Op 8 november 2012 heb ik de auto via dit forum gekocht. Zo stond hij erbij:
Enige voertuiggegevens:
Polo 2F GT Coupë met een heuse 3F motor. RDW leert me dat hij in 2002 ingevoerd is, volgens de vorige eigenaar uit Belgie. Kilometerstand ongeveer 178 000. Inmiddels is deze de 180 000 gepasseerd.
Er waren bij aankoop enkele mankementen bekend, de Polo had een poosje stilgestaan en daarbij behorende problemen waren moeilijk starten onder andere. Maar aangezien ik graag weer een knutselauto wil vond ik dat geen probleem.
De dag erna meteen bij toeval een paar toffe cup velgen gescoord.
Wel beetje grote maat net als de banden...keertje eronder gepast en tot de conclusie gekomen dat 185-45-15 (sowieso aan vervangen toe) amper kan, de 2 velgen met 195-50-15 (nog wel met goed profiel) zijn gewoon te breed.
Helaas had ik na 2 dagen al een kapotte dynamo...accu was compleet leeg, zelfs met 5 minuten aan de startkabels deed ie niets. En dat op één van de grootste kruisingen in Assen
Gelukkig was het niet druk om 00:30 uur zaterdag avond en kon ik m alsnog de kruising overdrukken. ANWB was vrij rap ter plaatse en had de koolborstels beetje bijgesteld zodat ik mijn weg weer kon vervolgen. De volgende dag direct een gereviseerde dynamo eronder geklust, die ik nog had liggen van mijn vorige Polo
Meteen ook een leuke foto voor US lights idee.
Ander probleem was moeilijk te openen bestuurdersdeur en kapot raammechanisme aan dezelfde kant. Deze alle twee vervangen en dus weer top voor elkaar.
Het startprobleem werd weer heel lastig, vaak pakte hij hem na een keer of 3 proberen wel maar na 2 keer de accu volledig leeg gestart te hebben en alsnog hulptroepen te moeten laten komen was ik er wel klaar mee. Het relais voor de brandstofpomp als eerste uitgesloten na een klein testje. Na wat lezen op t internet heb ik het contactblokje vervangen. Dit ging echter niet geheel vlekkeloos, toen ik alles terug wou monteren was de stuurpen 'ineens' en cm korter
maar het was zondagavond en ik was er wel een beetje klaarmee dus mijn grote vriend de slijpert kwam er aan te pas. Buis stukje ingekort en meteen maar sportstuur erop gezet (de bus was daardoor niet meer nodig) al had dit wel tot gevolg dat de kappen boven en onder de stuurkolom niet meer pasten...moet ik dus nog maar weer s netjes maken. Het starten ging hierna ongeveer 2 weken goed. Toen kwamen de problemen weer terug...vorig weekend heb ik de het ontstekingtraject maar s bekeken en kwam tot de conclusie dat hier wel s wat vervangen mocht worden. Contactpuntjes van de verdelerkap ware goed zwart, rotor aardig gesleten en bougies lekker zwart. Deze dus vervangen, evenals de bougiekabels + kabel van bobine naar verdelerkap. Ook gelijk benzine- en oliefilter en olie vervangen.
Oud:
Nieuw:
Zo ging tenminste weer van z'n plek
Pret was van korte duur, accu bleek helemaal naar de getver, gelukkig was er nog een accu uit de vorige Polo nog aanwezig dus die erin gezet en TADA
Heb sindsdien een week (en 500 km) gereden met nog 1 klein probleempje...zo heel heel af en toe (tot nu toe 2 keer voorgekomen) start ie weer pas na 3 keer. Binnenkort echt een nieuwe accu erin zetten en dan maar weer eens verder kijken.
Wat zijn verder de plannen dan? Ag zoveel
Maar om te beginnen moet de basis eerst maar eens goed zijn (als student zijnde is geld een schaarste dus kan helaas niet meteen alle leuke plannen uitvoeren). Over een niet al te lange tijd wil ik de koppakking, klepdekselpakking ed eens vervangen evenals de distributie en waterpomp. Ook de voorste remschijven zijn aan vervanging toe. Vandaag ben ik begonnen met een audio inbouw voor de hoedenplank, dus die word binnenkort ook erin gezet.
Omdat we zo gek zijn op foto's: