Bij deze als nieuweling op dit digitaal samenzijn, het voorstellen van mijn derby. vorig jaar gekocht van maickel de eigenaar van Speedfactory in Maarheeze. De auto leek vrij goed onderhouden te zijn en dat was hem ook aan te zien.
Eerst even voor de 1e indruk wat plaoties...
beetje kleurverschil, maar in real life niet echt storend.
kamei spoiler zit er inmiddels op, voorbumpertje is vervangen door een zwarte van een polo2, helaas is de originele gescheurd.
op een aantal foto's is een ontbrekend kofferbakslot te zien, onderdeel is inmiddels gevonden en wordt binnenkort gemonteerd, de scherpe kijker had ook 2 verschillende klinken waar kunnen nemen, deze zijn inmiddels beiden zwart (zonder chroom).
originele spiegels liggen klaar, maar deze blijven erop totdat de hele auto een keer gespoten moet worden (over een paar jaar als er geld voor is.) want dan kunnen de gaten waar de huidige spiegels in zitten ook dicht gemaakt worden.
carosserie is aardig hard, accuwak is aanwezig en ook de kriksteun aan best zijde heeft een ander onderkomen gezocht. zal dus gelst moeten worden. wielrandjes achter verdienen ook niet de schoonheidsprijs, maar het kan er mee door.
Hij is verlaagd, maar geen idee hoe veel, wel lekker stug dus ik blijf er lekker af. wielen zijn nu nog de centraas, maar daar moet wat lichters voor terug komen.
plannen op afzienbare termijn:
sparco sprint stoelen plaatsen met 3 punts gordels (ori interieur is verzeten..)
wel zwarten uiteraard!
vervolgens is het de bedoeling dat deze apparaatjes de benzine gaan regelen..
keihin carbs van een honda cb 750 volgens mij.
bewerkte kop, hoeveel en wat precies weet ik niet, moet nog eens nagezien worden met een scherp oog.
van binnen is het ook gezellig.
gepolijste verbrandingsruimtes..
dit alles komt op een HB Blokkie van de eerste series, volgens overleveringen ooit in een audi 50 gezeten.
nokkenas eerst waarschijnlijk nog even origineel, maar wil wel naar wat scherper toe in een later stadium.
bak is nog de standaard 4-bak, maar als een 8p mijn pad kruist komt die er onder, is geen prioriteit. koppeling kan ook nog wel ff mee.
uitlaat wordt niet al te gek, misschien een sidepipe nog even kijken hoe dat staat en hoe het uitkomt met dempers.. hoef geen aandachttrekkend gebrul als het niet nodig is.
verder staan er nog een set verstevigingen op het verlanglijstje, kooi, bruggen voor en achter, querlenker verbinding en misschien nog een keer ombouwen naar dreieckslenker.
alles in eerste instantie niet al te extreem, blijft mijn enige auto. maar als er in de toekomst weer een keer een 2e komt moet alles goed te gebruiken zijn voor een iets extremere setup.
veel geouwehoer.. maar nu gaat ik afsluiten en wachten op commentaren.
graag ook wat tips over de bruikbaarheid van deze carbs en hoe ik de kop na kan zien (hij komt van dennis, misschien weet iemand een historie van het ding op te vissen.. zal thuis voor de volledigheid het vagnummer eens opzoeken dan weten we ook weer waar ie af komt.
tja en verder.. post ik later wel weer eens.