Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Serge op wo, 16 mei 2007, 20:18:24
-
Kenteken xp-60-pz
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO 40KW U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1272 cm3 (uhuh :D)
Vermogen 40 kW (yeah right :D )
Aantal zitplaatsen 0 (tis geen vad bus)
Aantal staanplaatsen N.v.t. (das godsonmogelijk)
Roetfilter N.v.t. (tis geen trekker)
Euroklasse N.v.t. (wat?)
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar (zuinig???)
Massa leeg voertuig 735 kg (reeds aan het minderen)
Laadvermogen N.v.t. (kofferbak zat)
Toegestane Maximum massa voertuig 1.190 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 11-08-1989
Datum eerste toelating 11-08-1989
Datum aanvang tenaamstelling 13-01-2007
Vervaldatum APK 15-05-2008 (hell yeah ,met 4 carbs de zelfde emissie als stink injectie)
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 367 kg
- geremd 650 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t. (yehaa een sleurknobbel)
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
-
Je hebt de classic aan het rijden?
-
jups ,alles ingebouwd .motor op de de gok afgesteld ,,was starten lopen.prima genoeg voor voorlopig .
claxon was stuk en de bedrading was ook niet jofel .dan maar een koeienhoorn(zit een trekkoord aan ).
auto ging in 1 ruk door de apk op de achterlichten na .na vervanging (dank sjon) apk een feit ,co van 0,23 ,goed genoeg aangezien het origineel een in jectie betreft die 0,3 mag hebben .
tis nu laag en graag.
en sjon nog bedankt voor de extra handjes
-
Die achterlichten waren eigenlijk ook van jouw -moon-
Gesleuteld aan de Polo van mijn leermeester => 't was me een waar genoegen -dj-
Ik zeg: kom op met die foto's, want dit is niks:
Inmiddels ziet ie er een stuk beter uit -thumbsup-
-
een aex voor 150,- gescoord.
blok ff losgehad ,alles oke ,gelijk zuigmondje van de olie pomp vervangen door die van een mh motor zodat er een carter opkan van een 1.3 waardoor het carterwegdek vrijheid gelijk wat minder panisch wordt .
goed nieuws zuigers boring 76,480 en cylinders 76,8,dus blok was al gereviseerd en heeft net 30650km gelopen .lagerwerk zag er tip top uit .
olie pomp was nog wel origineel 140000km deze iets gevlakt zodat de speling van de tandwielrondsels weer fabrieks af is en dus de druk ook weer optima bello .
met mh kop en abu pakking wordt de compressie 11,27 op 1
en wat heeft een aex kop eigenlijk kleine gaten zeg past nog net niet mijn duim in ,zou een astma patient zwaar panisch van worden op zon krisis geval .
btw blok heeft nu 1413 cc inhoud slag is 76,6 .dat wordt smullen
na wat knutselen .:
de aangepaste oliepomp.
1x druipplaat.
is dus een plaat wat er voor zorgt dat er geen olie tegen de krukas komt en weerstand ondervindt ,tevens gaat de olie niet gauw klotsen bij bochtenwerk .
en zo dus geen spatolie meer carter ontluchting in die door hoogtoerige krukas er in geslingerd kan worden
de plaat op het onderblok ,let op hoogte tussen pomp en krukas
de plaat zoals ie hoort te zitten
-
Ben benieuwd.
Heb ook nog een AEX blokje staan :)
-
aangezien ik een reputatie heb met 1.6 die stuk gaan (ja bij mij ook :P )
weer een 1.4 gepakt ,lekker 4kant.
nokkenas wordt een 280/284 met 10mm lift ,maar dat kan nog wijzigen in de toekomst
-
"The man is on the jazz" -klus-
-
wel lekker niet meer voor anderen werken ,is nu weer hobby geworden -love-
-
Is er nog iets van zuigerbodemkoeling nodig als je zo'n klotsschot plaatst?
-
Weer lekker bezig Serge. -thumbsup- -klus-
-
nope je hebt altijd spatmering via de lagerschalen van de krukas en drijfstang (lek olie )welke je dus ook hebt op recht stuk snelweg .krukas zit normaliter nooit in de olie van het carter .daar zit rustig een cm of 7 tussen bij draaiende motor .
zelfs de olie retour van de kop loopt eigenlijk aan de wand van het carter om de krukas te vermijden .
-
en om het carter met onderblok af te dichten ,heb ik een tube meegenomen wat we ook op het werk gebruiken om vloeistofdichte vloeren af te kitten en sealbedjes te leggen onder pomp eilanden .sabaflex 500 ,dat carter gaat nooit meer lekken op het montage vlak -hitit-
-
kijk goed bezig!!!!
ben benieuwd wat dit voor iest moois gaat worden:)
gr maikel
-
mh carter geplaatst.
toch maar de gloves aan
onderste aex waterpijp moet aangepast worden ivm geen aansluitingen .dus daarvoor een aav pijp welke verlijmt moet worden met die van de aex ,aangezien het gat in de waterpompbehuizing van de aex groter is dan die van de aav (latere versies aav hadden kunstof waterpijp ipv de stalen )
-
mh carter geplaatst.
(latere versies aav hadden kunstof waterpijp ipv de stalen )
3F carter om precies te zijn -moon-
Kunststof versus staal => vage overgang (bij bepaald chassicnr.) trouwens.
Drink jij Passoa? :D
-
nee als ik krenten rond mijn eikel zie groeien dan heb ik pas soa :D
-
effe met een rare kwast gesproken ,krijg je dit als resultaat -gert-
-
de verlijmde waterpijpen van aav en aex (aav is gelijk aan abu)
-
he bha serge rood?
verders erg spannend allemaal.
verder wat heeft die spatplaat precies voor voor extra nut?
kon er niet echt precies wijs uit worden uit het verhaal.
gr maikel
-
voorkomt het opschuimen van de olie door klotsen (olie kan dan als slagroom reageren)en opslaan door de krukas als slagroom mixer in snelle bochten wisselingen .
waardoor de olie pomp dus geen lucht meer aanzuigt en de motor geen oliedruk verliest .
-
the blue brings back memmories
-
Jammer dat die sambaflex-kit-dinges niet wit is :)
-
blij dat het rood blauw niet andersom op het blok zit ,heb namelijk een hekel aan frans babbelende motorblokken :D
samba flex :)
-
en weer wat verder ,tevens oliekoeler adapter met thermostaat
-
ik zat eerder aan grote smurf te denken allowel ie dan klein ligt lijfje heeft en een grote zware muts :)
thanks voor uitleg heeft dus zoals ik al gedacht had best wel nut!!!
gr maikel
-
-
was weer een avond om 1 uur in bed en om 4 uur eruit -dj-
-
Maar wel keurig je VCA diploma binnen gehaald :)
-
euh tja en dat zonder te leren :P
-
Vraagje: wat voor een verf heb je op dat onderblok gesmeerd?
Mot iets van hittebestendig zijn, lijkt me zo, maar welk merk?
-
bij de karwei oder de noemer hammerrite .en dan er ff naast kijken
-
geef het wel een week om te harden
-
Mooi, gaat ik hier ff bij de gamma koekeloeren.
-
bij de karwei oder de noemer hammerrite .en dan er ff naast kijken.
Mooi, gaat ik hier ff bij de gamma koekeloeren.
-gert-
-nana-
-
Ja en? Voor mij is de gamma dichtbij en op de route richting klusschuur.
Als ik daar naast de Hammerite kijk, vind ik vast ook iets soortgelijks. -moon-
-
abu koppakking geplaatst en de paspinnen naar beneden geslagen
kop is samen gevoegd bij de nassy
-
beetje sambal toevoegen... :)
Erg netjes! Kreeg een beetje tunnelvisie van het zien van de poorten :D
tov een originele AEX moet dit vooral in lagere toeren goed gaan draaien denk ik.. Mijn 6N was boven in toeren nog wel leuk, maar onderin vond ik het een dood paard..
Ben heel benieuwd, Suc6!
-
heb het eerder gebouwd ,tot 2500rpm was het net een gk standaard ,maar daarna braken alle paarden los :D
-
oi.. Heeft het vervangen van een aex kop door een MH kop ook al veel invloed?
AEX blokjes zijn redelijk goed te vinden..
-
jups dat doet al veel
-
aftellen is begonnen .binnen kort meer in dit theater :)
-
Altijd weer leuk om de verslagen van serge's kookkunsten te lezen. -thumbsup-
-
Ik voel weer een originele Sjon-shot aankomen :D
-
en wedden dat niemand deze verwacht
-
en wedden dat niemand deze verwacht
Nou, die zien ze nu wel van mijlenver aankomen, lijkt me zo -moon-
P.S.: allerlaatste ritje wel ff heelhouden he -prut-
-
sorry moet eerst langs een sexshop :D
-
niets meer in voorraad en je staat op springen? :D
-
niets meer in voorraad en je staat op springen? :D
-
normale (nouja) poppetjes kennen we al van uit de motorruimte :)
-
normale (nouja) poppetjes kennen we al van uit de motorruimte :)
serge maak je een foto op het strand of zwembad
vanavond een beetje knutsellen en ze zit in je motorruimte
-
a 12,- per stuk maar gaan een ton mee -hitit-
sorry voor de slechte kwaliteit ,met de telefoon geschoten .
-
nice, peper voor in de nasi :) -thumbsup- Wat voor nokkenstok komt er in? goed bezig Serge.
-
heb een 282/284 liggen -naughty-
-
draai je scherm op rechterzijde en neem afscheid van 1.6 abu op 3,5 cylinders
idem
-
alles af te lezen op
-
Vanmorgen op ons dooie gemakkie lekker begonnen met motorswap.
Tegen 't einde van de middag de sleutel opgedraaid: loopt -dj-
Maar......(er is altijd een maar)
Geen oliedruk......metertje gaf niks en lampje in cockpitje bleef knipperen.
Uit dat ding: eerst carter eraf: fuck, metaalsplinters.....oef:
dat bleek gelukkig alleen een drijfstang tegen dat extra klotsschot te zijn.
Verklaard nog steeds de afwezige oliedruk niet: oliepomp gecheckd: niks mis mee.
Hmzzz: zou 't carter te hoog zitten? carterpan een stuk naar beneden getimmerd.
Teruggebouwd, starten = HOERA, oliedruk.
Tijdje laten draaien....hmzzz......blijft beetje tikken,
of hydrostoters nog niet gevuld of...........
Toen maar beetje opgeruimd en pleitos gegaan: morgen weer verder. -klus-
Oh ja: foto's volgen
-
torretje mee
alvast wat eraf geropt
begint al aardig op chemokuur te lijken ,valt steeds meer af.
kijk blokje eruit
sjon mag slopen
-klus-
ventildeckel fertig
redelijk al weer opgebouwd
bright light
en maar lekker hangen
tada een sjonshot
zuigerschade
kop lichtelijk beschadigd
schade kwam dus door pingelen ,zuiger verfikt door te hoge comressie (verklaarde dus ook het verfikken van de g40 bougies )
de reden waarom ,ik mijn snelle ijver de verkeerde koppakking gegrepen (de 0,6mm versie ipv de 1,5mm versie),bleek dus dat de compressie 15,3 op 1 was ipv de 14 op 1 .
onderblok is goed te reviseren dus gaat niet weg .kop wordt opgeknapt dmv vlakken en kleppen inslijpen en heeft inmiddels een gelukkige eigenaar die vanmiddag niet meer zo goed uit zijn woorden kwam
-hug-
opbouwen blijft mooi
steeds mooier
totdat starten ,raar olie lampje blijft knipperen en oliedruk meter doet niks meer ,vreemd hydro stoters blijven tikken .meer toeren niks byzonders extra druk .uit dat hok ff balen .
olie adapterflens voor de koeler los misschien daar inwendig een lek (tja je gaat zoeken als het binnen werk 100% ok is)
,nog geen druk ,carter er af (en shit wat is een motor dan heet ,als het spruitstuk ook los moet .carter weg ,bleek cylinder 1 de drijfstang tegen klotschot gelopen te hebben ,dat verklaarde de alu snippers in de olie (pfffffff)
dat ff goed verbogen. na enig beraden ,kon ik alleen maar bedenken dat het zuigmondje van de olie pomp afgesloten werd door het carter (olie kwam wel boven ,maar niet onder de druk die moest )
het carter ff bewerkt met een hamer zodat er onder de olie pomp extra ruimte kwam voor het zuigmondje .
en werkte ,yesssssssssssssssssssssss,olie druk
enigste maar motor tikt vanuit de kop wat duid op kleppen die de zuigers licht raken .nu zit er tussen de zuiger en kop 2,5mm ruimte wat dus mag rsulteren in een vrije lift van de kleppen in bdp van 1,5 mm (heeft deze nokkenas ook ,maar je moet hem exact timen ,en dat moet nog gebeuren .
-
kop wordt opgeknapt dmv vlakken en kleppen inslijpen en heeft inmiddels een gelukkige eigenaar die vanmiddag niet meer zo goed uit zijn woorden kwam
-hug-
Eeeehhhh....
(die 6 dagen achter elkaar met 4 uur slaap per nacht hebben zo z'n uitwerking)
Thanks Serge; -hug-
Enne; tiet voor een nieuwe camera? Of niet aan de knopjes voor de instellingen zitten... -moon-
-
zolang er mensen zijn die slechtere foto's maken met hun telefoon mag ik niet klagen over deze telefoon :P
-
Zo: Serge is op dit moment met de terugreis bezig, oftewel: doet 't -thumbsup-
Nokkenas was iets teveel van 't goeie: dus ander gemonteerd.
En meneer heeft anti-hert schijnwerpers op z'n bumpert gemonteerd. :D
-
hij doet het
-
Hoewel onscherp vind ik dit filmpje toch wat leuker...?!
-
Hoewel onscherp vind ik dit filmpje toch wat leuker...?!
als je wat verder terug leest in dit topic -moon- -hug-
-
hij doet het
lekker geluidje, ik ben benieuwd wat de rollerbank ervan kan maken -love-
-
als ik de laatste kinderziektes er uit heb, dan is het bank tijd .
-
Hoewel onscherp vind ik dit filmpje toch wat leuker...?!
als je wat verder terug leest in dit topic -moon- -hug-
Tja, dat was tijdens vakantie/PDA-periode... Dan volg ik dat soort links niet...! :(
PS/OT: geld is overgemaakt! -moon-
-
Hey ,
Efkes een snel vraagske :
Is de motor van een golf 3 1400 hetzelfde als een aex blok ?
-
nee @christophe
@gerrit nu filompje 1.4 in 3e versnelling van 50tot 110 mp/h startend met 4000rpm
-
@gerrit nu filompje 1.4 in 3e versnelling van 50tot 110 mp/h startend met 4000rpm
@Serge: -thumbsup-
@Marjolijn: niet kijken....
doorgetrokken streep :D
Tussen Veenendaal en Rhenen toevallig? -naughty-
-
nee was tussen hoenderloo en ede
-
en dan de anti herten verblind lampjes.
-
en dan de anti herten verblind lampjes.
Zodat ze in ieder geval stil blijven staan? -gert-
-
in de berm idd ,zoekend naar de zonnebril en zonnebrand creme (tijd genoeg dus om er voorbij te gaan ) :D
-
en dan de anti herten verblind lampjes.
Zodat ze in ieder geval stil blijven staan? -gert-
tussen ede en apeldoorn stikt het van het groot wild ,zie ze naar mijn zin iets te vaak eigenlijk net te laat .en gespannen naar je werk rijden elke ochtend om 4.30 of 500 uur in de ochtend(is het ook fourageertijd voor die beesten) is niet grappig .oke staat niet mooi ,maar werkt als een tiet
-
Ach, mooi is relatief; Ik vind het wel stoer staan, maar ben en blijf dan ook diep in m'n hart een rallye-liefhebber...
Ik wilde je dan ook niet belachelijk maken, maar als zo'n ding nét oversteekt mik je 'm met die lampen misschien wel precies er bovenop? (als in motorrijder die zich concentreert op een boom en vervolgens een houten kop heeft)
-
sorry dat is zwaar afgeleerd (oa slipcursus ) :D
-
Ik weet nog een koeienvanger voor 'n Polo te liggen..
-
Ik weet nog een koeienvanger voor 'n Polo te liggen..
:D en dapper laten liggen :D
was wel een 1eklas humor (al stond mijn kop er toendertijd niet helemaal naar -hug- )
-
Beetje jammer dat die toerentellert ermee stopt bij 7000........
Gauw eentje installeren die ons meer verteld,
want 't toerental wat jij me door de foon vertelde -hitit-
-
kwestie van doorrekenen -thumbsup-
-
Heb nog een losse liggen t/m 10000... -naughty-
-
heb er 2 , 1 tot 11000 en 1 tot 8000.misschien maar inbouwen in originele teller werk
-
dimlicht
grootlicht
-
ow en dit was om 4.30 vanochtend ,gespot 6 wilde zwijnen ,waarvoor 2 noodstops en 2 wilde varkentjes ,welke wegrenden voordat ze op de foto konden
-
en dan maakt die wagen van je ook nog genoeg herrie...
Tja, je bent een van de eersten die ze tegenkomen denk ik.
-
Hij klinkt leuk zo met die open kelken -sturen-
-
mare hij bevalt??
enne is het wat je ervan verwachte??
gr maikel
-
als hij bevalt mag jij de babies maikel :D
-
mare hij bevalt??
enne is het wat je ervan verwachte??
gr maikel
wist niet dat jij in verwachting was, zal ee nzware bevaling worden -nana- -naughty-
-
:)
-
Nokkenas was iets teveel van 't goeie: dus ander gemonteerd
Hey serge ,
Welke nokker heb je dan nu in je blok steken ?
( was er aan aan het denken om ook een blokje samen te stellen vandaar de vraag )
-
280/280 symetrisch
-
ff kleine olielekkage verhelpen: chef aan de beun -klus-
-
en de carbs goed gezet (lees synchroon) ontsteking goed gesteld ,sjon zijn gt afgesteld ,zijn nieuwe blok de distributie timing scherp gezet .knipperlichtje gerepareerd .
motortje loopt nu lekker oliedruk continu op de 4 b ar en stationair op 1,2 bar .
stoplicht sprint is humor ,overschakelen naar 2 is gillende banden ,en verbaasde gezichten bij de auto naast je .
ja het is bank tijd
-
ja het is bank tijd
Schiet maar op voordat die stuk is -nana-
-
En zoiets op bestelling maken??? :D
-
ja het is bank tijd
Schiet maar op voordat die stuk is -nana-
maak jij eerst maar eens een polo 1 af -nana-
-
En zoiets op bestelling maken??? :D
kan ,maar reken wel dat ik er de tijd voor neem .btw is wel spullen aanleveren .
-
denk dat de polo nog geen 100km nog volhoudt
-dunno-
-
ja het is bank tijd
Schiet maar op voordat die stuk is -nana-
-hitit-
-
plan de champagne ,auto op sleutelplek krijgen is uitdaging 1 ,daarna blok bekijken evt volledige onderblok revisie
-
-boehoe-
Aantal motorblokken gaan de laatste tijd wel erg hard chef.
-
ik weet ik weet -boehoe-
-
Misschien is het een idee om ze een keer onder de 25000 toeren te houden. -gert-
-
12 aug - 2 sep = 3 weken, nieuw record? -thumbsup-
-
-boehoe-
Aantal motorblokken gaan de laatste tijd wel erg hard chef.
Ach, 't houd hem van de straat he. -klus-
En nu ik dit schrijf besef ik dat deze zin een dubbele betekenis heeft... :D
@Serge; Misschien maar eens iets betrouwbaars in elkaar zetten voor 't woon-werkverkeer? -hug-
-
had iki ook zelfs de ontsteking op 12gr voor gezet ipv 15.(dan heb je niet het volle vermogen en niet volledig toerenbereik )
ach pak het nu van a tot z aan .
raar eigenlijk ,bij iemand anders is het; he ,wat jammer voor je -dunno-
-
had iki ook zelfs de ontsteking op 12gr voor gezet ipv 15.(dan heb je niet het volle vermogen en niet volledig toerenbereik )
ach pak het nu van a tot z aan .
raar eigenlijk ,bij iemand anders is het; he ,wat jammer voor je -dunno-
Shit happens Serge. -klus-
-hug-
-
this weer mooi kloten Serge -boehoe-
sus6 met weder opbouw
-
denk dat de polo nog geen 100km nog volhoudt
-dunno-
mis ik iets? Blok naar de Ho#ren??
Damn Serge: klonk zooo lekker!
Succes met de wederopbouw van het AEX'je
-
Watskebeurt, drijfstang door je voorruit ? of alleen maar de kleppen door je carterpan naar buiten tijdens -sturen- ?
-
Vermoedelijk een drijfstanglager die afscheid neemt...... -boehoe-
-
is zeker weer mooi klote voor je
succes met alles
gr maikel
-
de symptomen ,behalve stoom uit mijn oren :)
laag in toeren bij gas geven hoor je vrij weinig .
zo rond de 2300rpm en gas geven hoor je een lichte tikmet donkere na klank die ook via schutbord hoorbaar is .
olie druk was normaal 4 tot 4,5 bar is nu een 2,8 bar
stationair was deze rond de 1 tot 1,5 bar nu nog net geen 0 .
als je bij de motor luistert hoor je een rammel uit het onderblok
mijn conclussie is dus een lager die te ruim isgeworden.
idd ik baal hier stevig van .
wordt dus opnieuw aanpakken .krukas slijpen ,nieuw lagerwerk,zuigerveren ,koppakking ,zal een rekening worden van om en nabij de 400 euries ,als ik mijn eigen arbeid niet mee tel
-
je kan het gelukkig zelf..
En met een beetje storm uit je oren; ben je zo klaar :P
Heb je nog wel alternatief woon-werk vervoer?
Suc6
-
Heb je nog wel alternatief woon-werk vervoer?
Bij droog weer mag ie de audi90 meenemen.
Bij regen mot ie van Wendy lopen naar Apeldoorn :D
-
:)
-
krijg toch sproeipoep :D
-
Norit....dat helpt bij schieterij -moon-
Waren Wendy d'r woorden toch? ik dee 't alleen beamen :P
Btw: naast die Audi924 kunnen we ook wel weer ff plek creëren, zat ik te denken.
-
Norit....dat helpt bij schieterij -moon-
Waren Wendy d'r woorden toch? ik dee 't alleen beamen :P
Btw: naast die Audi924 kunnen we ook wel weer ff plek creëren, zat ik te denken.
-thumbsup-
norrit of kurk dat helpt idd :D
-
zo vanochtend met bkoortszweet en rillingen de drijfstanglagers vervangen (39graden koorts ,uitputting volgens de doktor)
oorzaak was te weinig oliedruk bij de 1e keer lopen
motor loopt nu op castrol rs 10w60 gehaald bij axima ede
oliedruk is weer perfect en geen rammeltjes .
nu het allermoeilijkste rustig in rijden tot maximaal 3000rpm -sturen- -gert-
nu weer dik gekleed of weer lekker onder de wol.
-
Krukas heeft er niks aan over gehouden dus?
Beterschap!
-
nope krukas was nog op de juiste diameter op wat lichte krasjes na (fijn schurpapier doet de rest )
thnx
-
Geluk bij een ongeluk dus..
Beterschap!
-
de eerste 8mijl zitten er al op nu nog 930 mijl tot ingereden .
-
Geluk bij een ongeluk dus..
Beterschap!
thnx
-
-prut-
En nou hopen dat ie heel blijft
-
uhuh anders ik wel withstupid -prut-
-
en ik duim vrolijk mee! Beterschap in iedergeval, iets meer rust pakken, maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk -dunno-
-
wat zeg je ,iets meer rum pakken ?? goed idee :D
-
krijg je het nog warmer van :P
Beterschap en suc6.
-
beterschap en blij dat ie het weer doet
maar als dokter zeg rustig aan ivm met uitputting enzo
wat deed men dan aan je polo? -wanker-
gr maikel
ps) had ik de vermoedelijke oorzaak nie toevallig al een keer opgenoemd?? nog nie zo heel lang gelede???
-
beterschap en blij dat ie het weer doet
maar als dokter zeg rustig aan ivm met uitputting enzo
wat deed men dan aan je polo? -wanker-
gr maikel
ps) had ik de vermoedelijke oorzaak nie toevallig al een keer opgenoemd?? nog nie zo heel lang gelede???
2x SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!
:D :D :D
-
nu het allermoeilijkste rustig in rijden tot maximaal 3000rpm -sturen- -gert-
:) Dat geloof ik ja
Mooi dat de polo weer in orde is, nu jij zelf nog -thumbsup-
-
Hoest met de hoofdlagers?
-
Hoest met de hoofdlagers?
kuch
die waren nog goed gelukkig
-
tik tik tik tik tik tik tik -whip-
back to the roots .
gk onderblok geboord ,gehoond boring 76,04 ,zuigers 3f 75,98 afgedraaiad aan de bovenkant 5mm onderzijde tot aan de pistonpen stomp gewicht 316gram per stuk (inclusief pistonpen),drijftstangen verlicht en gepolijst 536gram per stuk,
krukas verlicht ,geballanceerd en afgeslepen voor 1e ondermaat 8,5kg ,loopt op sputter lagerwerk.sikkeloliepomp druk gekieteld (better be sure and safe).compressie 11,3 op 1 met aex koppakking(stalen versie)
nu nog vliegwiel meenemen naar mijn werk om daar ook te sonja bakkeren
-
Gewoon weer 1.3: is wat makkelijker onderdelen scoren -prut-
Krukas verlicht....euhh.....krukas heb je pas sinds vandaag......
dat verlichten + balanceren moet dan nog?
-
Gewoon weer 1.3: is wat makkelijker onderdelen scoren -prut-
Krukas verlicht....euhh.....krukas heb je pas sinds vandaag......
dat verlichten + balanceren moet dan nog?
neu die krukas was eivormig op de drijfstangtappen .dus ben met de verlichte naar revisie boer gegaan (zonder bon doen ze een hoop voor je )en is dus gedaan als beunklus :)
dus weldegelijk verlichte krukas -love-
-
Ah zo: toch die verlichte gebruiken.
Wordt weer gillen -dj-
-
nog moeilijker inrijden klik
-
hc carter geplaatst(standaard klotsschot )
-
Meneer tokkelt nu met een 1.3 onder de kap naar huis -klus-
-
en thuis met 5 bar oliedruk -fietsen- -klappen-
nogmaals ,mijn dank grenst aan hondsdolheid -hug-
-
bekend carter???
hij loopt dus weer als een spreekwoordelijke trein?
-
Hey serge gebruik jij voor deze motor de standaard starter of die van een diesel ?
Heb namelijk ook een motor ineen geknutseld met een redelijke compressie en de standaard starter krijgt de motor vrijwel niet meer rondgetrokken .
En welke starters met een redelijk vermogen passen er zoal op een 8p boite ?
-
starter van een 1w diesel (das de 1.4 )
-
dus weer druk geweest serge
wat was er dan nu weer mis met aex dat je toch weer een 1.3 geknutseld heb??
gr maikel.
(ps ik ben weer terug van vak en heb weer heel veel zin om aan de slag te gaan :D -klus-)
-
dus weer druk geweest serge
wat was er dan nu weer mis met aex dat je toch weer een 1.3 geknutseld heb??
Krukas had plat kantje => heeft inmiddels al een vliegles gehad.........
.......de oudijzerbak in -naughty-
-
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/luchtverzamelbak1.jpg)
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/luchtverzamelbak2.jpg)
-
Cakeblik-tsjoening -klus-
-
hela
was da?????
gr maikel
ik zie het al -ja-
goed bezig :P
-
en reeds 350km probleemloos gereden .ik blijf duimen
-
niet te hard trappen he -nana- zal meeduimen withstupid
-
3000rpm en niet verder
-
wat een straf he -nana-
-
echt wel -boehoe-.maar alles voor het goede doel -naughty-
-
echt wel -boehoe-.maar alles voor het goede doel -naughty-
Een groener milieu? ;) -uitlachen-
-
nee ik wil palmbomen en amersfoort aan zee -ja-
-
luchtfilter bak gaat ook meer vormen aannemen -thumbsup-
-
Wordt-ie dan niet gewoon te warm? :D
-
nee ik wil palmbomen en amersfoort aan zee
He, waar moet ik dan wonen? -nana-
-
He, waar moet ik dan wonen? -nana-
Jij ken dan van je balkon zo 't water induiken: ideaal
Zou alleen je auto's wel ff ergens anders neerzetten
-
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/luchtverzamelbak4.jpg)
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/luchtverzamelbak3.jpg)
-
nice luchtverzamelfilterbakje serge -thumbsup-
kast al weer ontpurt?? -nana-
-
nice luchtverzamelfilterbakje serge -thumbsup-
kast al weer ontpurt?? -nana-
kast mag pas na de kerst ,iets met kerst of zo -ja-
-
Topic titel ondertussen maar eens wijzigen? Wat voor code spreken we heden ten dage eigenlijk over?
-
als je alles letterlijk wilt nemen ,gk rompmotor ,verlichte g40 krukas ,klaargemaakt voor sickelpomp ,aangepaste 4e overmaats 3f zuigers, mh cylinderkop .
denk dat me beter past of wat nu weer :D
-
'Dat past niet'
-
'Dat past niet'
:D
echt wel kijk maar onder mijn kap -ja-
motorperikelen spottuning is ook goed
-
"op naar de volgende oliewissel"
-
waren wel dure oliewissels :)
-
"op naar de volgende oliewissel"
Serge en oliewissels... :P
Maar doe je best Serge, en houdt deze heel. -hug-
-
Hij wisselt sneller van blok dan de gemiddelde monteur olie wisselt -uitlachen- -nana- -hug-
-
langzame vorderingen
-
dat zeg ik ;gamma .
-
En nu maar flink wat koele lucht aanzuigen!
BTW: waarom heb je de slang-aansluiting niet aan de andere kant gemaakt?
-
daar komt ie straks in de weg te zitten
-
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_41.JPG&imgrefurl=http://www.forum-auto.com/pole-technique/section10/sujet378013.htm&h=600&w=800&sz=92&hl=nl&start=1&tbnid=o58H03sdt3hpKM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dpolo%2Bturbo%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dnl (http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_41.JPG&imgrefurl=http://www.forum-auto.com/pole-technique/section10/sujet378013.htm&h=600&w=800&sz=92&hl=nl&start=1&tbnid=o58H03sdt3hpKM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dpolo%2Bturbo%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dnl)
leuk voorbeeldje
-
Die link werkt bij mij niet, maar nu ik me realiseer dat er nog een turbo op gaat komen snap ik het al wat beter withstupid
-
-hug- -ja-
-
ah er gaat enige voordruk gegenereerd worden in huize pot :P
des te leuker als het uiteindelijk loos gaat -naughty-
-
vond de motor al te koud blijven
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/IMG017.jpg)
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/IMG018.jpg)
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/IMG019.jpg)
dit was een thermostaat van wahler waarvan het afdichtingsrubber van de klep los is gaan zitten .waselement functioneerde nog naar behoren .
simpel truukje om te testen is eigenlijk verschilklende warmte gradaties kenne van koken van water .
als water 80 graden is gaat het zingen ,zodra 90 graden bereikt wordt zie je dampbellen die imploderen in de vloeistof en borrelend water langs de rand van de pan .
klem een tywrap of stuk garen in de klep van de thermostaat .zodra het water betreffende temp bereikt van openen (staat op de thermostaat ) valt deze dus van je draadje of tywrap .
-
Termostaatje vissen dus vandaag...
Een frisse, goed werkende, zal je met dit weer wel snel merken (aan de pomp, in de portomonaie en aan je voeten)
-
klopt naald bleef op 1/3 e hangen das te koud
-
ff een uurtje prutsen
-
zeer makkelijk terug te bouwen ivm apk evt (mocht het nodig zijn ) naar originele h4
-
zie hier
-
schijn een lichie op mij
-
btw ja das dimsum licht
-
daar zie je een wilde dieren van veraf wel aankomen :D
-
HID Xenon verlichting, nice.
Hoe zit dat met strooilicht en lichtverdeling? Daar lees ik constant waarschuwingen over als het om ombouwsetjes gaat.
Ik heb er zelf ook over lopen nadenken om om te bouwen naar Xenon, maar de kosten en deze waarschuwingen hebben me tot nu toe nog tegen gehouden.
-
geen last van, lichtbeeld is goed .
-
Mooi man xenon,ik zat er ook aan te denken.
maar dat voor het nieuwe jaar,dure maand december.
-
valt mee was voor mij maar 99,-
-
In 2008 airride eronder? :P
-
ik heb nog wel een booskijker liggen :P
-
dit (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3843.0.html) en deze topic kunnen eigenlijk wel samen .btw booskijkert verkocht -thumbsup-
-
Nu ben ik de lul :O
Was eigenlijk meer een als grapje bedoeld..
Ik dacht toch dat jij helemaal niet van tupperware hield...........
Dus dit is echt, iemand blij maken met een dooie mus..
Laat het schelden maar beginnen, kom maar kom maar kom maar kom maar
-
:D
-
soms (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=370009857029&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=024) kom je ze nog tegen