Auteur Topic: Wie is barry 8v? officeel voorstellen  (gelezen 35838 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #105 Gepost op: ma, 26 feb 2007, 20:29:27 »
ziet er netjes uit alleen hoe ga je nu jou inlaat vast zetten !?!  -dunno-

Tapeindjes eruit, inbusjes erin?

De tapeindjes gaan er uit ,en er wordt in de lengte richting een sleufje gefreesd waar de kop van de inbus langs kan.


@serge: De cpu niet goed?
GROTER is niet altijd beter

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #106 Gepost op: di, 27 feb 2007, 10:55:56 »
Zondag in real life gezien; ziet er goed uit!  -thumbsup-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #107 Gepost op: di, 27 feb 2007, 22:12:38 »
Bedankt allemaal voor de reactie's -hug-

Ik heb gisteren de schakelpook afgesteld op de 4bak, en nog wat laatste dingen gecontroleerd
en ik heb nu een zeer beschaaft lopend naaimachientje -wanker-
GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #108 Gepost op: do, 01 mrt 2007, 11:52:49 »
Van welk type motorfiets komen deze gasklephuizen? Gok op Honda CBR 900?

En blijven ze op de kop hangen?
Net als bij de originele toepassing:

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #109 Gepost op: vr, 02 mrt 2007, 13:18:06 »
Ja dit zijn de throttle bodie's van een fireblade uit 2001/2002

En dat ze blijven hangen, ben ik niet bang voor want ze komen tussen de kop en een airbox te zitten.
Er zijn ook genoeg optie's voor ophang beugels aanwezig.
GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #110 Gepost op: vr, 02 mrt 2007, 15:16:28 »
Ja ok, maar ze hangen eigenlijk ondersteboven (benzinerail onderlangs), dat bedoelde ik :)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #111 Gepost op: vr, 02 mrt 2007, 21:01:53 »
:) Ohw bedoelde je dat, ze blijven zo hangen ja

ik zit er mee dat als ik ze andersom hang (kan je wel overal makkelijk bij) waarschijnlijk te hoog uit kom met de luchtfilter kast, i.v.m de hoek van de rubbers.
Maar het is natuurlijk wel mogelijk :D
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #112 Gepost op: za, 17 mrt 2007, 15:38:55 »
Zo eindelijk ook de krukas bout los -wanker-

Ik had zelf een slagmoersleutel aangeschaft, dacht meteen aan een miskoop.
Maar na een slagmoersleutel geleend te hebben van mijn stam garage, en bij twee andere garage's geweest te zijn(met het blok achter in de polo :D ) kregen we de bout niet los.

Er was bij de laatste garage iemand die kreeg de bout los met een wringijzer en brute kracht -gert-  
Dus ik met groot respect de man bedankt -hug-

nu kan ik eindelijk eens gaan kijken wat er nou met de nokkenas gedaan is.
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #113 Gepost op: di, 20 mrt 2007, 22:25:48 »
Hey ik zie nu net dat de topictitel veranderd is  -thumbsup-  Thanx
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #114 Gepost op: ma, 26 mrt 2007, 23:14:54 »
Ik ben aan het............metenmetenmetenmetenmeten............mailenmailen..........metenmetenmeten :D   meten meten meten meten meten -love-











Meten is weten -naughty-
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #115 Gepost op: ma, 26 mrt 2007, 23:28:57 »
weet je nog wel wat je meet? Ik niet namelijk.. Zal wel met je nokkenasje te maken hebben
 -dunno- \\
Wordt het niet eens tijd dat dit een project topic wordt??

We kennen je nu al wel, voorstellen hebben we gehad!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #116 Gepost op: di, 27 mrt 2007, 23:06:39 »
weet je nog wel wat je meet? Ik niet namelijk.. Zal wel met je nokkenasje te maken hebben
 -dunno- \\

Wordt het niet eens tijd dat dit een project topic wordt??

We kennen je nu al wel, voorstellen hebben we gehad!

Ja ik weet wat ik meet, want meten is weten :D

Een project topic krijg je pas als je lid bent, en dat ben ik nog niet -moon-
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #117 Gepost op: di, 27 mrt 2007, 23:19:53 »
Nu wat ik gemeten heb:

De nokkenas gemeten bij  0,15mm lift, met hydraulische nokvolgers.

                                    i o -> 17 graden VBDP
                                    i s -> 57 graden NODP
                                    u o -> 64 graden VBDP
                                    u s -> 7  graden  NBDP

Overlap      24 Graden
Inlaat        254 Graden
Uitlaat       251 Graden
Lift   9,5mm

Squish   1,0mm
Koppakking 1,63mm

De motor is een originele 3F ,zonder enige aanpassingen buiten de nokkenas.

Een foto
« Laatst bewerkt op: za, 19 jan 2008, 20:10:21 door barry8V »
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #118 Gepost op: zo, 01 apr 2007, 23:50:33 »
Ik ben opnieuw aan het meten geweest, dit omdat ik steeds andere waardes kreeg met de hydraulische nokvolgers.
De hydraulische nokvolgers zijn na een paarkeer meten leeg gelopen, waardoor geen goede meting kan doen.

Daavoor heb ik de nokvolgers met stelplaatjes gemonteerd, en opnieuw de nokkenas gemeten, en heb het volgende gemeten.

De nokkenas is gemeten bij 0,10mm lift met vaste stoters

io -> 18 graden VBDP               Overlap  42 graden
is -> 64 graden NODP               Inlaat    262 graden
uo -> 70 graden VODP              Uitlaat   274 graden
us -> 24 graden NBDP


Met deze meting ben ik tevreden, en kan ik nu verder gaan met demonteren.
Bij het plaatsen van de vaste stoters
zag ik dat de nokkenas lagering ligt beschadigt was.

Dit zou mogelijk een oorzaak kunnen zijn ,van de benzine die door de olie zat toen ik de polo net gekocht had.
GROTER is niet altijd beter

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
officeel voorstellen barry8V
« Reactie #119 Gepost op: ma, 02 apr 2007, 00:10:46 »
Nog even voor het slapen gaan een paar foto's :D

Mogelijk zijn ook de krukas en drijfstang lagers beschadigt, dat zien we later wel -dunno-





GROTER is niet altijd beter