Auteur Topic: Wie is nielsdiy?  (gelezen 3043 keer)

Offline nielsdiy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Niels on Wheels
Wie is nielsdiy?
« Gepost op: do, 19 jul 2012, 19:04:41 »
Wie is nielsdiy?

Dat ben ik dus! Mijn naam is Niels, bouwjaar 1979 en woonachtig in Rotterdam.
Voor de kost ben ik al jaren koerier en mijn spaarzame vrije tijd besteed ik vooral aan muziek (luisteren, drummen in een bandje, concerten bezoeken), home theater, computers en tennis.

Via een Daihatsu Charade, Opel Kadett (2x), Mazda 323, Mitsubishi Lancer, Volkswagen Polo, Saab 900c, Mitsubishi Sigma en Kia Pride ben ik (opnieuw) terechtgekomen bij een VW Polo, te weten een 1.3 coupe van maart 1990.
Ik ben altijd zeer gecharmeerd geweest van deze Polootjes en heb mijn eerdere 86c dan ook nooit echt uit m'n hoofd kunnen zetten. Ondanks dat de Saab en (vooral) de Sigma waanzinnige auto's waren, liepen de kosten op den duur de spuigaten uit. Dan heb ik het vooral over wegenbelasting en brandstof(verbruik), want (even afkloppen) ik lijk altijd relatief veel geluk te hebben met m'n karretjes qua onderhoud.
Toen vorig jaar mijn relatie op de klippen liep, heb ik de Sigma nog een paar maanden gehouden, maar op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt en ben ik weer klein gaan rijden. Puur om wat druk van de begroting te halen. Die Kia was echter een "moetje", anders wilde de dealer die Sigma niet terugnemen.

Na bijna een jaar voor paal gereden te hebben, stuitte ik via het HT-forum op mijn huidige Polo. Gelijk zaterdag de reis naar Eindhoven gemaakt, rondje gereden, praatje gedaan en niet veel later het kenteken over laten schrijven in ruil voor wat geld. Zo trots als een aap met zeven lullen reed ik terug naar Rotterdam!

De vorige eigenaar kon mij niet vertellen wanneer de distributieriem was vervangen. Omdat de teller net de ton was gepasseerd ben ik er maar vanuit gegaan dat het überhaupt niet is gedaan, dus vorige week samen met een kennis de riem + waterpomp vervangen. Bij m'n eerste karretje, die Charade, is de riem er ooit afgevlogen, dus je begrijpt dat ik daar sindsdien een beetje huiverig voor ben en dan ook liever geen risico meer neem.

Zoals op de foto's te zien, is mijn Polootje enigszins verlaagd. Ik vind het er erg cool uitzien, maar in mijn geval is het niet echt praktisch. Het stikt hier namelijk van de verkeersdrempels en de middendemper schampt er af en toe zachtjes een. Ook heb ik een plekje in de parkeergarage hier in de straat, en die vereist een minimale bodemafstand van 10cm tot de grond. Die is bij mij nu dus 8cm... Via onderdelenlijn.nl een set gebruikte, originele voor- en achterveren weten te bemachtigingen, en die worden er morgen onder geplaatst.
Omdat ik dan wel wat inlever op "coolheid", wil ik de 13" wieltjes later dit jaar vervangen voor 15 inchers. Dat compenseert wel aardig geloof ik zo!

Hoewel ik heel erg blij en tevreden ben met m'n karretje, heb ik nog wel een wensenlijstje.

Zo wil ik de auto matzwart gaan rollen. Hij is nu matblauw, maar dat is niet heel erg netjes gedaan. Als iemand een plekje vrij heeft of weet in een loods/schuur in de buurt van Rotterdam waar ik een weekendje kan schilderen, stuur me even een PM...

Wat ik ook nog wil is een grill met verstralers, een cockpit-unit met dagteller en eventueel toerenteller, nieuwe deurgrepen, de bumpers opknappen, een iets groter sportstuur dan het huidige en op de lange termijn zou ik wel een 5bak willen. Genoeg om naar toe te leven en voor te sparen dus!
« Laatst bewerkt op: do, 19 jul 2012, 19:12:01 door nielsdiy »

Offline nielsdiy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Niels on Wheels
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #1 Gepost op: do, 19 jul 2012, 19:10:53 »
Hier wat foto's (van de vorige eigenaar, ik ga snel zelf foto's maken!)...






Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #2 Gepost op: do, 19 jul 2012, 19:16:39 »
 -welkom-

Wat een aparte kleur maar het staat hem heeeel mooi!
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #3 Gepost op: do, 19 jul 2012, 19:50:44 »
 -welkom- En ergens brengt hij herinneringen teboven, vooral door het gt interieur en de witte velgen. Dikke duim voor de distributie, word idd vaak vergeten.

(ps. leuk voorstel praatje!)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #4 Gepost op: do, 19 jul 2012, 20:13:50 »
Polo komt me idd erg bekend voor. Vooral combi blauw en gt interieur. Heb ergens op het forum zien staan. En welkom natuurlijk.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline nielsdiy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Niels on Wheels
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #5 Gepost op: do, 19 jul 2012, 21:15:47 »
Heb 'm geprobeerd te vinden op het forum, maar helaas zonder resultaat. Van de vorige eigenaar weet ik dat diegene waar hij 'm van had gekocht verantwoordelijk is voor hoe de Polo er nu uitziet en dat diegene ook actief was op diverse fora.

Bij het demonteren van het rechter voorwiel, wat nodig was om de distributie te vervangen, schrokken we ons de &%#@!... de gebruikte wielbouten gingen namelijk niet verder dan 4mm de as in!! Levensgevaarlijk lijkt me, het waren de standaard bouten voor stalen wielen. Deze velgjes vereisen echter conische bouten, dus die ben ik als de brandweer gaan halen. Wel weer 48 euro, maar veiligheid boven alles!

Ik ben trouwens al voorzichtig wat aan het rondkijken voor nieuwe wieltjes. Zouden deze passen i.c.m. de standaard vering?
« Laatst bewerkt op: do, 19 jul 2012, 21:17:59 door nielsdiy »

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #6 Gepost op: do, 19 jul 2012, 22:01:39 »
Zoek eens naar Bbs BMW 14 inch. Dat zijn hele mooie standaard wielen. Douwe heeft ze onder zijn Polo 1f gt zitten.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #7 Gepost op: do, 19 jul 2012, 22:15:06 »
 -welkom- Leuk polo trouwens zou hem zo laten ipv matzwart te schilderen  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline nielsdiy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Niels on Wheels
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #8 Gepost op: do, 19 jul 2012, 22:19:39 »
-welkom- Leuk polo trouwens zou hem zo laten ipv matzwart te schilderen  :)

Ik vind 'm stiekem ook wel erg leuk zo, matzwart is tegenwoordig zo 'gewoontjes'... en toch ga ik het doen!  -nana- Wil al een matzwarte auto sinds de A-Team!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 06:05:16 »
Daar ga je spijt van krijgen, ik wou het ook altijd al. Nu heb ik een matzwarte en vindt ik het afbreuk van je auto. Het staat te simpel en te verragt.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline nielsdiy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Niels on Wheels
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 07:06:00 »
Daar ga je spijt van krijgen, ik wou het ook altijd al. Nu heb ik een matzwarte en vindt ik het afbreuk van je auto. Het staat te simpel en te verragt.

Spijt zal wel loslopen. Ik wil niet de mooiste Polo, maar de voor mij leukste  :)
En als ik het nou echt niets blijk te vinden, kan ik het altijd weer veranderen... Zo blijven we lekker bezig!


Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 08:21:02 »
Dat is ook weer waar.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #12 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 09:01:59 »
 -welkom-

Offline rat_rod13

  • Non-Register lid
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Mark de Groot
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #13 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 12:15:40 »
Welkom...maar waarom niet zo laten, is al een gerse kleur zo. Matzwart is zo afgezaagd  :)

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is nielsdiy?
« Reactie #14 Gepost op: vr, 20 jul 2012, 12:18:40 »
Blauw houden dat ding!  -nana-

Welkom trouwens, weer eentje die in de buurt zit met z'n polo gelukkig.  -welkom-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego