Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: vw-edje op wo, 31 okt 2007, 21:22:12
-
Besefte me net dat ik mijn derby nog helemaal niet beschreven had, alleen maar in de "leden" sectie.
Nu is de derby ook niet een project maar ik noem hem hier toch maar even.
What to tell:
- 39.xxx km
- complete ori staat, zo goed als roestvrij
- zilvergrijs
- ziekelijke obsessie, er komen alleen maar ori vw delen op.
- 1300 HH blok
Enige "project" eraan is het grote onderhoud geweest...
vervangen heb ik toen:
- schokbrekers voorkant (nee nee geen verlaging :P)
- waterpomp
- radiateur (ging lek)
- thermostaat +sensor
- olie
- alle filters
- middendemper
- voetpakking
- distributieriem en v-snaar
- stevige tektielbeurt
- uiteraard de klepjes even gesteld
- contactpunten met condensator vervangen
- her en der nog wat klein spul, klepdeksel mooi zwart ect.
Foto zal ik ook nog even uploaden.
-
vroegah toen de zon nog scheen -nana-
-
nog een keer bij aankoop...
-
Goed bezig. Orgineel zijn ze zeldzaam hier op het forum -thumbsup-
-
inderdaad..
imho is dat qua ophanging ook maar goed ook, rijd voor geen meter origineel..
maar toch als er geen originele overblijven raken die nos schokdempers nooit op ;)
wel een heel mooi exemplaar dit -love-
-
Ook in 't eggie een top wagentje -thumbsup-
-
Na een veel te lange winterstalling deze auto eerst maar weer wat aandacht gegeven, zeker nu ik wat meer ruimte qua sleutelwerk heb omdat de 1f polo weg is. Auto opgehaald uit de stalling en stond versteld van het sportieve geluidje... dat was niet zo verwonderlijk achteraf.
-
WTF!! Hoe lang heb je deze auto niet gestart??
Voor de winterslaap was er niets aan de hand?
-
Haha dat is 5 maand geweest, stalling was wel kurkdroog. Het is vooral van binnenuit gerot. Voor de stalling was het ook al niet zo best met die demper, maar toen hoorde ik hem nog niet.
-
nieuwe bougiekabels geplaatst (wat zijn die krengen duur!) het moest OE zijn ivm principes :P.
Op foto 2 de carburateur schoongemaakt en opnieuw opgebouwd (middenpakking was ooit al eens kapot gegaan).
En op foto 3 de opbouw van een rvs uitlaat systeem, hier is het flexibele stuk gelast aan de middenuitlaatpijp. Vanaf deze buis ga ik zelf een rvs einddemper maken aan de hand van het origineel (dus lekker stil). Eerst tijdelijk de powersprint er maar onder -wtf-
-
Aangezien ik op de rvs klemmen en rubbers moet wachten, ben ik verder gegaan met optische verbeteringen -thumbsup-
Op foto 1 en 2 de metalen lijstjes in het zijruit geplaatst.
Ook nog een set smalle allycats gescoord en de randjes gepolijst in de avonduurtjes (moet nog uitgepolijst worden) -naughty- Maar eens kijken of het nog wat oogt met 165/65/13 bandjes of 155/70/13...
-
Goed bezig -thumbsup-
Wanneer is de 86(c) Allycat meeting? :D
-
wauw! Dit is echt een super derby!
Hoe maak je die RVS buis? Buigen in de juiste vorm? Of las je mbv lasbochten de boel in de juiste vorm?
-
Mooi ding joh! -thumbsup-
-
Zo,na 6 jaar deze ook maar even afgestoft -thumbsup-
Uiteraard zaten de remmen meer dan vast,die hele handel vernieuwd en kleine dingen vervangen (koplampen,vloeistoffen etcetc.)
Toen het mysterie van het niet aan willen slaan... timing distributie niet goed gezet tijdens het wisselen van de riem. Ik blij met mijn HH blok,riem op tijd gezet en vroemm. Apk is ook een feit inmiddels -sturen- . Mensch wat zoeft dat toch lekker. Al bijna 10jaar in bezit, dit is een blijvertje.
-
Ohja,geen rvs uitlaat of allycats meer, vies origineel is en blijft hij.
-
Staat deze nu in leek? Daar staat ook zo'n mooie derby, maar weet het kenteken niet uit t hoofd.
-
Yes dat was deze :)
Inmiddels staat hij thuis in de garage -thumbsup-
-
Goed bezig! Keep the mk1 alive!
-
-klappen- -thumbsup-
-
-klappen-
-
afgelopen dinsdag voor de apk geweest, -thumbsup- tot 2018 doortokkelen.
remolie vervangen staat op het lijstje, en de wiellagers achter, verder geen narigheden ontdekt -love-
-
-thumbsup-
-
withstupid -thumbsup-
-
Vind wel dat dit projecttopic erg mager in de foto's zit, Ed...
-
:)
-
Fotos duiden meestal op roest, :) dus gelukkig geen foto's -thumbsup-
-
je hebt helemaal gelijk!
(http://s32.postimg.org/rs8601wch/Bruiloft_E_A32.jpg) (http://postimg.org/image/rs8601wch/)
tease :-P
-
(http://s32.postimg.org/9ax7vrim9/Bruiloft_E_A23.jpg) (http://postimg.org/image/9ax7vrim9/)
-
Remolie vervangen, beetje poetsen, rijden en koesteren :-)
wat rijd deze auto toch fijn!
-
Zuinig op zijn!
Derby 1f: zijn er niet veel meer van en in GLS uitvoering al helemaal niet.
-
+1
GLS is sowieso een zeldzaamheidje in de typ86-wereld
-
-thumbsup-
-
apk tot 2020, en bij mooi weer de weg af en toe op om het stof er af te laten waaien. Verder weinig nieuws.:-)
-
Liefhebber -thumbsup-
-
Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze vaak. :)
-
Verse APK zit er weer op. Reminder voor mezelf: Weer tijd voor de rem olie, waterpomp en distririem, motorolie? over die laatste twijfel ik, heb amper gereden en er zit goede castrol in. Achterwiellagers moeten ook nog eens, geen adviespunt voor de APK maar wel een aandachtspuntje van de keurmeester (die zelf ook golf 1 liefhebber is).