Tijd voor een EcoUpdate! Vandaag even een uurtje bezig geweest met ecohok polo-tje. Op de planning stonden wat kleine dingetjes en zowaar allemaal af kunnen krijgen met ongeveer een uurtje werk, heerlijk weer ook d'r voor. Ook was het een lekker gevoel om al de klusjes zonder tegenslagen geklaard te krijgen, dat mag ook wel eens.
Ik zit ook bijna op het eind van m'n tank, dus binnenkort heb ik weer een gemiddeld verbruik. Wel ben ik bang dat ik minder zuinig heb gereden, o.a. m'n vriendin en m'n vader hebben er bij elkaar zo'n 80 kilometer in gereden. Zelf heb ik ook een paar momentjes gehad van gas intrappen/haast. Maar verder bevalt het eco cruisen mij eigenlijk wel. Ik zit op de snelweg ook super relaxed 90 te cruisen, ben niet opgefokt ofzo. Ben d'r echt blij mee, daarentegen is het ook van belang dat ik zo min mogelijk vaart verlies, bochtjes neem ik dus nog wel sportief.
Plaatjes kijken vinden jullie leuk hè? Doe maar scrollen :D
Uiteraard de auto van z'n plek geduwd en na het klussen ook weer op z'n plek geduwd, starten en rijden kost benzine -naughty-
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7360.jpg)
Gereedschapsspulletjes achter de auto neer gekwakt. Ik moet een grotere gereedschapskist hebben, die kleine grijze begint overvol te raken (maar is wel lekker formaat)
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7361.jpg)
Via Pieter een linker koplamp geregeld welke normaal af te stellen was. De boel staat niet zo heel erg in lijn, maar goeie, ik vind het best --> low standards :D (gisteren al gedaan).
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7375.jpg)
Ook via Pieter een dashboard met toerenteller kunnen regelen, stond heel hoog op mijn lijstje. Foto 1 = groot gapend gat.
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7362.jpg)
De operatie tafel, de kilometerteller wordt immers meegenomen naar de nieuwe bak (nummer 2 alweer voor mij)!
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7363.jpg)
Ruitenwissers lager zetten, easy fix en hopelijk minder luchtweerstand omdat ze lager staan :) (of juist meer omdat ze nu meer haaks staan).
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7376.jpg)
De antenne was in het voorscherm gevallen, dus weer even omhoog krijgen. Wel in standje minimaal gezet.
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7377.jpg)
Bougies vervangen, de huidige zaten er al een tijdje in volgens mij (weet niet precies..).
Kwam uit cilinder 1
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7366.jpg)
De bougies die er nu in zitten - Beru Ultra
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7369.jpg)
Cilinder 1 - 2 - 3 - 4 [ op cilinder 2 na allemaal mooi licht bruin/rood, nummer 2 was iets witter *vreemd* -dunno- ]
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7370.jpg)
Verder bij het sleutelen er nog even op gewezen dat m'n voorschermen toch echt best wel gaar zijn. Als iemand nog 2F schermpjes weet in redelijk tot goede staat tegen een leuke prijs, laat het weten!
Verder heb ik nog niet de econometer ingebouwd, want ik weet even niet zo goed op welke vacuümslang ik 'm moet aansluiten, van de rembekrachtiger? Van de koolstoffilter pot ding welke rechts voorin de auto hangt? Ik weet het niet, misschien iemand wel? Bij de meter zit een slangetje en een T-stuk, ik ga er dus vanuit dat ik een slang moet doorsnijden en het T-stuk er tussen moet plaatsen. Zie ook de foto, de 3e slangen lopen allemaal door het beeld.
1 = dunste slangetje en loopt richting luchtinlaat
2 = dikke harde gladde slang (lol) richting rembekrachtiger
3 = dikke zachte slang richting koolstofpotjeding
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20ecomodding/resize_DSC_7374.jpg)