd is, en er weer een andere neus tegenaan gelast is.
Ik zal bij de demontage foto's maken zodat het allemaal wat duidelijker wordt.
Ik heb direct na het ontdekken hiervan gezegt dat dit de laatste zou zijn die ik gekocht heb, MAAR...................ik heb gelogen -naughty-
Een knoeier bezig geweest dus -boehoe-
Doet es ff een fototje??
-
Ik zal morgen ff een paar mooie foto's maken van het knoei werk -wanker-
-
ik heb het al gezien toen ik de middenconsole kwam ophalen maar ziet er inderdaad niet goed uit.
-
Het gaat dus om de linkerkant van de auto(bestuurders kant)
Op de eerste foto zie je linksonder de draagarm en een stukje aandrijfas, rechts boven is de stuurstang te zien.
De tweede foto is genomen van onder de motorkap, rechts onder het koelvloeistof resovior.
Het is op de foto's goed te zien wat voor kleur de donor polo is geweest -gert-
-
Dat is wel ongelovelijk knoeiwerk.
Idd niet de moeite om daar nog iets aan te doen...
-
stja een beetje me eigen schuld -wanker- ,maar als je iets graag wil dan vergeet je wel eens wat beter te kijken -dunno-
Maar goed nu heb ik er één, en is hem en blijft hem
Na lang zoeken en een hoop les geld te hebben betaald is het deze geworden -dj-
-
Hey ! Zelfde kleurtje als de mijne :)
Leuk karretje -thumbsup-
-
Mooi ding. Logo in de grilll ff vervangen door een zwarte, en t is helemaal een GT :)
-
Barry waar woon je ergens????
En vertel eens iets meer over die polo die je gekocht hebt....
-
Barry waar woon je ergens????
En vertel eens iets meer over die polo die je gekocht hebt....
Ik woon in DenHaag
De polo komt uit duitsland en heeft een halfjaar in nederland stil gestaan.
Er zitten koni schokdempers met jamex veren onder, een homemade eind demper met een mooi geluid.
Voor en achter veerpoot bruggen, een oliekoeler.
Er zitten 14inch ATS velgen onder, 6j met 185/55/14 rubber verschillend van merk.
Kleur is niet origineel maar overgespoten, wel binnen en buiten + motor ruimte.
-
Ja en hoe zit t met de motor loopt die gewoon???
-
Ja en hoe zit t met de motor loopt die gewoon???
Toen ik voor de auto ging kijken liep hij op drie cilinders, toen ik de auto opgehaald had heb ik er naar gekeken .
Het olie pijl stond veels te hoog en rook naar benzine, er bleef een injector open staan.
Toen ik de injector rails los haalde rook ik al een sterk verouderde benzine lucht, er zat minder als een kwart benize in de tank.
Ik heb de injector schoon gemaakt olie ververst, en verse benzine er in gegooid met een vlesje injector cleaner er in ,en het motortje loop zeer nettjes.
-klus-
-
Nou want je hebt die namelijk van mijn broer (een vriend van hem heeft hem aan jou verkocht) gekocht ;)
nouja hij was de eigenaar samen met een vriend, maar ik wist dat hij niet goed liep, maar zij wisten niet wat er aan was, toen ze hem kochten was de computer doorgebrand, ik heb er nog aan gedacht hem te kopen en hem in onderdelen te verkopen maja...
iig veel succes ermee...
-
Ohw nou is het voor mij ook duidelijk waarom je dit wilde weten -dunno- Rijd je broer ook in een polo 2f mischien ,folkert?
Het is een prima auto, alleen de remmen waren slecht en hij heeft rechtsvoor schade gehad, want er zit nog een kromme stuurkogel op.
Eneh is de kilometerstand wel origineel? of hebben ze daar ook aangezeten.
Maandag naar de RDW voor een kenteken.
-
Nee ze hebben eigenlijk niks met dat ding gedaan, zo gekocht, nieuwe computer gezocht en was misschien voor op het circuit/onderdelen...
maar is weer een niks van gekomen zoals veel van hun prachtige ideeen, denk niet dat ze je hebben proberen te bedriegen ofzo...
dat van die schade is hun niet bekend denk ik...
En km stand is niet teruggedraaid, althans niet door hen, want hij belde mij toen hij hem ging kopen hoe hij kon zien of het een GT was, want hij kon een gt kopen met weinig km's...
-
Met mij gaat deze GT ook het circuit op -sturen-
Bedriegen ben ik niet bang voor, maar ik vond de tellerstand zo mooi staan, precies op 199000 vandaar .
En de schade............... ach ik ben erger gewend :D
-
:( ik ben met de polo bij de rdw geweest voor een kenteken en keuring STATUS......afgekeurd op de volgende punten:
*verlichting=> standslicht werkt niet links
*lastafhankelijke remdrukregelaar=> zit vast
*oppervlak rempendaal niet stroef=> mist rubbertjes
*geen schokdempers aanwezig=> -gert-
*schokdemperwerking niet goed
*onderdeel veersysteem=> veren zitten los (voor)te kort dus
*CO-persentage te hoog
*uitlaat=> bevestiging ondeugelijk
*verschil vooras uitlijning links-rechts te groot
Het begon goed op maandag ochtend, bakkie koffie erbij een beetje over de auto praten, tot dat de claxon bleef hangen en het stads licht het niet deed
Toen kreeg meneer last van een maandag ochtend humeur -nana-
Nu ff deze puntjes in orde brengen en dan naar de herkeuring
-
Geen schokkers? rdw-kerel is niet bekend met stugge schokkers ofzo?
-
er zijn toch wel schokdempers aanwezig????
hoe heeft hij dat bedoeld??
-
zal wel bedoel: geen / niet afdoende schokdemping
-
zal wel bedoel: geen / niet afdoende schokdemping
Precies ,aan de voorkant komen de veren los van de dempers als de auto opgekrikt wordt, en achter zitten bumpstops.
Dus voor zitten waarschijnlijk nog originele dempers met te korte verlagings veren, en achter korte koni dempers met bump stops.
-
Precies ,aan de voorkant komen de veren los van de dempers als de auto opgekrikt wordt
Heb ik ook: 40mm verlagingsveren met 'normale' koni-geels. Tenminste: bij mij komen de veren los van die veerschalen. Zal bij mij binnenkort ook APK afkeur worden als ik er niets aan doe...
Er is toch een trucje om dat op te lossen?: Boven en onder stukje tuinslang om de veer heen?... -dunno-
-
Paul, als je bij een garage de auto laat keuren hoef je daar niet zo bang voor te zijn.
Ik ben bij de RDW geweest en daar zitten natuurlijk de -wanker- zeikers.
-
ben ik blij dat ik die ophanging niet met de mijne geruild heb, kvond nog dat ie zo mooi laag lag... -dunno-
-
ben ik blij dat ik die ophanging niet met de mijne geruild heb, kvond nog dat ie zo mooi laag lag... -dunno-
Tsja....... er is een verschil tussen mooi laag en goed laag
Het was net een kart met deze dempers, ze stonden op keihard ingesteld.
Met de originele veren van de diesel er op , zat er nog steeds geen beweging in -gert-
Ik kwam er gistere achter dat het linker voorwiel lager ook z'n beste tijd had gehad, dus heb ik de komplete voorpoten van de diesel er maar op gezet...........................GEEN GEZICHT -boehoe- Maar goed tis maar voor ff -nana-
-
En de eind bestemming van de diesel -dunno-
-
En nu nog even het glas in de glasbak -uitlachen-
-
En nu nog even het glas in de glasbak -uitlachen-
... -gert-
past niet :D
-
-sturen- ZOOOOOOoooooooo............de GT is goed gekeurd, het CO percentage was goed(zonder cat) -klus- Het 3f blokje vond dat niet zo prettig, het liep een beetje ziek, en de gang was er uit.
Maar ff de resterende bpm betalen, en dan maar bij de brievenbus wachten op het kenteken -love-
:( alleen staat er geen GT op het kenteken.............Ach je kan niet alles hebben -dunno-
-
Inmiddels al weer 800 kilometer er op staan sinds het kenteken er op zit, zo nu kan ik een topic openen in projecten................denk ik -naughty-
Foto met kenteken en zoals de rdw mannen een auto graag zien HOOG -gert-
-
Kijk,..
nu weer zakken :)
Ennuh: toch niet als GT op kenteken gekregen?
Niet dat t boeit, maar een CL met 55kW is toch wel fors :)
En liever dat de kW's kloppen dan de uitvoering..
-
Kijk,..
nu weer zakken :)
Ennuh: toch niet als GT op kenteken gekregen?
Niet dat t boeit, maar een CL met 55kW is toch wel fors :)
En liever dat de kW's kloppen dan de uitvoering..
Nee geen GT op het kenteken, ik mocht wel kiezen CL of GT toen speelde mijn nederlandse instinkt op....... -gert- voor een CL uitvoering hoef ik minder BPM te betalen -dunno-
Maar idd als de hoeveelheid KW's maar kloppen, de rest staat toch op een papiertje.
En aan de verlaging wordt al weer gewerkt -thumbsup- er bleek een 40/40 set onder te zitten met koni dempers en jamex veren, voor was het al 50mm geworden en achter sloegen de veren ook door (iemand intresse in de veren? zie gratis topic) ben aan het kijken voor een goeie set veren op de koni's te krijgen.
-
Zo het verlagen kan beginnen -klus-
-
Alleen veren?
-
Alleen veren?
Nee nee, er komen koni sport dempers onder
-
40/40? of ben je van plan dikke 13'ers eronder te leggen? dan kun je wel wat verder -thumbsup-
-
40/40 met dikke 13'ers (155/70) is compromis tussen comfort en wegligging: rijdt super goed genoeg vind ik zelf.
... eigenlijk heb ik 40/uitgezakt :D
maar wel met koni's.
Oh ja: Wellums-stabiblokjes heb ik ook gemonteerd, scheelt standaard al enorm met krappe bochtjes!
-
Ik ga voor nu 40/40 met 14inch, de 14inch omdat ik met 256mm remschijven gaat rijden.
En rubbertjes upgrade zit er ook aan te komen
-
Voor zit de verlaging(koni/KW) er weer onder, de dempers maar weer op keihard gezet, nu nog ff om een zonnig dagie wachten en dan gaat de achter kant ook keihard af geveerd worden -naughty-
Ik ben even met de ATS velgen bezig geweest,hier zat een dikke laag verf op ,maar tussen de verf zaten toch hele nette stukjes.
Dus ik ben er even voor gaan zitten............................
Zo zaten ze onder de auto
Dit is de verf laag die er afkomt
En dit is het resultaat -nana-
Er zitten wel wat gebruiksporen op ,liever nu al als dat ik ze er zelf op heb gemaakt.
Dus de ATS cupjes gaan weer terug onder de GT -dj-
-
Wow, nice work! -thumbsup-
-
withstupid
Zou de driehoekige openingen en rond de wielbouten weer zoals origineel zwart spuiten.
-
Goed bezig -thumbsup-
Sluit me bij Dennis aan: origineel maken -ja-
-
Jah, origineel maken hou ik als optie ,ik vind dit ook wel wat hebben :D
-
Het was vandaag goed technisch weer duzzzz.....
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC01684.jpg)
Achter ook ff verlaagd, en een stuiterend proefritje gemaak..................Helemaal goed -love-
-
Hier ook maar weer wat bij schrijven -dunno-
Ik heb na de keuring problemen gehad met de afstelling van de motor, voor de keuring moest het CO percentage op 0,5% staan.
Deze afstelling heb ik met pijn en moeite voor elkaar gekregen, met het verstellen van de luchtweger, co schoef, achter af niet zo raar als je er achter komt dat er een schrick nokken as in zit.
En er zal inwendig ook wel het één en ander gedaan zijn
-dj-
Ik kreeg de motor niet normaal stationair, onregelmatig lopen bijna afslaan na een stevig ritje, temperatuur die hoog bleef en snel op liep na en koude start.
Ik heb alles anders af gesteld wat er af te stellen was, maar werd niet beter.
Dan maar terug naar hoe het allemaal stond
-dunno-
Wel beter maar nog niet goed, bleek achter af dat meneer 98 lekkerder vond dan 95 bezine.
Conclusie ik heb nu goed lopend motortje -thumbsup-
-
98 ivm leuke compressie -naughty-
Mijn 16v vind 95 ook maar niks......daar gaat dus ook 98 in -dj-
-
hehehe mijn broer is ook een L*L
-
hehehe mijn broer is ook een L*L
:) jij zegt het volkert :D
@ sjon: compressie is denk ik niet het enigste wat er gedaan is, want de nokkenas is ook geslepen door een andere tuner -naughty-
-
ik zeg:rollenbank. :D
-
:( Ik heb iets te hard gelachen, ben ff bezig geweest met de kabelboom die onder de paravaan ligt, en een grote schoonmaak beurt gedaan daar onder.
De kabelboom zag er niet zo nettjes uit, dus heb ik deze nagekeken en waar nodig gerepareerd.
De waterafvoergoot onder de paravaan schoon gemaakt, deze lag vol met bladeren en zand, dus voor de boel zou gaan rotten heb ik dit maar even schoon gemaakt.
De kabel boom weer nettjes gemaakt, en terug geplaatst en aangesloten, alle aansluitingen gecontroleerd contact aan.......................HEY ik mis het geluid van de bezinepomp.
Zoek zoek zoek zoek....................AAAaaaaaarrrrgggggggg nix
De twee relais schakelen niet in van de pomp en computer -dunno-
-
ik zeg:rollenbank. :D
Zit er nog ff niet in, zal het straks wel laten zien met foto's :(
Ben net klaar met de kabelboom, en ander modificatie's
Ik ga nu me nest in -prut-
-
De polo kon toch geen kant op, vanwegen een computer die gecrasht is
De draadboom heb ik gedemonteerd,ontdaan van een vies en uitgedroogte tape.
Onder dit tape zaten een paar verbindingen, die ze bij de volkswagen niet gemaakt hebben.
Na dat ik dit tegen ben gekomen, heb ik ook maar het daschboard gedemoteerd.
Hier onder vandaan kwam een muntje uit het land van oorsprong
ook hier zaten een paar verbindingen die niet goed waren
Het muntje
Cosmetisch ben ik ook aan het tjoenen, stabilisator stang er uit gehaald.
En ingesmeerd met mijn favoriete goedje"afbijt"
De gaten waar de stabi mee vast zat weer dicht gemaakt, want er komen vaste steunen op.
De schoorsteen hing ook niet naar mijn zin, dus heb ik deze ook maar wat netter opgehangen, kleine moeite veel plezier
-sturen-
Alleen nog ff opzoek naar een ander bumpertje.
Op motorisch gebied zit ik ook niet stil, hier wat sneak previews van de carbs met elektronische sproeiers
:D
De grondplaat voor het spruitstuk pas maken op de cilinderkop
-
De eigenaar voor mij was waarschijnlijk de aftapplug kwijt, na het verversen van de olie, en na het monteren van een oliedruk sensor.
Wat je dan overhoud is
-
op de laatste foto ,kan ook een olie temperatuur sensor zijn
-
Goed bezig! -thumbsup-
Hier een soortgelijk project: klik
(Wat er zeer verzorgd uitziet! )
-
ziet er inderdaat zeer verzorgt ui zal heel wat kanken gekost hebben die motor
-
bedoelde knaken
-
Ja, ziet er zeker verzorgt uit, en is ook een vergelijkbaar project -thumbsup-
Hij heeft een zeer net spruitstuk voor de throttlebodie's -dj-
-
UPDATE
De motor loopt weer -naughty-
Wel door een ontiegelijke stomme fout van mezelf is deze storing ontstaan -wanker-
Ik was aardig verdwaald geraakt in de draadboom, hierdoor ben ik het overzicht kwijtgeraakt en de moed verloren.
Een maatje van mij kwam even kijken en helpen, ik heb hem verteld hoe het allemaal begonnen is.
Wij meten zoeken..........................nog eens meten(wat ik al twee keer gedaan had) nog eens meten...............kijken, kijken............................Mmmmmm..................nix
Bakkie koffie en saffie erbij....................kijken............ik zie me maatje zijn koffie neer zetten, en met z'n hoofd in de motorruimte duiken effe stil.......................hij zegt start hem is.
Ik draai de sleutel om....................benzinepomp ging draaien -dj- starten en niet aanslaan, wel een plof uit de uitlaat, ik de onsteking volgorde getsjekt, die zat niet goed.
Daarna starten.................................... -thumbsup- en lopen die handel.
En de fout was deze stekker combinatie bij de bobine
FOUT
GOED
-
Een hallsensor voor niets gekocht, en m'n oude computer doet het gewoon nog -dunno- ,weer een beetje les geld betaald, zeg ik dan maar.
Een totaal plaatje
De stabi steunen
De auto weer bijna afgebouwd
Motor ruimte
Hierna wat meer foto's van hoe het helemaal weer nettjes is -klus-
-
op de laatste foto ,kan ook een olie temperatuur sensor zijn
Dat gaat ik binnenkort vaststellen, heb er nu k*t olie inzitten -wanker-
-
Jaaaaaaaaaahhhhhhaaaaaa
Wat is het toch een heerlijke auto, ben dinsdag avond andere remmen wezen halen (golf2 gti/ 256mm, 54girling) in Goes.
Dus ik over de A58 richting Bergen op Zoom, onverlicht en hobbelig, op het gemakkie "110 km/u" busje inhalen............Whoop een alfa op me reet.....busje ingehaald, ik opzij en alfa met op zijn reet een audi A4 avant er voorbij.
Ik rustig op het gas meelopend met de twee belgen(alfa vs audi)ging ik toch ook maar naar de linkerbaan, zo hebben we enkele kilometers afgelegt(175 km/u).
De alfa haakte af......... de audi en ik er voorbij, even later vond de audi het ook mooi geweest, en dus ging ik ook maar weer op gewoon tempo verder.
Bij aankomst in Goes, bleek dat de radiator dit ritje met de koni schokdempers niet zo leuk vond, deze lag namelijk half op straat -uitlachen-
-
Heb ik ook gehad!! Die zit in een paar lullige rubbers. Bij mij was de radiateur aan de onderkant helemaal losgekomen.
Heb de stift waarmee de radiateur op zijn plek gehouden wordt maar iets harder aangedraait.
-
Ik ben één zo'n dop kwijt, waar die M6 boutjes tegen aangeschoeft zitten.
En bij mij was die ook onder uit de rubbers, hij hing alleen nog aan de koelslangen, en heeft zelfs nog een paar keer de straat geraakt :D
-
:)
Goed bezig>>> Issie nog wel heel? (als in: bruikbaar?)
-
:)
Goed bezig>>> Issie nog wel heel? (als in: bruikbaar?)
:D Hij is nog bruikbaar, alleen zitten er een paar platte kanten aan -dunno-
Ik ben er mee thuis gekomen No Problemo -thumbsup-
-
Zo even een GT erbij gekocht.
Volgende plannen zijn:
->het interieur over zetten
->3F motor mischien eerst op de testbank
->tijdelijk het NZ motortje overzetten
->Het 3F motortje onderhanden nemen -naughty-
->De meeste spullen over zetten
=>De spullen die over blijven gaan de verkoop in.
-
Wat is de velgmaat?
-
barry
-
barry
-thumbsup- Perfect, staat bij Beobachten
Dank U -dj-
-
Wat is de velgmaat?
13 Inch :P
Oh en 5,5J ET38 :)
-
5,5J ET38 :)
For Sale?
-
5,5J ET38 :)
For Sale?
Sure wy not
-
Ik ben weer aan het slachten geweest -boehoe- ik heb er ook aan mee geholpen om de GT's unieker te maken :D
Paar foto's ik had geen motortakel voor handen Dus.....
Heb ik de motor gedemonteerd via de onderkant, met alle vloeistoffen er nog in en alleen de dynamo gedemonteerd.
Ik heb hier ergens een filmpje gezien, daar moest ik vandaag nog aan denken, toen ik dit zag schoot ik weer in de lach
:)
-
HEBBES!!!!!!!
http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ200064200716
Nu weten jullie meteen me ebay naam :D
-
Nice, meteen even jouw eBay-naam toegevoegd aan het lijstje.
-
Nice, meteen even jouw eBay-naam toegevoegd aan het lijstje.
-thumbsup-
-
Wat ga je eigenlijk met dat blokkie doen, Barry? -naughty-
P.S. Ooit nog wat van/over die bus gehoord?
-
Wat ga je eigenlijk met dat blokkie doen, Barry? -naughty-
P.S. Ooit nog wat van/over die bus gehoord?
Motor wordt tijdelijke vervanger voor de 3F motor....
De bus staat nog steeds op de zelfde plaats, iedereen hier is zich aan het afvragen van wie hij is -dunno-
Ik zal binnen kort eens op onderzoek uit gaan :D
-
Motor wordt tijdelijke vervanger voor de 3F motor....
Tijdelijk als in: daarna mag jij 'm hebben? :D -naughty-
-
Motor wordt tijdelijke vervanger voor de 3F motor....
Tijdelijk als in: daarna mag jij 'm hebben? :D -naughty-
:) Kan ik nu nog niet zeggen gerrit, mischien wordt het wel een backup motor -dunno-
Je weet hoe dat gaat met tunnnen :D
Ik hou het wel in gedachten Gerrit -prut-
-
HEBBES!!!!!!!
http://cgi.ebay.de/_W0QQitemZ200064200716
Nu weten jullie meteen me ebay naam :D
Zo na lang wachten en E-mailen -wanker-
Zijn ze dan eindelijk binnen, ze verdienen niet de schoonheids prijs.
Als ze hun werk maar doen.
edit
-
UPDATE 14-2-07
Het noodlot heeft toegeslagen op maandag 11-2-07, dat
Mijn polo me in de steek heeft gelaten.
Ik heb er zeer leuke, angstige en mooie momenten mee beleeft, maar op de bewuste maandag begon het motortje te hikken en stoten
En heeft daarna geen leven meer gegeven, dit in een moment van inhalen en een bult op rijden(angstig moment).
Mijn vemoeden is weer een elektrisch probleem in de kabelboom, deze was in een niet zo beste staat meer.
IK heb dus het besluit genomen om de komplete 3F motor er uit te halen, en de NZ motor er in te hangen
Hier ben ik maandag avond mee begonnen, en de NZ motor heeft nu lekker warm staan draaien in de polo.
De 3F motor staat er nu zielig naast, ik ga de 3F motor uit elkaar halen om te kijken wat er allemaal aan gedaan is,
En daarna mijn project voort zettten -naughty-
Barry.
-
Zit je niet echt mee zeg. -klus-
-
Das k*t....
Als je hulp nodig hebt: je hebt m'n nummer.
-
-hug- Balen, zeg! Sterkte!
-
Zit je niet echt mee zeg. -klus-
Ach ik zie het als een relatie, je moet er aan bouwen voor het goed gaat -wanker-
-
Das k*t....
Als je hulp nodig hebt: je hebt m'n nummer.
Thanx -thumbsup-
-
De polo rijd weer, maar het karakter is van een wild paard naar een schijtland pony gegaan.
Ik mis hem nou al me 3F -boehoe-
-
Zo! Dat heb je snel gedaan. -thumbsup-
-
Zo! Dat heb je snel gedaan. -thumbsup-
Maandag ochtend viel ze stil, maandag avond 3f eruit en NZ erin van zes uur tot half tien.
Woensdag avond alleen de kabelboom goed gelegt
Donderdag avond alles afgemonteerd van half zeven tot tien.
Het verliep zeker niet verkeerd -klus-
-
Nu de 3f motor er uit ligt kan ik meteen even kijken wat er verder aan gedaan is.
Tot nu toe ben ik niets intressands tegen gekomen buiten de Schrick nokkenas
Het uitlaat spruitstuk en inlaatspruitstuk zijn gedemonteerd en hier is niets gek's te zien.
De inlaat kanalen zien er fabriekaf uit
Inlaatspruitstuk is ook niets te zien
Het vliegwiel is ook nog origineel, samen met de koppelings plaat en drukgroep.
Ben vandaag ook even bij de lasserd geweest, voor het inlaatspruitstuk voor de throttlebodie's
Ik ben begonnen met een losse plaat aluminium en deze pas gemaakt op de polo cilinderkop(foto hierboven)
Er zijn vier losse bussen gedraaid om de originele rubbers van de
throttle bodie's te monteren.
Deze bussen zijn nu vast gelast aan de onderplaat.
Bij thuis komst meteen gepast.............................
Volgende stap is de plaat verder na bewerken, en eerst de nokkenas na meten voor dat het blok verder uitelkaar gaat.
Hierover later meer -thumbsup-
-
ziet er netjes uit alleen hoe ga je nu jou inlaat vast zetten !?! -dunno-
-
ziet er netjes uit alleen hoe ga je nu jou inlaat vast zetten !?! -dunno-
Tapeindjes eruit, inbusjes erin?
-
denk dat de motor cpu iets niet goed is van de 3f ,maar voor de rest -thumbsup-
-
Goed bezig, Barry -thumbsup-
-
ziet er netjes uit alleen hoe ga je nu jou inlaat vast zetten !?! -dunno-
Tapeindjes eruit, inbusjes erin?
De tapeindjes gaan er uit ,en er wordt in de lengte richting een sleufje gefreesd waar de kop van de inbus langs kan.
@serge: De cpu niet goed?
-
Zondag in real life gezien; ziet er goed uit! -thumbsup-
-
Bedankt allemaal voor de reactie's -hug-
Ik heb gisteren de schakelpook afgesteld op de 4bak, en nog wat laatste dingen gecontroleerd
en ik heb nu een zeer beschaaft lopend naaimachientje -wanker-
-
Van welk type motorfiets komen deze gasklephuizen? Gok op Honda CBR 900?
En blijven ze op de kop hangen?
Net als bij de originele toepassing:
-
Ja dit zijn de throttle bodie's van een fireblade uit 2001/2002
En dat ze blijven hangen, ben ik niet bang voor want ze komen tussen de kop en een airbox te zitten.
Er zijn ook genoeg optie's voor ophang beugels aanwezig.
-
Ja ok, maar ze hangen eigenlijk ondersteboven (benzinerail onderlangs), dat bedoelde ik :)
-
:) Ohw bedoelde je dat, ze blijven zo hangen ja
ik zit er mee dat als ik ze andersom hang (kan je wel overal makkelijk bij) waarschijnlijk te hoog uit kom met de luchtfilter kast, i.v.m de hoek van de rubbers.
Maar het is natuurlijk wel mogelijk :D
-
Zo eindelijk ook de krukas bout los -wanker-
Ik had zelf een slagmoersleutel aangeschaft, dacht meteen aan een miskoop.
Maar na een slagmoersleutel geleend te hebben van mijn stam garage, en bij twee andere garage's geweest te zijn(met het blok achter in de polo :D ) kregen we de bout niet los.
Er was bij de laatste garage iemand die kreeg de bout los met een wringijzer en brute kracht -gert-
Dus ik met groot respect de man bedankt -hug-
nu kan ik eindelijk eens gaan kijken wat er nou met de nokkenas gedaan is.
-
Hey ik zie nu net dat de topictitel veranderd is -thumbsup- Thanx
-
Ik ben aan het............metenmetenmetenmetenmeten............mailenmailen..........metenmetenmeten :D meten meten meten meten meten -love-
Meten is weten -naughty-
-
weet je nog wel wat je meet? Ik niet namelijk.. Zal wel met je nokkenasje te maken hebben
-dunno- \\
Wordt het niet eens tijd dat dit een project topic wordt??
We kennen je nu al wel, voorstellen hebben we gehad!
-
weet je nog wel wat je meet? Ik niet namelijk.. Zal wel met je nokkenasje te maken hebben
-dunno- \\
Wordt het niet eens tijd dat dit een project topic wordt??
We kennen je nu al wel, voorstellen hebben we gehad!
Ja ik weet wat ik meet, want meten is weten :D
Een project topic krijg je pas als je lid bent, en dat ben ik nog niet -moon-
-
Nu wat ik gemeten heb:
De nokkenas gemeten bij 0,15mm lift, met hydraulische nokvolgers.
i o -> 17 graden VBDP
i s -> 57 graden NODP
u o -> 64 graden VBDP
u s -> 7 graden NBDP
Overlap 24 Graden
Inlaat 254 Graden
Uitlaat 251 Graden
Lift 9,5mm
Squish 1,0mm
Koppakking 1,63mm
De motor is een originele 3F ,zonder enige aanpassingen buiten de nokkenas.
Een foto
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02235.jpg)
-
Ik ben opnieuw aan het meten geweest, dit omdat ik steeds andere waardes kreeg met de hydraulische nokvolgers.
De hydraulische nokvolgers zijn na een paarkeer meten leeg gelopen, waardoor geen goede meting kan doen.
Daavoor heb ik de nokvolgers met stelplaatjes gemonteerd, en opnieuw de nokkenas gemeten, en heb het volgende gemeten.
De nokkenas is gemeten bij 0,10mm lift met vaste stoters
io -> 18 graden VBDP Overlap 42 graden
is -> 64 graden NODP Inlaat 262 graden
uo -> 70 graden VODP Uitlaat 274 graden
us -> 24 graden NBDP
Met deze meting ben ik tevreden, en kan ik nu verder gaan met demonteren.
Bij het plaatsen van de vaste stoters
zag ik dat de nokkenas lagering ligt beschadigt was.
Dit zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn ,van de benzine die door de olie zat toen ik de polo net gekocht had.
-
Nog even voor het slapen gaan een paar foto's :D
Mogelijk zijn ook de krukas en drijfstang lagers beschadigt, dat zien we later wel -dunno-
-
Ik kreeg bij het meten van de nokkenas steeds verschillende waardes, nu heb ik de oorzaak gevonden.
De krukas pouly heeft de klappen van de slag moersleutels niet over leeft, de krukas is ook licht beschadigt.
Dus ik een andere pouly er op gezet.....................en meten maar weer -naughty-
Ik kom nu toch dicht bij de 268/268 nokkenas
Ik kom nu op inlaat 262 / uitlaat 267
-
Ik ben tussendoor ook even aan de auto bezig geweest,er zaten achter extra rubbers tussen de carroserie en de dempers.
Hierdoor leek het wel een duikbood, en was het stuurgedrag erg nerveus.
Op de foto is te zien hoe het was met de extra rubbers, deze zaten er al onder toen ik de auto kocht met de jamex veren.
Ik heb de rubbers terug geplaatst met de KW veren met dit als optisch resultaat -wanker-
Ik heb in de tussen tijd andere stoelen gekocht van Bas, en heb hier voor een stoel frame geknutseld, moet alleen voor de bijrijders stoel nog een frame maken.
Daarna heb ik het motorblok verder gedemonteerd, en het blok heeft het aardig voor z'n kiezen gehad.
De zuigers zijn flink ingesleten, en de zuiger veren zijn ook elastiekjes geworden.
[EDIT]
Verder zijn de drijfstang lagers ook aardig versleten
-
Kreeg je de stoelen met de oude frame's toch niet lekker in de auto?
Ziet er goed uit, volgens mij zit je gelijk een paar cm lager met het nieuwe frame -thumbsup-
-
Kreeg je de stoelen met de oude frame's toch niet lekker in de auto?
Ziet er goed uit, volgens mij zit je gelijk een paar cm lager met het nieuwe frame -thumbsup-
De oude frames paste goed, alleen kon ik met de opgehoogte achterkant en deze stoelen erin ,de bovenkant van de koplampen zien -wanker-
Maar nu zit ik een paar centimeter lager, en kijk nu nettjes over m'n stuur heen de verre horizon in -thumbsup-
-
Even kijken of dit werkt :P
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/th_DSC01561.jpg) (http://smg.photobucket.com/albums/v698/tuneit/?action=view¤t=1180211725.pbw)
-
ja het werkt nice -thumbsup-
-
Ook weer een verse APK vanaf vanochtend -thumbsup-
Ik heb er nieuwe draag armen op zitten, voor en achter nieuwe rem blokken/voeringen, en achter twee nieuwe remcilinders.
Verder deed het NZ motortje het goed 0,12 co en rijd nu 1 op 13
DuZZZzzzzzz -sturen-
-
Lekkerrrrr!! -thumbsup-
-
withstupid
-
-thumbsup- Kan je in alle rust je blokje afmaken.
-
Ze zitten me achterna ze zitten me achterna ze zitten me achterna ze zitten me achterna ze zitten me achternazezittenmeachterna ze zitten me achternaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
één dag na de apk moest ik weer geplaagd worden door de elektro plaag geesten.
Vandaag even wat rotzooi weg gebracht naar de reiniging, alle spullen uit de kofferbak hehaald en weg gedonderd in de daarvoor aangewezen bakken.
Auto leeg, ik stap in, draai de sleutel om.............................starten starten starten............niet aanslaan -boehoe-
Auto naar huis gesleept........ meten meten meten... geen stoom op de brandstof pomp, waarschijnlijk een draadbreuk.....NEEEEEEEEE kom ik dit tegen -gert-
Ik haat die knutselaars -wanker-
Dit is dus ook het spook geweest wat me al vanaf het begin achterna heeft gezeten, want als je ziet hoe het in elkaar geknutseld zit, dat vraagt natuurlijk om storingen.
-
Slecht contact door een gecorrodeerde stekkerverbinding?
wel fijn dat je het lek nu boven hebt!
-
Slecht contact door een gecorrodeerde stekkerverbinding?
wel fijn dat je het lek nu boven hebt!
Dit is meer een voorbeeld van een goed idee, maar een slechte uitvoering.
Het is een schakelaartje waarmee je de brandstofpomp uit kan zetten, soort start onderbreker.
Deze zat in de kofferbak waar de draadboom zit, bij het slot van de achterklep.
-
Handig plekkie ook. Heb je bij de Appie Hein net je koffer volgemikt, wil ie niet meer starten..... -gert-
-
@ Michiel: Ik denk dat ik nu op m'n gemak met het 3f blok verder kan.
@ Mark :Ik zou er ook een andere plek voor verzinnen, als ik het al zou maken -dunno-
Inmiddels heb ik het spruitstuk terug, of beter gezegt spruitstukken.
Het zijn vier losse spruitstukken geworden, dit omdat het wat makkelijker was om te bewerken en een beperking in machines.
In eerste instantie zouden de throttle bodie's met de injectors aan de onderkant gemonteerd worden, maar door de dat er dan te veel bochten in het inlaat traject zouden komen, worden de bodie's andersom gemonteerd.
Met een bijkomend voordeel dat we dan overal beter bij kunnen.
Een paar foto's
Throttle bodies zouden eerst op deze manier gemonteerd worden:
Die nieuwe opstelling
De losse spruit stukken
En de bewerking
-
Netjes hoor -thumbsup-
-
Ziet er goed uit Barry!!
Keep up the good work!
-
@ patrick86c: bedankt -prut-
@ thijs: I will -naughty-
Ben nieuwsgierig geweest, maar was ook een noodzaak om mijn meetwoede te bedwingen :D
Verder heb ik nog wat kleine dingen aan de kas gedaan, zoals een nieuwe antenne :P
-
Mooie doorsnede :) En nu de andere kop maximaal bewerken?
-
Mooie doorsnede :) En nu de andere kop maximaal bewerken?
Inderdaad Bas, en nog veel meer -naughty-
-
Tussen het tunen van m'n blok, heb ik ook nog wat tijd gevonden om de polo van wat overgewicht af te helpen.
Kwa plaatwerk zit er wel wat werk aan, en na het verwijderen van de 1,5 kilo wegende skirts en ander plastick.
Kom er toch nog wat meer werk onder vandaan.
Volgens mij is dit de maand van de roest en schade's -dunno-
Foto's van de roest -wanker-
Ik ben nooit voorstander geweest van skirts of andere plastick asozooires, dit is dus één reden daar van.
-
K#T... dat is idd niet zo mooi. Misschien al ooit de reden geweest om het er op te plakken..
-
Inderdaad liever zonder.
Bevestigingsgaatjes tbv skirts zijn aan 't rotten zeker?
-
Lekker dan.. :(
Ga je de dorpel vervangen?
-
@Martijn : Dat zou kunnen, ik denk eerder dat het spuitwerk voor een leuk prijsje is gedaan,
en de voor behandeling niet zo goed is.
@Sjon : Het zijn inderdaad de bevestigings gaten van de skirts die aan het rotten zijn.
@Michiel : Ik ga eerst even kijken wat ik nog meer tegen kom, als het bij dit blijft maak ik het eerst APK waardig en later kijk ik wel voor het grote reparatie werk.
Ik vind het nog meevallen in vergelijking met wat ik bij de diesel allemaal tegen ben gekomen, waar ik dit project toch ook een beetje te danken heb -dj-
-
Als je de diesel gewend bent, valt dit nog wel mee.
Keuren met de sideskirts er op.. Vallen de gaten ook niet op.
Je kan de gatendichtlassen met een klein plaatje (net als op je dak).. Zou niet de hele dorpel vervangen, das veel meer werk.
-
Je kan de gatendichtlassen met een klein plaatje (net als op je dak).. Zou niet de hele dorpel vervangen, das veel meer werk.
Je hebt kans dat de hele dorpel aan de binnenkant weggerot is en dat je aan de buitenkant alleen twee kleine gaatjes ziet. Ik heb dit bij de Derby gezien -boehoe- Plamuur doet een hoop wegmoffelen...
-
Als je de diesel gewend bent, valt dit nog wel mee.
Keuren met de sideskirts er op.. Vallen de gaten ook niet op.
Je kan de gatendichtlassen met een klein plaatje (net als op je dak).. Zou niet de hele dorpel vervangen, das veel meer werk.
Daarom werd hij ook met skirts naar de keuring gebracht :D
We zullen zien hoe erg het is, volgende week ff de schuurtol er op zetten en hopelijk tijdelijk een paar plaatjes erin -dunno-
-
Tot nu toe is het meegevallen, nadat ik het roest eruit geslepen had kon ik de binnenkant even goed bekijken.
Aan de binnenkant zag het er op het eerste gezicht goed uit, dus plaatjes op maat maken en erin lassen -dj-
VOOR
NA
En het oog wil ook wat
Nog een binnenbrandje gehad :D best spannend zo dicht bij de benzine tank,
in de dorpel zit een schuimrubberen opvulling in het midden van de dorpel
-dunno-
tja dan slaan de vlammen naar binnen
:D
Volgende week de andere kant doen, deze ziet er op het oog minder slecht uit.
-
De andere kant is ook gedaan, meteen even blingbling gepast -dunno-
Zo nu kan ik weer even verder met m'n blokje, hiervoor zijn een aantal wijzigingen in de planning. :D
-
Bekend wieltje... :D
-
Ziet er goed uit Barry!
Auto gaat in originele kleur compleet overgespoten worden?
-
Bekend wieltje... :D
-thumbsup-
@ Dennis: de auto wordt in de originele kleur overgespoten, wilde eerst tornadorot doen uit praktische overweging, maar deze kleur is toch mooier -love-
-
Ziet er goed uit Barry!
Dank je Dennis, ik ben al ff aan het oefenen geweest,
en uit eindelijk de goeie instelling gevonden van het las apparaat.
-
@ Dennis: de auto wordt in de originele kleur overgespoten, wilde eerst tornadorot doen uit praktische overweging, maar deze kleur is toch mooier -love-
-thumbsup- Beter. Is een mooi kleurtje
*edit* verklote kwoot gefixt
-
Het wordt LC3T :P
Aangezien de carroserie toch eerst moet, en mijn budget haastig kleiner wordt.
Wil ik toch ergens vermogens winst uit halen, nou is het zo dat de NZ motor waar ik nu mee rijdt het polo kwaaltje heeft,
namelijk lekkend oliekanaaltje in de koppakking.
Het is dus noodzakelijk om hier binnenkort een verse koppakking tussen te zetten, en ik wil deze mogelijkheid niet onbenut laten om er wat extra PK's uit te halen.
Maar voor ik dit allemaal gaat doen, wil ik eerst zien of de motor dit nog wel aan kan.
Aangezien er al meer als 220 000km op staat wil ik toch wat dingen checken,de motor heeft sinds ik er mee aan het rijden ben geen olie verbruikt,
dus dat is al een goed teken,ik heb pas geleden een kompressie test gedaan dat viel helemaal niet tegen:
#1 =>200psi (14bar)
#2 =>190psi (13bar)
#3 =>205psi (14,5bar)
#4 =>200psi (14bar)
Nu wil ik alleen nog de oliedruk kontroleren, maar ook hier verwacht ik geen rare cijfers.
Wat ik nu wil gaan doen op motorisch gebied is:
Een MH cilinder kop plaatsen met bewerkte kanalen,en een bewerkte 3f inlaatspruitstuk.
En een op maat gemaakt uitlaat spruitstuk.
Als eerste wil ik met de standaard NZ een vermogens uitdraai laten maken,
En daarna weer één als de andere spullen er op zitten.
Ik ben ook aan het oefenen met TIG lassen om binnenkort mijn eigen rolkooi te kunnen maken.
Ik zal eerst een uitlaatspruitstuk maken :D
-
Ik ben weer even bezig geweest, doordat ik telkens m'n uitlaat terug moest draaien, omdat deze op de aansluit punten steeds los gingen.
Heb ik maar meteen een voorbereiding gedaan voor het NZ project( de cilinderkop zwap)en een bij passend uitlaat systeem gemaakt met standaard VW dempers zonder kat.
Om mijn las kunsten te kunnen verberteren, heb ik ook maar twee handige driepoten gemaakt.
Voeten van de vloer :D
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02626.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02627.jpg)
En de zelf gemaakte driepootjes
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02628.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02630.jpg)
Subtiel uitlaatje, met sportief geluid.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02629.jpg)
En dan wat las oefeningen.
De driepoten, doormiddel van mig lassen
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02631.jpg)
En wat oefeningen met het TIG lassen op RVS
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02638.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02637.jpg)
-
Laswerk ziet er goed uit!
Maar ik weet niet of die bokjes nu zo stevig zijn, er hoeft maar 1 pootje te knakken en het hele bokje klapt dubbel.
Zijn die blauwe ook zo gemaakt uit een "gespleten" buis?
-
De blauwen zijn ook van een gespleten buis gemaakt, en TUV gekeurd. -marcel-
En ik had er aardig moeite mee om de drie delen uit elkaar te buigen, oh en ik heb een andere stoel bevestiging gemaakt, maar die laat ik nog wel zien.
-
Vandaag de eerste symptomen ontdekt van een inwendig lekkend koelvloeistof kanaaltje, dus gewoon een beginnende lekke koppakking -ja-
Dus moet ik nu echt op gaan schieten met de vervangende cilinderkop -dj-
Een paar plaatjes, van het 3f inlaatspruitstuk
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02684.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02683.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02682.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02681.jpg)
Het schiet al aardig op, Maar nu zit er toch een klein beetje haast achter :D
-
En straks weer dichtlassen, verdomd goed bezig -thumbsup-
-
Hmmm,. leuk idee.
'Diesel met benzine injectie'
Maar is 't aluminium een beetje te lassen? Meestal geeft het een hoop gevloek en getier als Marcel met zoiets bezig is. Het alu van een versnellingsbak of motorsteun zit in iedergeval vol rotzooi..
-
Het lassen van een inlaat spruitstuk zal iets makelijker gaan als een versnellingsbak of een motorsteun,
of dit nou door de samenstelling van het alu komt, of door de plaatsing en het doel van het onderdeel.
De voorgaande spruitstukken gingen ook goed, ik zal deze eerst in de oven warm maken zodat de olieën en andere rotzooi er uit brand, en dan goed schoon maken met warm water en zeep.
En voor het lassen wordt het spruitstuk voorverwarmt.
-
idd goed uit wassen en rienigen ,daarna warmstoken tot 150 graden last een stuk prettiger
-
zinloze quote verwijderd
je hebt ze netter gemaakt dan iemand van polofans!!! die van jouw durf ik nog wle te gebruiken ma die van hem vind ik niet zo denderend...
http://img111.imageshack.us/my.php?image=bild210lp6.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=bild210lp6.jpg)
http://img514.imageshack.us/my.php?image=bild219wo2.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=bild219wo2.jpg)
Ich kann mich da nur anschließen.
Sei bitte vorsichtig mit den Dingern, die können ganz leicht umknicken!
-
je hebt ze netter gemaakt dan iemand van polofans!!! die van jouw durf ik nog wle te gebruiken ma die van hem vind ik niet zo denderend...
http://img111.imageshack.us/my.php?image=bild210lp6.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=bild210lp6.jpg)
http://img514.imageshack.us/my.php?image=bild219wo2.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=bild219wo2.jpg)
Ich kann mich da nur anschließen.
Sei bitte vorsichtig mit den Dingern, die können ganz leicht umknicken!
-uitlachen- Ziet er niet best uit idd.
@ jaap: Verkloote quote?
-
urggghhmmmf ,daar zou ik mijn auto niet op zetten .dan liever de steuntjes van barry ,daar durf ik zelfs nog onder de auto te kruipen
-
-thumbsup- Thanx, Ik heb het zelf ook al een paar keer getest, gaat prima -ja-
-
Het inlaatspruitstuk is ook weer voor een gedeelte samen gevoegd, alleen moet er binnenin nog even wat nabewerkt worden.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02725.jpg)
het deel wat nabewerkt moet worden
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02728.jpg)
Ook is mijn pakkingset binnen, en dat betekend dat binnenkort het feest kan beginnen -ja-
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02731.jpg)
-
Zelfde pakkingset ligt hier ook bij mij op het bureau!
Goedkoop is dat zeg; neem aan dat jij het ook via Ebay hebt besteld?
-
Ik heb alleen erg slechte ervaringen met de getoonde koppakking.. rest is prima, maar ik pak liever een originele koppakking..
-
(http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-28-11095-niet_goed.jpg)
olie-afdichtringetje kon niet zo goed tegen olie -gert- ging uitzetten, en voila: lekkage..
-
-boehoe-, die ligt hier ook -boehoe- -boehoe-
-
Ik heb alleen erg slechte ervaringen met de getoonde koppakking.. rest is prima, maar ik pak liever een originele koppakking..
withstupid, ach en voor die paar eurootjes wil ik mijn cilinderkop er niet weer af hebben -wtf-
-
tja. Zo kan je wel verder gaan met alle onderdelen die je koopt (voor die paar eurotjes)..
Voor het geld van deze complete pakkingsset koop ik bij de dealer een koppakking en kopbouten. Kan het proberen toch? Een hoop imitatieonderdelen zijn goed genoeg/ net zo goed als de originele VW delen.
Misschien is het een onnodige gok, maar misschien ook niet -dunno-
Ik zie trouwens net dat mijn koppakking toch anders is. Het rubbertje in de pakking heeft een andere kleur dan die Jaap toont. Zouden ze inmiddels de 'niet oliebestendige rubbers' vervangen hebben door andere? Dat is op de pakking die Barry toont net niet zichtbaar.
Barry; -thumbsup-
-
Ik herkende gewoon aan de kleuren de pakking die ik zelf eens heb gebruikt. Dat wil niet zeggen dat de koppakking die Barry (of Martijn) heeft liggen exact 't zelfde is. Ik bedoel ook niet te vermelden dat origineel per definitie beter is, en imitatie is niet per definitie slecht :)
Maar goed: het rubbertje is bij een originele in iedergeval bruinig van kleur: weet niet of dat wat zegt, maar goed: anders dan 't zwart zoals hierboven. 't was ook meer een waarschuwing dan een terecht wijzing: Ik heb een stuk of 7 a 10 koppakkingen (en sets) liggen uit het 'asbest-tijdperk': mega oud, dus waarschijnlijk niet meer zo fris al een nieuwe, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet zal gebruiken :)
@ Barry: Goed bezig!
-
tja. Zo kan je wel verder gaan met alle onderdelen die je koopt (voor die paar eurotjes)..
Voor het geld van deze complete pakkingsset koop ik bij de dealer een koppakking en kopbouten. Kan het proberen toch? Een hoop imitatieonderdelen zijn goed genoeg/ net zo goed als de originele VW delen.
Misschien is het een onnodige gok, maar misschien ook niet -dunno-
Ik zie trouwens net dat mijn koppakking toch anders is. Het rubbertje in de pakking heeft een andere kleur dan die Jaap toont. Zouden ze inmiddels de 'niet oliebestendige rubbers' vervangen hebben door andere? Dat is op de pakking die Barry toont net niet zichtbaar.
Barry; -thumbsup-
Nee dat wil ik niet zeggen dat je alles met een VW stempel moet kopen -gert- alleen bij een koppakking gok ik liever niet op een imitatie, verder bijna alles wel, zelfs de bouten. Alhoewel ik bij mijn derby een originaliteits ziekte heb, maar dat is weer een verhaal apart -ja-
Owja Barry, ziet er goed uit!! Laat je die kop ook nog vlakken?
-
HMmmmmzzzzz......................dat zet mij toch weer aan het denken van de koppakking
@ martijn: het is een set van E-bay -ja-
@ Jaap: thanx voor het bekend maken van het probleem
@ Edje: de kop wordt pas als laatste gevlakt, als alles gedaan is -thumbsup-
Nou heb ik de pakking eens goed bekeken, en ben tot de volgende conclusie gekomen:
De imitatie pakking heeft een veel te krappe opening voor het rubbertje, en dan moet de pakking nog
plat gedrukt worden.
Ik heb uiteraard foto's gemaakt, van een oude en de nieuwe pakking.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02737.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02736.jpg)
En bij deze foto zit het nieuwe rubbertje in de oude originele pakking
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02734.jpg)
Ik ga de nieuwe pakking aanpassen.
-
Het was vandaag goed technisch weer -klus-
Heb de cilinderkop verder schoon gemaakt, en nagemeten op kromming -klappen- en zit nog nettjes binnen de toleranties.
De koppakking heb ik ook aangepast, en meteen ook maar de koelkanalen in de pakking pas gemaakt.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/10052008036.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/10052008037.jpg)
-
Gister heb ik de kop verwisseld, dit heeft zeker z'n vruchten afgeworpen -love-
Er zijn duidelijk meer paardjes aanwezig, ik denk dat ik richting de 3F peekaa's zit nu
De setup voor nu: Standaard NZ blok
Standaard NZ injectie + spruitstuk
Standaard NZ computer
Bewerkte MH cilinderkop met APQ nokkenas
3F secondaire bochten zonder kat en lamda
Koudelucht toevoer naar het luchtfilter, een K&N inleg filter
Ik moet nog wat kleine afstellingen doen, en dan is het tijd voor een bezoek aan de testbank -ja-
-
Ziet er allemaal goed uit.
Nog verdere plannen motorisch?
Als je het zo laat denk ik dat het wel lekker bedrijfszeker blijft.
-
Ziet er allemaal goed uit.
Nog verdere plannen motorisch?
Als je het zo laat denk ik dat het wel lekker bedrijfszeker blijft.
Bedankt -thumbsup-
Het is bedrijfzeker, maar met meer PK's kan het ook bedrijfzeker zijn.
Tot nu toe bevalt het zeer goed, hij is nu veel sterker over een breder toeren gebied
en ik kan nu veel harder de bocht uit -love-
-
Gister heb ik de kop verwisseld, dit heeft zeker z'n vruchten afgeworpen -love-
Er zijn duidelijk meer paardjes aanwezig, ik denk dat ik richting de 3F peekaa's zit nu
Dat zijn de berichten!
-
Nice, maar waarom zonder lambdasonde?
-
En waarom nog steeds in 'Voorstellen'? -dunno- :D
-
Nice, maar waarom zonder lambdasonde?
Heeft geen specifieke reden, de 3F uitlaat bocht was al zonder lambda en dat moet ik nog aanpassen, vond het wel nodig om te vermelden.
En waarom nog steeds in 'Voorstellen'?
Ben nog steeds geen lid van de club. -dunno-
-
Het is even stil geweest met de polo, want m'n Arosa besloot begin van de week om z'n koppakking er uit te spugen
Dus heb ik de koppakking vervangen, en meteen de kans benut om er een monstertje van te maken, ook weer een paar pk's erbij -ja-
Nu ga ik weer verder met de polo, want hij had al voor de APK gemoeten en er zijn nog een paar punten die in orde gemaakt moeten worden.
-
Het is even stil geweest met de polo, want m'n Arosa besloot begin van de week om z'n koppakking er uit te spugen
Dus heb ik de koppakking vervangen, en meteen de kans benut om er een monstertje van te maken, ook weer een paar pk's erbij -ja-
Specs? ('t zal geen powâhfiltâh zijn :D )
-
Specs? ('t zal geen powâhfiltâh zijn :D )
Nee zo'n onzinding zit er niet op :) Wat ik heb gedaan is een milde inlaat poort bewerking, de middendemper is er tussen uit, en er zit een K&N vervangings filter in.
Ik had ook nog de schrick nokkenas uit de polo er in gezet maar daar snapte de computer niets van, en m'n meisje vond het ook niets want "hij liep zo raar stationair" zei ze ;)
Maar goed de schrick nokkenas is weer vervangen voor de originele, Computer blij, meisje blij, en ik heb weer wat info -naughty-
-
als er een aex in je arosa zit is de kop en inlaat van een aee al afdoende
-
als er een aex in je arosa zit is de kop en inlaat van een aee al afdoende
Dat spruitstuk ben ik met je eens, maar waarom die cilinderkop?
-
aex heeft kleinere kleppen en poortjes waar je bang van wordt
-
nee hoor deze hebben de zelfde kleppen en kanalen
-
nou heb hier een kop liggen van een aex (of de arosa heeft een andere kop dan een 6n )en die kanalen zijn beangstigend klein
-
Het is een AEX uit '98 mischien zit er wel weer verschil tussen de bouwjaren, of je hebt een AEX blok met een ADX kop deze heeft 32,1mm inlaat kleppen
-
-klappen- APKtje erop -thumbsup-
-
Niet zo heel veel te melden, buiten dat ik af en toe het idee heb dat ik met een motor fiets aan het knallen ben -sturen-
Maar dan zit ik toch in de Polo -naughty- Het NZ blok heeft er zin in -thumbsup-
Ben ook bijna klaar met het 3f spruitstuk ff een paar foto's
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02728.jpg)
Dit is wat er nog strak gemaakt moets worden
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02866.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02867.jpg)
Dat heb ik inmiddels gedaan, later meer -ja-
-
Omdat ik zeer tevreden ben met het presteren van de NZ motor, ben ik maar weer met de carosserie aan de gang gegaan.
De stuurstangen zijn vervangen, en de auto is ook weer nettjes uitgelijnd en er zitten weer 14inch velgen onder -sturen-
en dan in combinatie met een brede powerband -love-................Heerlijk
IK ben dan ook verder gegaan met de achterklep(staat te koop, maar als deze niet verkocht wordt zet ik hem er zelf op)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/10082008051.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/10082008053.jpg)
En tussen door wordt er ook aan het 3F blok gewerkt,gemeten,gedacht,gemeten....................... -ja-
-
Gisteren even bij de lasserd geweest voor m'n spruitstuk af te lassen, op een doordeweekse dag is het nogal druk en is mij gevraagd of ik het zelf kon doen :(
Ben dus eerst op een stuk alu aan het oefenen geweest, toen ik eenmaal de slag had ben ik er maar aan begonnen -klappen-
Ben als eerste maar aan de onderkant begonnen, en aan de achterkant geëndigd en dit is het resultaat
Onderkant
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/28082008134.jpg)
Achterkant
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/28082008133.jpg)
Dus het spruitstuk kan gemonteerd worden op de NZ -love- mischien nog een ander nokkenasje erin -sturen-
Okk heb ik de spruitstukjes meegenomen voor de throttleboddies en deze ook verden dicht gelast(was toch lekker bezig) en meteen maar ook wat netter pas gemaakt
Ik moet ze alleen nog een beetje nawerken.
Hoe ze ervoor waren
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02946.jpg)
En hoe ze nu zijn
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/28082008130.jpg)
Ze zijn niet zoals ik ze in gedachten had, maarja als ze hun werk maar doen -ja-
-
Ben weer bezig geweest met de carosserie, en de achterklep die nu in de oudijzer bak ligt, het kon twee kanten op gaan met de achterklep
(1) dat het erg mooi en nettjes wordt
(2) dat het verschikkelijk lelijk, en van kwaad tot erger wordt <------ -boehoe- het is dus deze geworden.
Nu weet ik in iedergeval hoe het niet moet.
De vorige eigenaar heeft bij de achterwielkuipen de rand weg geslepen, waar de binnen en buiten wielkuipen aan elkaar gelast zitten
dit is gedaan om de banden meer ruimte te geven.
Maar heeft verder geen roest behandeling gedaan aan de naad die ontstaan is na het slijpen, hierdoor is de rand zodanig dun geworden
waardoor lassen geen optie meer is, ik heb een poging gedaan maar er onstond een gat en deze werdt groter.
Ik ben nu bezig met de extra wielkuipen die ik heb liggen, om deze te ontleden en klaar te maken voor transplantatie.
Later meer met foto's
-
De vorige eigenaar heeft bij de achterwielkuipen de rand weg geslepen, waar de binnen en buiten wielkuipen aan elkaar gelast zitten
dit is gedaan om de banden meer ruimte te geven.
Huh? -hitit- Binnen- en buitenspatborden zitten dan toch niet meer aan elkaar vast? -dunno-
Zou je hier eens een foto van kunnen maken/posten? Ik moet ook nog iets verzinnen om meer ruimte te maken en vervolgens de spatbordverbreders van de Gruppe H-kit te monteren... -naughty-
-
Voor een groot deel zijn ze los van elkaar, maar alleen het middelste deel is weg geslepen, en bij de achterbumper en
bij de voorkant van de wielkuip staat nog een stukje van allebij tien centimeter.
Ik zal wel een paar mooie foto's maken :(
-
Ik heb nog geen nieuwe foto's gemaakt, omdat ik met dit project(carosserie) gestopt ben.
Er zijn wel oude foto's waar het goed op te zien is, ik heb met het paarse pijltje aangegeven waar de rand weg geslepen is tot
aan de voorkant.
En met het groene pijltje aangegeven waar de binnen en buiten schermen nog aan elkaar zitten.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02540-1.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02546.jpg)
Morgen wordt de auto gedemonteerd -boehoe-
-
Balen man, je was net zo lekker bezig :(
-
Ik was lekker bezig ja, maar ben ook weer op een punt gekomen, dat het voor je gevoel toch teveel is wat er allemaal aan gedaan moet worden.
De auto heeft toch best veel meegemaakt, als je zo naar de carroserie kijkt, links voor is de kokerbalk ook vervormt en ook de bodemplaat
staat iets omhoog
plus het roest en achterscherm geval, en rechtsvoor zat ook nog een knik in de kokerbalk, ter hoogte van de stuurstang.
Foto's van de kokerbalk en bodemplaat linksvoor
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/11102008151.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/11102008152.jpg)
Gezien het feit dat ik alleen maar pech heb met carroserieën, ga ik mij verder bezig houden met het motorische gedeelte en laat restoreren aan
de vak mensen over.
En het volgende SLACHT-OFFER heeft zich reeds gemeld, en staat al in de rij -gert-
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/13102008161.jpg)
-
-thumbsup-
Tja, al is alles wel te repareren, het houdt een keer op natuurlijk.
Is de nieuwe een Prego met een origineel schuifdak?
-
En het volgende SLACHT-OFFER heeft zich reeds gemeld, en staat al in de rij -gert-
Gezien bovenstaande tekst zal deze ook niet lang meer leven?
-
@ Dennis: Het is een Prego met origineel schuifdak, met een AAV motor en 88,000 km op de teller uit '94
Niet de mooiste, hij heeft een tik op z'n neus gehad, en hier en daar een deukje met doffe lak.
Verder is alles nog origineel -klappen-
@ Sjon: Die tekst was meer gericht op mijn polo historie, aangezien er nog geen één polo het lang uit heeft gehouden carosserie gewijs -wanker-
-
Koop dan ook niet van die schadegebakjes...
??
-
je moet ze ook kopen van een oud vrouwtje die altijd stewardes is geweest en de auto altijd in een garrage heeft gestaan . :)
-
als ze dat zeggen vertrouw ik het spontaan niet meer -gert-
( oja -off-)
-
:) ja ik koop ook liever een 9FF GT9 of een GT3 -love- nieuw uit de fabriek.
De polo's zijn gewoon elke keer weer een nieuw avontuur van DIKKIE DIK, je weet nooit waar het eindigt -naughty-
-
:D
-
http://nl.youtube.com/watch?v=q86lMsdMZj8 (http://nl.youtube.com/watch?v=q86lMsdMZj8)
:D
-
Hahahahaaa :D Juist Sjon -thumbsup-
-
De andere carosserie is nagekeken, en goed bevonden er zitten wel een paar plekjes aan, maar dat is alleen zorgen dat het niet erger wordt.
In de tussentijd is het NZ blokje ook al gedemonteerd, het was mij bekend dat er olie verbruik was
maar dat weet je als er 250,000km op het onderblok staat en je gaat alleen de cilinderkop in orde maken, dat is vragen om problemen.
De koppanking heeft het goed uitgehouden, wat mij wel opviel bij het demonteren is dat de kopbouten erg makkelijk los kwamen
en dan nog te bedenken dat ik ze met 10NM extra vast heb gezet.
In de cilinderkop is te zien dat de inlaat kanalen goed hun werk doen, aan de hand van het schoonspoelen van de verbrande olie op bepaalde
plaatsen.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02971.jpg)
En dat het bij alle vier de cilinders bijna gelijk is.
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02975.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v698/tuneit/DSC02974.jpg)
Nu is het de planning om het onderblok goed te maken met wat aanpassingen, en de cilinderkop krijgt ook
nog een kuurtje.
Later meer over het verhaal van DIKKIE DIK :D
-
goed bezig -thumbsup-
-
zo kun je wel zien aan de uitlaat kleppen dat cylinder 2 en 3 warmer zijn dan 1 en 4 , maar dat is een normaal verschijnsel
-
De andere carosserie is nagekeken, en goed bevonden
Mooi! It giet aôn, dus? :D
Ook geen reden meer om geen register-lid te worden dus?! -nana-
Later meer over het verhaal van DIKKIE DIK :D
In een eigen project-topic? -naughty- :D
-
gigi heb last van stress syndroom :D
-
Het project stopt hier, ben nu in het bezit van een E30 -ja-
-
hopelijk de m3 (de echte )
-
Tja, op het circuit is RWD toch het leukst spelen... -ja-
Dan zul je hier ook minder rond gaan hangen, vermoed ik?! Plaats nog eens een foto?
-
hopelijk de m3 (de echte )
Nee niet de echte, maar wel interieur en exterieur is M3, motor is 318i
@ gerrit: het zal wel wat minder worden, maar ik kom afentoe nog wel eens kieken -thumbsup- en ik zal deze week ff een foto plaatsen
-
Nee nog geen foto van de BM. maar wel een leuk idee om het project motorblok voort te zetten, en dan in de AROSA te plaatsen..........OF
Een gewillig slachtoffer vinden die het blok in zijn of haar polo wil testen -klus-
-
............
-
-kewl-
Kleur -thumbsup-, wielen -thumbsup-, 4-deurs -thumbsup-, helemaal goed dus. -love-
Nog plannen?
-
Maar geen bril op de achterruit =/= M3 :(
Schrale troost mode on:
Maar de 318i onder de kap komt in iedergeval dichter in de buurt van een M3 ( 4 in lijn ) dan een 325 ( 6 in lijn )..
Haha.. stoere (en foute) bak, die d'r wel netjes uitziet! Met genotsknots en ex-megabrulpijp...
-
Leuk ding! Jammer van de trekhaak.
-
In Touring-uitvoering had ik 'm ook gekocht... :D -thumbsup-
-
In Touring-uitvoering had ik 'm ook gekocht... :D -thumbsup-
En anders ook wel, jij koopt namelijk ALLES! -moon-
-
Hahahaha! Vroeger wel eens Monopoly gespeeld? :D
-
-cool-
Niks mis met een E30... -thumbsup-
-
@martin: plannen zijn APK erop, wielen nettjes maken, nog wat verlagen, en de trekhaak eraf, en later er misschien een turbo erop -naughty-
@Jaap: Die herriepijp (50mm rechtepijp van voor tot achter) het ik er als eerste afgehaald, en de genotsknots gaat eraf, Het is hellaas geen echte dikke M3 maar heeft wel een M-tech kit.
en tsja fout...fout...maar wel leuk -naughty-
@Michiel: wees gerust de trekhaak gaat er ook af, er zaten ook koplampspoilers op -wanker-
@Gekke Gerrit: touring vind ik ook wel mooi, Maar ik heb geen hengels,surfboard,honden........... :D
@Dennis: Bedankt -thumbsup-
-
Stoer ding!
Wat zijn de verdere plannen: er een driftauto van maken?
-
Nee geen driftauto Bas, het wordt een weekend circuitauto en voor het driften pak ik wel een rotonde -thumbsup-
-
Leuk ding hoor die e30 maar zelf heb ik meer iets met de e21 323i.
-
Leuk ding hoor die e30 maar zelf heb ik meer iets met de e21 323i.
Mee eens, de E21 323i heeft iets meer karakter.
Trouwens Patrick had jij nou die bevestigings plaatjes nodig voor de spiegel verstelling? ik ben de PM's daarover kwijt.
-
ja die kan ik nog steeds gebruiken,ik was t bijna weer vergeten.
-
ja die kan ik nog steeds gebruiken,ik was t bijna weer vergeten.
Ja ik was het ook bijna vergeten, stuur even je adres dan heb je twee hele setjes binnenkort in huis.
-
(http://i415.photobucket.com/albums/pp232/red-racing/e30.jpg)
Ohw F*#k het verkeerde forum :D
-
Ziet er erg netjes uit Barry -thumbsup-
-
Grapjas met je patserbak! :) :P
-
Leuk ding,ben best wel gek op bmw.
Maar 1 ding heb ik nooit gesnapt van die bmw rijders......waarom altijd dat M-logo op de auto ??
-
Leuk ding,ben best wel gek op bmw.
Maar 1 ding heb ik nooit gesnapt van die bmw rijders......waarom altijd dat M-logo op de auto ??
*** Woorden uit de mond idee, alsof elke polo G40 achterop plakt.***
Stoer model hoor niks op aan te merken.
-
hee barry.
ziet er netjes uit... -thumbsup-
groetjes iwan -sturen-
-
Bedankt allemaal -thumbsup- voor de reacties dat is op andere forum's wel anders.
Om even op het M logo te reageren, Dit M logo zit er op omdat het een BMW M-technic uitvoering is dat is het zelfde als de polo GT
Er zitten andere bumpers op en er zitten sideskirt's en skirts op de deuren, ook hoort er nog een vleugel op de kofferklep maar die ben ik aan het repareren.
Dus je hebt M-technic en je hebt M3 dat is dus BMW-Motorsport(de echte -naughty-)
Ik heb nog een lange weg te gaan met deze patserbak om in de buurt te komen van me polo -klus-
-
ik had wel gezien dat je wel M-tecniek op je auto hebt,maar er zijn van die sjonnies die een 318 ofzo hebben en daar maar een M-logo oplakken.
en dan net doen of ze een M3 onder de reet hebben -dunno-
-
joh.....lees ik dat nou goed??
ga jij een bmw ombouwen naar een polo ??
wordt dat je volgende project??
succes :D :D :D
-foto- -foto- -foto-
-
goed modelletje , stuurt lekker de bochten door met de rechter voet -thumbsup-
-
goed modelletje , stuurt lekker de bochten door met de rechter voet -thumbsup-
http://www.youtube.com/watch?v=PZXyih-liZU
:D :D
-
HMmmmmmmm.......... -love- V8